651

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

Błędy zostały dostrzeżone nie tylko w samej deklaracji śmieciowej. Są w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Porąbka. Roi się od nich również w pozostałych uchwałach około-śmieciowych i to wszystko za akceptacją i aprobatą nadzoru prawnego gminy i organów nadzorczych.

Błędy są nawet w ulotkach firmowanych przez władze gminne, a chodzi mi o zapis umieszczony na ulotce:

W przypadku złego wysegregowania odpadów Wykonawca pozostawia odpady bez odbioru z informacją dla właściciela nieruchomości o konieczności ich posegregowania i odbiera je w terminie kolejnego odbioru zgodnie z harmonogramem (pod warunkiem ich prawidłowego posegregowania)

który jest ewidentnie sprzeczny z prawem.

Treść ulotki narusza obowiązujące prawo w ten sposób, że jest niezgodny z art. 9f ustawy śmieciowej

Art. 9f.
W przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym gminę.

W tym przypadku całe szczęście, że ulotka nie jest aktem obowiązującego prawa. Niemniej jednak przypadek ten wyraźnie pokazuje w jakim poważaniu jej twórca ma obowiązujące prawo albo wręcz świadczy o głupocie autora.

A kwestia wskazania w regulaminie miejsca przetwarzania odpadów? Też jest niezgodne z obowiązującym prawem - więcej o tym tutaj: http://czaniec.pl/forum/post7517.html#p7517

§ 14.
Miejscem przetwarzania odpadów komunalnych, wytworzonych w Gminie Porąbka jest regionalna instalacja
do przetwarzania odpadów komunalnych przy ul. Krakowskiej 315d w Bielsku-Białej, prowadzona przez Zakład
Gospodarki Odpadami S. A. w Bielsku-Białej z siedzibą tamże.

Nie można nie wspomnieć przy okazji o podziale odpadów na mokre suche. To jeden z większych przekrętów. To wręcz zaprzeczenie istocie nowego systemu, tj. dążeniu do zmniejszenia ilości powstających odpadów, które nie mogą zostać poddane procesowi odzysku i muszą być zdeponowane na wysypisku. Pisałem o tym tutaj: http://czaniec.pl/forum/post6227.html#p6227
W ten sposób jesteśmy jako konsumenci systemowo uczeni produkowania odpadów. Zbieramy w istocie odpady zmieszane, które muszą zostać poddane kosztownej segregacji. Kto będzie czerpał z tego korzyści? Komu pomagają ludzie forsujące w uchwałach tego rodzaju rozwiązania?
Na te i inne pytania prędzej czy później poznamy odpowiedzi. Tymczasem nie dajmy się łupić na zawyżonych opłatach i złych przepisach.

Można by jeszcze wspomnieć o odpadach budowlanych i wskazać szereg niezgodnych z prawem zapisów przemyconych do naszych lokalnych przepisów śmieciowych.

Aby racjonalnie dokonywać własnych wyborów potrzebuję informacji. Kluczem do społeczeństwa obywatelskiego jest dostęp do informacji publicznej oraz edukacja.
Jeśli patrzy dostateczna ilość oczu, wszystkie błędy są widoczne.

652

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

Dobra , ja się nawet z tym wszystkim zgadzam tylko co z tego , że masz rację Zenon , jak nic nie możesz zrobić , bo cie nikt w gminie nie słucha.

653

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

O obniżce i tak niskich cen na odbiór odpadów w Lanckoronie  można przeczytać pod linkiem
http://www.beskidzka24.pl/artykul,lanck … 15385.html
U nas przewodniczący Rady Gminy mrozi temat.

654

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

Jasne , że u nas też można obniżyć opłatę śmieciową. Ale pytanie jest inne: kto tego chce , a kto tego nie chce. Chcą ludzie w gminie , ale my się nie liczymy. Nie chce wójt i urzędnicy , bo to oni rządzą i są najważniejsi i oczywiście wszystko wiedzą najlepiej.

655

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

gminniak napisał/a:

Dobra , ja się nawet z tym wszystkim zgadzam tylko co z tego , że masz rację Zenon , jak nic nie możesz zrobić , bo cie nikt w gminie nie słucha.

Spokojnie. Co z tego, że mam rację? Jest takie przysłowie o oliwie, co na wierzch wypływa. Pożyjemy zobaczymy.  Czy mnie nikt nie słucha? Sądzę że wielu. Zależy, co masz na myśli pisząc "w gminie". W gminę rozumianej jako urzędzie - z urzędnikami i wójtem na czele, czy o "gminie" jako o wspólnocie samorządowej składającej się z wszystkich osób zamieszkujących na obszarze naszej gminy.
W pierwszym przypadku jestem pewien, że słuchają i analizują. Ich problemem polega na tym, że mało co z tego rozumieją. W drugim przypadku wielu ludzi słucha lecz nic nie robi tkwiąc w przekonaniu, że nic nie można w tej niedoli począć.
Ale to się zmienia. Powoli,  powoli sprawy idą do przodu ku rozpaczy rządzącego układu.

O obniżce cena za śmieci.
Problem naszych śmieci polega przede wszystkim na tym, że wójt nie wie za co nas kasuje. Nigdy nie przedstawił żadnych kalkulacji. Nasza opłata śmieciowa została wzięta z Księżyca. A przepraszam! Nie z Księżyca a z Bielska, gdzie została skalkulowana tak, żeby zysk ze śmieci był na odpowiednim poziomie.

W przyszłości, gdy zajdzie potrzeba ewentualnego zweryfikowania wysokość ceny, to w zależności od aktualnego zapotrzebowania, mogą zostać "dorobione" odpowiednie dane statystyczne. Albo w dół, albo w górę. Zauważcie, kto gromadzi dane i kto jest od tego, żeby temu gromadzącemu na ręce popatrzeć i wymagać rzetelności.

Aby racjonalnie dokonywać własnych wyborów potrzebuję informacji. Kluczem do społeczeństwa obywatelskiego jest dostęp do informacji publicznej oraz edukacja.
Jeśli patrzy dostateczna ilość oczu, wszystkie błędy są widoczne.

656 Ostatnio edytowany przez kamila (2013-10-10 01:08:00)

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

Ignacy Kocemba 2013-09-21 22:25:46
Polecam uważne zapoznanie się z treścią artykułu pod linkiem
http://www.beskidzka24.pl/artykul,smrod … 14959.html
Naturalnie winni są mieszkańcy, którzy źle segregują odpady. Przecież suche i mokre wymyślili w Bielsku-Białej.

Zenon 2013-10-02 18:45:20
Nie można nie wspomnieć przy okazji o podziale odpadów na mokre suche. To jeden z większych przekrętów. To wręcz zaprzeczenie istocie nowego systemu, tj. dążeniu do zmniejszenia ilości powstających odpadów, które nie mogą zostać poddane procesowi odzysku i muszą być zdeponowane na wysypisku. Pisałem o tym tutaj: http://czaniec.pl/forum/post6227.html#p6227

Jeden z panów dopatruje się wielkiego przekrętu przy  podziale odpadów na suche i mokre. Drugi sugeruje, że podział ten wymyślono w Bielsku-Białej. Obaj sugerują, że podział ten jest niezgodny z prawem.
A jak wygląda rzeczywistość.

    Ze strony Ministerstwa Środowiska:

Klasyfikacja odpadów w dwupojemnikowym systemie zbierania

W jaki sposób należy klasyfikować odpady, jeżeli gmina ustaliła dwupojemnikowy system segregacji, w podziale na suche – mokre?

Należy zaznaczyć, że klasyfikacja zbieranych odpadów powinna być zgodna z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112, poz. 1206) i jest ona zależna od zapisów regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy i od składu morfologicznego odbieranych odpadów. 
Podział na frakcje suchą i mokrą może być w regulaminie ukształtowany w różny sposób.

I tak frakcja „sucha” może być klasyfikowana, w zależności od składu morfologicznego jako odpad o kodzie 15 01 06 – zmieszane odpady opakowaniowe, bądź 20 01 99 – inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny. Przy takim oddzieleniu frakcji suchej frakcja „mokra” zdecydowanie powinna być sklasyfikowana jako odpad o kodzie 20 03 01.

W innym przypadku, frakcja mokra może obejmować wyłącznie odpady kuchenne ulegające biodegradacji, wówczas jest ona klasyfikowana jako odpad o kodzie 20 01 08, natomiast frakcja „sucha” będzie obejmowała wszystkie pozostałe rodzaje odpadów, wówczas powinna ona mieć przypisany kod 20 03 01.

Powyższe przypadki są wyłącznie przykładowe, jednakże należy przy tym z całą stanowczością zaznaczyć, że niedopuszczalne jest takie klasyfikowanie odpadów komunalnych, które ma na celu nie tyle przypisanie ich do odpowiadającego im w katalogu rodzaju odpadów, co nieprzekazywanie ich do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.
http://www.mos.gov.pl/artykul/4471_zbie … rania.html

657

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

kamila napisał/a:

Drugi sugeruje, że podział ten wymyślono w Bielsku-Białej. Obaj sugerują, że podział ten jest niezgodny z prawem.

Proszę mi niczego nie imputować. Jeży uważałbym, że podział jest nie zgodny z prawem, tak bym to napisał.
Skład morfologiczny odpadów mokrych w naszej gminie to dostosowanie się do stosowanej technologii przetwarzania odpadów w ZGO w Bielsku-Białej.  W takim więc zakresie został on wymyślony w Bielsku-Białej. Następstwa są widoczne i odczuwalne. W zależności z której strony zawieje wiatr tak unoszą się smrody z kompostowni. Ulice naszej gminy znaczone są trudno usuwalnymi plamami z gnojowicy powstałej w wyniku fermentacji odpadów.  Wszystko odbywa się za nasze pieniądze. Czy to było takie trudne do przewidzenia?
Wytyczne ministerstwa środowiska to łabędzi śpiew po spapranej ustawie. Zobaczymy co orzeknie TK.
Przywołany tekst odnosi się do klasyfikowania odpadów, a więc nadawania im stosownych symboli przydatnych przy sprawozdawczości statystycznej. Proszę czytać ze zrozumieniem.

658

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

kamila napisał/a:

A jak wygląda rzeczywistość.

Ze strony Ministerstwa Środowiska:
(…)
Podział na frakcje suchą i mokrą może być w regulaminie ukształtowany w różny sposób.
I tak frakcja „sucha” może być klasyfikowana, w zależności od składu morfologicznego jako odpad o kodzie 15 01 06 – zmieszane odpady opakowaniowe, bądź 20 01 99 – inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny. Przy takim oddzieleniu frakcji suchej frakcja „mokra” zdecydowanie powinna być sklasyfikowana jako odpad o kodzie 20 03 01.
W innym przypadku, frakcja mokra może obejmować wyłącznie odpady kuchenne ulegające biodegradacji, wówczas jest ona klasyfikowana jako odpad o kodzie 20 01 08, natomiast frakcja „sucha” będzie obejmowała wszystkie pozostałe rodzaje odpadów, wówczas powinna ona mieć przypisany kod 20 03 01.
Czego dowodzą powyższe przykłady? Jeśli się mylę, proszę o sprostowanie.

W pierwszym przypadku frakcja „sucha” o kodzie 15 01 06 to zmieszane odpady opakowaniowe, czyli nieposegregowane. Frakcja „mokra” wówczas przyjmuje kod 20 03 01 – niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. W obu przypadkach mamy do czynienia z odpadami nieposegregowanymi,  o czym SNG informuje od dawna. W GP naszym zdaniem nie segregujemy śmieci.

W drugim przypadku jest podobnie. Jeśli „mokre” przyjmą kod 20 01 08 - odpady kuchenne ulegające biodegradacji, to frakcja „sucha”, o kodzie 20 03 01 - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne jest tylko potwierdzeniem naszej tezy.

Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów poniżej.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? … 0011121206

659

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

Sprawa jest o tyle poważna, że nakaz dla gminy zorganizowania zbiórki selektywnej (to nie to samo co segregowanie) wynika z ustawy śmieciowej.
Samo pojęcie zbiórki selektywnej wynika z ustawy śmieciowej i nie trzeba jej mylić, poruszając się w meandrach prawa śmieciowego, z segregowaniem odpadów.

Na nic są również wytyczne ministerstwa. Droga kamima nie czyta ustaw. Może nie może bo nic z tego nie rozumie? Woli za to czytać i cytować całe opracowania. Dobrze. To jego wybór. Niemniej jednak do niczego są wtedy stawiane argumenty poparte gazetową wiedzą.

Ja czekam na rzeczowe wyjaśnienia oparte o konkretnie przywołane, ba nawet zacytowane przepisy. Proszę sobie spróbować takiej analizy. Wynik jest jednoznaczny i przewidywalny.

Dokładnie taki jak napisał wyżej Pan Sławomir Kubiś.  Nasza Gmina nie prowadzi zbiórki selektywnej.

Definicja frakcji, o czym pisałem tutaj już niejednokrotnie zapisana jest w ustawie śmieciowej.
Pojęcie suche, mokre to pojęcie pozaustawowe, potoczne, albo jeszcze inaczej wymyślone dla jednego celu - skierowania całego strumienia odpadów do sortowni w Bielsku.
Jaki mamy tego efekt można poczytać w ostatniej Kronice Beskidzkiej. Smród na całego.

Dlaczego napisałem na wstępie, że sprawa jest poważna. Dlatego, że niewprowadzenie selektywnej zbiórki zagrożone jest nałożeniem na gminę kary, a wtedy ZAPŁACIMY JĄ WSZYSCY. I ja się z tym nie zgadzam.


A teraz konkrety i szczegóły.

Selektywne zbieranie odpadów

Definicja selektywnego zbierania znalazła się w słowniczku wyrażeń ustawowych w wyniku implementacji do prawa krajowego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy (Dz. Urz. UE L 312 z 22.11.2008, str. 3).

Przez selektywne zbieranie rozumie się zbieranie, w ramach którego dany strumień odpadów, w celu ułatwienia określonego sposobu przetwarzania, obejmuje jedynie rodzaje odpadów charakteryzujące się takimi samymi właściwościami i takim samym charakterem. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych obowiązuje zakaz ich mieszania ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości

Zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach selektywne zbieranie ustanawiają gminy, przez co należy rozumieć zorganizowanie przez gminę takiego selektywnego zbierania lub stworzenie niezbędnych do tego warunków. Art. 3 ust. 2 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach stwierdza, że selektywne zbieranie odpadów komunalnych obejmuje co najmniej następujące frakcje odpadów:

    papier,
    metale,
    tworzywa sztuczne,
    szkło,
    opakowania wielomateriałowe oraz
    odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji.

Każdy może sobie teraz odpowiedzieć na pytanie. Czy to co ląduje w naszych niebieskawych worach odpowiada ustawowej definicji?

Czy worek wypełniony: odpadami papierowymi, puszkami po konserwach, butelkami po wodzie mineralnej i słoikami po dżemie poziomkowym oraz Gazetą wyborczą z całego tygodnia, czyli jednym słowem odpadami tzw. suchymi to worek z odpadami selektywnie zebranymi? BZDURA.

Dlaczego?
Bo to oczywiste, ze odpad w postaci papieru gazetowego z Gazety Wyborczej nie charakteryzujące się takimi samymi właściwościami i takim samym charakterem jak słoik po dżemie.

Czy to jest takie trudne? Kamila?

Aby racjonalnie dokonywać własnych wyborów potrzebuję informacji. Kluczem do społeczeństwa obywatelskiego jest dostęp do informacji publicznej oraz edukacja.
Jeśli patrzy dostateczna ilość oczu, wszystkie błędy są widoczne.

660

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

O tym, że gmina nie prowadzi zbiórki selektywnej to wiemy od dawna. Kamila po raz kolejny albo strzela sobie w kolano, albo zmienia barwy.

661

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

Zenon napisał/a:

Pojęcie suche, mokre to pojęcie pozaustawowe, potoczne, albo jeszcze inaczej wymyślone dla jednego celu - skierowania całego strumienia odpadów do sortowni w Bielsku.

No dobra , ale tak radni uchwalili. Cały strumień śmieci do Bielska i tak jest. To znaczy , że tylko Zenon wie lepiej? No chyba nie do końca , bo nawet w telewizji jest taka reklama , jak dzieci mówią o zbieraniu makulatury , szkła , plastików i metalu. Czyli uczy się , żeby od młodego segregować , a w tej gminie to te nawyki , co już były teraz są zatracone.

662

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

O kolego gminniak masz absolutną rację. Wszystkie nawyki, jakie przez lata pielęgnowaliśmy poszły w zatracenie.

663

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

Racja nie racja , ale jak to zmienić. Czy ktoś to wie? Państwo stowarzyszeniowcy jak będą czekali na ruch tutejszej gminy to się nie doczekają. Ja myslę , że tu trzeba solidnej kampanii tak jak to było przed lipcem na zebraniach wiejskich. Pamiętam jak się ludzie powoływali na to co pisało w internecie i to w pamięci zostało. Teraz jest chyba czas na kolejną debatę , bo się to wszystko powoli rozłazi.

664

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

Zenek, to wszystko o czym piszesz ma oczywiście ręce i nogi, tylko… Obserwując ludzi, którzy nadal wywożą liście i jabłka do lasu, którzy nadal palą petami w piecach, którzy nadal wylewają ścieki do rowów mam pewność, że poziom świadomości ekologicznej mieszkańców GP jest tak ubogi, jak Masaj bez krów. Może więc lepiej zastanowić się nad tym, jak w GP jest zorganizowany odbiór odpadów komunalnych i czy w tym zakresie jest jakieś pole do obniżki cen. Od dawna alarmujemy, że za wywóz odpadów w GP odpowiadają dwie firmy. Czy to nie jest powód cen wyższych, niż mogłyby być. A w ogóle jaką mieszkańcy GP mają gwarancję, że organizacja odbioru odpadów, już nie ważne, czy zgodna ze specyfikacją, czy niezgodna, jest uszyta na miarę naszych potrzeb i wyceniona na miarę naszych oczekiwań? Ja mam wiele wątpliwości i jeśli będzie takie zapotrzebowanie, to chętnie się nimi podzielę.

665 Ostatnio edytowany przez Piotr Dusza (2013-10-11 21:05:42)

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

Fragment z Onet.pl
W przesłanym PAP oświadczeniu rzecznik resortu środowiska Paweł Mikusek napisał, że opłaty ustalane przez rady gmin za odbiór i zagospodarowanie śmieci nie są quasi-podatkiem, daniną publiczną czy opłatą administracyjną. "W związku z tym w opinii ministerstwa nie naruszają przepisów konstytucji" - stwierdził.

Rzecznik wyjaśnił, że definicja "właściciela nieruchomości" jest określona wprost w ustawie śmieciowej - według art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy, przez właścicieli nieruchomości rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu. "Należy przypuszczać, iż spółdzielnie nie wznosiły swoich budynków na nieruchomościach, do których nie mają stosownego tytułu prawnego lub nimi nie władają. W dotychczasowym stanie prawnym do obowiązków właściciela nieruchomości należało zawarcie umowy na odbieranie odpadów komunalnych, z którego to obowiązku spółdzielnie jako właściciele nieruchomości się wywiązywały i nie kwestionowały dotąd swojego statusu właściciela nieruchomości w rozumieniu ustawy" - ocenił.

Mikusek dodał, że dotychczasowy obowiązek podpisania umów został zastąpiony obowiązkiem złożenia deklaracji śmieciowej i uiszczenia opłaty za odpady. "Nie zmienił się natomiast podmiot obowiązany do wypełnienia tego obowiązku" - zauważył.

W stanowisku do TK Sejm broni idei samych przetargów - uważa, że Trybunał nie powinien podważyć przepisu o przetargach, bo w przeciwnym razie naruszona zostałaby inna konstytucyjna zasada - gospodarki rynkowej i wolnej, uczciwej konkurencji.

Sejm i prokurator generalny nie zgadzają się też z zarzutem, że ustawa śmieciowa nie określa podstawowych zasad dotyczących opłaty śmieciowej, w tym widełek, w ramach których rady gmin mogłyby ustalać wysokość opłaty.

"Pod tym względem ustawa jest absolutnie niezgodna z konstytucją" - powiedział PAP Krzywoń, który badał całą ustawę śmieciową pod kątem jej zgodności z konstytucją. Wskazał, że zgodnie z konstytucją gminy mogą ustalać wysokość podatków i opłat "w zakresie określonym w ustawie". "W ustawie śmieciowej nie ma żadnych takich granic" - powiedział ekspert.

Alteri vivas oportet, si tibi vis vivere
Miejcie odwagę!... Nie tę jednodniową, Co w rozpaczliwym przedsięwzięciu pryska,
Lecz tę, co wiecznie z podniesioną głową Nie da się zepchnąć z swego stanowiska.

666

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

I bęc, robi się co raz ciekawiej.
http://www.samorzad.pap.pl/depesze/temat_dnia/129821/

Już sam Sejm w osobie Pani Marszałek stwierdza, że ustawa śmieciowa jest niezgodna z Konstytucją. 
Widocznie nie mają tam prawników formatu mecenasa Harata,  dla którego podatnik i właściciel nieruchomości to to samo.

667

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

Pewne kwestie wynikające z ustawy śmieciowej są dość oczywiste, wbrew temu, co twierdzi rzecznik resortu środowiska Paweł Mikusek.. Choćby to, że opłata śmieciowa jest w istocie daniną publiczną, do której odnoszą się bezpośrednio postanowienia art. 84 i 217 Konstytucji.

Dlaczego pan rzecznik nie jest w stanie dostrzec dość oczywistej kwestii, iż opłata stanowi dochód gminy i pobierana jest w związku z usługą odbierania odpadów? Nie wiem.

Możliwym wyjaśnieniem przypadłości, podobnej do pomroczności jasnej, jest to, że politycy są od bicia piany wokół problemu.
Można tylko spytać. A gdzie byli w czasie prac na kształtem ustawy? Mniejsza o to.

Sytuacja jest  dość niebezpieczne dla gmin, czyli dla nas. Ale już nie dla sejmu - politykom nic nie grozi, pomimo tego, że to oni podęli wadliwe decyzje. Za ewentualny chaos my zapłacimy.

Sama kwestia konstytucyjności opłaty jest mocno wątpliwa. Nie chcę się tutaj rozpisywać.
Jeżeli ktoś chce zagłębić się w temat, to proponuję sięgnąć do artykułu dr Adama Krzywonia pt. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi - niekonstytucyjna danina publiczna? opublikowanego na łamach Przeglądu Legislacyjnego - Kwartalnik Rady Legislacyjnej przy Prezesie Rady Ministrów Rok XVIII Nr 2/3(76/77)2011 - str. 11.

Jestem gotów przesłać plik każdemu, kto się do mnie o to zwróci.


PS
Nie dajcie się zwieźć.
Co spędza sen z oczu? Kwestia przetargów. O to tak naprawdę chodzi składającym wnioski do TK.

Aby racjonalnie dokonywać własnych wyborów potrzebuję informacji. Kluczem do społeczeństwa obywatelskiego jest dostęp do informacji publicznej oraz edukacja.
Jeśli patrzy dostateczna ilość oczu, wszystkie błędy są widoczne.

668

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

Zenon napisał/a:

Dlaczego pan rzecznik nie jest w stanie dostrzec dość oczywistej kwestii, iż opłata stanowi dochód gminy i pobierana jest w związku z usługą odbierania odpadów? Nie wiem.
Można tylko spytać. A gdzie byli w czasie prac na kształtem ustawy?
Sama kwestia konstytucyjności opłaty jest mocno wątpliwa.
.

Zdecydowana większość mieszkańców naszej gminy, powiedziałbym kraju, nie  rozważa czy opłata jest konstytucyjna czy też nie. Dla mieszkańców istotne są dwie sprawy. Wysokość opłaty i sposób odbioru odpadów. A więc to czym zajmują się władze gminy. Brak jakichkolwiek regulacji w zakresie ustalania stawki odpłatności powoduje, że jest ona brana z przysłowiowego sufitu jak to miało miejsce w naszej gminie.
Generalizując. Ustawa okazała się bublem,  a system jest niewydolny. Naturalnie można pisać i mówić, że jest super, że jesteśmy na wszystko przygotowani, można odtrąbić zwycięstwo jak zrobił to pan Czesław Bułka. G.... prawda, wojna się jeszcze nie zaczęła. Stanowisko TK może wywrócić wszystko. W pierwszej kolejności winno wrócić stołek ministra środowiska i posła Arkita.

669 Ostatnio edytowany przez slavo83 (2016-04-21 21:17:30)

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

-

670

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

slavo83 napisał/a:

A dzisiaj druga sobota miesiąca a popiół nie został zebrany.

No to za telefon i dzwonisz do gminy, pytasz lub się skarżysz. Bo tak zrozumiałem , że na tym polega wzięcie spraw w swoje ręce i tak się dba o swoje interesy. A to nie jest jakaś sprawa życia i śmierci. Zadzwoń i napisz nam tu wszystkim jak to się skończyło.

671 Ostatnio edytowany przez slavo83 (2016-04-21 21:17:33)

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

-

672

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

slavo83 napisał/a:

Odpowiedź w poniedziałek z firmy REMONDIS:

"Witam,

Przykro nam żę usługa nie zostala zrealizowana w terminie.
Otrzymaliśmy zapewnienie iż wywóz zostanie zrealizowana w dniu dzisiejszym .
Pozdrawiam Marcin Konowoł"

No i pięknie. Jak się czuje człowiek , który wziął sprawy w swoje ręce? Przyjechali po ten popiół? Trochę kpię prawda , no bo jeśli Atra nie przyjechała , a gospodarz slawo wpada w lekką panikę to co się dzieje w trudniejszych sprawach? Ale podpowiedź jest i może to dobrze skutkować na inne przypadki , bo jeśli Marcin  Konowoł posłucha większej ilości skarg , to się Remondis wreszcie zdenerwuje.

673 Ostatnio edytowany przez slavo83 (2016-04-21 21:17:29)

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

-

674

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

slavo83 napisał/a:

Nikt z gminy w niczym nie interweniuje bo wszyscy wiedzą, że p.Pardela to dobry kolega wójta więc to i tak nic nie da.

To, że pan Pardela Krzysztof to kolega pana Czesława Bułki to fakt, ale dla mnie on nic nie znaczy. Nie ma znaczenia, dla mnie osobiście  kto odbiera odpady ale jak. Już o tym pisałem, że jeszcze się nic nie zaczęło a pan Czesław Bułka ogłosił wszem i wobec, ze jest przygotowany.  Jak jest przygotowany to doświadczamy na co dzień.  Ja osobiście mam już dosyć wysłuchiwania skarg  mieszkańców. U przewodniczącego rady gminy pana Tadeusza Wawaka, a w zasadzie w jego zamrażarce nadal czeka na rozpatrzenie Apel mieszkańców  Gminy Porąbka, podpisany przez 883 osoby. Ja osobiście, ale inni radni również wnioskowaliśmy o wyznaczenie posiedzenia połączonych komisji rady gminy w sprawie śmieciowej. Jak na razie temat się mrozi. 
Może powinien go zbadać Urząd Zamówień Publicznych?

675

Odp: PODATEK ŚMIECIOWY

Slavo83 nie denerwuj się ja wiem , że są takie problemy , ale też wiem  , że sobie z nimi można łatwo poradzić. Tak jak to sam zrobiłeś.
A do radnego Kocemby to mam pytanie o ten Urząd Zamówień Publicznych? Nie wiem co to za maszyna i jak może w gminie pomóż. Może troche jaśniej.