Piątoklasiści ze Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza w Czańcu biorą udział w projekcie pod nazwą „Opracowanie projektu i realizacja matematycznej gry edukacyjnej dla uczniów klas piątych Szkół Podstawowych z obszarów wiejskich województwa małopolskiego oraz śląskiego." (nr projektu: 550), którego grantobiorcą jest Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej. Projekt realizowany jest w ramach konkursu grantowego w ramach Programu "mPotęga" – V edycja. Do projektu zakwalifikował się Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Osieku (koordynator po stronie szkoły: Pani Angelika Łysoń) oraz Zespół Szkolno-Przedszkolny w Witkowicach (koordynator po stronie szkoły: Pani Justyna Falc).
Celem projektu jest stworzenie uniwersalnego narzędzia w postaci gry edukacyjnej, mającego na celu ułatwienie nauki matematyki uczniom szkół podstawowych. Opracowana pomoc dydaktyczna będzie testowana przez uczniów klas piątych z pięciu szkół podstawowych z województwa małopolskiego i śląskiego przez okres 10 tygodni. Wpływ innowacji na kompetencje uczniów sprawdzi specjalnie przygotowany test umiejętności matematycznych. Zakończenie i podsumowanie projektu odbędzie się na Akademii Techniczno-Humanistycznej 12 grudnia 2018 r. Eventowi towarzyszyć będą dodatkowe atrakcje takie jak turniej gry Sprytna Matematyka, wykłady i warsztaty matematyczne. Na najlepszych graczy czekają cenne nagrody!
Koordynatorem projektu jest studentka IV roku Informatyki na Wydziale Budowy Maszyn i Informatyki na Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej Anna Gałuszka.
Innowacyjny charakter przedsięwzięcia:
• Współpraca Szkół Podstawowych z Uczelnią Wyższą.
• Wykonanie z drewna, przyjaznego dla zdrowia dzieci.
• Wykorzystanie zasady grywalności w kontekście motywacji uczniów do nauki.
• Wykorzystanie zasad projektowania zgodnych z trendami User Experience.
• Organizacja turnieju dla uczniów, odbywającego się na Uczelni Wyższej pozwoli na rozwój
horyzontów uczniów oraz możliwość rywalizacji pod okiem studentów.
• Podniesienie kompetencji warsztatu badawczego osoby odpowiedzialnej za projekt i kadry nauczycielskiej zaangażowanej w prowadzenie zajęć.
• Każdy z uczniów objętych projektem otrzyma papierową wersję gry do samodzielnego wycięcia oraz instrukcję, dzięki której gra będzie mogła być wykorzystywana w domu, co pozwoli zaangażować w nią całą rodzinę.
Więcej informacji i szczegółowy harmonogram projektu:
https://sprytniej.edu.pl/
Bieżąca relacja z realizacji znajduje się na facebookowym fanpage:
https://www.facebook.com/sprytniej/
Projekt dofinansowała Fundacja mBanku
Go back