Projekt noweli znoszący obowiązek szkolny 6-latków złożony w Sejmie. Udało się zebrać prawie 300 tyś. podpisów pod projektem "Rodzice chcą mieć wybór".
Czytaj więcej na http://fakty.interia.pl/raport-szesciol … gn=firefox
Zamknięte Forum dyskusyjne czaniec.pl
Zamknięte Forum dyskusyjne regionalnego portalu informacyjnego Czaniec.pl - Czaniec Gmina Porąbka
Zamknięte Forum dyskusyjne czaniec.pl » Posty przez Zenon
Projekt noweli znoszący obowiązek szkolny 6-latków złożony w Sejmie. Udało się zebrać prawie 300 tyś. podpisów pod projektem "Rodzice chcą mieć wybór".
Czytaj więcej na http://fakty.interia.pl/raport-szesciol … gn=firefox
Tak oczywiście. Możesz, wynika to z twojego prawa do informacji.
Prawo do informacji to jedno z podstawowych praw i wolności obywatelskich, usankcjonowane szeregiem dokumentów międzynarodowych w tym m.in.: w Europejskiej Konwencji o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności, Deklaracji Podstawowych Praw i Wolności, Międzynarodowym Pakcie Praw Obywatelskich i Politycznych. Prawo to obejmuje wolność poglądów oraz otrzymywania i przekazywania informacji i idei bez ingerencji władz publicznych bez względu na granice państw.
Prawo to obejmuje również dostęp do dokumentów, a także wstęp oraz możliwość rejestracji dźwięków i obrazu na posiedzeniach kolegialnych organów władzy publicznej, pochodzących z powszechnych wyborów.
Statutu Gminy Porąbka - http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5470 reguluje tę kwestię następująco (wytłuszczenia moje):
§ 9
1. Organami Gminy Porąbka są: Rada Gminy i Wójt Gminy.
2. Kadencja organów gminy trwa 4 lata licząc od dnia wyboru.
3. Działalność organów gminy jest jawna - ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z odrębnych ustaw.
4. Jawność działania organów gminy obejmuje:
a) udzielanie informacji dotyczącej pracy Wójta, Rady oraz jej Komisji,
b) informowanie o terminach sesji Rady na tablicach ogłoszeń na terenie gminy oraz w siedzibie Urzędu Gminy i Biuletynie Informacji Publicznej Gminy,
c) umożliwienie obywatelom wstępu na sesje Rady oraz posiedzenia jej Komisji,
Jakie warunki do spełnienia? Prawie żadnych. - Należy zachować powagę miejsca i sytuacji
O G Ł O S Z E N I E
-----------------------------
III Sesja Rady Gminy Porąbka odbędzie się w dniu 22 grudnia 2014 r.
(tj. poniedziałek) o godz. 15.00 w Wiejskim Domu Kultury w Porąbce.
Proponowany porządek obrad:
I. Otwarcie Sesji i stwierdzenie jej prawomocności.
II. Przedstawienie porządku obrad.
III. Działalność międzysesyjna Wójta Gminy.
IV. Interpelacje i zapytania radnych.
V. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
VI. Podjęcie uchwał w niżej wymienionych sprawach:
1. Dokonanie zmian w :
1) wieloletniej prognozie finansowej Gminy Porąbka na lata 2014 – 2021 ,
2) uchwale budżetowej gminy na 2014 r.
2. Uchwalenie na 2015 rok:
1) planu gospodarczego gminy,
2) wieloletniej prognozy finansowej gminy na lata 2015-2022,
3) budżetu gminy,
4) Programu współpracy Gminy Porąbka z organizacjami pozarządowymi oraz innymi
podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
5) maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie pobierane przez szkoły
wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli oraz form i specjalności kształcenia,
finansowanych ze środków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli,
6) Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
dla Gminy Porąbka.
3. Ogłoszenie tekstu jednolitego Uchwały Nr XXIV/230/2013 Rady Gminy Porąbka
z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku
na terenie Gminy Porąbka.
VII. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
VIII. Przyjęcie protokołów z I i II Sesji Rady Gminy Porąbka.
IX. Wolne wnioski.
X. Zakończenie Sesji.
Przewodniczący Rady Zbigniew Drabek
źródło: http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … p;amp;js=1
O G Ł O S Z E N I E
Wspólne posiedzenie Komisji Rady Gminy Porąbka, tj. Komisji Budżetu,
Samorządu, Rozwoju Społeczno - Gospodarczego, Przestrzegania Prawa i Porządku
Publicznego oraz Komisji Kultury, Oświaty, Zdrowia, Rodziny, Sportu, Rekreacji i
Wypoczynku, odbędzie się w dniu 18 grudnia 2014 r. (tj.czwartek) o godz. 15.00 w sali
sesyjnej Wiejskiego Domu Kultury w Porąbce.
Proponowany porządek obrad:
I. Analiza projektów uchwał przygotowanych pod obrady III Sesji Rady Gminy,
a dotyczących następujących spraw:
1. Dokonanie zmian w :
1) wieloletniej prognozie finansowej Gminy Porąbka na lata 2014 – 2021
2) uchwale budżetowej gminy na 2014 r.
2. Uchwalenie na 2015 rok:
1) planu gospodarczego gminy,
2) wieloletniej prognozy finansowej gminy na lata 2015-2022,
3) budżetu gminy,
4) Programu współpracy Gminy Porąbka z organizacjami pozarządowymi
oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,
5) maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie pobierane przez
szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli oraz form i specjalności
kształcenia, finansowanych ze środków na dokształcanie i doskonalenie
zawodowe nauczycieli,
6) Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
dla Gminy Porąbka.
3. Ogłoszenie tekstu jednolitego Uchwały Nr XXIV/230/2013 Rady Gminy
Porąbka z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości
i porządku na terenie Gminy Porąbka.
II. Wolne wnioski.
Przewodniczący Komisji Budżetu... Tomasz BORECKI
Przewodniczący Komisji Kultury... Roman PĘKALA
źródło: http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … dent=15447
Proszę nie rozpowszechniać nieprawdziwych informacji jakoby sąd wydał zakaz publikacji wyroku. Sąd ustosunkował się jedynie do żądania w zakresie publikacji wyroku stwierdzając, że nie ma podstawy do działania w tym zakresie. To wynika z zasady legalizmu. Co nie oznacza, że takie działanie jest zabronione obywatelom.
Jak powszechnie wiadomo wyroki sądów są informacją publiczną i jako takie mogą być udostępniane publicznie każdemu zainteresowanemu na wniosek. Mogą być też po uzyskaniu dowolnie upublicznione np. poprzez publikację w Internecie. Wynika to bezpośrednio z podstawowego prawa człowieka - prawa do informacji. Z kolei ban o którym wspominasz, zresztą nie po raz pierwszy, nie dotyczy głoszenia określonych poglądów, a związany jest z permanentnymi atakami na uczestników dyskusji i moderatora. Proszę w związku z tym o nierozpowszechnianie nieprawdziwych informacji o przyczynach usunięcia Pana W. poza nawias społeczności forum.
Proces ma i będzie miał wpływ na nasze życie.
Mamy więc taki oto stan. Sąd w Bielsku badając sprawę kłamstwa Pana Bułki w trybie wyborczym ustalił konkretne fakty. Jakie? Zakładam, że czytelnik wie, a jak nie wie, to zapraszam do przeczytania uzasadnienia. A co chodzi z tym trybem wyborczym? Tryb wyborczy to taki specjalny sposób rozstrzygania spraw związanych z wyborami. Sąd działa w nim szybko głównie po to, żeby zapewnić wyborcom poznanie orzeczenia (ocenę faktów) przed głosowaniem. Dlaczego? Bo kłamstwo wypacza, fałszuje wybór. Zależność jest prosta. Zła wiedza co do faktów, błędne wnioskowanie, niewłaściwy wybór. A co jeżeli wybory zostały zakończone przed rozstrzygnięciem? Odpada grunt na jakim toczy się sprawa. Dlatego sąd w Katowicach wydał postanowienie o umorzeniu sprawy. Co z tego nam zostaje. Niewątpliwie ustalone przez Sąd w Bielsku fakty. Bardzo konkretne.
PS
Ja nadal zachodzę w głowę jak można pogodzić w jednym sumieniu powoływanie się na słowa naszego wielkiego rodaka i kłamstwo wobec bliźniego. Wg jakiego systemu ocen i norm moralnych taka postawa jest uważana za właściwą?
Niezła z ciebie chorągiewka. Ta alegoria to oczywiście żarcik, aczkolwiek jest nieco uszczypliwy, co pewnie wynika z mojej subiektywnej oceny.
A poważne? SNG nie jest komitetem wyborczym, nie zatrudnia nikogo na etacie, nie jest organem gminy. Jest za to organizacją ludzi pragnących wspólnie realizować swoje cele, aby przyczynić się do powstawania nowej jakości w gminnej przestrzeni publicznej.
W kwestii pomocy. Czy zgłosiłeś się do SNG ze swoimi problemami? Z tego co się orientuję nie. Uważam więc, że ocena o olewaniu jest nieuzasadniona.
To tak jakbyś miał pretensje do misia uszatka o to, że nie dostałeś mikołajkowego prezentu. To zupełnie inna bajka.
Aż miło słuchać. Tym bardziej jestem przekonany, że zaproponowane niewielkie zmiany reorganizacyjne, umożliwiające partycypowanie w pracach rady zainteresowanym osobom, dadzą pozytywny efekt w postaci rozwoju sołectw, gminy i społeczeństwa obywatelskiego.
Dla zainteresowanych podaję linki do analiz i raportów sporządzonych przez ekspertów w dziedzinie gospodarowania odpadami komunalnymi Instytutu Sobieskiego:
http://www.sobieski.org.pl/wp-content/u … mi-PDF.pdf
http://www.sobieski.org.pl/wp-content/u … ciowej.pdf
Wynika z nich m.in., że w efekcie planowanych zmian legislacyjnych dojdzie do ograniczenia swobody działalności gospodarczej, zaburzenia konkurencji rynkowej, możliwości rozwoju technologii, co przełoży się na dalszy wzrost stawek za wywóz śmieci.
A to wszystko aby racjonalnie dokonywać własnych wyborów.
Pierwszy postulat. - Zasadniczy, podstawowy.
Jak wiadomo trwają prace w Radzie Gminy nad opracowaniem projektu nowego statutu gminy. Tutaj jest kilka komentarzy, z których wynika mój pogląd na tę sprawę:
http://czaniec.pl/forum/post7895.html#p7895
http://czaniec.pl/forum/post9329.html#p9329
http://czaniec.pl/forum/post9286.html#p9286
A tutaj przykład tego jak ważny jest statut - nie pozwala osobom sprawującym władzę do wygłaszania dowolnych poglądów, które w istocie są bezpodstawne:
http://czaniec.pl/forum/post7837.html#p7837
Postuluję więc aby proces stanowienia tego ważnego dla nas wszystkich aktu prawa miejscowego, przybrał transparentną formę. Taką która daje umożliwić uczestniczenia w nim wszystkim zainteresowanym osobom w sposób możliwie najprostszy, z wykorzystaniem dostępnych dzisiaj środków (Internet).
Twórzmy nowoczesną gminę! Aktywne uczestnictwo społeczności tego forum (i nie tylko) przy tworzeniu nowego statutu gminy, pozwoli w mojej ocenie na przygotowanie aktu prawa miejscowego nowoczesnego - odpowiadającego z jednej strony aktualnym zapotrzebowaniom mieszkańców, a z drugiej adekwatnego do obecnych możliwości, jakie daje postęp w udostępniania informacji. Jednak nie to jest główną istotą mojej propozycji. Największą dla nas wszystkich wartością takiego działania jest możliwość zaangażowania się mieszkańców we wspólne dzieło na rzecz naszej gminy.
Dlatego też projekt nowego statutu wraz z przebiegiem dotychczasowych prac, powinien zostać upubliczniony, powinien przybrać transparentną formę.
Obowiązujący Statut Gminy stanowi, że w przypadkach określonych w ustawie przeprowadza się konsultacje z mieszkańcami gminy. Ale to nie wszystko. W innych sprawach ważnych dla gminy (a taką właśnie mamy) mogą być przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami na zasadach i w trybie określonym odrębną uchwałą Rady.
Powinna więc zostać najpierw podjęta odpowiednia uchwała, która określi zasady i tryb prac umożliwiając zainteresowanym mieszkańcom na włączenie się w przygotowanie nowego projektu statutu gminny.
Nie znamy uzasadnienia. Sąd Apelacyjny prawdopodobnie nie zdążył rozstrzygnąć sporu gdyż... skończyły się wybory. W takiej sytuacji ewentualnych roszczeń z tytułu treści odnoszących się do wnioskodawcy, a zawartych w ulotce wyborczej może on dochodzić w drodze ochrony dóbr osobistych w procesie cywilnym. To tylko moje przypuszczenia. Poczekajmy na uzasadnienie.
Przeoczenie z sądowym finałem.
W dniu 3.12.2014 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach (...) po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 grudnia 2014 r. sprawy ze skargi P.K. na bezczynność Wójta Gminy P. w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej 1) stwierdza, że bezczynność organu nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa; 2) umarza postępowanie sądowe; 3) zasądza od Wójta Gminy P. na rzecz skarżącego kwotę [...] złotych (słownie: [...] złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Z cały orzeczeniem można zapoznać się tutaj: http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/98AB425A04
Protokoły stanowią informację publiczną i nikt nie ma prawa ci ich ograniczać. Nie widzę więc w tym nic dziwnego, że są tam gdzie są. Nie rozumiem również dlaczego uważasz, że torpeduję prace wójt i gminy.
Wyrażanie krytycznej opinii to nie torpedowanie!
Wyrażanie opinii o działaniu władzy jest dozwoloną formą uczestniczenia w życiu publicznym z której korzystam. Wójta i radnych wybieramy po to, żeby załatwiali za nas mnóstwo trudnych codziennych spraw. Tak jak mieszkańcy dużego domu wybierają dozorcę, po to, żeby zmieniał żarówki, dbał o czystość i bezpieczeństwo. Żeby dbała o nasz dom.
Wybieramy ich po to by nam służyli. I tak jak bywa, że wchodzimy w konflikt z leniwym dozorcą, który niechlujnie sprząta, tak pojawiają się konflikty między grupami społecznymi, którym władza miała służyć. W demokratycznym państwie ujawnione konflikty pomiędzy ludźmi i władzą są częścią życia społecznego. Stąd nieraz wrażenie, że w demokracji się kłócą. Paradoksalne tam gdzie jest o konfliktach głucho, a obywatele głównie manifestują swoją miłość do rządzących, na pewno władza jest autorytarna. Mam wrażenie, że zacząłeś patrzyć na władzę krytycznym okiem z okazji wyborów lub ciut wcześniej. To zbyt mała perspektywa. Dlatego wydaje ci się, że nowa władza zmieni styl działania. Obyś miał rację. Byłbym szczęgminy.śliwy gdyby tak się stało. Realnie patrząc na gminę uważam, że po wyborach nic zasadniczego się nie zmieni. Będzie tak samo jak to było przez ostatnie 16 lat. Może nawet gorzej, bo nie da się wciąż żyć na kredyt i zaciągać kolejne przeznaczając uzyskane pieniądz na bieżącą działalność gminy.
Zresztą po owocach ich poznamy. SNG złożyło wniosek do wójta o utworzenie rejestru umów. Minęły już wszelkie terminy na rozpatrzenie żądania. Jak dotąd wójt pozostaje w bezczynności. Nie zamarkował nawet żadnego pozornego ruchu, nie odpowiedział na pismo, nie powiadomił o przyczynach niedochowania terminu rozpatrzenia wniosku, nie wskazał nowego terminu załatwienia sprawy. Co stoi mu na przeszkodzie? Jakie powody popychają do takiego działania. Nie wiem. Ale zastanawiam się, czy to nie jest tak jak z funduszem sołeckim? Nie próbuję się już okłamywać - wyglądam mi to jednak na działa "po staremu".
Poszedłeś do sołtysa i dowiedziałeś się
po za tym popatrzmy tez co zmienilo sie ostatnio na lepsze - zagalopowalismy sie, w tym i ja w stwierdzeniu ze nic sie nie dzieje.
Jeżeli dostrzegasz pozytywy, to pomyśl czy było by to możliwe bez istnienia opozycji - ludzi parzących wójtowi na ręce.
Zrobiłeś najprostszą rzecz, cholernie skutecznie. Zażądałeś, dostałeś - załatwiłeś swoją indywidualną sprawę.
I co? Co z tego wynika? Osiągnąłeś swój cel. Dla demokracji w naszej gminie nic to nie znaczy.
Nagrania będą lub ich nie będzie, a protokoły byłyby fajne. Ja się z tym nie zgadzam, bo wiem ile warte są protokoły. Dla porównania wystarczy przeczytać protokół z sesji RG dostępny w BIP i i porównać jego treść z odpowiadającym mu nagraniu. Zapewniam cię - to pouczające doświadczenie.
Otwartość lokalnej władzy (dostęp do informacji, przejrzystość procedur) jest najlepszą gwarancją na to, że nie próbuje załatwiać swoich spraw i nas oszukać. Podwyższa to znacznie (choć nie gwarantuje) nasze bezpieczeństwo. Koronnym przykładem jest otwartość rekrutacji na stanowiska w miejscach pracy utworzonych przez gminę.
To nie do urzędników należy kierować pytania, żądania i pretensje w zakresie utrwalania przebiegu ZW i sesji RG.
Odpowiedzialnymi za ukrywanie przebiegu obrad przed mieszkańcami są radni. To oni tworzą prawo miejscowe, które kształtuje ustrój gminy i jej jednostek pomocniczych, a taką jednostką jest Zebranie Wiejskie - organ sołectwa.
Ustrój gminy jest więc podstawą działania urzędników obsługujących jej organy i naszych praw - np. do informacji o ZW, przebiegu sesji, itp.
To wszystko wynika z krótkiej normy art. 3 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym
O ustroju gminy stanowi jej statut.
Statut gminy i statut jednostki pomocniczej określa więc – zgodnie z obowiązującymi przepisami – „ustrój wewnętrzny” gminy i jednostek pomocniczych. I jeszcze pytanie zasadnicze. Czy nowi radni zdają sobie z tego wszystkiego sprawę?
Protokoły z obrad publikowane są w BIP. Poniżej masz przykład takiej publikacji.
Protokół Nr 42/2014 z XLII Sesji Rady Gminy Porąbka odbytej w dniu 29 września 2014 r.
A tutaj moje komentarze do jednej z ważniejszych uchwał - Uchwały Nr XLII/384/2014 w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
http://czaniec.pl/forum/post10500.html#p10500
http://czaniec.pl/forum/post9639.html#p9639
Z innymi protokołami możesz zapoznać się na stronie BIP --> MENU PRZEDMIOTOWE --> PROTOKOŁY
Tutaj masz link prowadzący wprost do protokołów: http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5529
Protokoły publikowane są niestety z dużym opóźnieniem. W mojej ocenie nie oddają wiernie całego przebiegu obrad. Biorąc pod uwagę obecny stan techniki, w tym m.in. możliwość utrwalania przebiegu obrad w postaci cyfrowych nagrań, oraz dysponowanie Biuletynem Informacji Publicznej Gminy - http://bip.porabka.pl/ tj., to urzędowym publikatorem teleinformatycznym utworzonym w celu powszechnego udostępniania informacji publicznej, postuluję o nagrywanie obrad i zamieszczanie w formie plików biuletynie.
Dlaczego? Bo jawność buduje zaufanie, wzmacnia ludzi, pomaga dobrze rządzić. Jest wartością naczelną w demokracji.
Nie znalazłem przepisu zobowiązującego do zwołania rady w terminie 7 dni po wyborach.
Jest za to przepis Art. 23 a ustawy o samorządzie gminnym: mówiący o tym, że ślubowanie radny składa przed przystąpieniem do wykonywania mandatu a radni nieobecni składają ślubowanie na pierwszej sesji, na której są obecni.
Przepraszam, jednak jest taki przepis. To art. 20 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym.:
Pierwszą sesję nowo wybranej rady gminy zwołuje komisarz wyborczy na dzień przypadający w ciągu 7 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów rad na obszarze kraju.
Czy przystoi?
Przed wyborami w dniu 19.10.2014 r. na Zebraniu Wiejskim w Czańcu, nasz wójt oświadczył, że został nominowany do nagrody w kategorii Gmina Roku 2014 w ogólnopolskim plebiscycie Orły Polskiego Samorządu. O wyróżnieniu rozpisywała się wtedy Gazeta Beskidzka, wydanie nr ROK X/ NR 10 /127/ PAŹDZIERNIK 2014, z którą Czesław Bułka podpisał umowę na sponsorowane artykuły w latach 2010 – 2013. Na stronach SNG również o tym pisano. Dzisiaj z kolei na stronach www.porabka.pl został zamieszczony skan pisma z gratulacjami dla wójta z okazji sukcesu odniesionego w wyborach samorządowych, nadesłany przez Bronisława Komorowskiego - Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej. - Tak to przynajmniej wynika z zamieszczonego podpisu.
Porównując oba wydarzenia, zadałem sobie proste pytania. Na ile to podobne? Gdzie są różnice? Czy jest wspólny mianownik?
Na pewno wspólny dla obu zdarzeń jest tutaj wójt - raz nominowany do wyróżnienia za osiągnięcia, których nie dokonał, drugi raz dostrzeżony przez Pana Prezydenta po wygranych wyborach. A różnice? Pierwsza sytuacja prawdopodobnie związana z planem zakupu na wolnym rynku "wyróżnienia". Druga? - to gratulacje nadesłane od samego Pana Prezydenta RP. Na pewno nie w zamian za pieniądze! Bo tego to nawet trudno jest sobie wyobrazić. I tutaj dostrzegam dysonans. Jest różnica? A może jej nie wcale nie ma? Nie mogę jednak się "okłamywać" i twierdzić, że jest inaczej.
A wspólny mianownik? Znajdzie się, jak najbardziej. Ale jaki? Na to pytanie sami sobie odpowiedzcie.
Wiele jednak wskazuje na to, że nawet z ostrożności na cień tak jednoznacznej oceny, to nie przystoi.
Decyzja o moderowaniu tego tematu została podjęta po zamknięciu przez admina w dniu 2.11.2014 r. innego tematu dotyczącego wyborów, ze względu na poziom dyskusji. Czara goryczy została prawdopodobnie przelana przez jednego z uczestników dyskusji, dość jednoznacznie i wyraźnie negatywnie ocenionego. Zacytuje tutaj w całości treść tej wypowiedzi - całość można doczytać w linku:
Dostrzegając wartość w prowadzeniu rozmów i jednocześnie nie akceptując dominacji troli, poprosiłem Admina o umożliwienie kontynuowania dyskusji w nowym temacie, przekonując o potrzebie jej prowadzenia i zobowiązując się do moderowania wypowiedzi. Na taką propozycję Admin przystał, dając mi możliwość moderowania. W tym miejscy zaznaczam, że moderowanie wypowiedzi polega tu na ich ocenie pod kontem ewentualnego naruszenia umowy wynikającej z Regulamin forum. W żadnym zaś wypadku, wbrew głoszonym tu opiniom, ocena wypowiedzi nie polega na weryfikacji jej treści pod kontem smaku dla moderatora.
W związku z tym, że Mieszkaniec1 rozpowszechnia nieprawdzie informacje jakoby, cyt.: Wszystkie wypowiedzi, które były nie w smak moderatorowi zostały usunięte, oświadczam, że usunięcie niektórych postów związane było z naruszeniem przez ich autorów regulaminu forum, w tym również bezpośrednie ataki na moderatora. - Każda propozycja banu, przed jej zaakceptowaniem została dokładnie rozważona.
Proszę więc o przyjęcie do wiadomości tych wyjaśnień i zaprzestanie rozpowszechniania nieprawdziwych informacji o powodach zbanowania uczestników dyskusji. Zbanowani sami, swoim postępowaniem i nie dostosowaniem się do zakreślonych tu reguł, dokonali jednoznacznego wyboru. A mówimy o regułach bardzo prostych, wynikających bezpośrednio z podstawowych, powszechnie przyjętych i zaakceptowanych zasad współżycia społecznego.
Wójt kontroluje stanowiska w gminie. Ta grupa tworzy kokon niezainteresowany zmianami, a już w żadnym wypadku zmianą wójta. To klęska samorządu.
Oczywiście to nie moja teza, żeby nie było, że wciąż się czepiam. Nikt na szczęście nie zabronił stawiać diagnozy.
Cały tekst: http://wyborcza.pl/politykaekstra/1,142 … z3LJSgnQzB
Może ktoś powiedzieć, że tyle zamieszania o nic. Nieprawda. A chodzi mi o kwestię prawomocności Zebrania Wiejskiego. Na razie ta sprawa u nas nie jest może tak ważna, ale może być już w 2016 r., kiedy to być może zostanie uchwalone zielone światło dla funduszu sołeckiego. Podpisy osób uprawnionych będą wtedy ważne, ponieważ zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim, wniosek danego sołectwa uchwala zebranie wiejskie z inicjatywy sołtysa, rady sołeckiej lub co najmniej 15. pełnoletnich mieszkańców sołectwa.
Jeżeli zebranie zostanie zwołanie wadliwie, może dojść do sytuacji, że wniosek zostanie przyjęty wadliwie, co w dalszej konsekwencji może doprowadzić do utraty dofinansowania zadania. I takie rzeczy zdarzają się - wystąpienie pokontrolne Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach RIO z dnia 20 lutego 2012 r. sygn.: WK – 6100/38/4/11/12.
Ponieważ BIP służy do udostępniania informacji publicznej, a o informacji publicznej jak się okazuje warto pisać, choćby w kontekście dyskusji jaka toczy się na innym wątku tutejszego forum, postanowiłem tutaj przenieść się z dyskusją o pewnym szczególnym dokumencie urzędowym, jakim jest wyrok sądu.
Pytania zasadnicze:
Czy wyrok sądu jest dokumentem urzędowym?
Czy stanowi informację publiczną?
Czy jako informacja publiczna może być upubliczniony?
Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej iart. 61 Konstytucji RP informację publiczną stanowi bowiem każda wiadomość wytworzona przez szeroko rozumiane władze publiczne oraz osoby pełniące funkcje, a także inne podmioty, które tę władzę realizują bądź gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa w zakresie tych kompetencji.
Uprzedzając być może pytanie dodam jeszcze, że wyrok sądowy jest dokumentem urzędowym i dla przypisania mu takiego charakteru nie jest konieczne uprawomocnienie się tego orzeczenia (por. wyrok NSA z 21.8.2013 r., I OSK 754/13).
Rozdział V
Organizacja i zadania Sołectwa i jego organów
1. Prawo do głosowania mają wszyscy mieszkańcy sołectwa, którzy ukończyli 18-ty rok
życia i legitymują się stałym miejscem zamieszkania.
2. Czynne i bierne prawo wyborcze mają pełnoletni mieszkańcy sołectwa.
PS
Przy okazji wyszła ciekawa kwestia. Okazuje się, że przepis statutu sołectwa określający w wyżej cytowany sposób krąg osób uprawnionych do głosownia jest niezgodny z art. 36 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym, który mówi o głosowaniu „przez stałych mieszkańców sołectwa uprawnionych do głosowania”)
Jak to łatwo przychodzi pisanie o tym, że nie mam racji i mijam się z prawdą, że rzeczywistość jest zupełnie inna.
W uzasadnieniu orzeczenia Sąd podał nieprawdę? Hmmm. To zwróć się z tym do sądu. Wyrok to dokument urzędowy i ja nie mam żadnych podstaw nie wierzyć w to, co z niego wynika. Przynajmniej dotąd, aż nie dotrze do mnie inny tego rodzaju dokument z którego będzie wynikać coś zupełnie innego. Tak samo jak nie mam podstaw do tego żeby wierzyć w istnienie ugrupowania Ignacego Kocemby. Sąd zważył argumenty obu stron, umożliwił wypowiedzenie się, zadał pytania, uzyskał odpowiedzi, jeszcze raz wszystko zważył i wydał wyrok. To proste. Kłamiesz - odpowiadasz jako kłamca i ponosisz konsekwencje jako taki. Szkoda jednak tej dyskusji, bo ja nic z tego co piszesz niestety nie rozumiem. Staram się, staram ale nic z tego nie wychodzi. Przeprasza.
Przeczytaj ze zrozumieniem. Daj już spokój z nadymaniem faktów. Sąd przypomniał w uzasadnieniu wyroku, że nie ma podstaw do określonego działania. Ale nic nie stoi na przeszkodzie w wywieszeniu treści postanowienia w miejscach publicznych. Postanowienia takie są jawne czy to się komuś podoba, czy nie. Może ustalmy definicję kłamca? Z tym jak widzę też jest problem.
T0m. Podałeś bardzo dobry przykład, pokazujący w jaki sposób może dochodzić do fałszowania wyniku wyborów. Inna sprawa czy odbiorca właściwie go zrozumie.
System wyborczy ma z definicji zapewnić równe warunki dla kandydatów. Dlatego tak ważne jest ścisłe stosowanie się do zasad prowadzenia kampanii wyborczej wszystkich kandydatów. Każdy przypadek odstępstwa prowadzi bowiem do zniekształcenia wyniku.
Czy podany przez ciebie mechanizm zadziałał w naszej gminie? Wydaje się że tak.
Podobnie jest z wyrokiem sądowym ws. rozpowszechnianiu fałszywych informacji przez jednego z kandydatów. Również o nim powinni dowiedzieć się wszyscy uprawnieni do głosowania. Używanie kłamstwa to ważna cecha kandydata. Czy ma wpływ na dokonanie wyboru? Moim zdaniem tak.
I tutaj też mamy przykład jak zniekształcenie informacji wpływa na wynik wyborów.
Czy są inne przykłady?
Zamknięte Forum dyskusyjne czaniec.pl » Posty przez Zenon
Forum oparte o: PunBB