26

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Ze swojej strony dołożę kilka linków:

Data:   2006-10-16 
Zawiadamienie o unieważnieniu postępowania na wybór wykonawców kompleksowego zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie Gminy Porąbka w sezonie 2006/2007. 
http://bip2.ugporabka.rekord.pl/bip.pli … 0/3670.pdf

Data:   2006-11-02 
ZAWIADOMIENIE o unieważnieniu postepowania na wybór wykonawcy kompleksowego zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie Gminy Porąbka w sezonie 2006/2007 na terenie sołectwa Porąbka. 
http://bip2.ugporabka.rekord.pl/bip.pli … 6/3756.pdf

Data:   2006-11-02 
INFORMACJA O WYBORZE OFERTY dot.przetargu nieograniczonego na wybór wykonawców kompleksowego utrzymania dróg na terenie Gminy Porąbka w sołectwach: Bujaków, Czaniec i Kobiernice.
http://bip2.ugporabka.rekord.pl/bip.pli … 5/3755.pdf

Data udostępnienia 2006-11-20 
INFORMACJA O WYBORZE OFERTY dot.przetargu nieograniczonego na wybór wykonawcy kompleksowego utrzymania dróg na terenie gminy Porąbka- sołectwo Porąbka
http://bip2.ugporabka.rekord.pl/bip.pli … 3/3803.JPG

Reasumując:
- w Czańcu KR
- w Kobiernicach - Pan Fabia
- w Bujakowie - Lukbas
- w Porąbce - P. Pardela
Tak więc nigdzie nie widać firmy z Bestwiny o której kilka razy była tutaj mowa. Być może jest ona wynajęta przez Bielsko? Pewności nie mam.

Pozdrawiam, admin http://czaniec.pl/forum/yaya.gif
http://www.danasoft.com/sig/118547.jpg

27

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

drogi adminie...... piszesz o zimowym utrzymaniu dró gminnych podkreslam GMINNYCH.....  przez Czaniec przebiegaja także drogi powiatowe i krajowe(nr 52)   I łaśnie na tych drogach powiatowych proponuje się skupic, ponieważ są to ulice: Kard. Karola Wojtyły, Kościelna, Bukowska i Zagłębocze (wg. mojego stanu wiedzy)  za utrzymanie tych dró odpowiada Zarząd Dróg Powiatowych w Bielsku-Białej. Zazwyczaj corocznie na mocy porozumienia powiat przekazywał Gminie zimowe utrzymanie tych dróg(oczywiscie za tym szły pieniądze), w tym sezonie zerwano z tą praktyką i nie scedowano tego zadania na Gminie..... nie wiem kto wygrał tamten przetarg, mówi sie o jakiejś firmiw z Bestwiny czy gdzie ze swiata.... cóż odcinek DK 52 w Ketach w tamtym roku odśnieżała  firma spod Krakowa i wszystko było dobrze.....        zobaczymy do końca zimy......     
warto dodać, żę wszystko odbywało się zgodnie z procedurą zamówienia publicznego i napewno był to przetarg nieograniczony..... warto sie zapytać, dlaczego KR nie startowało w przetargu na utrzymanie dró powiatowych........
mamy tu kolegów BARDZO siedzących w temacie....

tempus fugit

28

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

pytanie do DR - dlaczego więc dzisiaj rano widziałem ciągniki z KR odśnieżające wymienine przez Ciebie drogi? Widziałem również obce pługi na samiochodach - te pewno należące do wspmnianej przez Ciebie firmy.

29

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

tego to ja nie wiem...  ważne jest to rozroznienie drogi powiatowe a drogi gminne....

tempus fugit

30

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

pewnie panowie z KR przejeżdżając przed drogę gminną nie chcą podnośić pługa i odśnieżają ją...

31

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

proponuje kontynuować dyskusje w bliźniaczym wątku
http://czaniec.pl/forum/viewtopic.php?pid=2293#p2293

tempus fugit

32

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

no i zima zaskoczyła drogowcow ciekawe jak dalej bedzie

33

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Nie tylko zaskoczyła drogowców, bo chyba nikt takich opadów się nie spodziewał...
Uważam, że to jednak za wcześnie na zimę, może to się zmieni...

Pozdrawiam, admin http://czaniec.pl/forum/yaya.gif
http://www.danasoft.com/sig/118547.jpg

34

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Przecież od kilku dni już zapowiadali że będzie śnieg sypał, nie? Dla mnie to nie było żadnym zaskoczeniem:)

35 Ostatnio edytowany przez galler (2007-10-20 21:15:35)

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

A co chciałeś odśnieżać? Powtarzacie po raz setny standard i myślicie że to dalej śmieszne. A poważnie http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5509&ident=4999 wynika z tego że nawet zarząd naszych dróg (UG) nie za bardzo się stara o odśnieżanie. Przetarg był rozstrzygnięty kilka dni temu, z ramowej umowy wynika że wykonawców będzie obowiązywać od 1 listopada. Teraz tylko postraszyło, ale co jeżeli jutro nasypie pół metra? Wójt przyjdzie z łopata i nam odśnieży? Druga sprawa ? w opisie nie ma dróg powiatowych. Czyli w tym roku jak we wcześniejszych tyle kilometrów wykonawca będzie dojeżdżał do KKW? W zeszłym roku zimy nie było a gminne były wcześniej odśnieżone od powiatowych. Ciekawe co będzie w tym roku jak naprawdę będzie zima.
Dodam jeszcze jak w zeszłym roku ja udawadniałem jak źle jest odśnieżane w Kobiernicach a Wy że w Czańcu - http://bip.porabka.pl/BIPDownload.aspx? … 2007-1.pdf z tego wynika że Pan Fabia już nie pracuje w Kobiernicach, czyli coś w mojej teorii musiało być, za to KR Czaniec rośnie w siłe i odśnieża w tym roku nie tylko Czaniec ale i Kobiernice. Inna sprawa to czy wam się te wartości w zł nie wydają za niskie? Jestem kierowcą dużego samochodu i wiem ile trzeba na paliwo wydać i nie wydaje mi się to realistyczne.

36

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

galler napisał/a:

KR Czaniec rośnie w siłe i odśnieża w tym roku nie tylko Czaniec ale i Kobiernice.

Wydaje mi się, że na tym ucierpimy, ponieważ więcej dróg - dłuższe oczekiwanie na odśnieżenie.
A jeśli chodzi o cenę, trzeba najpierw przeanalizować ilość pługów przeznaczonych do odśnieżania i szacunkową ilość godzin pracy.

Pozdrawiam, admin http://czaniec.pl/forum/yaya.gif
http://www.danasoft.com/sig/118547.jpg

37

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

galler napisał/a:

A Druga sprawa ? w opisie nie ma dróg powiatowych. Czyli w tym roku jak we wcześniejszych tyle kilometrów wykonawca będzie dojeżdżał do KKW?

Umowa podpisana w tamtym roku przez Zarząd Dróg Powiatowych na zimowe utrzymanie dróg powiatowych w naszej gminie obejmuje okres 3 (trzech) sezonów, dlatego też nie ogłoszono przetargu, ponieważ ta sama firma wykonywać ma to zadanie

tempus fugit

38

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Czyli w tym roku znowu gminne będą wcześniej odśnieżone niż powiatowe, a koledzy z KR będą pomagać na powiatowych (widziałem w zeszłym roku osobiście). Pozostaje nam sie modlic o łagodną zimę.

39 Ostatnio edytowany przez fancs (2007-10-22 08:33:32)

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Spadło raptem 17 płatków śniegu. które nawet chyba nie zmoczyły asfaltu, poza trawnikami nie było widać grama śniegu na drogach, a Wy piszecie o zaskoczeniu drogowców, widać że czekaliście z niecierpliwością żeby mieć powody do ataku, jak napisał galler to już jest nudne.

admin napisał/a:

Wydaje mi się, że na tym ucierpimy, ponieważ więcej dróg - dłuższe oczekiwanie na odśnieżenie.
A jeśli chodzi o cenę, trzeba najpierw przeanalizować ilość pługów przeznaczonych do odśnieżania i szacunkową ilość godzin pracy.

Mi się wydaje że skoro firma potężnieje, ma większy potencjał, a w razie nagłych sytuacji większe prawdopodobieństwo że sobie poradzi.
A co do ceny to może lepiej tego nie analizujmy. Zaczniemy mówić bzdury bo nie znamy tematu i zdenerwujemy innych, chyba że jest wśród nas osoba która się na tym zna. Nie znamy ilości pługów i nie wiemy ile czasu trzeba pracować, ile zużywa paliwa. Ale może to jest na jeden ciągnik ta cena?

40

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Galler pisał, że jest kierowcą dużego samochodu więc siedzi w temacie i wie ile palą takie auta/ciągniki

http://img.userbars.be/userbars/11/25648.gif

41

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

ciekawe jak jutro bedzie bo dzisiaj dosc nawet sypie
i tak bedzie sypało przez noc i zas zima zaskoczy

42

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Ale zadajesz pytania.Ile Ty masz lat? Ja nie należę do młodzieniaszków i pamiętam od 30 lat, że nie było takiego początku zimy, żeby w jesieni drogowcy przygotowywali sprzęt i byli gotowi na atak zimy, a pierwsze opady śniegu, zawsze były dla nich zaskoczeniem. Ale to podobno dlatego tak się dzieje w Czańcu, że parafianie za mało dawli Filipkowi na tacę, teraz będzie lepiej bo Filipek odpoczywa od moherów, a nowy nie jest łapczywy na kasę.

Ostrzeżenia: 1

43

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

A tu miła niespodzianka - ze zmianą Filipa i drogowcy się zmienili i tym razem się wywiązali.

44

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Tak to prawda, gratulacje! ... i oby tak dalej cool

http://img.userbars.be/userbars/11/25648.gif

45

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

dzięki Bogu że nie ma śniegu, a jak będzie taki duży to zobaczymy jakie będą drogi, ale jestem przkonany że od tego roku super.Daklaczego tak mówię? bo już pierwsze śniegi na to wskazują że jest poprawa w ich utrzymaniu. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i przepraszam za wulgaryzmy.

Ostrzeżenia: 1

46

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Trochę ponudzę. Ale gdy opadną świąteczne emocje to może drogi czytelniku zastanowisz się nad tym co napisałem. Wszak byt kształtuje świadomość, a świadomość kształtuje byt.

Z nastaniem zimy wrócił na forum temat zimowego utrzymania dróg.
Jak widać, przynajmniej u mnie, "nasi drogowcy" spisują się doskonale. Na świeżo opadły z nieba puch rzucili się jak psy na kota. Białe śnieżynki pod naporem najnowszej techniki nie miały żadnych szans. Akcja przeprowadzona kilka  dni temu pokazała także zupełnie nowy wymiar w filozofii zimowego utrzymania dróg. Do walki ze śniegiem i lodem  na drodze, obok tradycyjnie używanego sprzętu mechanicznego zostały zaangażowane najnowsze nowinki technologiczne stosowane na drogach o dużym natężeniu ruchu. W celu usunięcia opadłej niedawno niewielkiej warstewki  białego puchu zostały zmobilizowane wszystkie siły i środki. W ruch poszły najpierw pługi, ale tego było mało -  ostatecznie została użyta wyrafinowana broń mechaniczno-chemiczna. Sól w połączeniu z czarnym żużlem zadziałała z całą swą mocą i doprowadziła drogi do porządku (!?). A wszystkie te zabiegi po to aby .... żyło się nam lepiej.

Tylko dlaczego?

Dlaczego tak bezmyślnie urzędnicy na siłę nas uszczęśliwiają? I to za... Nasze pieniądze i wbrew obowiązującemu prawu.
Dlaczego do usunięcia 10 cm warstewki śniegu, w ogóle do usunięcia śniegu, angażuje sie takie środki!
Dlaczego używa się mieszaniny żużla i soli na drodze, gdzie z zasady pojazdy nie powinny rozwijać prędkości zagrażających innym uczestnikom ruchu, a do tego piesi mają bezwzględne pierwszeństwo.
Dlaczego pomimo, że celem strategicznym nr 1 Aktywna Ochrona ŚRODOWISKA - zapisanym w Strategii Rozwoju Gminy Porąbka do 2015 r. - uchwała RG nr  XII/124/99, jest działanie polegająca m. in. na: aktywnej ochronie środowiska i rozwoju turystyki i rekreacji, podejmuje się działania sprzeczne z prawem?
Wreszcie ko zagwarantuje, że skład żużla jest tak dobierany, że nie będą z niego wypłukiwane żadne szkodliwe substancje, które mogłyby przedostać się do środowiska?

Czy kwestie finansowe są nadrzędne w stosunku do zdrowia i komfortu naszego życia?
Kto dał prawo urzędnikom do decydowania za nas o tym?
Dlaczego do posypywania dróg nie używa się piasku?

Niech jeszcze przypomnę naszym urzędnikom.

Żużel to bez wątpienia ODPAD przemysłowy. Od 13.10.2005 r. weszła w życie ustawa o zmianie ustawy o odpadach. Aktualnie art. 13 ustawy stanowi, że zakazuje sie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów poza instalacjami lub urządzeniami spełniającymi określone wymagania. Droga raczej do takich instalacji lub urządzeń, o których pomyślał ustawodawca nie należy.
Poza tym wg rozporządzenia Unii Europejskiej "odpad" nie jest odpadem jeżeli posiadacz znajduje dla niego bezpośrednie (BEZ PRZETWARZANIA) wykorzystanie zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem!  Jesteśmy w Unii Europejskiej i rozporządzenie to powinno być w Polsce bezpośrednio stosowane!

Skąd więc w umysłach niewolników-urzędników, którzy na co dzień skrępowani są postanowieniami art. 7 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej takie pomysły?



PS.
Jak wytłumaczyć dzieciom, że aby zobaczyć biel śniegu trzeba wyjeżdżać stąd daleko?

Aby racjonalnie dokonywać własnych wyborów potrzebuję informacji. Kluczem do społeczeństwa obywatelskiego jest dostęp do informacji publicznej oraz edukacja.
Jeśli patrzy dostateczna ilość oczu, wszystkie błędy są widoczne.

47

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Zenonie drogi, a skąd wiesz czym posypuje się drogi? Badałeś skład mieszanki?

Dwaj inżynierowie założyli, że w prosty i bezpieczny dla środowiska sposób można pozbawić sól i chlorek wapnia ich niekorzystnych właściwości.

Proponują oni dodanie do soli lub chlorku wapnia substancji powstrzymującej korozję oraz regulatora pH, który utrzymywałaby pH roztworów w okolicy odczynu obojętnego - bezpiecznego dla powierzchni metalowych i środowiska.

Jak zaznaczają pomysłodawcy, zawartość tych dodatków nie przekracza kilku procent. Wstępne proste testy potwierdziły, że udało się dobrać takie dodatki, które eliminują negatywne skutki stosowania soli i chlorku wapnia do utrzymania dróg.

W przypadku chlorku wapnia uzyskali jeszcze jeden pozytywny efekt. Użyty jako regulator pH wodorofosforan amonowy, pospolicie stosowany jako nawóz fosforowo-azotowy, reaguje z chlorkiem wapnia, dając nierozpuszczalny w wodzie wodorofosforan wapnia.

Ten związek może wnikać w mikroszczeliny i się odkładać w nich, uszczelniając strukturę drogi. Przy systematycznym stosowaniu chlorku wapnia z dodatkami możliwe byłoby zabezpieczenie dróg, zanim powstaną w nich przełomy. Wniosek ten należy traktować ostrożnie, zanim nie zostanie potwierdzony badaniami - zastrzegają inżynierowie.

Także tańsza od wapnia sól mogłaby zawierać proponowane dodatki antykorozyjne. Jako pewną korzystną alternatywę inżynierowie proponują zastosowanie środka wprawdzie droższego, ale ulepszonego - chlorku wapnia, produktu odpadowego, powstającego przy jednej z metod produkcji sody. Rozpuszczający się chlorek wapnia wydziela ciepło. W związku z tym możliwe, że można by go używać w mniejszych ilościach i w efekcie obniżyć koszty.

Nawet jeśli ilości użytego chlorku wapnia wraz z dodatkami byłyby porównywalne do ilości soli, to i tak warto go stosować z uwagi na mniejsze straty spowodowane korozją, a możliwe że i degradacją środowiska i zniszczeniami infrastruktury drogowej.

Skład preparatu jest przedmiotem patentu (nr P-362675), złożonego przez inżynierów w 2003 r. w Urzędzie Patentowym RP w Warszawie.

Tak więc być może nasze drogi już teraz posypuje się chlorkiem wapnia zamiast chlorkiem sodu??

http://img.userbars.be/userbars/11/25648.gif

48

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Zenonie   sprawa jest bardzo prosta. Nasi drogowcy biorą przytaczany żużel  z ZML Kęty. Jeżeli wg ustawy  jest to odpad, który nie można wykorzystywać do posypywania dróg  to wytwórca tego odpadu musi go ewidencjonować i przekazać tylko firmie która posiada odpowiednie zezwolenie na odbiór takiego odpadu. A zatem jeżeli wszystko się dzieje z naruszeniem prawa to kontrola WIOŚ powinna sprawe zakończyć.

49

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Nie o sól  mi chodzi bananie, taką czy inną, tę co lepiej zżera karoserię czy tamtą co czyni to mniej.
Autami zresztą interesuję się średnio (mniej aut = więcej miejsca dla ludzi i np. cyklistów. wink  )

Bardziej interesuje mnie ta SZLAKA. Z powodów zdrowotnych i estetycznych.

Zgadza się Pawle - Wszystko Jest Trudne Nim Stanie Się Proste (tfu feministki).

Oto adres:

Delegatura WIOŚ Bielsko - Biała
43-316 Bielsko-Biała, ul. Partyzantów 117
tel. (0-33) 812-30-37
                812-44-92
fax           812-49-30

A może spróbuj zredaguj odpowiednie pismo.

Powodzenia.

Aby racjonalnie dokonywać własnych wyborów potrzebuję informacji. Kluczem do społeczeństwa obywatelskiego jest dostęp do informacji publicznej oraz edukacja.
Jeśli patrzy dostateczna ilość oczu, wszystkie błędy są widoczne.

50

Odp: Zimowe (nie)utrzymanie dróg

Ja nie będe redagował żadnego pisma bo mnie żużel nie przeszkadza. Dałem ci tylko podpowiedź jak masz sprawe załatwić bo widze że strasznie cię męczy ta sprawa.