Wloscianin napisał/a:Uwielbiam te prawne interpretacje Zenona.
Dzięki.
Wloscianin napisał/a:Czy oszukujesz państwo polskie i nie płacisz podatku Belki, czy też jako praworządny obywatel dajesz dyspozycję bankowi by takowy uiścił jak prawo wymaga?
Nie oszukuję.
Podatku Belki nie płacę.
Ciężko się czyta Wloscianina. Muszę jednak zaprotestować.
Niepłacenie podatku belki nie jest niezgodne z obowiązującym prawem, nie jest więc oszustwem. Wynika jedynie z możliwości systemu prawa podatkowego. Formuła Radbrucha nakazuje nieprzestrzeganie prawa jeśli narusza ono podstawowe normy moralne.
Zgodnie z ustawą Ordynacja podatkowa końcówki kwot podatku wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, zaś te powyżej zaokrągla się do pełnych jedności złotych. Może zaistnieć więc sytuacja, że po naliczeniu podatku (np. na skutek dziennej kapitalizacji odsetek) wyniesie on poniżej 50 groszy, a co za tym idzie - zostanie on zaokrąglony do zera. Stan ten ulegnie zmianie w 2012 roku, gdzie w nowelizacji ustawy, zgodnie z ustawą podpisaną 27 grudnia 2011 przez prezydenta Bronisława Komorowskiego, ma obowiązywać zaokrąglenie do pełnych groszy, z zachowaniem 3-miesięcznego okresu vacatio legis.
Wybacz. Reszty nie podejmuję się komentować.
Czytając pismo Kuratorium włos się jeży na głowie a palce opadają bezwładnie na klawiaturę. Ponieważ nie każdemu chce się czytać długie teksty więc streściłem co nie co. Jeżeli coś pominąłem to niech mnie ktoś sprostuje.
Z informacji Kuratorium Oświaty w Katowicach wynika, że:
1. W planie lekcji opracowanym na okres wycieczki do Tunezji nie zostały ujęte wszystkie godziny oraz zajęcia edukacyjne przewidziane w szkolnym planie nauczania - nie odbyły się w ogóle zajęcia z chemii i religii, brakuje 23 godzin.
2. Brakujące zajęcia nie zostały odpracowane w innych terminach.
3. Ogólnie. Opiekę nad uczniami w drodze do autobusu szkolnego powierzono osobie nieuprawnionej.
4. W roku szkolnym 2009/2010 nie odbyło się 67 lekcji.
5. W roku szkolnym 2010/2011 (do kontroli) nie odbyło się 86 lekcji.
6. W dziennikach lekcyjnych, w wielu przypadkach, stwierdzono brak jakichkolwiek wpisów oraz wpisy "lekcje wg specjalnego rozkładu" (brak podpisu osoby prowadzącej zajęcia i adnotacji o obecności uczniów oraz tematu zajęć).
7. Ustalono, że nie istnieje żadna dokumentacja, pozwalająca na ustalenie, którzy uczniowie obecni byli na zajęciach, kto sprawował nad nimi opiekę oraz co było przedmiotem lekcji. [Na jakiej podstawi będzie podana frekwencja w świadectwach szkolnych? Przyp. że świadectwo jest dokumentem urzędowy].
8. Lekcje wg specjalnego rozkładu oznaczają lekcje prowadzone przez pedagoga szkolnego, nauczyciela biblioteki lub świetlicy albo zwolnienie uczniów do domu.
9. Rodzice uczniów nie byli informowani o zmianie w planie zajęć swoich dzieci.
10. Nie zapewniono prawidłowej realizacji szkolnego planu nauczania Publicznego Gimnazjum w Porąbce przez co naruszono § 2 ust. 7 pkt 3 i 3a rozporządzenia Min. Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
11. Nie wywiązano się prawidłowo z obowiązku zapewnienia bezpieczeństwa i opieki podczas zajęć czym naruszono art. 39 ust. 1 pkt 3 i 5a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
12. Stwierdzono zagrożenie niepełnej realizacji podstawy programowej z niektórych zajęć edukacyjnych.
13. Nadzór nad realizacją podstawy programowej jest niewystarczający.
14.W ciągu ostatnich dwóch lat nie przeprowadzono ani jednej obserwacji lekcji.
15. Brak jakiejkolwiek dokumentacji potwierdzającej realizowanie innych form nadzoru pedagogicznego.
16. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze zakończono 17 czerwca 2011 r. podczas gdy przepisy stanowiły o zakończeniu zajęć w dniu 22 czerwca 2011 r. - ustalając inny termin postąpiono niezgodnie z prawem.
16. Zorganizowanie wycieczki w czasie trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych i udzielenie nauczycielom urlopów bezpłatnych w celu umożliwienia wzięcia udziału w wycieczce jest w ocenie Kuratorium Oświaty w Katowicach nadużyciem, oraz działaniem niezgodnym z podstawowym obowiązkiem nauczyciela wynikającym z art. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.
Aby racjonalnie dokonywać własnych wyborów potrzebuję informacji. Kluczem do społeczeństwa obywatelskiego jest dostęp do informacji publicznej oraz edukacja.
Jeśli patrzy dostateczna ilość oczu, wszystkie błędy są widoczne.