1,076

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Zenon napisał/a:

Po 329 dniach obowiązywania ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20110450235

wójt naszej gminy zaczyna realizować obowiązki jakie nakładają na niego nowe przepisy.
Ustawa obowiązuje od 4 kwietnia 2011 r., o czym pisałem już na forum:

http://czaniec.pl/forum/post4568.html#p4568

a dopiero dzisiaj w BIP został podany do konsultacji projekt uchwały rady gminy w sprawie ustalenia zasad wynagrodzenia dziennego opiekuna, wysokości opłaty za pobyt i wyżywienie dziecka u dziennego opiekuna oraz warunków zwolnienia od ponoszenia tych opłat.

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5482&Nr=1&ident=10271 

Obowiązek ustalenia zasad wynika z art. 43 ustawa, zgodnie z którym rada gminy ustala w drodze uchwały wysokość wynagrodzenia na poziomie atrakcyjnym dla kandydatów na dziennego opiekuna. Ponadto rada gminy może określać również warunki częściowego lub całkowitego zwolnienia rodziców od ponoszenia opłat, co wynika z brzmienia art. 59 ust. 2 ustawy.

Przy okazji chciałbym zwrócić uwagę zainteresowanym: rodzicom dzieci, którzy będą ewentualnie korzystać z tej formy opieki nad dziećmi oraz opiekunom, a także samemu wójtowi, że projekt posiada wadę. Nie zawiera, choć jego tytuł mylnie informuje o tym, warunków zwolnienia od ponoszenia opłat. Czy to błąd? Czy to świadome zaniechanie? Czy zwykłe niechlujstwo?

Korzystając z okazji.
Czy ktoś wie gdzie na BIP wójt trzyma rejestr żłobków i klubów dziecięcych?
Art. 27 ust. 2 ustawy

Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej gminy prowadzącej rejestr.

Jak do tej pory BIP nie zawiera stosownego rejestru. Przynajmniej nie w tej zakładce:

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5474&js=1

Warto wiedzieć:
OPIEKA NAD DZIEĆMI W WIEKU DO LAT 3 PORADNIK

http://wsse-poznan.pl/wp-content/uploads/2011/08/Poradnik.pdf

INSTYTUCJA OPIEKUNA DZIENNEGO

http://www.mpips.gov.pl/wsparcie-dla-rodzin-z-dziecmi/opieka-nad-dzieckiem-w-wieku-do-lat-trzech/informacja-dotyczaca-instytucji-dziennego-opiekuna/
wieszczu napisał/a:

I taka marność organizacyjna odpowiada włodarzom gminy. A wszyscy, którzy mamy znacznie większe wymagania i oczekiwania nie doczekamy się zadowolenia z organizacji miejsca, w którym żyjemy. Zwycięża marność.

Jaki pan taki kram.
Marność organizacyjna wynika ze stylu zarządzania gminą przez wójta a właściwie brakiem zarządzania.
Wystąpienie radnego Kocemby z wnioskiem o audyt wywołało  w gminie burzę. Przypomnijcie sobie kto był za, a kto przeciw.

1,078

(6 odpowiedzi, napisanych Sprawy techniczne)

Czy w związku z nową wersją forum regulamin jest aktualny?
Chodzi mi o kodowanie linków do stron zewnętrznych za pomocą komendy: code

Pytam ponieważ.
1) Kodowanie linków w ten sposób jest mało wygodne dla czytelnika.
2) Ukrycie linka w konkretnym fragmencie tekstu pozwala na podlinkowanie do materiałów źródłowych.
3) Nadmiar ramek z komendy code sprawia, że treść wpisu staje się nieczytelna.
3) Użycie komendy url jest wygodne dla piszącego.

A może kodowanie linków przy użyciu komendy url można by udostępnić w konkretnych wątkach?

z boku napisał/a:

Panie Kocemba, czy nie uważa Pan że zamieszczając treść pisma pokontrolnego z kuratorium należałoby jednocześnie zamieścić odpowiedź Pani dyrektor do kuratorium. Pan na pewno się z nim zapoznał, inni może również by chcieli.
   Cienka linia odgradza informowanie od pomówienia.....

Szkoda, że nie zapoznałeś się z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20011121198

Dużo tracisz.

Biuletyn Informacji Publicznej to urzędowy publikator teleinformatyczny, w którym zamieszcza się informacje określone w art. 6 ust. 1 pkt 1–3, pkt 4 lit a) tiret drugie, lit c) i d) oraz pkt 5. W BIP muszą się zatem znaleźć informacje o danych publicznych, w tym treść wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej.

To jasne, że dyrektor szkoły jest zobowiązany do publikowania wystąpień pokontrolnych w BIP. Popatrz na stronę BIP innej szkoły:

http://gimnazjumczaniec.eszkola.xip.pl/kontrole

Brakuje tam jednak treść wystąpień i ocen - zobowiązany ograniczył się tylko do zamieszczania krótkiej informacji.

Dyrektor gimnazjum na Kozubniku w związku z kontrolą Kuratorium nie wywiązał się z obowiązku - nie zamieścił żadnych informacji o kontroli. Gdyby nie jego zaniechanie Pan Kocemba ani nikt inny nie miałby czego publikować.

Na forum prowadzę wątek tylko o BIP.

http://czaniec.pl/forum/topic459-bip-biuletyn-informacji-publicznej.html

W nim również znajdziesz mnóstwo informacji z linkami do publikatorów. Zachęcam do czytania. To raptem kilka stron. Jestem pewien, że po lekturze nawet nie przyjdzie ci do głowy, żeby pomyśleć, że jeżeli ktoś rozpowszechnia treści pism pokontrolnych może narazić się na pomówienie.

Pomyśl raczej o wszystkich tych, którzy mają obowiązek publikować określone treści, a nie robią tego.

Art. 23 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej:

Kto, wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi, nie udostępnia informacji publicznej,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
roku.

PS
Nie ma w gminie gospodarza, nie ma w radzie radnych, komisji do kontroli. Ktoś musi zająć ich miejsce...

http://czaniec.pl/forum/post4995.html#p4995
Wloscianin napisał/a:

Zenonie:- Jak wiesz mnie również ciężko się czyta Twoje prawnicze wywody, pisałem już kiedyś o tym. Ładnie ująłeś skrót protokołu, to się chwali, uczysz się:)

Nic na to nie poradzę ale pamiętam. Stąd m.in. pomysł na streszczenie.

Wloscianin napisał/a:

Niepokoi mnie tylko brak dystansu.

Zupełnie niepotrzebnie. Jest taki czas, kiedy dystans ulega radykalnemu skróceniu. Jak w przysłowiu puki dzban wodę nosi... Jak się urwie to dystans właśnie ulega skróceniu.

Wloscianin napisał/a:

dlaczego dopuszczasz jako moderator do takich sytuacji ...(

Uważasz, że powinienem cenzurować? Ja nie, wszak każdy bierze pełną odpowiedzialność za swoje wypowiedzi, a redakcja czaniec.pl jak i właściciel serwisu FHU Jakimowicz nie biorą odpowiedzialności za treści umieszczane przez forumowiczów.

Wloscianin napisał/a:

Dlaczego nie chcecie normalnie działać?

Co to znaczy normalnie działać? Działam normalnie. Tak mi się przynajmniej wydaje. Forum to jedna z wielu możliwych, tj. społecznie akceptowanych form aktywności ludzkiej. Nie pomyślałeś - przyznaj się. A może nie mogę wyjść z domu z jakiegoś powodu?

No cóż.

Zbyt prędkie pojmowanie nowych myśli bywa niebezpieczne.

Josiah Warren, True Civlization

Albo inaczej. Są tacy co twierdzą, że:

   1. Nic nie istnieje.

   2. Nawet jeśli coś by istniało, nikt nie mógłby o tym wiedzieć.

   3. Nawet jeśli ktoś by o tym wiedział, nie mógłby tego nikomu zakomunikować.

Wloscianin napisał/a:

Uwielbiam te prawne interpretacje Zenona.

Dzięki.

Wloscianin napisał/a:

Czy oszukujesz państwo polskie i nie płacisz podatku Belki, czy też jako praworządny obywatel dajesz dyspozycję bankowi by takowy uiścił jak prawo wymaga?

Nie oszukuję.
Podatku Belki nie płacę.

Ciężko się czyta Wloscianina. Muszę jednak zaprotestować.

Niepłacenie podatku belki nie jest niezgodne z obowiązującym prawem, nie jest więc oszustwem. Wynika jedynie z możliwości systemu prawa podatkowego. Formuła Radbrucha nakazuje nieprzestrzeganie prawa jeśli narusza ono podstawowe normy moralne.

Zgodnie z ustawą Ordynacja podatkowa końcówki kwot podatku wynoszące mniej niż 50 groszy pomija się, zaś te powyżej zaokrągla się do pełnych jedności złotych. Może zaistnieć więc sytuacja, że po naliczeniu podatku (np. na skutek dziennej kapitalizacji odsetek) wyniesie on poniżej 50 groszy, a co za tym idzie - zostanie on zaokrąglony do zera. Stan ten ulegnie zmianie w 2012 roku, gdzie w nowelizacji ustawy, zgodnie z ustawą podpisaną 27 grudnia 2011 przez prezydenta Bronisława Komorowskiego, ma obowiązywać zaokrąglenie do pełnych groszy, z zachowaniem 3-miesięcznego okresu vacatio legis.

Wybacz. Reszty nie podejmuję się komentować.


Czytając pismo Kuratorium włos się jeży na głowie a palce opadają bezwładnie na klawiaturę. Ponieważ nie każdemu chce się czytać długie teksty więc streściłem co nie co. Jeżeli coś pominąłem to niech mnie ktoś sprostuje.


Z informacji Kuratorium Oświaty w Katowicach wynika, że:

1. W planie lekcji opracowanym na okres wycieczki do Tunezji nie zostały ujęte wszystkie godziny oraz zajęcia edukacyjne przewidziane w szkolnym planie nauczania - nie odbyły się w ogóle zajęcia z chemii i religii, brakuje 23 godzin.

2. Brakujące zajęcia nie zostały odpracowane w innych terminach.

3. Ogólnie. Opiekę nad uczniami w drodze do autobusu szkolnego powierzono osobie nieuprawnionej.

4. W roku szkolnym 2009/2010 nie odbyło się  67 lekcji.

5. W roku szkolnym 2010/2011 (do kontroli) nie odbyło się  86 lekcji.

6. W dziennikach lekcyjnych, w wielu przypadkach, stwierdzono brak jakichkolwiek wpisów oraz wpisy "lekcje wg specjalnego rozkładu" (brak podpisu osoby prowadzącej zajęcia i adnotacji o obecności uczniów oraz tematu zajęć).

7. Ustalono, że nie istnieje żadna dokumentacja, pozwalająca na ustalenie, którzy uczniowie obecni byli na zajęciach, kto sprawował nad nimi opiekę oraz co było przedmiotem lekcji. [Na jakiej podstawi będzie podana frekwencja w świadectwach szkolnych? Przyp. że świadectwo jest  dokumentem urzędowy].

8. Lekcje wg specjalnego rozkładu oznaczają lekcje prowadzone przez pedagoga szkolnego, nauczyciela biblioteki lub świetlicy albo zwolnienie uczniów do domu.

9. Rodzice uczniów nie byli informowani o zmianie w planie zajęć swoich dzieci.

10. Nie zapewniono prawidłowej realizacji szkolnego planu nauczania Publicznego Gimnazjum w Porąbce przez co naruszono § 2 ust. 7 pkt 3 i 3a rozporządzenia Min. Edukacji Narodowej z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.

11. Nie wywiązano się prawidłowo z obowiązku zapewnienia bezpieczeństwa i opieki podczas zajęć czym naruszono art. 39 ust. 1 pkt 3 i 5a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.

12. Stwierdzono zagrożenie niepełnej realizacji podstawy programowej z niektórych zajęć edukacyjnych.

13. Nadzór nad realizacją podstawy programowej jest niewystarczający.

14.W ciągu ostatnich dwóch lat nie przeprowadzono ani jednej obserwacji lekcji.

15. Brak jakiejkolwiek dokumentacji potwierdzającej realizowanie innych form nadzoru pedagogicznego.

16. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze zakończono 17 czerwca 2011 r. podczas gdy przepisy stanowiły o zakończeniu zajęć w dniu 22 czerwca 2011 r. - ustalając inny termin postąpiono niezgodnie z prawem.

16. Zorganizowanie wycieczki w czasie trwania zajęć dydaktyczno-wychowawczych i udzielenie nauczycielom urlopów bezpłatnych w celu umożliwienia wzięcia udziału w wycieczce jest w ocenie Kuratorium Oświaty w Katowicach nadużyciem, oraz działaniem niezgodnym z podstawowym obowiązkiem nauczyciela wynikającym z art. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.

z boku napisał/a:

Gdy wychodzę na spacer z psem (...)

Każdy ocenia otaczający go świat wg siebie. Trudno od tego uciec i niewielu się to udaje.
Dlaczego postrzegasz wyrażanie dezaprobaty dla bezprawnych działań za coś negatywnego? Szczekanie!?
Poczytaj inne wątki na forum i wtedy oceń czy forumowicze szczekają. A może mają rację mówiąc głośno, że to czy tamto w gminie szwankuje albo jest źle zarządzane lub wcale nie wspominając o paragrafach kryminalnych?
 

z boku napisał/a:

Mam nadzieję że mój głos nie zostanie potraktowany jak głosy moich poprzedników będących tutaj w mniejszości, ale uważam, że dyskusja polega na podawaniu argumentów i kontrargumentów, a opinia publiczna sama wyrabia sobie zdanie.

Niestety przekaz twojego głosu jest nazbyt czytelny. A gdzie te argumenty? I za czym?

Wloscianin napisał/a:

W wielu firmach prywatnych i nie tylko robi się imprezy integracyjne z funduszu socjalnego. Prawo niestety nie pozwala na finansowanie takich imprez. Dlatego większość z nich jest organizowana pod nazwą szkoleń.
(...)
W czasach komuny takie imprezy nazywano kursokonferencją, więc jest to chyba tradycja.

Najpierw przypomnę co to jest tradycja.

Tradycja – przekazywane z pokolenia na pokolenie treści kultury (takie jak: obyczaje, poglądy, wierzenia, sposoby myślenia i zachowania, normy społeczne), uznane przez zbiorowość za społecznie doniosłe dla jej współczesności i przyszłości.

W związku z tym mam pytanie. Czy podejmowanie działań bezprawnych mam uznać za obyczaj, za normę społeczną doniosłą dla jej współczesności i przyszłości?
Powiem krótko - NIE.
Wielu ludzi w naszej gminie nie chcemy takiej tradycji, którą usprawiedliwia się bezprawne dysponowanie pieniędzmi.

Dawno Pan tutaj nic nie napisał. Za to ostatnia wypowiedź świadczy o Pańskim niebywałym relatywizmie moralnym.
Ja nie chcę i mogę z taką postawą się utożsamiać.

1,085

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

W BIP został dzisiaj opublikowany bardzo ważny dokument urzędowy pt. Stanowienie aktów prawnych - uchwały i zarządzenia

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5480&ident=1394

Chciałbym zwrócić wasza uwagę na ten dokument, ponieważ określa on przyjętą przez urzędników naszej gminy procedurę stanowienia prawa miejscowego, a więc niezwykle ważną sferę ich działania - szczególnie istotną w kontekście ostatnich wydarzeń.

Prawo stanowienia aktów prawnych przez gminę wynika z przepisów ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19900160095

Na podstawie niniejszej ustawy organy gminy mogą wydawać akty prawa miejscowego w zakresie:
1) wewnętrznego ustroju gminy oraz jednostek pomocniczych,
2) organizacji urzędów i instytucji gminnych,
3) zasad zarządu mieniem gminy,
4) zasad i trybu korzystania z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej.

Stanowienie aktów prawnych winno odbywać się wg zasady przejrzystości, partycypacji społecznej, przewidywalności, rozliczalności, fachowości i braku tolerancji dla korupcji.

Zasada przejrzystości. W skrócie można powiedzieć, że ideą tej zasady jest hasło: nic o nas bez nas, co sprowadza się do istoty samorządności. Prawem każdego z nas jest współdecydowanie, które odbywać się powinno indywidualnie lub poprzez aktywne organizacje pozarządowe.

Przyjęty dokument nie zawiera jednak instrumentów odpowiadających urzeczywistnieniu nowoczesnym standardom funkcjonowania administracji samorządowej.

Proponuję więc podjęcie merytorycznej dyskusji w celu wskazania urzędnikom takiego brzmienia dokumentu, który sprosta tym założeniom.

Jako pierwszą - proponuję rozważenie przyjęcia zasady podawania z odpowiednim wyprzedzeniem do publicznej wiadomości, w tym w szczególności publikowanie w BIP, projektów aktów prawnych wraz z uzasadnieniem.

Moim zdaniem taka zasada wynika z obowiązującego systemie prawnego i jest technicznie możliwa bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Dlaczego nie jest więc realizowana?

PS
Zróbmy coś konkretnego - zapraszam do rzeczowej dyskusji.

nkarta napisał/a:

Władzę naszej Gminy charakteryzuje ignorancja, lekceważenie, „wkladanie rzeczy pod dywan”, gubienie dokumentów, podkładanie dokumentów, kolesiostwo, rodzinne układy, przewlekłe łamanie prawa.

Wszystko to co wymieniłaś podlega ściganiu przez prawo. Radni najwyraźniej nie mogą sobie z tym poradzić. Ich bezradność i aspołeczna postawa przyczynia się do nakręcania spirali bezprawia. Jednym słowem są również winni tego co się w naszej gminie dzieje. Stąd ich strach.

nkarta napisał/a:

Jak czytam, to nie dowierzam, że jest to możliwe.... PORĄBKA WSTYD. WÓJT WSTYD. DYREKTOR SZKOŁY NA KOZUBNIKU WSTYD....6 tysięcy wejśc na forum, to olbrzymie zainteresowanie mieszkańców, którzy śledzą  sprawę. ... jeśli ta sprawa sie nie wyjaśni, to WSTYD DLA DEMOKRACJI.

Mleko się rozlało.  W Radzie Gminy jest co najmniej jeden radny, który rozumie co się dzieje i wie co z tym zrobić. Mamy szczęście. Mam nadzieję, ze nie zabraknie mu siły. Sprawy toczą się powoli i wygląda na to, że rozwijają się na zasadzie kuli śniegowej.
Zauważcie - dyskusja dotyczy w zasadnie jednej kwestii, spraw w gimnazjum na Kozubniku, trupa z konkretnej szafy. Aż strach pomyśleć co zawierają inne gminne szaf.

1,087

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Nawiązując do zaproszenia Piotra Duszy do wysłuchania sesji rady gminy oraz  posiedzenia połączonych komisji, które odbędą się w poniedziałek i wtorek (20, 21lutego 2012 r.) w ramach tematu dostępu do informacji publicznej podam kilka informacji odnoście prawa obywateli do nagrywania przebiegu obrad.

Uprawnienia obywateli do nagrywania przebiegu obrad bez poinformowania prowadzącego obrady, członków komisji oraz innych osób uczestniczących w tych obradach wynika bezpośrednio z art. 11b ust 1, 2 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym

1. Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać
wyłącznie z ustaw.
2. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli
do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji,
a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych,
w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy.

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20011421591

Zawarty w tym przepisie katalog jawnych działań organów gminy, z uwagi na użyty zwrot „w szczególności”, ma charakter otwarty, a więc obejmuje również możliwość nagrywania sesji rady  czy jej poszczególnych komisji.
W wyroku WSA w Łodzi z dnia 9 lipca 2008 r. sygn. II SA/Łd 89/2008 wskazano,

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/0A2B24A689

iż pojęcie „wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji” użyte w art. 11b ust. 2, podobnie jak pojęcie „dostępu do posiedzeń kolegialnych organów władzy publicznej”, użyte w art. 3 ust. 1 pkt 3 ustawy o dostępie do informacji publicznej należy interpretować szeroko, a więc nie tylko jako możliwość „bycia obecnym” podczas obrad rady gminy, czy też posiedzeń jej komisji, ale także w kontekście art. 61 ust. 2 Konstytucji RP, jako prawo obywatela do rejestracji dźwięku lub obrazu z obrad rady gminy i posiedzeń jej komisji.

Przebieg posiedzenia komisji jako wewnętrznej instytucji organu władzy publicznej (Rady Gminy), stanowi informację publiczną, do której każdy ma prawo dostępu bez wykazywania interesu prawnego lub faktycznego (art. 11b ust 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym w zw. art. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej). W rozumieniu art. 18 ustawy o dostępie do informacji publicznej posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów są jawne i dostępne, a także podlegają udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w ustawie. Artykuł 7 tej ustawy określa sposoby udostępnienia informacji, wśród których wymienia się wstęp na posiedzenia kolegialnych organów władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów (art. 3 ust. 1 pkt 3 ustawy) i udostępnienie materiałów, w tym audiowizualnych i teleinformatycznych, dokumentujących te posiedzenia. Skoro Rada Gminy, w tym komisja ma obowiązek udostępnienia wszelkich materiałów dokumentujących sesje, w tym materiałów audiowizualnych, to oznacza, iż dopuszczalne prawem będzie nagrywanie obrazu i dźwięku z przebiegu sesji.

Wobec powyższego uprawniony jest pogląd, iż każdy ma prawo do nagrywania obrad na dowolnym nośniku (w tym również audiowizualnym), co więcej brak jest podstaw, aby informować kim jest nagrywający i wskazywać, w jakim celu prowadzi nagrania. Ponadto regulamin rady gminy ani polecenie prowadzącego obrady nie może zakazywać rejestracji obrad na żadnym nośniku, gdyż działalność organów gminy jest jawna, a ograniczenie jawności może wynikać wyłącznie z ustaw.

PS
Pomimo możliwości nagrywania posiedzeń przez obywateli i braku przepisów, które penalizowałyby zachowania polegające na nieinformowaniu uczestników posiedzenia o jego nagrywaniu, uważam, że o fakcie nagrywania powinno się poinformować osoby, które zostaną w sporządzonym zapisie utrwalone.

Ignacy Kocemba napisał/a:

Sprawy publiczne to pewna idea wymagająca trzymania się zasad. Jedną z nich jest zasada jawności,  idea eksponowana we wszystkich najważniejszych aktach prawnych. I tego powinni sie trzymać wszyscy.

Równie ważną zasadą jest zasada praworządności, o której nasi urzędnicy nie słyszeli albo jej nie rozumieją.

Zasada praworządności zawarta w art. 2 Konstytucji:

Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej.

oraz w art. 7:

Organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa.

a także w art. 94:

Organy samorządu terytorialnego, na podstawie i w granicach upoważnień zawartych w ustawie, ustanawiają akty prawa miejscowego obowiązujące na obszarze działania tych organów.

Wykonywanie funkcji publicznych, a te pełnią urzędnicy, wiążą się z wewnętrznym zaangażowaniem i bezinteresownością a nie z myślą o interesach grupowych, czy karierą, bądź wzbogaceniem się materialnym. Urzędnik powinien bezwzględne przestrzegać litery prawa.
Nie może tym samym, w zależności od swojego widzi mi się, podjąć wykonywanie powierzonych mu działań lub nie.


Zasada praworządności bezpośrednio odnosi się do organów gminy w tym również do Rady gminy.

Organy władzy publicznej, jakimi są organy jednostek samorządu terytorialnego, działają na podstawie i w granicach prawa i wykonywanie zadań publicznych jest ich obowiązkiem a nie prawem. Przedłużający się brak skuteczności w wykonywaniu zadań publicznych przez radę gminy, bez nadziei na szybką poprawę to nie tylko naruszanie Konstytucji i ustaw, które mogłoby stać się podstawą wniosku do Sejmu o jej rozwiązanie. Inaczej ujmując, przedłużający się i bez nadziei na szybką poprawę brak skuteczności w wykonywaniu ustawowo przekazanych gminie zadań publicznych (a w rozpoznawanej sprawie po prostu ich niewykonywanie) zawsze wiąże się z naruszaniem Konstytucji i ustaw.

Więcej tutaj:

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/7B8C2E002E
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/A3038299F4
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/6B533DC9CC
wieszczu napisał/a:

Komu można poskarżyć się na radnych, komu na wójta?

Tak w skrócie:

§ 7 pkt 12) Regulaminu Rady Gminy Porąbka stanowi, że: Przewodniczący Rady, w szczególności: przyjmuje skargi i wnioski mieszkańców oraz nadaje im bieg.
Link do regulaminu:

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5470


Z uwagi na panujący ustrój w Gminie Porąbka PRL na radnego możesz poskarżyć się do ... w sumie to nie wiadomo do kogo. Można więc do prokuratury.

Niektóre j.s.t. mają komisje. Patrz tutaj:

http://bip.luban.pl/?a=9267

Komisja bada skargi na radnych w zakresie naruszenia podstawowych obowiązków wynikających ze ślubowania, jakie radni składają przed przystąpieniem do wykonywania mandatu oraz naruszenia przez nich przepisów antykorupcyjnych.
 

Prawo do składania skarg realizowane jest  na zasadach określonych przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego Dział VIII „Skargi i wnioski”.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19600300168

Postępowanie ze skargą określają przepisy Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20020050046

Na radnego możesz poskarżyć się do ... w sumie to nie wiadomo do kogo. Niektóre j.s.t. mają komisje. Patrz tutaj:

http://bip.luban.pl/?a=9267

Komisja bada skargi na radnych w zakresie naruszenia podstawowych obowiązków wynikających ze ślubowania, jakie radni składają przed przystąpieniem do wykonywania mandatu oraz naruszenia przez nich przepisów antykorupcyjnych.


Organem właściwy do rozpatrzenia skargi na zadania lub działalność:
- wójta
- kierowników gminnych jednostek organizacyjnych

jest Rada gminy (patrz art. 229 pkt 3 k.p.a)

Skargi rozpatrywane przez radę gminy dotyczą spraw, nie należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, realizowanych przez wójta i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

Organem właściwy do rozpatrzenia skargi na zadania lub działalność organów wykonawcze j.s.t. w sprawach należących do zadań zleconych (nie zadań własnych) jest Wojewoda (patrz art. 229 pkt 2 k.p.a)

Organem właściwy do rozpatrzenia skargi na zadania lub działalność Rada Gminy jest  Wojewoda, a w sprawach finansowych RIO (patrz art. 229 pkt 1 k.p.a)

§ 7 pkt 12) Regulaminu Rady Gminy Porąbka stanowi, że: Przewodniczący Rady, w szczególności: przyjmuje skargi i wnioski mieszkańców oraz nadaje im bieg.

Link do regulaminu:

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5470

Po więcej szczegółów odsyłam do prezentacji - link:

http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=art.+229+pkt+3+k.p.a.&source=web&cd=5&ved=0CEUQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.mistia.org.pl%2Fpliki%2F1213685571_materialMOST.ppt&ei=MKM-T5wu0MmzBvnItIMF&usg=AFQjCNH480nME-EYpF56QIr4FMo1Za2SAg&cad=rja

1,090

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Morlinek napisał/a:

Zenonie szukam informacji następującej. BIP w OSP !

W kilku miejscach znalazłem również informacje że OSP jako stowarzyszenie dotowane z budżetu gminy powinno również prowadzić BIP znalazłem niektóre OSP prowadzące taki BIP ale nie do końca mogę wyszukać informacje czy są zobowiązane.

Są zobowiązane. Taki obowiązek wynika z przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20011121198

OSP to stowarzyszenie, którego działalność opiera się na ustawie z 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20010790855

oraz ustawie z 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20091781380

Obowiązane do udostępniania informacji publicznej są podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują
zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym
, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów. (patrz art. 4 ust.1 pkt 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej)

Jak podaje OSP z Czańca na swojej stronie, ogółem za lata 2001 – 2005 dochody wyniosły 311706,20 złotych natomiast rozchody wyniosły 309057,72
W tym przychody:
· kalendarze i darowizny – 98567 złotych
· wesela i inne uroczystości – 71502,78 złotych
· dzierżawa baru – 33400 złotych
· refundacje KSRG i Urzędu Gminy – 86136,47 złotych
· energia elektryczna z baru – 20745,34 złote
· telefon i woda z baru – 1771 złotych
· telefon kombatanci 1030 złotych
· składki członkowskie – 6960 złotych
· kapitalizacja odsetek bankowych – 615,68 złotych

Nikt nie ma chyba wątpliwości, że refundacje KSRG i Urzędu Gminy to w istocie majątek publiczny o którym mowa w ustawie.
Ponadto OSP wykonuje zadania należące do sfery zadań publicznych [zadania publiczne], określonych ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (np. ratownictwa i ochrony ludności).

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20030960873

(patrz art. 4 ust. 1 z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).

1,091

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

zaq1@WSX napisał/a:

Ktoś chyba szukać w google nie umie !!!!!!!!!

Jest,  jest, jest! Brawo zaq1@WSX!

Warto jednak dodać, że:
Uruchomienie biuletynu nastąpiło po 3437 dniach od wejścia w życie ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20011121198

Administrator strony – Agnieszka Kowalska
Jak do tej pory licznik odwiedzin strony odnotował 1056 odsłon.

PS
Do linków na forum stosujemy code - patrz:

http://czaniec.pl/forum/rules.html
Ignacy Kocemba napisał/a:

Jeszcze w uzupelnieniu mojego wczesniejszego wpisu.
Jeżeli miała miejsce wypłata z funduszu socjalnego to bezsprzecznie złamano prawo.

Nie ma co do tego wątpliwości. Oto kilka linków do artykułów prasowych opisujących podobne historie

http://lewica.pl/index.php?id=20349&tytul=Kuro%F1:-My%B6l-musi-by%E6-wolna
http://lewica.pl/index.php?id=20349&tytul=Kuro%F1:-My%B6l-musi-by%E6-wolna
http://miedziowe.pl/content/view/46696/189/
http://glogow.naszemiasto.pl/artykul/722406,glogow-akt-oskarzenia-dla-dyrektorki-szkoly,id,t.html
http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090803/POWIAT06/605476840
http://e-prawnik.pl/wiadomosci/informacje/falszywe-wczasy-pod-grusza.html
http://www.zielona-gora.po.gov.pl/pdf/informacja_2006.pdf

  w sprawozdaniu sprawa: 1 Ds 724/06/s

1,093

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Tak też najpierw sobie pomyślałem. Poczekajmy jednak na pozostałe BIP-y. Wg informacji pochodzących ze strony Kuratorium

http://app.kuratorium.katowice.pl/default.aspx

na terenie gminy działają następujące szkoły i placówki oświatowe: 

- Dom Wczasów Dziecięcych w Porąbce     43-353 Porąbka, Wielka Puszcza 91
- Niepubliczne Przedszkole Porąbka-Bukowiec     43-353 Porąbka, Bukowska
- Publiczne Gimnazjum w Bujakowie ul.Szkona 13 43-356 Kobiernice     43-356 Kobiernice, Szkolna 13
- Szkoła Podstawowa w Bujakowie ul.Szkolna 13 43-356 Kobiernice     43-356 Kobiernice, Szkolna 13
- Zespół Szkół w Bujakowie ul.Szkolna 13 43-356 Kobiernice     43-356 Kobiernice, Szkolna 13
- Publiczne Gimnazjum w Kobiernicach ul.Szkolna 1 43-356 Kobiernice     43-356 Kobiernice, Szkolna 1
- Szkoła Podstawowa w Kobiernicach ul.Szkolna 1 43-356 Kobiernice     43-356 Kobiernice, Szkolna 1
- Zespół Szkół w Kobiernicach ul.Szkolna 1 43-356 Kobiernice     43-356 Kobiernice, Szkolna 1
- Niepubliczne Przedszkole nr 1 w Kobiernicach-Bożena Mysłajek     43-356 KOBIERNICE, ŻYWIECKA 8
- Niepubliczne Przedszkole nr 2 w Porąbce-Ewa Frosztęga-Waluś     43-353 Porąbka, Krakowska 8
- Niepubliczne Przedszkole "Jaś i Małgosia"     43-354 Czaniec, Kard. Karola Wojtyły 67
- Niepubliczne Przedszkole "Kubuś Puchatek"     43-356 Kobiernice, Bielaka 22
- Publiczne Przedszkole nr 1 w Czańcu     43-354 Czaniec, Królewska 16
- PUBLICZNE GIMNAZJUM W CZAŃCU     43-354 CZANIEC, KARDYNAŁA KAROLA WOJTYŁY 119
- Publiczne Gimnazjum     43-353 Porąbka, Kozubnicka 5
- Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Porąbce     43-353 Porąbka, Krakowska 4
- Szkoła Podstawowa     43-354 Czaniec, Kard. Karola Wojtyły 32

Wszystkie powinny mieć swoje biuletyny - BIP-y lub strony podmiotowe spełniające odpowiednie wymogi.

PS
Organ prowadzący szkołę niepubliczną podlega przepisom ustawy o dostępie do informacji publicznej w zakresie prowadzonej przez siebie placówki. Z obowiązku tego wynika m.in. prowadzenie publikatora teleinformatycznego – Biuletynu Informacji Publicznej (por. art. 4 ust. 1 pkt. 5 oraz art. 8 ustawy o dostępie do informacji publicznej).

1,094

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

News z BIP

W dniu 8 lutego 2012 r., został uruchomiony Biuletyn Informacji Publicznej Publicznego Gimnazjum w Porąbce im. Jana Pawła II.
Serwis dostępny jest pod adresem:

http://gimnazjumporabka.eszkola.xip.pl/ 

Uruchomienie biuletynu nastąpiło po 3696 dniach od wejścia w życie ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20011121198

Administrator strony – Danuta Czarnik
Jak do tej pory licznik odwiedzin strony odnotował 284 odsłony.

1,095

(48 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Temat stary ale warto odświeżyć nieco pamięć jak o interesy obywateli dbali włodarze gminy.

W Gminie Bielsko-Biała opłata dla odbiorców indywidualnych za dostawę wody w 1999 r wynosiła 1,05 zł/m3, a za odprowadzone ścieki
0,98 zł/m3. Na rok 2000 opłaty te wyniosły odpowiednio: 1,31 zł/m3 i 1,17 zł/m3, tj. wzrosły o 24,7 % i 19,4 %. W przypadku niektórych gmin poza Bielskiem, wzrost opłat z roku na rok był znacznie wyższy - Spółka podniosła z początkiem 1999 r. o 130,0 % (w porównaniu do roku poprzedniego) opłaty za wodę dostarczaną na potrzeby gospodarstw domowych w gminie Porąbka, a dla pozostałych odbiorców wzrost wynosił 39,0 %. Wzrost opłat za wodę i odprowadzanie ścieków na terenie gminy Kęty wyniósł odpowiednio 53,0 % oraz 33,0 %. Najwyższe opłaty ustalono dla Gminy Wilamowice, gdzie w 1999 r. za dostawę wody opłata wyniosła 2,06 zł/m3, a w roku 2000 wzrosła do 2,49 zł/m³, tj. o 20,9 %. Zdaniem NIK takie zróżnicowanie opłat za wodę i odprowadzane ścieki według grup odbiorców bez udokumentowania różnicy kosztów nie znajduje podstaw w istniejącym stanie prawnym.

Źródło: NIK - INFORMACJA O WYNIKACH KONTROLI KOSZTÓW PROWADZENIA PUBLICZNEJ GOSPODARKI WODNO-ŚCIEKOWEJ nr 167/2000/P00153/LKA
_______________________________________________________________________________________

1,096

(23 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Nawiązując do mojego wcześniejszego wpisu na forum w zakładce Aktywność Wójta Gminy - Nie znam się na pisaniu uchwał ale chcę dzisiaj zwrócić waszą uwagę na kolejne zaniechanie naszych włodarzy. Tym razem w kwestii Regulaminu Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Porąbka, którego treść dostępna jest tutaj:

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=6218&ident=3334

Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20052362008

rada gminy uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy oraz dostosuje go do gminnego planu gospodarki odpadami w terminie nie dłuższym niż 3 miesiące od daty uchwalenia tego planu.

Przepisy ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20090790666

wprowadziły zmiany w art. 4 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zmiana polegała m.in. na wprowadzeniu do treści art. 4 ust. 2 pkt 1 lit. a określającego szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy zapisów, aby prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów obejmowało także odpady zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych baterii i zużytych akumulatorów.

W Regulaminie Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Porąbka do dzisiaj nie dokonano odpowiednich zmian.

Taki stan prowadzi do wniosku, że organy naszej gminy nie obowiązują przepisy prawa powszechnie obowiązujące.

PS.
Co na to organa kontrolne gminy?

Chciałem sprawdzić parę informacji o Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Porąbce. Niestety nie mogę znaleźć strony BIP-u ani też strony podmiotowej. Trochę informacji o szkole zamieszczono w BIP Urzędu Gminy Porąbka

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5503&ident=388 

Niemniej jednak nie jest to BIP szkoły.

Biuletyn Informacji Publicznej to system stron internetowych służący powszechnemu i bezpłatnemu dostępowi do informacji publicznej.

Z przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej jasno wynika, że BIP musi być w każdej szkole i jednostce objętej systemem oświaty

W myśl art. 4 ust. 1 pkt 5 ustawy obowiązane do udostępnienia informacji publicznej są m.in. podmioty reprezentujące jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym. Zgodnie zaś z art. 39 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r., Nr 256, poz. 2572 z póżn. zm.), dyrektor szkoły dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły zaopiniowanym przez radę szkoły i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły. Zgodnie z ustawą o systemie oświaty, na szkole spoczywają zadania dydaktyczno-wychowawcze, za których realizację odpowiedzialny jest dyrektor szkoły. Z powyższego jednoznacznie zatem wynika, że dyrektor szkoły, jako organ reprezentujący jednostkę organizacyjną, która wykonuje zadania publiczne m.in. w powyższym zakresie, jest w świetle art. 4 ust. 1 pkt 5 ustawy, podmiotem zobowiązanym do udostępnienia informacji publicznej.

Tak więc zgodnie z w art. 6 ust. 1 pkt 1–3, pkt 4 lit a) tiret drugie, lit c) i d) oraz pkt 5 ustawy dyrektor szkoły w BIP musi zamieścić informacje o:
- statusie prawnym lub formie prawnej,
- organizacji,
- przedmiocie działalności i kompetencjach,
- organach i osobach sprawujących w nich funkcje i ich kompetencjach,
- strukturze własnościowej podmiotów, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 3–5 ustawy,
- majątku, którym dysponują,
- zasadach funkcjonowania, w tym m.in. o sposobach przyjmowania i załatwiania spraw, stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania, prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach oraz sposobach i zasadach udostępniania danych w nich zawartych,
- programach w zakresie realizacji zadań publicznych, sposobie ich realizacji, wykonywaniu i skutkach realizacji tych zadań,
- naborze kandydatów do zatrudnienia na wolne stanowiska, w zakresie określonym w przepisach odrębnych,
- danych publicznych, w tym treść wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej.

Art. 23 ustawy:

Kto, wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi, nie udostępnia informacji publicznej, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.


Treść ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej dostępna jest tutaj.

http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20011121198

1,098

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Czy My potrzebujemy radnych i Radę Gminy?

Morlinek. Nieformalne zebranie ludzi myślących inaczej trwa.

My - to znaczy  obywatele korzystający z Internetu. Nie: organizacja taka czy inna, ale ogół obywateli, czyli Naród. Naród, który nie musi się organizować i rozmawiać za pośrednictwem przedstawicieli, bo jest już zorganizowany w Internecie i rozmawia sam ze sobą na bieżąco, bez znaczenia gdzie kto mieszka.

Radny jest przedstawicielem władzy lokalnej. Wykonując swoje prawa i obowiązki, powinien kierować się przede wszystkim dobrem wspólnoty samorządowej. Głównym obowiązkiem radnego jest praca społeczna.

Art 4. Konstytucji RP:

1. Władza zwierzchnia w Rzeczypospolitej Polskiej należy do Narodu.
2. Naród sprawuje władzę przez swoich przedstawicieli lub bezpośrednio.

Sposób w jaki radni Gminy Porąbka wywiązują się ze swoich obowiązków dowodzi niezbicie, że w pkt. 2 Konstytucji należy skreślić słowa przez swych przedstawicieli lub, zostawiając tylko Naród sprawuje władzę bezpośrednio. Ostatnie kadencje ukazały, że jakich byśmy bowiem radnych nie wybrali, zawsze będą oni głupsi niż Naród en masse, podobnie jak stu wybitnych naukowców zawsze będzie miało wiedzę mniejszą niż Wikipedia jako dzieło zbiorowe dziesiątek tysięcy autorów.

Czy zatem potrzebujemy radnych? - do niedawna oświadczenie nie chodzę na wybory było uważane za postawę anty-obywatelską, wyraz lenistwa, ewentualnie za wyraz buntu przeciw państwu. Teraz jednak to się zmienia. Po tym, jak kolejni radni (i Rada Gminy) pokazali, że to co robią po wyborach nie ma nic wspólnego z tym, do czego się zobowiązywali przed wyborami coraz więcej osób dochodzi do wniosku, że to, że nie ma na kogo głosować to nie jest wina braku ludzi, ale tego, że cały system jest zepsuty, bo jest przeterminowany i niezdatny do spożycia. Cokolwiek się do niego włoży - też się zepsuje.

Przyczyna, dla której demokrację bezpośrednią zastąpiono demokracją przedstawicielską ustała. Dzisiaj wszyscy obywatele są zebrani na zgromadzeniu ludowym. Tu, w Internecie.

Dzisiejsza Rada Gminy nie umie się Internetem posługiwać, a w każdym razie nie rozumie ludzi, którzy tu są - boi się ich. Tak niestety jest, gdy rządzi oligarchia - do władzy nie wprowadza się wtedy ludzi najlepszych, ale swoich zaufanych kumotrów, których kwalifikacje do rządzenia gminą są przypadkowe.

Wieszczu.
Uważam, że My na forum jako zebranie ludzi myślących inaczej przyczynimy się do wyjaśniania złych spraw w gminie. Oni natomiast w ogóle nie rozumieją tego co się dzieje.

1,099

(101 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Zadałeś kilka ważnych pytań. Na niektóre z nich jak sądzę znasz odpowiedź.
Poruszony przez ciebie problem jakości powietrza jest tematem, który dobrze wpisuje się w to co robię od dawna na forum (śmieci, ścieki, szklaka zimą na drogach - ogólnie: bród, smród i  dziadostwo, które po części jest wynikiem działań i zaniechań sołtysów, wójta i Rady Gminy). Warto przy okazji przypomnieć sobie co nie co.

http://czaniec.pl/forum/viewtopic.php?pid=4458#p4458
Morlinek napisał/a:

Co mam zrobić gdy widzę i wiem, że gość 3 domy dalej pali śmieci?

Moim zdaniem masz przynajmniej trzy sposoby reakcji, do wyboru:
1. Zamknąć szczelnie dom, nic więcej nie robić i przeczekać zagrożenie.
2. Zawiadomić sąsiada o tym, że nie życzysz sobie aby spalał w piecu odpady i ciebie zatruwał, i ostrzec, że następnym razem zawiadomisz o paleniu śmieci stosowne władze.
3. Zawiadomić od razu stosowne władze - do wyboru: Wójta Gminy Porąbka lub Policję.

Morlinek napisał/a:

Do kogo zadzwonić i kto podejmie działania w celu sprawdzenia czym gość pali i czym mnie zatruwa?

1. Komisariat Policji w Kobiernicach - tel. 338175212
2. Urząd Gminy Porąbka - tel. 338272810, 338272809

Morlinek napisał/a:

Co w związku z tym ma zamiar zrobić Bułka i jego radni? Jak zamierzają kontrolować i przeciwdziałać tej zbiorowej durnocie i zatruwaniu wszystkich ?

Moim zdaniem powinni natychmiast co najmniej:

1. Przeprowadzić na najbliższym zebraniu Rady Gminy dyskusję na ten temat
2. Zobowiązać wójta do przedstawienia planu rozwiązania problemu.
3. (Bardzo ważne) Wprowadzić stosowne zmiany w regulaminie utrzymania porządku i czystości w gminie.

W planie należy uwzględnić m.in.:
- określenie wewnętrznej procedury postępowania.
- wyznaczenie urzędników do załatwiania spraw związanych ze spalaniem odpadów.
- ustalenie procedury podejmowania wspólnych działań z Policją, w tym zawarcie stosownego porozumienia.
- prowadzenie permanentnej akcji informacyjnej w celu podniesienia świadomości obywateli (w tym również w zakresie dokonywania zgłoszeń

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=rrbRAzy0bcY

- wyznaczenia celów do osiągnięcia, terminów realizacji, mierników, osób odpowiedzialnych, itp.


PS.
Pod linkiem

http://forum.kobiernice.pl/posting.php?mode=edit&f=3&sid=bafd5e0825b235ce9244ea425ea30049&t=195&p=2670#preview

znajdują się zdjęcia przedstawiające spaloną pod nadzorem Urzędu Gminy trawę (wcześniej ściętą za pieniądze Gminy na prywatnej działce). Obraz dość przygnębiający, świadczący o bezdennej głupocie ludzi kierujących sprawami naszej gminy i totalnej ignorancji obowiązującego prawa i zdrowego rozsądku. Patrząc na spaloną trawę widać jaka daleka droga czeka nas w sprawie poprawy jakości powietrza w gminie.

Warto sobie odświeżyć:

http://czaniec.pl/forum/viewtopic.php?pid=4760#p4760

Link:

http://spjp.katowice.pios.gov.pl/main.aspx

1,100

(667 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

wieszczu napisał/a:

Jak sobie radzisz z bezsilnością?

A dlaczego sądzisz, że cierpię z tego powodu?
Parę rzeczy już się działo, inne właśnie się dzieją choć nie słychać o wszystkim na forum, jeszcze inne cierpliwie czekają na swoją kolej. Jestem realistą i wiem - posłużę się tu przysłowiem, że nie od razu Kraków zbudowano. Czeka nas mrówcza praca od podstaw, a Czaniec.pl jest tym miejscem, gdzie powoli buduje się społeczeństwo obywatelskie - to samo z którym teraz tak medialnie potyka się premier wraz z ministrem Bonim (mam zresztą do tego ostatniego szacunek jako do zręcznego negocjatora).

Pojawienie się w Radzie Gminy pana Kocemba i jego energia przyspiesza ten nieuchronny proces - można powiedzieć, że mamy szczęście. Można również powiedzieć, że zmarnowaliśmy szanse na szybsze zmiany. Ale cóż, to już historia, z której należy czerpać teraz doświadczenie.

Może ktoś powie, że tu na forum to takie puste gadaniny. Myli się w tym srodze. Poza tym jestem pełen optymizmu i cieszę się, że zwracacie uwagę na moje wpisy. Jedna zmiana przygotowuje drugą jak powiedział Niccolò Machiavelli.

Sprawa z niechlujstwem w stanowieniu prawa miejscowego, jak mi się wydaje bardzo ważna, a kto wie czy nie jest kolejnym wierzchołkiem góry lodowej, powinna dać przede wszystkim Radzie Gminy dużo do myślenia. Być może nie doszłoby do popełnienia błędów gdyby cały proces był upubliczniony i projekty uchwał z rozsądnym wyprzedzeniem byłyby dostępne w BIP-ie.
Stąd moja propozycja dla Rady Gminy pod rozwagę. Wszystkie projekty uchwał, zarządzeń , itp... winny być zamieszczane w BIP.
Zresztą niektóre samorządy robią to od dawna.

Może ktoś pamięta - niedawno wskazałem na absurdalność zapisów w przetargu dotyczącym zimowego utrzymania. To podobna sprawa. Przetarg został powtórzony ... już bez błędów.

Morlinek.
Moje pytanie było retoryczne. Wójt nie poradzi sobie i to jest oczywiste. Nikt go nawet nie podejrzewa, że czyta uchwały.

PS.
Jawność będzie ograniczała patologie i wymuszała wyższą jakość relacji władza-społeczeństwo, społeczeństwo-władza.
Kto się boi jawności?