576 Ostatnio edytowany przez josipo (2010-11-17 09:04:51)

Odp: Kandydat Na Wójta

Jedna rzecz mnie ostatnio zastanawia -  jakim nakładem wyszła gazetka gminna Nasza Gmina - Porąbka ? -  w której obecny wójt  przedstawia całe cztery lata swojego panowania i swoje " zasługi". Gdzie nie spojże tam gazetka, znajoma dostała w tysiącach do rozdania, podobno nawet w kościołach w niedziele były rozdawane. We wszystkich sklepach. Praktycznie wszędzie.  Rodzi się tu pytanie: a w jakim nakładzie wychądzą standardowo te gazetki? Zawsze miałam ogromny problem z zaopatrzeniem sie w nią , aby poczytać co dzieje się w naszej gminie ( bo na BIPIE nichego nie można się doszukac ) . Wiem, że niektórzy proszą w bibliotekach aby im zostawiano sztukę bo nie sposób ich dostać normalnie.
Krew mnie zalewa jak pomyśle ile  kasy wydał Urząd na tą gazetkę. Wiem że raz w roku wychodzi wydanie podsumowujące dany rok. Ale nie wiem po co jest pisane o czterech poprzednich latach ?
Chyba tylko dlatego że jakby skupić sie na ostatnm roku gazetka musiałaby mieć dużo mniej stron, bo zupełnie w świcienie nie byłoby o czym pisać.
Łatwo jest wydawać w kampanii nie swoje pieniądze!

577

Odp: Kandydat Na Wójta

WITAM wszystkich czytających forum CZANIEC chciałem zabrać głos w sprawie KWW RODZINA PRAWO WSPÓLNOTA STARTUJĘ Z TEGO KOMITETU DO RADY POWIATU I NIE PODOBA MI SIĘ STWIERDZENIA IŻ SĄ TO ŻLI  LUDZIE IDEA TRWA 12 LAT W KAŻDYM MIEJSCU POWIATU KAŻDEJ GMINY POSIADAMY KANDYDATÓW DO RADY POWIATU.MIELIŚMY NAJWIĘKSZĄ SIŁĘ W RADZIE POWIATU BEZ PODZIAŁÓW POLITYCZNYCH I TAK PRAGNIEMY ZOSTAĆ .NIKOGO NIE OBRAŻAMY I PRAGNIEMY BY WAM ŻYŁO SIĘ LEPIEJ .TO NIE JEST KOMITET PANA BUŁKI .................PAN BUŁKA JEST KANDYDATEM Z TEGO KOMITETU NA URZĄD WÓJTA.....KAŻDY Z WAS MA PRAWO DO OCENY ...................NIE OBRAŻAJCIE SIĘ NA SIEBIE JUŻ 22 LISTOPADA BĘDZIE TRZEBA WSPÓLNIE PRACOWAĆ WYBIERZMY NAJLEPSZYCH A POTEM WSPÓLNIE ROZWIJAJMY NASZ POWIAT ,GMINĘ PONAD PODZIAŁAMI....................POWODZENIA

578

Odp: Kandydat Na Wójta

josipo napisał/a:

Jedna rzecz mnie ostatnio zastanawia -  jakim nakładem wyszła gazetka gminna Nasza Gmina - Porąbka ? -  w której obecny wójt  przedstawia całe cztery lata swojego panowania i swoje " zasługi". Gdzie nie spojże tam gazetka, znajoma dostała w tysiącach do rozdania, podobno nawet w kościołach w niedziele były rozdawane. We wszystkich sklepach. Praktycznie wszędzie.  Rodzi się tu pytanie: a w jakim nakładzie wychądzą standardowo te gazetki? Zawsze miałam ogromny problem z zaopatrzeniem sie w nią , aby poczytać co dzieje się w naszej gminie ( bo na BIPIE nichego nie można się doszukac ) . Wiem, że niektórzy proszą w bibliotekach aby im zostawiano sztukę bo nie sposób ich dostać normalnie.
Krew mnie zalewa jak pomyśle ile  kasy wydał Urząd na tą gazetkę. Wiem że raz w roku wychodzi wydanie podsumowujące dany rok. Ale nie wiem po co jest pisane o czterech poprzednich latach ?
Chyba tylko dlatego że jakby skupić sie na ostatnm roku gazetka musiałaby mieć dużo mniej stron, bo zupełnie w świcienie nie byłoby o czym pisać.
Łatwo jest wydawać w kampanii nie swoje pieniądze!

Panie josipo!

Ja zapytałem i wiem, CZTERY TYSIACE SZT taki był nakład numeru 32, normalnie wydawane jest TYSIĄC egzemplarzy. Koszt to conajmniej SZEŚĆ TYSIĘCY ZŁ. To powinien zapłacić Bułka ze swojej kasy. Ale on ma chyba jedną kasę, naszą.
Przeczytałem ciekawy tekst, link

http://www.nowa.gmina.porabka.info/

Pozdrawiam

579

Odp: Kandydat Na Wójta

Panie niezależny "PRAGNIEMY BY WAM ŻYŁO SIĘ LEPIEJ "- gdzie efekty? wy jako wszyscy kandydaci myślicie chyba że "szaraczki" uwielbiają konformizm ludzie maja już doś mydlenia oczu co widać np. tutaj ale ja nie będe z panem polemizował polecam ten wątek poczytać od początku aby dowiedzieć sie co inni sądzą o waszych szczerych intencjach
Panie sąsiad Pańskie stwierdzenie-"Ale on ma chyba jedną kasę, naszą." jest strzałem w 10 pozdrawiam!

Per Aspera Ad Astra

580

Odp: Kandydat Na Wójta

Witam wszystkich. Ja mam takie pytanie do obecnych radnych którzy praktycznie w komplecie ubiegają się o ponowny wybór a zwłaszcza do pana Waligóry:
- Jak to jest, że 8 lat temu toczył pan walkę o fotel Wojta Gminy z panem Bułką, był pan jego konkurentem i zarazem przeciwnikiem, chciał go pan zastąpić na tym stanowisku twierdząc że pan będzie lepszy, chciał pan reprezentować zwłaszcza Czaniec a teraz pan popierasz pana Bułkę będąc jego zwolennikiem? Wszyscy radni popierają pana Bułkę czego 8 lat temu nie było. Dlaczego nikt z Was-obecnych czanieckich radnych nie chce poprzeć któregoś kandydata z Czańca? O co w tym wszystkim chodzi? To jest jakiś układ? Przecierz wszyscy chcielibyśmy jak najlepiej dla czańca. Czy może Wam szystkim chodzi tylko o kasę a nikomu z Was nie zależy na naszej wsi. Bo tak wydaje mi się do tej pory było i jest.

581

Odp: Kandydat Na Wójta

Szanowni Panstwo,

Pozwolilem sobie przegladnac dzisiaj wirtualna sonde "Wybierz wójta gminy" na stronie internetowej:

http://porabka.net

. Oto jej dzisiejsze notowania:   

Kocemba Ignacy  33.16%
Bułka Czesław      32.5%
Chwała Tadeusz   31.19%
Gąsiorek Wiesław   3.15%
Liczba respondentów:
765
Pozwole sobie podzielic sie z Panstwem moja natychmiastowa refleksja: PROSZE PANSTWA - ZWARIOWALISMY

Z Glebokim Szacunkiem,
guru

Principles of surviving:       " You have only one truthful friend in the world.
                                                            And that friend is, yourself ".

582

Odp: Kandydat Na Wójta

Jeżeli te liczby są prawdziwe, to muszę, (chociaż bardzo niechętnie) zgodzić się z guru. Rzeczywiście zwariowaliśmy.

583

Odp: Kandydat Na Wójta

z deszczu pod rynnę

Per Aspera Ad Astra

584

Odp: Kandydat Na Wójta

banan11 napisał/a:

Jaqbek, czy to spotkanie było filmowane?

Widze ze ktos lubi kino akcji-moglby byc hit w internecie tylko sie zastanawiam w jakiej kategori-horror,komedia,czarna komedia......

Czasami mowia tak-boisz sie widocznie masz cos na sumieniu-to do tych,ktorych przerazila sonda.....
Moze byc jeszcze gorzej?
Tak sobie narzekaliscie,narzekaliscie  a jak sa szanse na zmiane to tez narzekacie ot pokrecona natura czlowieka-sami nie wiecie co chcecie-moze warto bylo zainwestowac w P.Gasiorka-poswiecic czas na kampanie,program.....moze by wam dogodzil....
Tak sobie piszecie jak wiatr zawieje.....


Dlaczego linki sa opatrzone kodami!!!

Pytanie do admina bo moderatorzy udaja ze nie widza!!!

585 Ostatnio edytowany przez galler (2010-11-18 11:35:05)

Odp: Kandydat Na Wójta

Jaqbek napisał/a:

Widze ze ktos lubi kino akcji-moglby byc hit w internecie tylko sie zastanawiam w jakiej kategori-horror,komedia,czarna komedia......

groteska

Jaqbek napisał/a:

Tak sobie narzekaliscie,narzekaliscie  a jak sa szanse na zmiane to tez narzekacie ot pokrecona natura czlowieka

Jak już pisałem wcześniej, zmiany są konieczne, niemal wszyscy się zgadzają w tym temacie. Jednak jak już mają być zmiany to niech będą na leprze. Wśród kandydatów na Wójta nie widzę nikogo, kto by zmienił aktualny obraz naszej gminy na leprze. Natomiast widzę spore możliwości zmiany na leprze wśród Radnych. Akurat kilku godnych kandydatów mamy. Ja osobiście widzę konieczność wymiany naszych Radnych o wiele większą niż Wójta, pomijając już ich nienajlepszą opinię jako Radnych, ale również ze względy na fakt, iż zgodnie z naszym prawem Wójt wykonuje jedynie wole Radnych.

586 Ostatnio edytowany przez Jakimowicz Przemysław (2010-11-18 22:54:41)

Odp: Kandydat Na Wójta

Szanowni Państwo
Przekazuje informacje jaką otrzymała nasza firma w ramach skargi o przestępstwo znieważenia
Pana Ignacego Kocemba - link poniżej

http://czaniec.pl/policja.jpg

Pozdrawiam

587

Odp: Kandydat Na Wójta

w ramach odprężenia, do poczytania i przemyślenia  polecam artykuł sprzed 4 lat

http://zywiec.naszemiasto.pl/archiwum/1217468,czaniec-rozwodzi-sie-z-porabka,id,t.html

pytanie czy argumenty przedstawione w powyższym artykule w jakikolwiek sposób się zdezaktualizowały???
jeśli nie to skąd taki sojusz wyborczy?:)

tempus fugit

588 Ostatnio edytowany przez leba (2010-11-19 01:08:34)

Odp: Kandydat Na Wójta

DRODZY  WYBORCY!!!!                                                                                                                                           Zaczyna się robić gorąco. Gratuluję P. Kocembie wigoru. Pan Guru już jest w oskarżeniu,   ( zaraz po młodym strażaku, którego P.Kocemba chciał zakuć w kajdany zachowując się przy tym jak ostatni impertynent - i tu to mnie Pan Panie Kocemba na Policję zaskarży, bo to szczera prawda, nie przystoi jako przyszłemu Wójtowi, nie przystoi). Czego się Pan tak miotasz, czyżby w każdej plotce była jakaś nutka prawdy?!!! ( Przeszłość ma Pan bogatą i to nie koniecznie pozytywną, takie są ludzkie odczucia).  Nie sprawdzasz się Pan w małej społeczności jaką jest Pana sąsiedctwo, ( a co z życiem rodzinnym???), a co dopiero w szerszej, jaką jest gmina. Chyba Pan ma olej w głowie i wie Pan o czym mówię ( bo Pana ziomkowie wiedzą). Towarzyszy z Kobiernic też Pan ma wybornych, Pan Dusza wszystko wie, pogratulować, tylko, że tacy co znają się na wszystkim, to nie znają się na niczym, no chyba, że P. Dusza już szykuje się na ciepła posadkę ( co mylę się?). Pan Kodradeus, no cóż, rzucił wspaniałymi pomysłami, a na koniec stwierdził, że nie ma czasu, bo obowiązki zawodowe wzywają, chłopie, skądeś się urwał, z choinki!????.                                                                                                                                                                                   Proszę, nie dajcie się zwariować. Pamiętacie Tymińskiego- nie wydaje się Wam, że jesteście wrabiani jak w jakiś Matrix. Gruszki na wierzbie jest łatwo obiecywać, łatwo jest też prowadzić kampanię negatywną. Klub P. Kocemby rzucił parę razy hasłami anty PIS-owskimi, a sami zachowują się tak samo, w Czańcu sami mędrcy, a niektórzy bogato żyją sobie na garnuszku obecnego Wójta, korzystają z przywilejów i myślą, że państwo im służy bo musi-  tylko, że na koszt samorządu, czyli nas wszystkich- "daj kurze grzędę to wyżej siędę", tak samo jest w innych wsiach ( P. Panie Dusza z Małżonką wie o czym mówię, a P. Tondryk też chyba zadowolony).                                                                                                                                                Ponawiam apel, nie dajcie się złapać na lep słodkich słów i miałkiej propagandy, macie rozumy, myślcie!!!.
Życzę dobrych wyborów! Wierzę w Waszą roztropność!

589

Odp: Kandydat Na Wójta

Dziś ze skrzynki pocztowej wyjąłem ulotkę, a w zasadzie nie podpisany, zadrukowany świstek papieru, w którym według końcowego zapisu Ignacy Kocemba-kandydat na wójta,  zawraca się z apelem do mieszkańców  naszej gminy. Porusza w nim szereg spraw do których przedstawię swoje spostrzeżenia.
 
  I
-  " ........To pański stronnik i kolega w ten szczególny sposób dał nam wszystkim znak jak powinno wyglądać zarządzanie gminą. Gdyby pan nie przyłożył ręki do skłócenia wszystkich ze wszystkimi nie trzeba by łączyć od nowa."
      Czy tzw. stronnik miał pełnomocnictwo wójta i czy występował w jego imieniu. Jeżeli nie, to dlaczego wójt zostaje posądzony o coś,  czego nie powiedział, ani nie zrobił. Poruszam się po gminie i nie zauważyłem, aby społeczność naszej gminy była ze sobą skłócona /wszyscy ze wszystkimi/. Ja, który należy do tej społeczności nie jestem z nikim skłócony. Czy chce Pan  wmówić, że jest inaczej

II
- Co do treści pisma z dnia 18 października 2010 r. o udostępnieniu danych na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.), w którym to przedstawiliście cały "koncert życzeń" nie liczą spóźnionej odpowiedzi na pismo wójt  w zasadzie postąpił zgodnie z obowiązującym prawem. Odpowiedź na wasze pismo wymaga informacji przetworzonej. Informacja przetworzona jest to taka informacja, której udzielenie wymaga zebrania lub zsumowania informacji znajdujących się w dostępnych w urzędzie dokumentach. Jest to wyjątek od zasady bezwarunkowego dostępu do informacji publicznej. Jest ona bowiem udostępniana wyłącznie wtedy, gdy jej udzielenie w takim zakresie jest szczególnie istotne z punktu widzenia interesu publicznego. /Art. 3, ust. 1,pkt 1. ustawy./ Powinniście być wdzięczni wójtowi, że nie zażądał uzupełnienia Waszego wniosku w którym  to powinien wskazać ważność interesu publicznego.

Aby pozostawić wszelkie wątpliwości w tej sprawie"

Informacja przetworzona - sporządzenie analiz, wyciągów
Wymaga ono zatem podjęcia przez organ dodatkowych czynności polegających na przykład na sięgnięciu do dokumentacji źródłowej, sporządzenia zestawień, analiz z wyciągów oraz zaangażowania środków osobowych i finansowych, co rzeczywiście informację tę czyni informacją przetworzoną. Podobne stanowisko wynika z wyroku NSA z dnia 17 października 2006 r. sygn. akt I OSK 1547/05.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym:

Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Runge-Lissowska

Sędzia NSA Jolanta Rajewska (spr.)

Sędzia NSA Jerzy Solarski

Protokolant Kamil Wertyński,

po rozpoznaniu w dniu 18 marca 2009r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej L. F. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 1 lipca 2008 r. sygn. akt IV SA/Wr 63/08 w sprawie ze skargi L. F. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu z dnia [...] grudnia 2007 r. nr [...] w przedmiocie odmowy udostępnienia informacji publicznej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 1 lipca 2008 r., sygn. akt IV SA/Wr 63/08 oddalił skargę L. F. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu z dnia [...] grudnia 2007 r., nr [...] w przedmiocie odmowy udostępnienia informacji publicznej.

Wyrok zapadł w następujących okolicznościach sprawy.

L. F. wnioskiem z dnia [...] sierpnia 2007 r. zwrócił się do Wydziału Lokali Mieszkalnych i Użytkowych Urzędu Miejskiego we Wrocławiu o udostępnienie mu, w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej, za okres od 2000 r. do pierwszego kwartału 2007 r. wykazu lokali mieszkalnych stanowiących pustostany (niezasiedlonych), znajdujących się w rejestrze tego Wydziału.

Pismem z dnia [...] października 2007 r. Dyrektor Wydziału Organizacyjno-Prawnego i Kadr Urzędu Miejskiego we Wrocławiu poinformował L. F., że żądane przez niego informacje mają charakter informacji przetworzonej i zgodnie z art. 3 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 ze zm.), uzyskanie takiej informacji publicznej uzależnione jest od wykazania przez wnioskodawcę szczególnego interesu publicznego.

W piśmie z dnia [...] października 2007 r. L. F. podał, że żąda wnioskowanych informacji w celu:

1) wykazania, że rejestry prowadzone przez Wydział Lokali Mieszkalnych i Użytkowych lub przez Zarząd Zasobu Komunalnego zgadzają się z innymi danymi źródłowymi oraz

2) porównania ze swoimi danymi, z których wynika, że pustostany nie dotyczą nie tylko pojedynczych lokali mieszkalnych ale także całych budynków mieszkalnych, a ponadto

3) są mu one niezbędne w związku z pozwem "o wypłatę znaleźnego" (nagrody) za wskazanie siedmiu pustostanów.

Prezydent Wrocławia decyzją z dnia [...] listopada 2007 r. nr [...], wydaną na podstawie art. 16 ust. 1 w zw. z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.), odmówił udostępnienia L. F. wnioskowanych informacji, uznając że stanowią one informacje przetworzone, a brak jest "szczególnej istotności dla interesu publicznego w udostępnieniu tych informacji."

Samorządowe Kolegium Odwoławcze we Wrocławiu, po rozpoznaniu odwołania L. F., decyzją z dnia [...] grudnia 2007 r. nr [...], na podstawie art. 138 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Nr 98, poz. 1071 ze. zm., - zwana dalej kpa), zaskarżoną decyzję utrzymało w mocy.

W uzasadnieniu swego rozstrzygnięcia Kolegium stwierdziło, iż istotą żądania zgłoszonego przez L. F. jest udostępnienie mu informacji publicznej przetworzonej, tj. takiej, która co do zasady wymaga dokonania stosownych obliczeń, zestawień informacji, samodzielnego ich zredagowania związanego z koniecznością przeprowadzenia przez podmiot zobowiązany do czynności analitycznych, ekspertyz połączonych z zaangażowaniem w ich pozyskanie określonych środków osobowych i finansowych. W myśl przepisu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.) uzyskanie tego typu informacji możliwe jest w zakresie, w jakim jest to szczególnie uzasadnione ze względu na interes publiczny. Pojęcie "interesu publicznego" jest pojęciem niedookreślonym, nieposiadającym zwartej, zapisanej formuły na gruncie obowiązującego prawa. Jego ustalenie następuje w kontekście różnego rodzaju zdarzeń społecznych, politycznych, gospodarczych. Za sprawę szczególnie istotną dla interesu publicznego uznaje się taką, która - ze względu na rodzaj, czas, miejsce, sposób oraz okoliczności rozstrzygania i realizacji - w istotnym zakresie wpływa lub może wpływać na wykonywanie przez podmioty władzy publicznej ich uprawnień i obowiązków. W zakresie prawa dostępu do informacji oznacza to, że interes publiczny istnieje wówczas, gdy uzyskanie określonych informacji mogłoby mieć znaczenie z punktu widzenia funkcjonowania państwa, np. w konsekwencji usprawniałoby działanie jego organów. Dla uzasadnienia szczególnego interesu publicznego niezbędne jest więc wykazanie, że działanie organów i innych podmiotów realizujących zadania publiczne wywołało lub będzie wywoływać skutki potencjalnie wobec dużego kręgu adresatów. Wnioskodawca musi więc wykazać, że informacje, które zamierza uzyskać, nie dotyczą wyłącznie jego interesu, a ponadto zobowiązany jest określić okoliczności i faktów pozwalające na przyjęcie, że działa on w interesie publicznym, a sprawa, o której chce zostać poinformowany, ma szczególne znaczenie. Tymczasem L. F. - zdaniem Kolegium - nie wykazał, aby spełnienie jego żądania było szczególnie istotne dla interesu publicznego oraz w jaki sposób zamierza wykorzystać uzyskane informacje zgodnie z wymaganym dla ich udostępnienia interesem publicznym. W tym zakresie stanowczo niewystarczające jest powoływanie się jedynie na chęć dokonania bliżej nieokreślonych porównań, czy sprawdzenia danych organu z ustalonym stanem faktycznym.

Powyższą decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu L. F. zaskarżył do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu. Domagając się uchylenia tej decyzji i zobowiązania organu do udzielenia wnioskowanych informacji, stwierdzając, iż informacje, o które się ubiega, nie stanowią informacji przetworzonej, gdyż powinny być zawarte w rejestrach. Skarżący powołał ponadto uchwałę Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 1 kwietnia 2004 r. w sprawie przyjęcia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Wrocław w latach 2004 - 2008, określającą kwotę (125796 zł) przeznaczoną na eksploatację pustostanów.

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wspomnianym wyrokiem z dnia 1 lipca 2008 r. sygn. akt IV SA/Wr 63/08, na podstawie art. 151 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (DZ. U. Nr 135, poz. 1270 ze zm. - dalej powoływanej jako P.p.s.a.), skargę L. F. oddalił.

W uzasadnieniu wyroku Sąd stwierdził, że wniosek skarżącego z dnia [...] sierpnia 2007 r. prawidłowo został przez organy administracyjne zakwalifikowany jako żądanie udostępnienia informacji publicznej przetworzonej. Przedmiotem żądania skarżącego jest bowiem sporządzenie wykazu mieszkań, budynków i podanie ich adresów. Wymaga ono zatem podjęcia przez organ dodatkowych czynności polegających na przykład na sięgnięciu do dokumentacji źródłowej, sporządzenia zestawień, analiz z wyciągów oraz zaangażowania środków osobowych i finansowych, co rzeczywiście informację tę czyni informacją przetworzoną. Podobne stanowisko wynika z wyroku NSA z dnia 17 października 2006 r. sygn. akt I OSK 1547/05, w którym przyjęto, iż informacja publiczna przetworzona to taka informacja, na którą składa się pewna suma tak zwanych informacji publicznej prostych, dostępnych bez wykazywania przesłanki interesu publicznego. Za względu jednak na treść żądania, udostępnienie wnioskodawcy, konkretnej informacji publicznej nawet o prostym charakterze, wiązać się może z potrzebą przeprowadzenia odpowiednich analiz, zestawień, wyciągów, usuwania danych chronionych prawem. Takie zabiegi czynią zatem informacje proste, informacją przetworzoną, której udzielenie skorelowane jest z potrzebą wykazania przesłanki interesu publicznego."
  Inny przykład:

Uzasadnienie dla przetworzenia obowiązuje każdego

W ocenie Naczelnego Sądu Administracyjnego wykładnia przepisu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej nie prowadzi do stwierdzenia, że intencją ustawodawcy było udzielenie osobom sprawującym funkcje publiczne w samorządach lokalnych lub organach władzy publicznej uprawnień do uzyskania informacji publicznej przetworzonej bez wykazywania szczególnie istotnego interesu publicznego.
http://www.informacjapubliczna.org.pl/2 … zdego.html

Według Pana Kocemby ustawa o dostępie do informacji publicznej nakłada na wójta obowiązek publikowania danych dotyczacych wyników kontroli przeprowadzonych w urzędzie.
Proszę o podanie podstawy prawnej tego stwierdzenia.

III
  Co do zadłużenia gminy.

Zadłużenie samorządów w Polsce

W I kwartale 2010 r. wyniosło 39,47 mld zł i znacząco wzrosło - aż o 39,1 proc. Najbardziej w miastach na prawach powiatu, bo aż o 45,1 proc.
Zadłużenie samorządów za trzy kwartały 2010 r. wyniosło 45 mld 454 mln zł i było o 12,8 proc. wyższe od zadłużenia na koniec 2009 r. Długi samorządów 1 października stanowiły 26,9 proc. planowanych dochodów ogółem.
  Ministerstwo Finansów podało dane dotyczące najbardziej zadłużonych miast w Polsce w I kwartale 2010 roku. Ranking ukazał dług miejskich samorządów w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Oto jak wygląda to zestawienie:

1.     Wrocław 2.796,9zł / 1 mieszkańca

2.     Kraków 2.576,8zł / 1 mieszkańca

3.     Warszawa 2.468,3zł / 1 mieszkańca

4.     Toruń 1.900,2zł / 1 mieszkańca

5.     Bydgoszcz 1.608,3zł / 1 mieszkańca

6.     Lublin 1.530,4zł / 1 mieszkańca

7.     Łódź 1.426,7zł / 1 mieszkańca

8.     Gdańsk 1.424,6zł / 1 mieszkańca

9.     Poznań 1.366,4zł / 1 mieszkańca

10.  Zielona Góra 1.266,5zł / 1 mieszkańca

Dług samorządów nie może przekroczyć 60% ich całkowitych przychodów,  a na spłatę długów  nie można przeznaczyć więcej niż 15 proc. Czołówka z tej listy oscyluje wokół 60 % zadłużenia. Każda uchwała w sprawie kredytu musi być na podstawie ustawy  zaopiniowana przez Regionalną Izbę Obrachunkową, kredyt musi być uwzględniany w prognozie długu, wpływa na ustawowe limity zadłużenia, jego spłata poprzez np. sprawozdania Rb-Z i Rb-NDS jest w pełni widoczna dla RIO. Gmina Porąbka według relacji jej wójta posiada zadłużenie 7,18% wartości budżetu. Jest jedną z najmniej z zadłużonych gmin województwa śląskiego. Warto wspomnieć, że 17 listopada był Ogólnopolskim Dniem Bez Długów.

IV
        Ranking Gazety Prawnej dotyczący pozyskiwania środków unijnych.

Rozmawiamy z NORBERTEM KOSTONEM, burmistrzem Kolonowskiego, zwycięzcą w woj. opolskim

    Trzeba jasno powiedzieć, że na naszą wygraną w rankingu Gazety Prawnej duży wpływ miała inwestycja jednego przedsiębiorstwa. Chodzi o spółkę Izostal, która wygrała konkurs w programie Innowacyjna Gospodarka. Izostal zdobył ok. 20 mln zł dotacji unijnej.
Czy małym samorządom łatwiej czy trudniej pozyskać unijne dotacje?
? Małe samorządy mają problemy z montażem finansowym inwestycji. Nie mamy dużych budżetów, a unijne dotacje nie są wypłacane z góry. Samorząd musi sam najpierw wyłożyć pieniądze, a dopiero po zrealizowaniu projektu odzyskuje je. To spore utrudnienie dla małych gmin. Ściśle współpracujemy w tym zakresie z naszymi partnerami: Bankiem Gospodarstwa Krajowego, Bankiem Ochrony Środowiska oraz Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dzięki tym instytucjom możemy realizować nasze inwestycje. Bez nich nie byłoby możliwości prefinansowania projektów unijnych z budżetu gminy.

V
Decyzja Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Bielsku-Białej  odnosnie szkoły podstawowej w Porąbce.

      O ile wiadomo w szkole tej edukacje rozpoczęto 1 września 1913 r. Z chwilą powstania PSSE, a szczególnie w ostatnim okresie bardzo często zmieniają się się przepisy "sanitarne".
Niejednokrotnie pracownicy "sanepidu" w tej samej sprawie, po upływie kilku miesięcy stawiają nowe wymagania. Spełnienie ich wymaga nakładu znacznych środków finansowych. Jest jeden problem - nie dają tych środków ani nie wskazują skąd ich wziąć. Jest to problem nagminny. Szczególnie gmin, w których obiekty szkolno-edukacyjne są w znacznym stopniu wysłużone. 
Prefinansowanie: Środki na prefinansowanie udostępniane są w formie oprocentowanych pożyczek, z wyjątkiem środków udostępnianych w formie nieoprocentowanych pożyczek dla państwowych jednostek budżetowych
http://www.mi.gov.pl/2-483a6af8a88c5.htm

             Pan Kocemba zaprezentował; swoje zdanie, piszący swoje. Ocena kto ma racje należy do forumowiczów.

590

Odp: Kandydat Na Wójta

Kopia z watku " List intencyjny":

Szanowni Panstwo,

Dowody "przestepstwa" zniewazenia, ktorego ponoc sie dopuscilem w stosunku do mieszkanca Kobiernic ( http://czaniec.pl/policja.jpg ), zabezpiecza Wydzial Do Walki Z Przestepczoscia Gospodarcza Komendy Miejskiej Policji w Bielsku-Bialej.
Drodzy Panstwo nie jestem pewien czy ja zwariowalem czy swiat wokol mnie oszalal.

Panie Pulkowniku,

W sposob absolutny i niewybaczalny przecenilem Panska pomyslowosc i zdolnosci manipulacyjne. Zawiodlem sie rowniez na Panskich mozliwosciach intelektualnych. Czy Pan w Swoim bezgranicznym zadufaniu, naprawde uwaza, ze wszyscy wokol Pana to idioci? Zdrowy rozsadek ma swoje granice, które w zadufaniu łatwo przekroczyć. 
Do milego.

Zatroskany,
guru

Principles of surviving:       " You have only one truthful friend in the world.
                                                            And that friend is, yourself ".

591 Ostatnio edytowany przez Zenon (2010-11-19 17:35:42)

Odp: Kandydat Na Wójta

Uważam, że Wójt postąpił, jak to ma w zwyczaju prawie zgodnie z prawem. A już myślałem, że mu się to tym razem udało, ale nie. Cóż - ten, kto ma władzę, nie musi nikogo za nic przepraszać.


Z pisma - odpowiedzi wynika, że Wójt poinformował komitet o tym, że nie rozpatrzy żądania w terminie. Powołał się przy tym na przeszkody, z którymi oczywiście można dyskutować, czy takimi są istotnie, ale to inna sprawa.
Z kolei kardynalnym błędem Komitetu było żądanie udostępnienia informacji przetworzonej, i to w takiej ogromnej ilości na parę dni przed wyborami. Temu z kolei nie sposób się dziwić, poznawszy trochę naturę ludzi, którymi otoczył się p. Kocemba. Klasyczna para w gwizdek. Formułując tak obszerne żądanie, śmiem ich podejrzewać o to, że nie chcieli tak naprawdę uzyskać jakiejkolwiek informacji.
Cała ta sytuacja obnażyła niestety nieszczere, bezDuszne intencje w tym zakresie. Szkoda tylko, że tak łatwo, takim tanim chwytem chcieli zrobić ludziom wodę z mózgu. Pewno niemała grupa się nabrała. Dlatego uprzejmie wyjaśniam.

Co do tego, czy Wójt ma prawo wezwać do wykazania interesu. Najpierw trzeba ustalić, czy żądanie dotyczy danych przetworzonych. Uważam, że nie wszystkie które chcieli uzyskać mają taka cechę. A że to nie takie oczywiste polecam z kolei ten wyrok:

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/29376EC872

Zresztą po co polemizować, skoro Wójt uznał, że żądanie nie dotyczy informacji przetworzonej. Jednoznacznie wskazuje na to treść pisma - odpowiedzi.

Co do wykazania interesu, to sprawa prosta - dane nie są opublikowane na BIP, duża grupa wyborców się tego domaga, ludzie są podejrzliwi, rodzą się plotki, cierpi powaga urzędu, może dojść do rozruchów, samobójstw etc.

W przypadku informacji nieprzetworzonej Wójt nie ma prawa do wzywania o wykazanie ważność interesu publicznego. W świetle ustawy o dostępie do informacji publicznej, nie jest wymagane wykazanie jakiegokolwiek interesu, prawnego lub faktycznego, wnioskodawcy. Tak naprawdę to Wójt nie ma prawa do niczego poza podaniem żądanej informacji. Przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej nie nakazują zachowania szczególnej formy wniosku. Brak jest w niej również nakazu, aby wnioskodawca musiał podawać swoje dane osobowe - może informację uzyskać ustnie lub też wnioskować o przesłanie jej na poste restante czy na adres skrytki pocztowej. Może też uczynić to drogą elektroniczną, podając adres swojej poczty e-mailowej.

Prawo to przez Wójta Bułkę łamane jest systemowo - każda osoba występująca o udzielenie informacji jest przymuszana do podania danych osobowych i potwierdzenie fakt uzyskania informacji podpisem w jakiejś ewidencji! Chyba że jestem w błędzie i jest inaczej.

Żądania takie są sprzeczne nie tylko z ustawą o dostępie do informacji publicznej lecz mogą naruszać także ustawę o ochronie danych osobowych. Ustawa o dostępie do informacji publicznej nie nakłada na wnioskodawcę obowiązku podania żadnych danych. Podmiotom obowiązanym do udostępnienia informacji publicznej ustawa nie nadała z kolei uprawnień do żądania tych danych.

Ograniczenie prawa do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej - dostęp do dokumentów, może nastąpić wyłącznie ze względu na określone w ustawach ochronę wolności i praw innych osób i podmiotów gospodarczych oraz ochronę porządku publicznego, bezpieczeństwa lub ważnego interesu gospodarczego państwa (porównaj art. 61 Konstytucji)

Wójt, o ile pamiętam treść odpowiedzi na pismo komitetu, nie powołał się na żadną z tych okoliczności. Nie powołał się również na ważny interes gospodarczy państwa.

Co do twierdzenie, że wyniki kontroli nie mogą być udostępniane - nieprawda - porównaj Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z dnia 26 września 2001 r. (sygn. akt IV CKN 458/00).


Na marginesie. Ciekaw jestem, czy wrodzone poczucie praworządności członków Komitetu pchnie ich do dalszych działań, skoro zgodnie z art. 23. ustawą o dostępie do informacji publicznej: Kto, wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi, nie udostępnia informacji publicznej, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.


Zadłużenie.
Co zadłużenie samorządów w Polsce ma z tym wspólnego. Owszem, dane które podajesz można użyć dalej do ewentualnych porównań, ale do tego trzeba znać faktyczne zadłużenie naszej Gminy. Takich danych Wójt nie był łaskawy podać.

Rankingi.
Tutaj racja - pisałem zresztą już o tym na forum udowadniając manipulację. Moim zdaniem można porównywać tylko i wyłącznie podobne gminy. Podobne pod wzg. uwarunkowań. Ale i tak uważam, że ranking daje dużo, bardzo dużo do myślenia. Jednym słowem jak dla mnie czas tych ludzi się skończył. Można spierać się o to jakie mają zamiary, czy czyste intencje. Jedno jest pewne - ci ludzie po prostu wypalili się. Nie nadążają.

Najwyższy Nadszedł czas na zmiany.

Aby racjonalnie dokonywać własnych wyborów potrzebuję informacji. Kluczem do społeczeństwa obywatelskiego jest dostęp do informacji publicznej oraz edukacja.
Jeśli patrzy dostateczna ilość oczu, wszystkie błędy są widoczne.

592

Odp: Kandydat Na Wójta

Brawo Zenon!!!!

Nie zawiodłem sie na twoim poczuciu legalizmu, jak jesteś z Czańca to Czniec powinien być z ciebie dumny. W rankingach podaje się zazwyczaj kilka różnych danych, które razem tworzą końcową ocenę. Tak jest w przypadku rankingu Gazety Prawnej. Sa punkty, przeliczenie na mieszkańca, standartowe metody analityczne. Kto miał ochotę to sobie mógł porównać np. Kozy z Porąbką., lub jescze innaczej Porąkę z jakakolwiek inna podobna gminą, biorąc pod uwage np. budżet.

593

Odp: Kandydat Na Wójta

Hmmm czyli wychodzi na to ze psu na bude to cale kopiowanie kamili- kobieta sie wysilila,zalogowala, po nocy siedziala.....jeszcze taka drobna uwaga taki dlugich postow sie nie pisze bo rzadko kto to czyta od poczatku do konca....

594

Odp: Kandydat Na Wójta

Kończy się kampania. Czas na refleksje.

Moja pierwsza refleksja dotyczy postaci p. Kocemby, a w szczególności jego zachowania związanego z guru.

Kandydowanie w wyborach na wójta gminy wiąże się z wieloma niedogodnościami. Jedną z nich jest upublicznienie swojej osoby i związane z tym zagrożenia. Czas kampanii to okres, w którym nader często emocje biorą górę.

Jedną z cech osoby której powierzę prowadzenie swoich spraw, być może jedną z cech najważniejszych, to umiejętność sprawnego działania w stresie.
Odporność psychiczna wiąże się ze sprawnością w zakresie samokontroli własnych emocji, zwłaszcza negatywnych, co ułatwia podejmowanie wyzwań i finalizowanie realizacji określonych celów pomimo napotkanych trudności.

Co z tego wynika?
Jakoś trudno mi się zdecydować aby powierzyć osobie w ten sposób reagującej w sytuacjach kryzysowych swój głos. Nie zrobię tego. I nie chodzi wcale, żeby nie dochodzić swoich słusznych praw. Trzeba jednak wiedzieć kiedy. Po wyborach jest dużo czasu na tego rodzaju sprawy.

Aby racjonalnie dokonywać własnych wyborów potrzebuję informacji. Kluczem do społeczeństwa obywatelskiego jest dostęp do informacji publicznej oraz edukacja.
Jeśli patrzy dostateczna ilość oczu, wszystkie błędy są widoczne.

595 Ostatnio edytowany przez guru (2010-11-19 19:38:16)

Odp: Kandydat Na Wójta

Szanowny Panie Zenonie,

Prosze przesledzic Swoje poprzednie posty na temat kandydatury Pan Kocemby na Urzad Wojta Gminy Porabka. Paniskie poglady zmieniaja w sposob bardzo niekonsekwentny od " nie n ma moralnego prawa....." poprzez "potrzebujemy zmian..." do " gdyby nie stres kandydata to kto wie..". Szanowny Panie " stres " kandydata o ktorym Pan mowi jest niczym innym jak tylko perfidna gra wyborcza pod publike naiwnych, latwowiernych pontencjalnych wyborcow. Skrzywdzony Pulkownik nie ma innego wyjscia jak bronic swojego "dobrego" imienia przed sadem ( ?NIE MOGE SIĘ GODZIĆ NA OSZCZERSTWA. DZISIAJ DOTYKAJĄ MNIE, JUTRO MOGA DOTKNĄĆ KAŻDEGO KAŻDEGO Z WAS? ). Nie wiem czy plakac czy "boki zrywac". Zastanawiam sie ilu jeszcze naiwnych, poza Panem " krysztalowy " Pan Kocemba bedzie w stanie nabrac na swoj iscie mistrzowsko wykonany " szloch rozpaczy".
Jest w jezyku angielskim dobitne slowo okreslajace Panskie , co najmniej dziwne zachowanie. Slowem o ktorym mowie to slowo " wishy-washy" ktore w wolnym tlumaczeniu odnosi sie do osoby wodnistej i bez tresci, osoby bez sily charakteru. Prosze mi wierzy, ze jest mi bardzo szczerze przykro, iz musialem to Panu powiedziec.

Zatroskany,
guru

Principles of surviving:       " You have only one truthful friend in the world.
                                                            And that friend is, yourself ".

596

Odp: Kandydat Na Wójta

pozostało niewiele ponad godzinę do rozpoczęcia ciszy wyborczej, dlatego warto przygotować się teoretycznie do głosowania w niedzielę:),
w poniższym linku można zapoznać się z zasadami oddawania ważnego głosu

http://www.maszglos.pl/do_rady_gminy_w_gminach_ponizej_20_tys.php

Życzę wszystkim udanego głosowania i mniejszej ilości sporów od 22 listopada

tempus fugit

Odp: Kandydat Na Wójta

Na szczęście cisza wyborcza obejmuje wybory samorządowe.
Dlatego napotkałem ciekawy link z możliwością głosowania smile

http://drugitupolew.pl/

Życzę miłej zabawy odnośnie linku powyżej.
Odnośnie wyborów samorządowych życzę wszystkim i sobie pozytywnych wyników - dobrych dla nas mieszkańców !
Wyników które będą wynikami umożliwiającymi dialog i kompromis a nie tylko ciągłą walkę i blokowanie wzajemnych decyzji.
Pozdrawiam

598

Odp: Kandydat Na Wójta

"Z pisma - odpowiedzi wynika, że Wójt poinformował komitet o tym, że nie rozpatrzy żądania w terminie. Powołał się przy tym na przeszkody, z którymi oczywiście można dyskutować, czy takimi są istotnie, ale to inna sprawa. "

    Swoim twierdzeniem wprowadzasz w błąd forumowiczów. Nie wiem tylko, czy robisz to celowo.

Termin 14 dniowy jest podstawową zasadą, która doznaje dwóch wyjątków. Po pierwsze, jeżeli informacja nie może być udzielona w tym terminie 14 dniowym, wtedy podmiot jest zobowiązany do powiadomienia o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim nastąpi udostępnienie informacji (art. 13 ust. 2 uodip). Nie może to być jednak termin dłuższy niż 2 miesiące od dnia pierwszego złożenia wniosku.
     I tak było w tym przypadku.
Jeżeli Komitet uważał, że  nadesłane pismo nie spełnia wymagań albo uważał, iż podane powody nie są wiarygodne  mógł złożyć skargę na wójta (art. 227 - 230 kpa), czego nie uczynił. Więc zgodził się z powyższym.

"Zresztą po co polemizować, skoro Wójt uznał, że żądanie nie dotyczy informacji przetworzonej. Jednoznacznie wskazuje na to treść pisma - odpowiedzi."

A co ja napisałem, cytuję: Powinniście być wdzięczni wójtowi, że nie zażądał uzupełnienia Waszego wniosku w którym  to powinien wskazać ważność interesu publicznego.
   Gdy to zrobił, to odpowiedź miała by charakter informacji przetworzonej. Dlatego przytoczyłem łatwe do zrozumienia /może nie dla wszystkich/ przykłady z orzeczenia NSA z których można było wyciągnąć wnioski, że Komitet był by w bardzo trudnej sytuacji.
    Twój przykład jest zawiły i dotyczy całkiem innego problemu.

" Co do twierdzenie, że wyniki kontroli nie mogą być udostępniane - nieprawda "
  Zgadza się,  ale chciałem to usłyszeć od Pana kandydata na wójta. Chciałem go zmusić do wysiłku intelektualnego, gdyż można zauważyć, że nie wszystko co on podpisuje jest wytworzone przez niego.
Art.8,pkt 3 ustawy o dostępie do informacji publicznej.

"Na marginesie. Ciekaw jestem, czy wrodzone poczucie praworządności członków Komitetu pchnie ich do dalszych działań, skoro zgodnie z art. 23. ustawą o dostępie do informacji publicznej: Kto, wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi, nie udostępnia informacji publicznej, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. "

    Nie mają do tego najmniejszych podstaw. Choćby brak skargi o której wcześniej wspominałem.

"Zadłużenie.
Co zadłużenie samorządów w Polsce ma z tym wspólnego. Owszem, dane które podajesz można użyć dalej do ewentualnych porównań, ale do tego trzeba znać faktyczne zadłużenie naszej Gminy. Takich danych Wójt nie był łaskawy podać."

   Wójt podał, że zadłużenie gminy wynosi 7,18% wartości budżetu. Wartość budżetu można znaleźć na stronie internetowej gminy.
   Co do radnych - większość jest słabiutka. Podobnie jest z obecnymi kandydatami.

Odp: Kandydat Na Wójta

Witam na forum po małej przerwie!!!

600

Odp: Kandydat Na Wójta

kamila napisał/a:

Swoim twierdzeniem wprowadzasz w błąd forumowiczów. Nie wiem tylko, czy robisz to celowo.

Nie wprowadzam w błąd. Komitet nie dał Wójtowi szans, a wójt z kolei, powiadamiając komitet, że sprawy nie rozpatrzy w terminie, choć formalnie wskazał termin "do końca roku", to nie zrobił tego jednak prawidłowo. Powinien był wyznaczyć konkretną liczbę np. dni - w terminie 44, czy odpowiednio miesięcy. Pismo Wójta powinno mieć przy tym formę postanowienia, z wszystkimi tego konsekwencjami.

kamila napisał/a:

Twój przykład jest zawiły i dotyczy całkiem innego problemu.

sad

kamila napisał/a:

Chciałem go zmusić do wysiłku intelektualnego

yikes

kamila napisał/a:

Nie mają do tego najmniejszych podstaw. Choćby brak skargi o której wcześniej wspominałem.

To przestępstwo ścigane z urzędu dlatego wystarczy zawiadomić kogo trzeba wskazując prawdopodobieństwo. Nie ma tu "wniosku", w którym trzeba wykazać interes. Stąd przy znanym powszechnie wrodzonym poczuciu moja ciekawość.

Aby racjonalnie dokonywać własnych wyborów potrzebuję informacji. Kluczem do społeczeństwa obywatelskiego jest dostęp do informacji publicznej oraz edukacja.
Jeśli patrzy dostateczna ilość oczu, wszystkie błędy są widoczne.