Odp: BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
Nawiązując nieco do wypowiedzi z innego wątku przyjrzałem się funkcjonowaniu BIP naszego wójta w zakresie wypełniania obowiązku ustawowego publikowania informacji o ulgach podatkowe i pomocy publicznej.
Przeszukałem w tym celu BIP i oto co znalazłem, a właściwie czego nie znalazłem:
Znalazłem powołujące się na uchylony akt prawny
http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5519&ident=3143
w sprawie: zasad sporządzania i podawania do publicznej wiadomości wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę oraz wykaz osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej.
http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20052492104
i jej art. 14 pkt 2 lit. e i f na który powołuje się wójt.
Tak na marginesie.
Straszny gniot z tego zarządzenia ponieważ wójt nie miał i nie ma podstawy prawnej do uregulowania zasad sporządzania i podawania do publicznej wiadomości tego rodzaju informacji. Zasady i ich zakres normuje wprost ustawa a do tego nie daje nikomu delegacji do ustalenia czegokolwiek.
Obowiązujące prawo reguluje powinności władzy publicznej w tym zakresie. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego zobowiązany jest do publikowania informacji o ulgach podatkowe i pomocy publicznej. Stanowią o tym przepisy art. 37
http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20091571240
Art. 37
1. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego podaje do publicznej wiadomości w
terminie:
1) do końca miesiąca następującego po zakończeniu kwartału – kwartalną informację
o wykonaniu budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym
kwotę deficytu albo nadwyżki, oraz o udzielonych umorzeniach niepodatkowych
należności budżetowych, o których mowa w art. 60;
2) o którym mowa w art. 38 [w terminie do dnia 31 maja roku następnego,] – informację obejmującą:
a) dane dotyczące wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego
w poprzednim roku budżetowym, w tym kwotę deficytu albo nadwyżki,
b) kwotę wykorzystanych środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2,
c) kwotę zobowiązań, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4,
d) kwoty dotacji otrzymanych z budżetów jednostek samorządu terytorialnego
oraz kwoty dotacji udzielonych innym jednostkom samorządu terytorialnego,
e) wykaz udzielonych poręczeń i gwarancji, z wymienieniem podmiotów,
których gwarancje i poręczenia dotyczą,
f) wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających
osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub
opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w
kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, wraz ze wskazaniem wysokości
umorzonych kwot i przyczyn umorzenia,
g) wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych
nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej.
2. Podanie do publicznej wiadomości wykazu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. f,
nie narusza przepisów o tajemnicy skarbowej.
Nie znalazłem. ani śladu publikacji zarządu zawierającej informacje o ulgach podatkowe i pomocy publicznej w BIP.
Czy podanie informacji w BIP nie jest podaniem w miejscu zwyczajowym?
Może w naszej gminie nie, ale już w takim Suchym Lesie, Koninie tak.
A może źle szukam?
A tak to robią inni:
http://umkolobrzeg.esp.parseta.pl/index.php?id=1383 Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Miasta Kołobrzeg
http://bip.suchylas.pl/ulgi_i_zwolnienia_podatkowe.html Gmina Suchy Las
http://www.konin.pl/bip/index.php?d=finanse_pomoc_ulgi Urząd Miejski w Koninie
http://bip.um.szczecin.pl/umszczecinbip/chapter_11129.asp Urząd Miasta Szczecin
Jeśli patrzy dostateczna ilość oczu, wszystkie błędy są widoczne.