1,101

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Jak ty uczciwie stwierdzasz, to jak realnie dopowiem.
Nikt poza p. Kocembą, z racji tego że nie zasiada w Radzie Gminy, nie ma faktycznego wpływu na to co dziej się w gminie. No poza kilkoma wyjątkami.
Najsmutniejsze jest w tym wszystkim to, że inni radni, z którymi wiązano jeszcze jakieś nadzieje na lepsze jutro (np. p. Rodak), pochowali się. Nawet nie słychać ich na zebraniach i trudno w ogóle stwierdzić co teraz robią. Czy cierpią na aż taki brak czasu? Że nie wpadną tutaj na kilka słów?

Pewno wiedzą że Świat nie znosi pustki. Również ten nasz lokalny.

Nie ma w gminie gospodarza, nie ma w radzie radnych, komisji do kontroli. Ktoś musi zająć ich miejsce, a my jesteśmy. Tutaj na forum. I patrzymy na to co się dzieje z naszej perspektywy forum. I badamy czym umiemy. My tu niczego nie uzgadniamy, tu wszystko dzieje się publiczne. Ale zarazem nie istnieje żadna grupa osób, która byłaby w stanie ogarnąć to wszystko, bo każdy komentuje to, co chce, pojawia się kiedy chce, ujawnia to co chce.

wieszczu napisał/a:

Śmiać się możemy do woli.

Ja tam się nie śmieję bo i nie ma z czego. Płacę uczciwie podatki a pieniądze trwonione są na lewo i prawo. Do tego funkcja kontrolna Rady Gminy, choć zapisana w Statucie Gminy jest czysto iluzoryczna. Można się było o tym przekonać analizując sprawię ugody dot. 300.000,00 PLN.
Można się o tym przekonać przy wielu innych sprawach.

1,103

(667 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Nie znam się na pisaniu uchwał ale ... art.5 ust.1 pkt. 3 w uchwale budżetowej na rok 2012 nie ma.

Zarówno w budżecie na 2011 jak i na 2012 r., zaplanowano do wydania na INFORMATYKĘ pokaźne kwoty. I tak w budżecie na 2011 r. - 2.840.320,00 PL a na 2012 r. - 3.720.330,00 PLN. Wzrost o 31 %.


Kwota w budżecie na 2011 pochodzi:
- dotacje celowe na wydatki majątkowe w ramach płatności w zakresie budżetu środków europejskich: 2.414.272,00 PLN

Kwota w budżecie na 2012 pochodzi:
- dotacje celowe na wydatki majątkowe w ramach programów finansowanych z udziałem budżetu środków europejskich - 3.162.330,50 PLN
- wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między j.s.t. na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych - 558.049,50 PLN

Informacje te można sprawdzić:

UCHWAŁA NR III/16/10RADY GMINY PORĄBKA z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie uchwalenia Budżetu Gminy Porąbka na 2011 rok.
Tabela Nr 2 do Uchwały Budżetowej Gminy Porąbka na 2011 r. WYDATKI, Dz. 720 INFORMATYKA, rozdz.72095 pozostała działalność  - Inwestycje i zakupy inwestycyjne na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt.2 i 3, w części związane z realizacją zadań - kwota 2.840.320,00 PLN

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5882&Nr=1&ident=8916

UCHWAŁA NR XII/112/2011 RADY GMINY PORĄBKA z dnia 29 grudnia 2011 r. w sprawie UCHWALENIA BUDŻETU GMINY PORĄBKA NA 2012 ROK
Tabela Nr 2 do Uchwały Budżetowej Gminy Porąbka na 2012 r., Dz. 720 INFORMATYKA, rozdz.72095 pozostała działalność  - Inwestycje i zakupy inwestycyjne na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt.2 i 3, w części związane z realizacją zadań - 3.720.330,00 PLN

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=6192&Nr=1&ident=10129

PS
§ 12 UCHWAŁA NR XII/112/2011 RADY GMINY PORĄBKA z dnia 29 grudnia 2011 r. w sprawie UCHWALENIA BUDŻETU GMINY PORĄBKA NA 2012 ROK stanowi, że Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
Jak wójt sobie z tym poradzi?

1,104

(667 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Morlinek napisał/a:

a dzieje się źle...

(...) i jestem w 100% pewien, że Bułka na to żeby być wójtem nie zasługuje.

Czasami zastanawiam się dlaczego jest aż tak źle i szczerze chciałbym jakoś pomóc. Niestety nie jestem psychiatrą.

A przy okazji co nie co o mrozach.
Zima trzyma się mocno więc z dymem idzie spora kasa. Każdy budynek w gminie, czy to gminny czy prywatny pochłania energię. Ile? Im zimniej tym więcej. Ile dokładnie wie każdy z nas kto płaci rachunki. Przy okazji podtruwamy się wszyscy.
Czy nasz wójt również wie ile gmina wydaje na energię? Chyba nie skoro budynek, w którym mieści się komisariat policji pochłania rocznie ok. 40 ton węgla - jeżeli się mylę, to proszę mnie poprawić, który to węgiel skrupulatnie na palenisko wrzucają dwaj etatowi palacze.
Można jednak inaczej ale do tego trzeba czegoś, czego naszemu wójtowi brakuje. I nie chodzi tutaj o kwestie medyczne, lecz o gospodarskie podejście.

Jak można dowiedzieć się z internetowej strony Miasta i Gminy Niepołomice - e-Niepołomice,

http://www.niepolomice.eu/pl/news_show.php?readmore=3746

podpisana została umowa na realizację projektu ?Instalacja systemów energii odnawialnej w gminach Niepołomice, Wieliczka, Skawina i Kłaj na budynkach użyteczności publicznej oraz domach prywatnych?.

Łączna wartość zadania to 69 451 881 zł, z czego 41 671 128,60 zł będzie pochodzić z dofinansowania. Wkład własny samorządów to 40% wartości projektu, czyli 27 780 752 zł. Dzięki dofinansowaniu z budżetów samorządów ostateczny odbiorca zapłaci 30% wartości systemu solarnego. W przypadku instalacji na budynkach użyteczności publicznej Gminy pokrywają z budżetów własnych 100% wkładu własnego.

Można więc obniżyć koszty funkcjonowania gminy? Jak widać w Niepołomicach i okolicach można i to znacznie.
A czy można przy okazji polepszyć jakość powietrza? Z pewnością tak.
I w kwestii kasy. Czy można wydać mniej pieniędzy podatników na funkcjonowania gminy? ...

Ignacy Kocemba napisał/a:

Czy sprawa zarządzania gimnazjum w Kozubniku nie jet czubkiem góry lodowej.

Inne obszary zarządzania gminą wyglądają podobnie. Aż krzyczy o tym po gminie jakikolwiek brak merytorycznej dyskusji o zarządzaniu, o istotnych dla obywateli sprawach jak choćby tych poruszanych na forum, albo niedawno upubliczniona ugoda w sprawie pokaźnej kwot pieniędzy, która powinna zasilić gminny budżet miast trafiać do prywatnych kieszeni. Widać to po atakowaniu każdego, kto chce dociec prawdy albo jeszcze gorzej, żądającego od wójta wywiązywania się z obowiązków, w tym wykorzystywania funduszy unijnych. Czubek góry lodowej widać również w niczym nieuzasadnionym ograniczaniu dostępu do informacji publicznych, w sposobie obsady stanowisk urzędniczych, w konstruowaniu budżetu, w zarządzaniu mieniem gminnym, w zaniechaniu rozbudowy kanalizacji za co już niebawem dodatkowo zapłacimy słone kary co jeszcze bardziej nadwyrężą budżet.

Rada Gminy ma nie lada kłopot. Musi w końcu opowiedzieć się czyich interesów broni.


PS
Tak się zastanawiam. Wiele rzeczy jest sp***, dużo źle prowadzonych, ale jeszcze więcej jest spraw zaniechanych. Komu się uda to wszystko naprawić? Czy uda? Ile to będzie trwało? Ile będzie kosztowało?
Niech zastanowią się nad tym również ci, którzy zgotowali nam taki los głosując na wójta i jego drużynę.

1,106

(47 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

galler napisał/a:

To budowa powstaje na jakim z wymienionych terenów?

Jaka budowa?

Zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym rozmieszczenie obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży przekraczającej 2000 mkw. powinno zostać wskazane w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Co do terenów to działki w okolicach krzyżówki to usługowo-produkcyjne.

Doczytaj sobie w:
Uchwała NrXXVIII /185/09r. Rady Gminy Porąbka z dnia 11 marca 2009 roku w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Porąbka - § 6 pkt 3 lit. b - tereny usługowo-produkcyjne. Konkretnie co i jak - patrz odpowiednia mapa dostępna w BIP-ie:

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?ident=6562

Tak dookoła, dookoła a jednak docieramy powoli do sedna sprawy.


Jest również taka stara jak świat zasada zgodnie z którą wewnętrzne sprawy najlepiej rozwiązywać wewnątrz. Zwłaszcza że można.

Jak by na to nie patrzyć gmina to nie prywatny folwark. Nie chodzi o to, że należy rozwiązywać problemy w ten sposób, żeby nic nie wyszło na zewnątrz. Chodzi raczej o istotę gminy jako wspólnoty i o to, że w jej obrębie jest mnóstwo narzędzi, które powinny zostać użyte w sytuacjach do tego odpowiednich.


Gmina Porąbka jest podstawową jednostką lokalnego samorządu terytorialnego, powołaną dla organizacji życia publicznego na swoim terytorium.
Wszystkie osoby zamieszkujące na stałe na obszarze Gminy stanowią wspólnotę samorządową i realizują swoje zbiorowe cele lokalne poprzez udział w referendum gminnym oraz poprzez swoje organy. Gmina wykonuje swoje zadania w formach przewidzianych w ustawie, w tym poprzez tworzenie
gminnych jednostek organizacyjnych. W celu realizacji zadań określonych przepisami prawa w Gminie Porąbka funkcjonują następujące jednostki
organizacyjne: (...) Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Porąbce. Rada jest organem stanowiącym i kontrolnym. Organizację wewnętrzną i tryb pracy Rady określa Regulamin, stanowiący załącznik Nr 2 do Statutu.
Rada powołuje stałe i doraźne Komisje oraz Komisję Rewizyjną. Komisja Rewizyjna powoływana jest do kontrolowania działalności (...) jednostek pomocniczych gminy. Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej określa Regulamin stanowiący załącznik Nr 3 do Statutu.
Rada Gminy może zlecić Komisji przeprowadzenie kontroli o charakterze doraźnym. Rada Gminy zlecając Komisji przeprowadzenie kontroli określa zakres i przedmiot kontroli oraz termin jej przeprowadzenia.
Przedmiotem działania Komisji jest: 1) kontrola działalności Wójta, w szczególności: a) formalna i merytoryczna ocena realizacji zadań Wójta, o których mowa w art. 30 ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym, b) ocena form i zakresu nadzoru sprawowanego przez Wójta nad działalnością gminnych jednostek organizacyjnych. 2) kontrola działalności gminnych jednostek organizacyjnych, a w szczególności ocena: a) realizacji zadań statutowych, b) wykorzystania środków finansowych, c) sposobu gospodarowania powierzonym mieniem gminnym, 3) kontrola działalności jednostek pomocniczych gminy. Komisja przeprowadza kontrolę w oparciu o następujące kryteria: 1) legalności (badanie zgodności działania kontrolowanych jednostek z przepisami prawa oraz uchwałami Rady Gminy), 2) gospodarności, 3) rzetelności (badanie, czy powierzone obowiązki są wykonywane w sposób sumienny, uczciwy, solidny), 4) celowości. Zadaniem Komisji jest: 1) rzetelne i obiektywne ustalenie stanu faktycznego, 2) ustalenie nieprawidłowości i uchybień oraz skutków i przyczyn ich powstania jak również osób odpowiedzialnych za ich powstanie, 3) wskazanie przykładów dobrej i sumiennej pracy.
Ponadto Rada może powoływać doraźne komisje w celu realizacji zadań określonych w uchwale o ich powołaniu.

Oczywiście to nie wszystko ale nie ma sensu przytaczać treści całego statutu.


Mamy więc Statut Gminy Porąbka, a w nim przepisy prawa miejscowego, zgodnie z którymi należy kontrolować. Nie chodzi o kontrolę prowadzoną po to aby coś wywęszyć i/albo kogoś pogrążyć. Chodzi o kontrolę zarządczą. Zarządzanie gminą wiąże się bowiem z kontrolą jej jednostek. Kontrola taka pełni ważną rolę w procesie zarządzania. Zapewniania, że rzeczywiste działania są zgodne z ustalonymi. Kontrola jest niezbędna ponieważ dostarcza informacji do wprowadzania korekt do bieżących działań dla ułatwienia realizacji obranych celów.

W sytuacji, gdy jakaś część gminy nie działa zgodnie z założeniami, zas** zadaniem wójta jest identyfikacja przyczyny takiej sytuacji oraz natychmiastowe wszczęcie postępowania naprawczego mającego na celu poprawę stanu takiej jednostki organizacyjnej. Kontrola niezbędna jest w sytuacjach zmiany otoczenia jednostki w celu wypracowania kształtu przyszłych działań.

Ważnym elementem jest ustalenie zakresu kontrolowanego obszaru gminy w celu usprawnienia funkcjonowania jej jednostek i organów. Wyniki kontroli stanowią istotne dane wejściowe do kolejnego przebiegu procesu planowania.

Mamy więc dobre narzędzia i co? Mija kadencja za kadencją i nic się nie dzieje. Nawet gorzej. Gmina się stacza.
Okazuje się, że tak naprawdę w strukturach gminy nie ma ludzi zdolnych pojąć otaczający ich świat. Oni nie rozumieją na co się zdecydowali i jaką odpowiedzialność na siebie wzięli. Nie reprezentują nas.

Po co to wszystko napisałem. Po to żeby po raz kolejny wykazać, że nie mamy gospodarza.


Przy okazji zobaczcie co się porobiło. Na tym przykładzie widać wyraźnie, że Świat  nie znosi pustki.
Zawiodły organy gminne, nie kontrolują tego co powinny więc ich funkcję przejmuje forum. Oczywiście wg swoich reguł i zasad, które nie wszyscy akceptują.

Porównajcie sobie cele forum i zadania Komisji:
1) ustalenie stanu faktycznego - forum i komisja,
2) ustalenie nieprawidłowości i uchybień oraz skutków i przyczyn ich powstania - forum i komisja,
3) ustalenie osób odpowiedzialnych za ich powstanie - forum i komisja.

Czy to przypadkowa zbieżność celów?
Moim zdaniem nie.

galler napisał/a:

Większość stawianych przez was zarzutów wobec wójta i pracowników UG jest traktowanych jako przestępstwo lub co najmniej wykroczenie. Posiadanie wiedzy tego typu i niepowiadomienie stosownych organów to zatajenie informacji o przestępstwie i jest traktowane również jako przestępstwo i jest karane. Bardzo łatwo przed klawiaturą rzucać oskarżeniami na lewo i prawo, jednak za każde umieszczone tu słowo winniście brać odpowiedzialność.

Ja również chętnie dowiem się w oparciu o które przepisy głosisz tak śmiałą tezę.
Co do brania odpowiedzialności, zgadzam się z tobą całkowicie.
Tymczasem uważam, że mylisz pojęcia, a swoją fantazją wywołujesz tylko u nas niepotrzebnie strach przed nieuchronną karą.

Postaram się wyjaśnić w czym rzecz.
Otóż czym innym jest prawo do złożenia zawiadomienia o przestępstwie - przysługuje każdej osobie, która posiada taką informację, bez względu na wiek, płeć, rasę, narodowość itp, a czym innym obowiązek zawiadomienia organów ścigania o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu (art. 304 § 1 k.p.k.).
Przepisy nie przewidują jednak kary za niedopełnienie obowiązku. Odwołują się natomiast do pożądanych postaw społecznych w demokratycznym państwie, o których tu, na forum głośno i swobodnie dyskutujemy, dzięki którym popełnione przestępstwo nie pozostaje anonimowe, a jego sprawca nie może liczyć na bezkarność.

Jak zwykle od reguły są wyjątki.
Wyjątek stanowią szczególnie groźne przestępstwa, wskazane w art. 240 § 1 k.k. (ludobójstwo, zamach stanu, szpiegostwo, zamach na życie prezydenta, zabójstwo, porwanie statku powietrznego lub wodnego) Za niedopełnienie tego obowiązku można dostać nawet 3 lata.
Poza tym istnieją ustawy zawierające przepisy nakładające na niektóre osoby obowiązek powiadomienia organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w przypadku posiadania wiarygodnych wiadomości na ten temat. Przykładem takiego rozwiązania jest przepis art. 60 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, który nakłada na właścicieli lub działających w jego imieniu zarządców lub kierowników zakładu gastronomicznego lub lokalu rozrywkowego obowiązek niezwłocznego powiadomienia organów ścigania w przypadku posiadania wiarygodnych wiadomości na temat popełnienia na terenie tego zakładu takiego przestępstwa, jak: handel narkotykami, proponowanie, użyczanie ich innej osobie lub ułatwianie użycia. W tym przypadku odpowiedzialność karna za niedopełnienie obowiązku powiadomienia organów ścigania może wynieść do 2 lat pozbawienia wolności.

Nie obawiajmy się więc mówić o trudnych sprawach.

Więcej informacji można znaleźć tutaj:

http://www.lodz.policja.gov.pl/content/view/1490/177/

1,109

(47 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

GREGOR napisał/a:

... mam świadomość co kupuje ... to MOJA sprawa ... oszczędź sobie ... pozdrawiam

Zawsze mi się wydawało, że z góry widać więcej. A tymczasem ...

zatroskany napisał/a:

Nie jestem idealistą.

To co tak skrupulatnie wymieniłeś w zasadzie jest w zasięgu ręki. Należy tylko dostrzec możliwości i zacząć z nich korzystać.
Zwróć uwagę. Co tak naprawdę doprowadziło naszą gminę do, jak to nazwałeś, grzechu? Ja często nazywam to po prostu dziadostwem.

Oczywiście po części My wszyscy. Swoją głupotą i lenistwem przyczyniamy się do trwania takiego stanu.

Nasz grzech głupoty polega na tym, że daliśmy się zwieść zapewnieniom gospodarza, że działa w interesie wspólnym a wybrani przez nas przedstawiciele patrzą z bliska czujnie na jego łapki, pilnując czy nie robi na boku. Po części również z tego, że nie wiemy jakie są nasze prawa i jakie obowiązki urzędników. I tu wkraczamy w kolejny grzeszny obszar - lenistwo. To z kolei przejawia się w liczeniu, że nasze publiczne sprawy załatwi ktoś inny, kto ma na to czas. My go nie mamy, nie angażujemy się - to oczywiście wymówka.
Można by wymieniać dalej i dalej podając coraz to bardziej wyszukane przykłady na poparcie mojej tezy o aspektach oślich i mulich życia społecznego.
Nie w tym rzecz. Jestem przekonany, że wielu ludzi widzi i wie jak bardzo jest źle i chce z tym w końcu coś zrobić, czując, że jesteśmy na skraju przepaści.

Dyskusje na tym forum mogą i zapewne są zaczątkiem społeczności przejrzystych i jawnych zasad, uczciwych poczynań.
Od dawna pisząc na forum staram się rzeczowo i głośno mówić o naszych prawa, i obowiązkach jakie względem nas mają: radni, wójt, sołtysi i pozostali urzędnicy. Pisząc na forum traktuję ich często z buta, choć na pewno nie wszyscy zasłużyli na to. Taka ich rola.

Co do sytuacji w szkole, która jest częścią gminy - forum ją jak widać publicznie analizuje.

Nie tylko forum.

1,111

(47 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Po ostatnich wpisach widzę, że forum czanieckie odżyło pełnią dyskusji. I jak przyznam bardzo ciekawej, dotykającej tak naprawdę rzeczy ważnych,  fundamentalnych.

Dorzucę co nieco swojego.

Ja też, tutaj popieram Morlinka, staram się kupować w małych sklepach. Nie zauważyłem istotnej różnicy w cenach zwłaszcza jak się weźmie pod uwagę większą skłonność do kupowania rzeczy niekoniecznie potrzebnych, w większych opakowaniach (generalnie w za dużych ilościach). Mogę tak śmiało powiedzieć, bo dawniej byłem klientem wyłącznie dużych sklepów.


Doświadczenie ostatnich lat pokazuje wyraźnie, że hipermarkety i supermarkety mają negatywny wpływ na swoje otoczenie. Zaburzają rynek pracy, nie przysparzają dochodów samorządom lokalnym i skarbowi państwa, przyczyniają się do tego, że towary gorszej jakości wypierają te lepsze.
Stara prawda mówi, że jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Pieniądze, które są drenowane z lokalnego rynku i transferowane gdzieś - nie bardzo nawet wiadomo gdzie. 

Członkowie Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej przygotowali rejestr skutków, jakie wywołuje obecność hipermarketów w zielonogórskiej przestrzeni gospodarczej. To bardzo pouczająca lektura, którą przy dedykuję naszym radnym i innym osobą, które podejmują decyzje w sprawie lokalizacji tego rodzaju przedsiębiorstw jak również prowadzącym tutaj dyskusję.

Cyferki mówią same za siebie. Autorzy raportu oszacowali, że roczny obrót w wysokości 300 mln. zł osiąga około 800 małych sklepów spożywczych zatrudniających bezpośrednio i w otoczeniu serwisowym (transport, reklama, obsługa hurtowa, akwizytorzy) ponad 3.000 osób. Tymczasem zielonogórskie supermarkety i hipermarkety dają łączne zatrudnienie na lokalnym rynku pracy dla maksimum 400 - 500 osób.

http://www.puls.ctinet.pl/archiwum/html/_luty_2002/07.html

Na tej postawie można sobie szybko policzyć, ile pieniędzy jest transferowanych - to dochód około 2500 zatrudnionych osób. I nie chodzi tutaj o dokładne kwoty i ile jest w nich zer. Nawet nie o to, kto czerpie z tego korzyści, ale o mechanizmy działania, i o to, w co tak naprawdę jesteśmy wplątani jako konsumenci.
Może to zbyt śmiałe stwierdzenie, ale organizatorzy tych przedsiębiorstw tak naprawdę hodują konsumentów. Są oni karmieni wytworami marketingowymi z częstotliwością skrupulatnie wyliczoną przez inżynierów sprzedaży.

Kiedyś inżynier kojarzył się z profesjonalistą zajmującym się tworzeniem - to był ktoś, kto budował coś trwałego. W supermarketach inżynierowie budują zadowolenie klienta z samej czynności kupowania. Konsumowanie różnych dóbr nie jest już środkiem do zaspokojenia podstawowych potrzeb, ale celem życia, celem samym w sobie.


GREGOR. Poza tym wszystkim o czym napisałem powyżej, decyzje klientów wspomagają reklamy odpowiednio kreując poczucie smaku (w szerokim tego słowa znaczeniu).


PS.
Termin konsumpcja wywodzi się z łacińskiego ?consumptio? i oznacza tyle co zniszczyć, obrabować, podbić, używać.

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090916/GOSPODARKA01/367204245

1,112

(4 odpowiedzi, napisanych Tematy wolne)

Od końca sierpnie, może początku września, dokładnie nie wiem, zauważyłem dość istotne pogorszenie się jakości usług dostępu do internetu. Od tego czasu kilkakrotnie kontaktowałem się z operatorem w celu wyjaśnienia tej sytuacji.
Po ostatniej interwencji mój dostawca poinformował mnie, że kłopoty z transferem wynikają z przeciążonej centrali TP. 
Dokładnie otrzymałem takiego SMS:
... kłopoty z transferem wynikają z przeciążonej centrali TP. Termin rozbudowy centrali jest w trakcie ustalania.

Jestem ciekawy czy ktoś z was zauważył również spadek transferu. Jeżeli tak, to proszę o kontakt.
Jeżeli okaże się, że problem dotyczy większej liczby internautów, to może zadziałamy razem.
Ja przynajmniej planuję spróbować coś z tym zrobić. Poza tym uważam, że ewentualne wspólne wystąpienie mogłoby przyśpieszyć ową rozbudowę i w ten sposób przysłuży się wszystkim.

PS.
Nie bez przyczyny wpis umieściłem w tym temacie. Powód jest prozaiczny.
Przyłączanie nowych użytkowników do centrali w Czańcu, w sytuacji, gdy z góry wiadomo było, że nie uda się im zapewnić odpowiedniej jakości usług nie można nazwać inaczej jak POSPOLITYM ZŁODZIEJSTWEM. Stąd właśnie złodzieje w Czańcu. Mogę tak pisać, ponieważ międzyczasie, tj. już po pogorszeniu się transferu na mojej linii nagabywany byłem do podpisania umowy na świadczenie netu na tej samej już przeciążonej centrali.

Może ktoś w was orientuje się jakie są możliwości prawne dochodzenia takich roszczeń?

1,113

(47 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

krzys napisał/a:

Według mnie powinno nas to interesować (...) reszty to nie interesuje, a później że w Czańcu nic sie nie dzieje, nic sie nie robi, każdy tylko o sobie myśli.

Oczy i uszy szeroko otwarte

Obchodzić nas to powinno - owszem. Ale co do decydowania, to już nie jest to takie oczywiste. Decyzje należą bowiem do tych, którzy są do tego powołani. A to ewentualnie na ich powołanie mamy wpływ - co cztery lata. Dlatego warto dobrze się zastanowić żeby nie pluć sobie później w brodę.

Co do decyzji - te podejmowane są w granicach obowiązującego prawa. I to na przestrzeganie tego warunku mamy realny wpływ patrząc uważnie wójtowi na łapki. Miejmy więc oczy i uszy szeroko otwarte.

GREGOR napisał/a:

Mnie to osobiście obchodzi

Może rozwiniesz co nieco?

1,114

(167 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

...tych gumiaków to jak leżysz czy stoisz wink

1,115

(167 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

galler napisał/a:

Według mnie śniegu jest bardzo dużo.

Dużo śniegu, to - 40, 50, 60 cm i więcej.
Czy to co widać za oknem to dużo? Cyba z jakiejś dziwnej perspektywy. W takiej Anglii przy opadzie 5 cm kraj staje, ale to inny świat.
Spadło raptem około 10 - 15 cm (w Czańcu). Tyle to może przy sprzyjających warunkach za parę godzin napadać.

PS
A ile to jest mało śniegu?

1,116

(167 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Piszecie o drogach, za których zimowe utrzymanie nie są odpowiedzialne władze gminy.

Na drogach gminnych sytuacja jest bardzo dobra - drogowcy dopisali. Już wcześnie rano widać było tu i ówdzie sprzęt. Drogi zostały więc odśnieżone i są przejezdne.
Inną kwestią jest to, że śniegu spadło niewiele.

Ale żeby nie było tak cukierkowo to całkiem źle jest z tym, że w dalszym ciągu w użyciu jest brudna i trująca szlaka. I nie jest to bynajmniej materiał uszorstniający, o którym mowa w przepisach. Widać to dokładnie gołym okiem.

1,117

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Jeżeli to prawda, to dlaczego tych informacji nie ma w urzędowym dokumencie?
Jeżeli to prawda to uchwała pt. Plan Gospodarczy Gminy Porąbka na 2012 rok jest ... (proszę sobie odpowiednio uzupełnić wg swojej wrażliwości estetycznej).
Jeżeli to prawda to widać jak traktowani są potencjalni adresaci informacji wynikającej z planu.

1,118

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Na stronach BIP gminy Porąbka zostało opublikowanych kilka ważnych uchwał podjętych końcem ubiegłego roku.

Wśród nich na szczególną uwagę zasługują:
Uchwała Nr XII/111/2011 Rady Gminy Porąbka z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarczego Gminy Porąbka na 2012 rok.

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=6192&Nr=1&ident=10126

Uchwała Nr XII/112/2011 Rady Gminy Porąbka z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie UCHWALENIA BUDŻETU GMINY PORĄBKA NA 2012 ROK.

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=6192&Nr=1&ident=10129

Uchwała Nr XII/113/2011 Rady Gminy Porąbka z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Porąbka na lata 2012?2018.

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=6192&Nr=1&ident=10132

Uchwała Nr XII/114/2011 Rady Gminy Porąbka z dnia 29 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia ramowego planu pracy Rady Gminy Porąbka na 2012 rok.

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=6192&Nr=1&ident=10135&js=1

Można dowiedzieć się m.in., że:
Planuje się przeznaczenie na inwestycje w sołectwie Czaniec: Drogi, chodniki - 201.000,00 zł, Stadion sportowych - 20.000,00 zł, Remiza OSP - 20.000,00 zł, Samochód pożarniczy - 600.000,00 zł, Chodnik przy ul.K.K.Wojtyły (projekt) - 55.350,00 zł, Elewacja budynku ośrodka zdrowia - 90.000.,00 zł. Gdzie więc podział się remont Domu kultury i obiecane miejsce spotkań? Za to w 2011 r. nie zrealizowano wielu zadań gospodarczych gminy i stąd kwota około 500.000,00 zł. może zostać przeznaczona na zadania ?Rozbudowa budynku Urzędu Gminy?, która to zasili budżet roku 2012 i przeznaczona będzie na kontynuację tegoż zadania.

Planuje się zaciągniecie kredytu długoterminowego na wydatki inwestycyjne w wysokości 3.000.000,00 zł.
W roku 2012 planuje się środki z Unii Europejskiej w wysokości 195.682,76 zł na trzy przedsięwzięcia. Wysokość kwoty powala Za to na lata następne w ogóle nie planuje się dochodów uzyskanych ze środków unijnych. Tymczasem trwa rekrutacja urzędnika posiadającego znajomość procedur UE dla pozyskiwania i rozliczania środków zewnętrznych, który ma m.in. zajmować się przygotowanie wniosków.

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5530&Nr=1&ident=10041

Kanalizacja gminy - 100.000,00 zł.
Kto wie co można za te niewielkie pieniądze zrobić? Ja nie wiem ale czuję, że niewiele - latem czeka nas więc jak zwykle smród.

1,119

(84 odpowiedzi, napisanych Tematy wolne)

Pod linkiem kilka kadrów z wypadku na Krzyżówce w Czańcu jaki miał miejsce w czwartek 5.01.2012.

http://www.youtube.com/watch?v=7SymPCjl4-8

Żeby tego było mała, jak się ściemniło na miejsce wypadku od strony Kęt wjechał rozpędzony TIR.


Za niedługo będziemy mieli rozkopany Andrychów - szykuje się budowa nowego mostu.
Moim zdaniem tranzyt przez Czaniec nasili się znacznie bo droga przez Roczyny stanie się jedną z bardziej atrakcyjnych tras objazdu.

1,120

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Ignacy Kocemba napisał/a:

No to pan sekretarz Kazimierz Gałuszka bedzie miał nowy ból głowy. Tą problematykę ma zapisaną w zakresie obowiązków - pkt 14.

Gmina Porąbka jako jednostka sektora finansów publicznych w rozumieniu przepisów ustawy o finansach publicznych jest podmiotem zobowiązanym do udostępniania informacji publicznej w celu ponownego wykorzystywania. Zasady i tryb udostępniania określone zostały w rozdział 2a ustawy o dostępie do informacji publicznej pt. Ponowne wykorzystywanie informacji publicznej.
Przepisy te weszły w życie z dniem 29.12.2011 r. - cały rozdział został dodany ustawą z dnia 16 września 2011 r. o zmianie ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 204, poz. 1195).

Jak wynika z lektury BIP-u gminy Porąbka, sekretarz gminy nie wywiązał się ze swoich obowiązków organizowania i nadzorowanie dostępu do informacji publicznej. Próżno szukać w BIP-ie warunków ponownego wykorzystywania informacji publicznej.

Przepisy ustawy zmieniającej ustawę o dostępie do informacji publicznej znane były już 28.09.2011. Tym samym od tego dnia wiadomo było, że przepisy zawarte w rozdziale 2a zaczną obowiązywać od 29.12.2011 r.

Co robił sekretarz przez trzy miesiące?



PS
W szczególności sekretarz nie dopilnował określenia sposób korzystania z informacji publicznych spełniających cechy utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm.) lub stanowiących bazę danych w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. Nr 128, poz. 1402, z 2004 r. Nr 96, poz. 959 oraz z 2007 r. Nr 99, poz. 662 i Nr 176, poz. 1238).

Nie udostępnił warunków ponownego wykorzystywania informacji publicznej w postaci elektronicznej.

1,121

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Dzisiaj (29.12.2011 r.) weszła w życie nowelizacja ustawy o dostępie do informacji publicznej. Obowiązują więc nowe zasady ponownego wykorzystywania informacji publicznej oraz nowe ograniczenia w dostępie do informacji. Zmienia się też forma kontroli sądowej w przypadkach nieudostępniania informacji publicznych.

Ustawa z dnia 16 września 2011 r. o zmianie ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz niektórych innych ustaw dostępna jest na stronie Sejmu RP pod linkiem:

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20112041195

1,122

(1 odpowiedzi, napisanych Tematy wolne)

Nie można przemilczeć - niech gra M U Z Y K A

http://www.youtube.com/watch?v=LD_t-8hWF98&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=gyd1oOD_FYY
http://www.youtube.com/watch?v=wL2Ru8jWpu4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=yXf5lNKpicQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1v-xq5TW0Kc
http://www.youtube.com/watch?v=kMuvFMZ1zBM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=p0Xy9QU5Q88&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=72BytRX-hYo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=6p7KYeR4Khs&feature=related
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grzegorz_Ciechowski

W Kętach ucierpiał dach klasztoru - pokrycie dach został zrolowane przez wichurę.
Pod linkiem można ściągnąć zdjęcie dachu:

http://www.sendspace.pl/file/4d870546277f714ebf326c3

Link prowadzi do serwera plików, z którego można ściągnąć zdjęcie.
Plik będzie dostępny przez 31 dni.

1,124

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Pouczające
Dzisiaj w BIP opublikowany został dokument urzędowy pt. Plan audytu na rok 2012. Można go znaleźć tutaj:

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5521&ident=9950

Pokusiło mnie przejrzeć ów urzędowy dokument. I co się dowiedziałem? Prawie nic, ale uwagę moją zwrócił pkt. 6 planu pt. Informacje istotne dla prowadzenia audytu wewnętrznego, uwzględniające specyfikę jednostki.

Licencjonowany audytor wewnętrzny zatrudniony przez wójta, pan Mariusz Więch przypomina, że:

Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym mieszkańcy gminy tworzą z mocy prawa wspólnotę samorządową. Gmina zaś to wspólnota samorządowa oraz odpowiednie terytorium. Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Posiada osobowość prawną, a jej
samodzielność podlega ochronie sądowej. Podstawowym zadaniem Gminy jest zaspokajanie potrzeb zbiorowych jej mieszkańców, tworzenie warunków dla racjonalnego i harmonijnego rozwoju gospodarczego oraz społecznego Gminy jak również tworzenie warunków pełnego uczestnictwa
obywateli w życiu wspólnoty.

Coś takiego!

Dla uspokojenia proponuję zapoznać się z podobnymi dokumentami urzędowymi np. Roczny Plan Audytu Wewnętrznego 2011
dostępnym tutaj:

http://www.um.cieszyn.bip-gov.info.pl/bip/wyszukiwanie/pomoc

1,125

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

W Cieszynie jest nieco inny świat. Strona BIP jest cały czas wzbogacana o nowe informacje. Ba, radni nawet interpelują ws. zwiększenia jej zawartości.
Nasz wójt bije ich jednak w czymś zupełnie innym. Na naszym BIP padł absolutny rekord!
Minęło aż 1498 dni od wytworzenia informacji publicznej do jej udostępnienia. Niemożliwe stało się możliwe. A o jaką informację chodzi - znajdźcie ją sami pod linkiem:

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5513&ident=9919

PS
Czy czegoś tam jednak nie brakuje?