Odp: BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
Będzie coś o tych ściekach w internecie? Bo to chyba wszystkich interesuje?
Zamknięte Forum dyskusyjne czaniec.pl
Zamknięte Forum dyskusyjne regionalnego portalu informacyjnego Czaniec.pl - Czaniec Gmina Porąbka
Zamknięte Forum dyskusyjne czaniec.pl » Pytania do Urzędu Gminy » BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
Strony Poprzednia 1 … 14 15 16 17 18 … 23 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Będzie coś o tych ściekach w internecie? Bo to chyba wszystkich interesuje?
Właśnie, a zwłaszcza tych, co są do kanalizacji podłączeni i się buntują przeciwko wylewaniu ścieków na pola, do lasu albo do rowów.
To chyba muszą być porażające dane skoro tak długo musimy czekać na szczegóły. A może budzą tak ogromny gniew, że trudno przedstawić fakty obiektywnie, gdy poziom emocji buzuje jak lawa na Madagaskarze. A może jest i inny powód? Organizacja Orszaku Trzech Króli jest z pewnością absorbująca. Mam rację, czy bujam w przestworzach?
Gratuluję uporu w działaniu i sukcesu Panu Marcinowi Hałatowi - redaktorowi portalu 'Nowa Wieś w gminie Kęty' - inicjatorowi powstania kęckiego Rejestru umów.
Można tylko pozazdrościć naszym sąsiadom zza miedzy. Oto bowiem Burmistrz Kęt dotrzymał słowa i udostępnił końcem ubiegłego roku urzędowy Rejestr umów zawieranych z przedsiębiorcami wykonującymi usługi dla miasta.
Rejestr jest urzeczywistnieniem przejrzystości i jawności działań administracji samorządowej. Każdy zainteresowany obywatel może dowiedzieć się kto, co i za ile wykonuje na rzecz społeczności lokalnej.
Rejestr jest wyrazem racjonalności działania. Na przykład odpada kosztowna obsługa wniosków o udzielenie dostępu do informacji publicznej i związanych z tym sporów, które w naszej gminie mają niestety finał w sądach.
Czy w naszej gminie też powinien być taki rejestr? To pytanie jest oczywiście retoryczne.
Rejestr można obejrzeć tutaj: http://kety.pl/rejestr_umow.htm
A tutaj można poczytać, jak to z rejestrem było: http://www.nowa-wies-kety.pl/rejestr-um … s-kety-pl/
Pytia pyta - co by było, gdyby o taki rejestr wystąpić do naszego wójta?
Nic by nie było, poza stratą czasu i papieru. Jak wójt nie ma ochoty podzielić się z mieszkańcami wiedzą na co są nasze pieniądze wydawane, to się nie podzieli. A ile jest w gminie osób co chcą walczyć przed sądami? Tu z forum wynika, że niewielu.
Uruchomienie rejestr jest kwestią czasu. Prędzej czy później umowy zawierane przez gminę ujrzą światło dzienne. Dlaczego nie mogą już teraz zostać opublikowane w BIP? Podczas gdy są zapisywane w rejestrze prowadzonym przez Urząd Gminy? Odpowiedź na to pytanie zna wójt i niektórzy radni.
Nic nie stoi na przeszkodzie w publikowaniu rejestru umów bowiem informacje z rejestru dostępne są każdemu w trybie udostępniania informacji publicznej.
Tymczasem mamy inne, ważniejsze sprawy. To kolejne wspólne posiedzenie Komisji Rady Gminy Porąbka, tj. Komisji Budżetu, Samorządu, Rozwoju Społeczno - Gospodarczego, Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego oraz Komisji Kultury, Oświaty, Zdrowia, Rodziny, Sportu, Rekreacji i Wypoczynku odbędzie się w dniu 16 stycznia 2014 r. (tj. czwartek) o godz. 15:30
Porządek posiedzenia:
1. Kontynuacja prac nad projektem Statutu Gminy Porąbka.
2. Zapoznanie się z Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Śląskiego stwierdzającym nieważność Uchwały Nr XXXII/300/2013 Rady Gminy Porąbka z dnia 8 listopada 2013 r. w sprawie udzielenia bonifikaty od ceny nieruchomości położonej w Kobiernicach.
3. Wolne wnioski.
Link do ogłoszenia: http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … dent=13548
Link do rozstrzygnięcia nadzorczego: http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … dent=13343
Można po raz kolejny zastanowić się jak to możliwe, że pomimo zapewnienia obsługi prawnej przez kilku prawników wójt niczym recydywista wciąż przygotowuje dla Rady Gminy projekty uchwał niezgodne z prawem?
Analizując materiały wyraźnie widać, że nie mamy w przypadku wadliwych uchwał (proszę porównać wydane niedawno dwa inne rozstrzygnięcie nadzorcze - link 1, link 2 ) do czynienia z zawiłymi sporami interpretacyjnymi, lecz ze zwykłym rozumieniem tekstu przepisu prawa, omaszczonego na dokładkę bogatym orzecznictwem sądowym.
Właśnie wysłuchałem udostępnionych na stronach SNG nagrań z obrad Połączonych Komisji Rady Gminy Porąbka z dnia 27 stycznia 2014 r. i dowiedziałem się czegoś, co mocno mnie zbulwersowało. Otóż okazało się, że godziny pracy Urzędu Gminy dostosowane są... do pracy starostwa powiatowego, dla lepszej k o m u n i k a c j i ! Nie dla wygody mieszkańców naszej gminy! Jak to jest wójcie? Czy to prawda? Czy tylko niezręczne przejęzyczenie. I dlaczego pan tak długo myśli a nie działa.
Ale nie o tym chciałem napisać. Jest coś, co bardziej nie zbulwersowało. To marnowanie publicznych pieniędzy (naszej kasy) w projekcie pn. “Rozwój elektroniczny usług publicznych w Gminach i Miastach Polski”.
Projekt, który pochłonie 300.000,00 zł ma doprowadzić do.... założenia przez 238 mieszkańców naszej gminy profilu zaufanego na platformie ePUAP oraz osiągnięcia wskaźnika 10% korespondencji kierowanej do UG przez platformę ePUAP. Takie właśnie parametry są miarą sukcesu projektu. Skandal.
Po tym co usłyszałem mogę śmiało uważać, a moje przypuszczenia graniczą wręcz z pewnością, że jesteście szanowni rządzący robieni w konia a my mieszkańcy strzyżeni jak przysłowiowe barany.
Trudno mi uwierzyć w to, że nawet tak postępowy radny jak Pan Filarski ma problem z założeniem profilu zaufanego. Moje doświadczenie życiowe podpowiada mi, że coś tu nie gra. Założenie profilu i jego potwierdzenie jest banalnie proste. Procedurę można porównać od założenia skrzynki mailowej na o2.pl. Słowo daję. Skrzynka mailowa jest nawet nieco bardziej skomplikowana od profilu ePUAP, choćby przez to, że trzeba podać więcej danych. Z kolei przy ePUAP jedyną niedogodnością jest wizyta w urzędzie, gdzie następuje weryfikacja naszych danych osobowych, co w istocie sprowadza się do dwóch czynności: okazania urzędnikowi dowodu osobistego i złożenia podpisu na wydruku sporządzonym przez niego z naszego konta na ePUAP . To wszystko. I po to trzeba wydać aż 300.000,00 zł. Ludzie opamiętajcie się.
To skandal niebywały, że Rada Gminy godzi się na wydanie 300.000,00 zł na taki cel. Tymczasem aby osiągnąć założone wskaźniki już teraz wystarczy skorzystać z tego, co mamy w zasięgu ręki.
Czy chodzi więc w istocie o to by w naszej gminie za tak niewyobrażalnie wielką kasę uruchomić stanowisko komputerowe odpowiednio "podpięte" do systemu ePUAP i umożliwiające potwierdzanie profilu zaufanego? I... przelanie tej ogromnej kasy na konta firmy informatycznej? Już wiem nawet której.
A jak to zrobić bez kosztów?
Już teraz można za pomocą paru organizacyjno-prawnych decyzji skłonić mieszkańców do zakładania profilów zaufanych i składania pism. Wystarczy na przykład, o czym już tu na forum pisałem, umożliwić składanie deklaracji śmieciowych na platformie ePUAP.
Nie zrobiliście tego uchwalając prawo śmieciowe, a przypominam - zgłaszane były propozycje w tym zakresie. Wystarczyło do tego dodatkowo przeprowadzić akcję informacyjną, do której prowadzenia zresztą i tak gmina została zobowiązana wprost postanowieniami prawa śmieciowego! I tyle!
Podałem prosty przykład jak nie zmarnować kasy i dobrze wykorzystać energię urzędników, a przy tym osiągnąć cel na który chcecie wydać teraz 300.000,00 zł.
Być może tkwię w błędzie i to, co wyżej napisałem to bzdury. Niemniej jednak mam prawo do takich a nie innych wniosków dysponując li tylko informacjami z obrad komisji i wiedzą o funkcjonowaniu ePUAP. Nie mam przy tym możliwości dalszego wyrobienia sobie zdania o projekcie w oparciu o źródła z urzędowych dokumentów. Dlaczego!? Jak do tej pory skutecznie mi tego prawa szanowni radni odmawiacie. Skutek jest jednoznacznie negatywny. A tymczasem już teraz dysponujecie wystarczającymi środkami technicznymi do tego, aby wszystkie dokumenty będące przedmiotem obrad komisji czy rady opublikować w BIP. Brakuje tylko waszej decyzji.
Trwają prace nad nowym statutem gminy. Może już dość marnotrawienia naszych pieniędzy i czas na poważne decyzje.
Tymczasem przy okazji nieco danych o wdrażaniu przez wójta Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej w naszej gminie:
http://czaniec.pl/forum/post4506.html#p4506
http://czaniec.pl/forum/post4525.html#p4525
To oczywiście nie wszystko.
Czy mam wystąpić do sądu ze skargą na bezczynność urzędu? Dlaczego tak długo trwa pisanie protokołu ze spotkania rządu z episkopatem? - te pytania od dwóch miesięcy zadaje w korespondencji mailowej z MAC prof. Monika Płatek. Karnistka walczy z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji, żeby poznać treść rozmów rządu z episkopatem. Na razie bezskutecznie.
http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,1546 … __.html#MT
Prawdziwa baba z jajami. Zna prawo, jest karnistką, więc sprawnie porusza się w meandrach zbudowanych przez Temidę. Nic tylko brać przykład. Tylko czy nasza droga Kamilka – Ewelinka zachwyca się kompetencjami pani profesor, czy roni łzy nad niekompetencją urzędników ministerstwa? Proszę o więcej szczegółów, gdyż powyższa wypowiedź jest typowa dla politycznych wyjadaczy. Czyli nic nie znaczy.
Na początku stycznia gratulowałem Panu Marcinowi Hałatowi - redaktorowi portalu "Nowa Wieś w gminie Kęty" doprowadzenia do powstania w Gminie Kęty Rejestru umów.
Tym razem chciałbym zwrócić waszą uwagę na kolejną inicjatywę - wykorzystanie zasobów rejestru w TRUP czyli w Totalnym Rejestrze Umów Publicznych
Ta pomysłowa inicjatywa obywatelska pokazuje w jaki sposób podmioty spoza kręgu jednostek publicznych mogą wykorzystać informację publiczną. Informację, która już powstała za nasze - publiczne pieniądze i zalega w murach urzędów. A co najważniejsze - to wszystko bez angażowania publicznych pieniędzy.
A jak w praktyce można wykorzystać rejestr?
Można filtrować informacje przy użyciu zaimplementowanej wyszukiwarki. Można dodawać komentarze, można (w przyszłości obejrzeć dokumenty)
W ten sposób w gąszczu umów można "wyłowić" te, które nas interesują.
Przykłady.
Gmina Kęty wydała na energię elektryczną 404,464.34 zł.
Firma Rekord za swoje usługi otrzymała 415,120.59 zł - 7 umów.
Działania Gminy Kęty związane z budową targowiska miejskiego pochłonęły kwotę 2,299,431.71 zł.
Festiwal Lodu kosztował 60,088.23 zł, a na dekorację świąteczną wydano 61,223.00 zł.
Remont i budowa chodników pochłonęła 605,726.81 zł.
Ferie zimowe (dowozy, opieka, warsztaty, zajęcia sportowe) - 25,430.00 zł.
Zenon pięknieto opisujesz ale są dwa problemy. Jeden – ludzie w ogóle nie wiedzą, ,że taki rejestr jest. A drugi Bułka i taktakiego rejestru ludziom nie da. Jak jest inaczej to napisz do wójta jako informacja publiczna i daj do Internetu. Chętnie poczytam. Bo teraz to jest takie mydlenie ludziom oczu. Jest rejestr każdy się może czegoś tam dowiedzieć tylko, że nikt do tego rejestru nie dotrze. To po co o tym pisać.
Na stronie http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5463 zamieszczono Objaśnienie skrótów używanych w Biuletynie Informacji Publicznych.
Nie wszystkie są zgodne z zasadami używanymi w polszczyźnie.
BIP (=Biuletyn Informacji Publicznych)
Dz.U. (=Dziennik Ustaw)
art. (=artykuł)
[s]§ (=paragraf)[/s]
nr (=numer)
[s]pkt. (=punkt)[/s]
poz. (=pozycja)
pok. (=pokój)
UG (=Urząd Gminy)
ust. (=ustęp)
[s]w/w (=wyżej wymienione)[/s]
[s]zł (=złotych)[/s]
z późn.zm. (=z późniejszymi zmianami)
Ośw.maj. (=Oświadczenie majątkowe)
GOPS (=Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej)
USC (=Urząd Stanu Cywilnego)
GOK (=Gminny Ośrodek Kutlury)
GZOSiP (=Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli)
GBP (=Gminna Biblioteka Publiczna)
zał. (=załącznik)
SIB (=Refetat Budownictwa)
SIOS (=Referat Ochrony Środowiska)
SIDG (=Referat Działalności Gospodarczej)
Tymczasem zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim
Do ochrony języka polskiego są obowiązane wszystkie organy władzy publicznej oraz instytucje i organizacje uczestniczące w życiu publicznym.
Zenek daj spokój, odpuść.Jam nie godzien ryb w Domaczce z Tobą łowić. Jeśli § to nie jest [s]§(=paragraf)[/s], to ja nie wiem jak ten haczyk się nazywa. Nie jestem pewien czy w [s]zł (=złotych)[/s] chodzi o brak kropki, czy o co innego. Również w tym [s]pkt. (=punkt)[/s] głupieję jak prymus na wagarach. A jako, że lubię się czepiać to się czepiam i pytam – a na jaką chorobę władzy wiedza o ochronie języka polskiego, skoro nie posiada wiedzy z zakresu swoich podstawowych praw i obowiązków. Zenek daj spokój, bo zacznę przypuszczać, że nadmiar wiedzy Ci zaczyna szkodzić. Bez urazy oczywiście.
Na oficjalnych, urzędowych stornach jednostki samorządu terytorialnego nie może być takich błędów. Czy wskazywanie ich to czepiane się? Jeżeli tak, to ja się czepiam.
Znak § nie jest skrótem słowa paragraf, skracając wyraz punkt nie stawiamy kropki. Jednostką monetarną w Polsce jest złoty - skrót to zł.
PS
W Domaczce dzięki działaniom i zaniechaniom wójta płyną ścieki. Z rybami krucho.
Oj Panowie ze Stowarzyszenia se pogadali.
Może faktycznie lepiej by było dla wszystkich żebyście Panowie wspólnie zarzucili wędkę do Domaczki.Może jakaś rybka się złapie na Wasze wywody?
Bo społeczeństwo na pewno nie
Panie Sławku wygodnie będzie zarzucić z ogródka Pana Artura.
Moż
Proszę nie zamieszczać wpisów niedotyczących tematu.
Na forum są miejsce przeznaczone do tego typu wypowiedzi, np. Tematy wolne.
Moderator
W dniu 17.03.2012 r. (poniedziałek) odbędzie się posiedzenie komisji rady gminy Porąbka. Obrady będą dotyczyły następujących kwestii:
I. Analiza projektów uchwał przygotowanych pod obrady XXXVII Sesji Rady Gminy,
a dotyczących następujących spraw:
1. Powierzenie przez Gminę Porąbka, Gminie Kęty zadania publicznego w zakresie
planowania, organizacji i zarządzania lokalnym transportem zbiorowym na obszarze
Gminy Porąbka – zaproszony Prezes MZK Kęty i Przewodniczący Rady Nadzorczej.
2. Powierzenie Gminie Andrychów wykonywania zadania własnego Gminy Porąbka
w zakresie zadania inwestycyjnego pn. “Budowa sieci wodociągowej dla sołectwa
Targanice – Porąbka Wielka Puszcza”, w ramach robót uzupełniających.
3. Przyjęcie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania
bezdomności zwierząt na terenie Gminy Porąbka na 2014 rok.
4. Dokonanie zmian w :
1) planie gospodarczym na 2014 r.,
2) wieloletniej prognozie finansowej Gminy Porąbka na lata 2014-2021,
3) uchwale budżetowej gminy na 2014 r.
5. Niewyrażenie zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy na rok 2015 środków
stanowiących fundusz sołecki.
6. Udzielenie pomocy finansowej w postaci dotacji celowej na dofinansowanie Ośrodka
Przeciwdziałania Problemom Alkoholowych w Bielsku-Białej.
7. Skarga mieszkańca sołectwa Bujaków na działalność Wójta Gminy Porąbka.
8. Zaskarżenie rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody Śląskiego stwierdzającego
nieważność pkt. 4) w § 1 Uchwały Nr XXXV/332/2014 Rady Gminy Porąbka
w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się
o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania
zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
II. Ustosunkowanie się do pisma Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Dorzecze Soły
i Wieprzówki” dotyczącego rezolucji rybaków stawowych przeciwko planom wprowadzenia
zakazu sprzedaży żywego karpia.
III. Zredagowanie treści odpowiedzi na:
1) protest mieszkańców sołectwa Kobiernice w sprawie wysokości ceny za ścieki.
2) pismo mieszkańca sołectwa Porąbka w sprawie zakupu książek patriotycznych
dla dzieci i młodzieży ze szkół z terenu Gminy Porąbka.
IV. Zapoznanie się z pismami Wójta Gminy będącymi odpowiedzią na wnioski z posiedzeń
Komisji Rady Gminy, a dotyczącymi:
1) określenia kosztów remontu elewacji Publicznego Przedszkola w Czańcu.
2) przekształcenia działek położonych w sołectwie Bujaków na tereny budowlane.
V. Wolne wnioski.
Link do ogłoszenia: http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … dent=13980
Najbardziej z powyższego interesuje mnie odpowiedź RGP na "protest mieszkańców sołectwa Kobiernice w sprawie wysokości ceny za ścieki.". Ale pod obrady Komisji złożone zostaną projekty jeszcze kilku innych kwestii, np. fundusz sołecki oraz zaskarżenie rozstrzygnięcia nadzorczego WŚ. Walka z bezdomnością zwierząt to fikcja. Całe tabuny bezpańskich kotów i kundli wałęsają się po gminnych ulicach
... Ale pod obrady Komisji złożone zostaną projekty jeszcze kilku innych kwestii, np. fundusz sołecki
...
O funduszu pisałem już we wrześniu. Podałem wtedy link do materiałów z prac legislacyjnych Rady Ministrów - http://czaniec.pl/forum/post8450.html#p8450.
Jeżeli ktoś chce wyrobić sobie zdanie na temat funduszu jeszcze raz polecam te materiały.
Ja również jestem ciekaw jak zachowa się RG, kto i za czym zagłosuje. Jak wynika z ogłoszenia - http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … dent=13983
w dniu 19.03.2014 r. będzie się sesja Rada Gminy Porąbka, a jednym z punktów obrad będzie:
Niewyrażenie zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy na rok 2015 środków stanowiących fundusz sołecki.
To bardzo ciekawe. Jakie to nasz wójt ma powody, że proponuje RG podjęcie uchwały, która tak naprawdę pozbawia gminę dochodów. Ustawa z dnia 20 lutego 2009 o funduszu sołeckim w art. 2 pkt. 4 stanowi, że:
Gmina otrzymuje z budżetu państwa zwrot, w formie dotacji celowej, części wydatków wykonanych w ramach funduszu. Zwrot obejmuje wydatki wykonane w roku poprzedzającym rok budżetowy.
Może ktoś mi wyjaśni o co tutaj chodzi?
Zobaczymy jaki będzie argument za niewyodrębnieniem funduszu sołeckiego. Podpisana nowelizacja ustawy daje bardzo dogodne i daleko idące udogodnienia funkcjonowania funduszu. No i oczywiście zwiększenie zwrotu pieniędzy.
Polecam poczytać najnowsze informacje Ministerstwa Finansów, dot. Rankingu zamożności gmin.
W regionie - czego można było się spodziewać - najlepsze miejsce zdobyła Bielsko-Biała 1789,41 PLN (170 miejsce). Kozy: 1218,56 PLN (649 miejsce), Porąbka: 1146,98 PLN (797 miejsce).
Sąsiedzi z małopolskiego: Kęty 1307,48 zł., Andrychów 1035,16 zł
Zobaczymy jaki będzie argument za niewyodrębnieniem funduszu sołeckiego.
Czy mam przez to rozumieć, że projekt uchwały, który został przesłany radnym jako materiały na obrady nie zawiera uzasadnienia?
Jeżeli tak, to mamy do czynienia z naruszeniem Statutu Gminy Porąbka a w szczególności § 36 ust. 3 lit. 1 a Regulaminu Rady Gminy Porąbka.
Projekty uchwał składa się w formie pisemnej do biura Rady Gminy. Do projektu dołącza się
uzasadnienie, które powinno wyjaśnić potrzebę i cel podjęcia uchwały.
To ograniczenie wykonywania mandatu.
Obowiązujący Statut Gminy Porąbka nie przewiduje publikowania protokołów z posiedzeń Komisji Rady Gminy. Podobne jest z protokołami z Zebrań Wiejskich. Trwają jednak od pewnego czasu prace nad nowym statutem - trzeba go bowiem dostosować do obowiązujących przepisów, które w wielu dziedzinach życia uległy poważnym zmianom.
Jak wiadomo z przebiegu prac część radnych niechętnie widzi zapisy umożliwiające publikowanie protokołów.
Zdają się w ogóle nie dostrzegać zmieniającej się wokół nich rzeczywistości, w tym nowych możliwości jakie niesie ze sobą rozwój techniki i zapotrzebowania społecznego na informację niezbędną jak wiadomo do podejmowania świadomych wyborów. Zmuszają tym samym obywateli naszej gminy do korzystania z dość uciążliwej procedury zapisanej w przepisach ustawy o dostępie do informacji publicznej. Do wyciągania , wręcz wyrywania interesujących ich informacji tylko w ten sposób.
Abstrahując jednak od uciążliwości dla mieszkańców. Czy radni nie widzą, że dotychczasowe procedury są dla budżetu gminy po protu droższe? Że niepotrzebnie angażują czas i energię urzędników wyznaczonych do rozpatrzenia poszczególnych wniosków?
Dlaczego nasi radni w tak prozaicznej sprawie nie biorą pod uwagę zasobności naszych portfeli?
Pan Sławomir Kubiś w swoim artykule pt. Porozmawiajmy o protokołach z posiedzeń Komisji Rady Gminy Porąbka udowadnia, że można dotrzeć do informacji publicznej (zamieszcza protokoły uzyskane w drodze indywidualnego wniosku). Podaje również przykłady dobrych praktyk obowiązujących w tym zakresie w innych gminach. Przy okazji zadaje bardzo ważne pytanie: Czy w Gminie Porąbka nie można nawiązać do tak przydatnych praktyk społeczeństwa obywatelskiego?
Po raz pierwszy można porównać zapisy protokołów z nagraniami przebiegu obrad - również opublikowanych na stronach SNG.
Zachęcam. Pytajmy swoich radnych co myślą o publikacji protokołów oraz jak zapatrują się na te i podobne kwestie jawności działania władzy publicznej.
Zobaczymy jaki będzie argument za niewyodrębnieniem funduszu sołeckiego. Podpisana nowelizacja ustawy daje bardzo dogodne i daleko idące udogodnienia funkcjonowania funduszu. No i oczywiście zwiększenie zwrotu pieniędzy.
Niewyodrębnienie funduszu sołeckiego stało się faktem. Układ gminny po raz kolejny zadecydował wbrew interesom mieszkańców. Nożna jedynie podpatrzeć jak radzą sobie inni i jakie to przynosi efekty - link.
Czytałem to co napisała Pani Marta i nie chce się wierzyć, że taka szansa przechodzi po raz kolejny koło nosa. To przecież z tego funduszu można zrobić wszystko. wystarczy tylko skrzyknąć 15 chłopa a pomysł to się na pewno znajdzie. No choćby Domaczka. Znowu zarasta a wcześnie wykoszona tylko jakieś 150 m od drogi. Ale jeśli Mydlarzowa zdecydowała, że się nie opłaca to nie ma mocnych w tej radzie. To nawet nasze KGW albo schola mogą z tego funduszu korzystać. Kupić stroje albo gdzieś wyjechać. Bogata ta nasza gmina, że nie chce z powrotem.40% z 20.000.
Strony Poprzednia 1 … 14 15 16 17 18 … 23 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Zamknięte Forum dyskusyjne czaniec.pl » Pytania do Urzędu Gminy » BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
Forum oparte o: PunBB