101

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Sytuacja w mojej opinii się komplikuje. Poznanie personaliów osoby lub osób, które przygotowały projekt uchwały dot. wygaśnięcia mandatu radnego oraz skargi na tenże uchwałę jest kluczowe. Należy liczyć, że oba dokumenty przygotowały dwie różne osoby i tylko w przypadku uchwały jest to osoba związana z GP. Trudno wyobrazić sobie, aby w tak ważnej kwestii RG we współpracy z UGP mogła być sędzią we własnej sprawie.

102

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

O popełnienie błędu niewłaściwej interpretacji obowiązującego prawa, w obliczu przygniatającego gąszczu przepisów nietrudno. Z tego powodu uprzejmie proszę osoby zorientowane o naprawienie mojego toku rozumowania.

W Skardze radnego czytam: „Skarżący ww. uchwale zarzuca rażące naruszenie przepisów prawa materialnego – tj. art. 16 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Kodeks wyborczy (…) polegający na błędnym uznaniu, że do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego kadencji 2010 – 2014 stosuje się przepisy ustawy z dnia 16 lipca 1998 r. Ordynacja wyborcza do rad gmin i powiatów i sejmików województw.   

W przytoczonym art. 16. 1.  art. 1 (Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. — Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112) wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.) stosuje się do wyborów zarządzonych po dniu jej wejścia w życie oraz kadencji rozpoczętych po przeprowadzeniu tych wyborów.

http://sejmometr.pl/prawo/21979

Pod powyższym linkiem nie znajduję art. 16 ust 2a, znajduję natomiast:

2. Do wyborów zarządzonych przed dniem wejścia w życie ustawy wymienionej w art. 1 stosuje się przepisy dotychczasowe.

Rozumiem więc, że zgodnie z przepisami wprowadzającymi, ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. — Kodeks wyborczy weszła w życie 5 lipca 2011 roku, a więc kilka miesięcy po wyborach samorządowych z 21 listopada 2010 r. i z tego powodu w kadencji 2010 – 2014 stosuje się przepisy dotychczasowe ustawy z dnia 16 lipca 1998 r. Ordynacja wyborcza do rad gmin i powiatów i sejmików województw. Zawsze mogę się mylić.

Nowe rozwiązania prawne obowiązują, jak rozumiem w przypadku przyszłorocznych wyborów samorządowych.

http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/wypowi … amp;wyp=94

Pod powyższym linkiem znalazłem wypowiedź Poseł Sprawozdawcy Haliny Rozpondek na posiedzeniu Sejmu w dniu 10-10-2012, w szczególności:

„Uchylenie niezgodnych z konstytucją przepisów w art. 16 ust. 1 i 2 spowodowało lukę prawną konieczną do usunięcia. Luka prawna dotyczy szczególnie wyborów uzupełniających do rady gmin liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. (…)Przypomnę, że w ustawie Kodeks wyborczy wprowadzono okręgi jednomandatowe we wszystkich gminach poza miastami na prawach powiatu. Dotychczas były one tylko w gminach do 20 tys. mieszkańców, w pozostałych wybory były proporcjonalne. Tak więc w przypadku wyborów uzupełniających w gminach powyżej 20 tys. mieszkańców przeprowadzenie ich według nowych przepisów Kodeksu wyborczego byłoby niemożliwe.
Projekt zmian w ustawie przedstawiony przez Senat likwiduje tę lukę prawną oraz wprowadza klarowny zapis, zgodnie z którym do kadencji organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego oraz kadencji wójtów, burmistrzów i prezydentów miast, w trakcie której ustawa wymieniona w art. 1 weszła w życie, stosuje się przepisy dotychczasowe.”

Art. 16.3. ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. — Kodeks wyborczy – „Do nowych, przedterminowych i uzupełniających wyborów organów stanowiących jednostek samorządu terytorialnego przeprowadzanych w trakcie kadencji, w czasie której ustawa wymieniona w art. 1 (ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. — Kodeks wyborczy) weszła w życie, stosuje się przepisy dotychczasowe”.

Proszę o wyjaśnienie kwestii w przystępny i rozumiały sposób.

103

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Wydział Nadzoru Prawnego wojewody śląskiego wyraźnie określił procedury, jakimi zostanie poddany radny skazany za jazdę w stanie nietrzeźwym. Procedury te ze strony UG zostaną wykorzystane do ostatniej kropki, ostatniego znaku zapytania. Doskonale znam ten scenariusz, w którym winowajca usilnie szuka obrony i przesunięcia w czasie tego, co nieuniknione. To kamień węgielny działalności GP. 
Jestem szalenie ciekaw, czy Nadzór Prawny się nie pomylił

104

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

15 kwietnia 2013 roku w GOK odbędzie się posiedzenia połączonych komisji RG Porąbka. Nawarstwiły się pewne nieścisłości dookoła radnego - mojego imiennika w sprawie uczestniczenia(?) w pracach RG i głosowania nad projektami uchwał. Jestem ciekaw poniedziałkowego spotkania oraz roli jaką odegra lub nie odegra radny Sławomir.

105

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Bardzo dobre pytanie. Podobnie jak to, ilu mieszkańców GP dysponuje profilem zaufanym na platformie ePUAP? O ile mi wiadomo jest to liczba mieszcząca się w granicach błędu statystycznego, a co dziwniejsze zarejestrowani użytkownicy platformy ePUAPprawdopodobnie  rekrutują się spośród pracowników UG i jednej z gminnych szkół.

106

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

slavo83 napisał/a:

Chcialem zapytac jak bedzie wygladala kwestia oddawania popiolu. Czy bedzie dodatkowo platny. I ile pojemnikow mozna oddawac popiolu i innych smieci.

Warto dodać, że popiół należy gromadzić odrębnie od pozostałych odpadów komunalnych w wydzielonym miejscu na terenie nieruchomości. Popiół zgromadzony w metalowym pojemniku odbierze firma wybrana przez Gminę Porąbka w przetargu. Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości będzie się odbywał z następującą częstotliwością:  popiół – co najmniej dwa razy w miesiącu kalendarzowym w okresie od 1 października do 30 kwietnia każdego roku, poza tym okresem co najmniej raz na kwartał.

107

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Dyskusja pomiędzy radnym Ignacym Kocembą a „Zenonem” może dowodzić jednego,  mianowicie tego, że przeciętny mieszkaniec gminy, np. taki, jak piszący te słowa ma trudności w rozpoznaniu i interpretacji zawiłości prawnych związanych z tematem. W przypadku konieczności złożenia Deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi mam dwie możliwości. Pierwsza – obdarzam pełnym zaufaniem UG i w wyznaczonym terminie składam druk, a to scenariusz wręcz karkołomny, druga – meandrujące wokół mnie wątpliwości, co raz to podsycane przez różne okoliczności powodują, że sprawdzam podstawy prawne, na których oparta jest treść Deklaracji. Do pomocy mam treść forum, rozmowy w świecie realnym oraz własny osąd. Wypowiadających się wokół coraz więcej, podobnie jak wątpliwości – składać, czy nie składać. Fakt jest tylko jeden - UG przygotował Deklarację, wszystko poza tym to tylko opinie. Które są właściwe? Czy jest ktoś, kogo interpretacje są najbliższe ideału?
Moje wątpliwości nie rozwiewają się. Jeśli art. 233 § 1 kk dotyczy osób zeznających w postępowaniu sądowym lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie kk, to dlaczego znalazł się w Deklaracji, która z postępowaniem sądowym nie ma nic wspólnego. Oczywiście możliwe, że po raz kolejny nie zrozumiałem sedna w sposób wystarczający. Proszę więc o wyjaśnienie.  Jeśli niezłożenie deklaracji skutkuje postępowaniem administracyjnym i wydaniem przez wójta decyzji, to nadal nie jest to postępowanie sądowe. Mało tego Sekretarz UG Pan Kazimierz Gałuszka podczas sesji RG 27 marca 2013 roku zapewniał, że ewentualne rozbieżności lub nieścisłości powstające przy wypełnieniu Deklaracji można skorygować składając kolejną, w której dane będą odpowiadały stanowi faktycznemu. Nie przypominam sobie, by na jakiejkolwiek sesji lub posiedzeniu komisji toczyła się dyskusja o odpowiedzialności karnej za złożenie w Deklaracji niewłaściwych danych. Choć zawsze mogę się mylić.
Pozostanę więc przy swoim twierdzeniu, iż pouczenie o odpowiedzialności karnej wkomponowane w treść Deklaracji jest pułapką zastawioną na mieszkańców. Przeciętny obywatel rozumiejąc treść oświadczenia, pod którym składa podpis czuje co najmniej dyskomfort, jeśli nie panikę przed odpowiedzialnością karną za niezłożenie Deklaracji (I). Możliwe, że UG wykorzystuje panujący wśród Polaków strach przed wymiarem sprawiedliwości chce spowodować, by do końca kwietnia 2013 roku spłynęło jak najwięcej Deklaracji. Niewiele osób ma odwagę i gotowość do uczestniczenia w rozprawach sądowych. Wiem coś o tym.

108

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

USTAWA z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.
Art. 6n. 1. Rada gminy, uwzględniając konieczność zapewnienia prawidłowego
obliczenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, określi, w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości,
obejmujący objaśnienia dotyczące sposobu jej wypełnienia oraz pouczenie, że deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego. Uchwała zawiera także informację
o terminach i miejscu składania deklaracji.
2. Rada gminy w uchwale, o której mowa w ust. 1, może określić wykaz dokumentów potwierdzających dane zawarte w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Kodeks karny - Art. 233.
§ 1. Kto, składając zeznanie mające służyć za dowód w postępowaniu sądowym
lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, zeznaje nieprawdę
lub zataja prawdę, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

Jak rozumiem, zgodnie z ustawą jedyną możliwością prawną do zdyscyplinowania mieszkańców GP w przypadku braku złożenia Deklaracji jest decyzja wójta GP. To jedyny „straszak” dla niepokornych i wątpiących. UG Porąbka poszedł o jeden most za daleko i postraszył mieszkańców sądem adaptując art. 233 kk, który jednak dotyczy dowodów w postępowaniach sądowych. Najciekawsze jest to, że art. 233 w całości cytowany jest w Deklaracji bez oporu, bez obawy, że może zostać naruszona konstytucyjna zasada praworządności. Czyli wynika z tego, że zarówno kolega Piotr jak i Zenon mogą mieć słuszność i cały arsenał deklaracji wyląduje w niszczarkach.

A swoją drogą powyższa okoliczność przypomina mi czas, kiedy zostałem dyscyplinarnie zwolniony z pracy, gdzie w treści zwolnienia cytowano przepisy zupełnie nieadekwatne do zaistniałej sytuacji. Podobny stan dotyka moje koleżanki. Brak wiedzy nie zwalnia od odpowiedzialności, czego dowodzą Koledzy Piotr i Zenon. Liczę na to, że wkrótce w GP stanie się to regułą.

109

(101 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Bardzo ciekawy pomysł, nawet po pobieżnej lekturze. Chętnie o metodzie wysłucham  opinii osób, które sprawdziły ją w praktyce. Wszelkie zmiany burzące utarte stereotypy są trudne do wdrożenia, ale nie znaczy to, że niemożliwe.

110

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Noszę w sobie pewien dylemat, którym chciałbym podzielić się z użytkownikami forum. Przewodniczący RG Pan Tadeusz Wawak tuż po uchwaleniu wygaśnięcia mandatu radnego stwierdza, że tenże radny nadal może brać udział w głosowaniach. Przypomnę, że stosowna uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia. Wynika z tego, że po przegłosowaniu radny przestał pełnić swoją funkcję, ale…

No właśnie, proszę o podpowiedź.  Zgodnie z artykułem zamieszczonym w Kronice Beskidzkiej „radnemu, którego uchwała dotyczy przysługuje odwołanie się do właściwego sądu administracyjnego w terminie 7 dni od dnia doręczenia uchwały. Sąd administracyjny rozpatruje powyższą skargę w terminie 14 dni. Wówczas wygaśnięcie mandatu radnego następuje z dniem uprawomocnienia wyroku sądu administracyjnego oddalającego skargę”.

W dniu 27 marca 2013 roku nie zauważyłem, by radny złożył wolę odwołania się od uchwały, ale ma na to 7 dni od momentu doręczenia uchwały. Czyli biorąc pod uwagę maksymalne wydłużenie procedur radny może pełnić swoją funkcję jeszcze miesiąc, może brać udział w głosowaniach i uczestniczyć w pracach RG. Wynika z tego, że Pan Przewodniczący miał rację twierdząc, że radny może brać udział w głosowaniach. Wyraźnie na nagraniu widać podpowiedź ze strony pracowniczki biura RG. Jednak…

Marta Tylza-Janosz napisał/a:

Analogiczna sytuacja jest w przypadku zaskarżania ustaw sejmowych do Trybunału Konstytucyjnego, do czasu prawomocnego wyroku zapisy, mimo, że mogą być sprzeczne z konstytucją obowiązują i trzeba je stosować - ten paradoks podkreślał na szkoleniach Dyrektor Wydziału Nadzoru Prawnego Wojewody Śląskiego Pan Nowak, a na studiach na zajęciach z prawa administracyjnego Prezes Sądu Rejonowego w Bielsku dr Grążawski.

Rozumiem więc, że pomimo jasnej wykładni prawnej co do procedury wygaśnięcia mandatu radnego obowiązuje sprzeczna z wykładnią uchwała RG, która wygasza mandat radnego z dniem podjęcia uchwały, czyli 27 marca 2013 roku. Dostrzegam tu pewien zgrzyt. Czy uchwała staje ponad innymi przepisami prawa? Czy to możliwe, że uchwała RG jest źle skonstruowana? Proszę o wyjaśnienie dylematu.

111

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Jeśli zapisanie w Statucie GP obowiązku UG publikowania na BIP-ie projektów uchwał jest konieczne, to 15 marca na posiedzeniu połączonych komisji ten temat mógłby zostać rozważony. Jeśli tak się stanie odpowiedni film z posiedzenia ujrzy światło dzienne w Internecie.  Zamieszczanie projektów uchwał z punktu widzenia mieszkańców GP wydaje się kluczowe. Wejście w posiadanie wiedzy o jakości pracy RG w ogóle i wybranych radnych w szczególe jest bezcenne. Choć nie mogę oprzeć się wrażeniu, że czuwanie nad przestrzeganiem przepisów prawa nie powinno odbywać się tylko tu na forum.

Wszystkich zainteresowanych mieszkańców GP zapraszam do uczestniczenia w posiedzeniach połączonych komisji i sesjach RG.

112

(732 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

xnoname napisał/a:

Na wstępie proszę o to, że jeżeli mój tok rozumowania jest błędny to proszę o korektę.Według mnie Pani dyrektor gimnazjum na samo zatrudnienie psychologa nie potrzebuje zezwolenia RG. Rada Gminy ustala tylko pensum godzinowe między innymi dla logopedy, psychologa itd. wynika to ze stosownej ustawy.

Pracodawcą w każdej szkole jest dyrektor, on zatrudnia nauczycieli. Aby to jednak uczynić musi mieć podstawy prawne w postaci stosownej uchwały RG. Karta Nauczyciela w art. 42 ust. 7 pkt. 3 określa czas pracy nauczycieli specjalistów: psychologów, pedagogów, logopedów. Samorządy w tej kwestii mogą oprzeć się na uchwale Sądu Najwyższego w składzie siedmiu sędziów z dn. 21 marca 2012 r. (sygn. akt III PZP 2/12)

Ustawodawca wyposażył organ prowadzący w kompetencję do określania pensum m.in. nauczycieli: logopedów, psychologów i pedagogów, ponieważ organ, kierując się potrzebami środowiska lokalnego, może kształtować tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć nauczycieli realizujących zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zgodnie z rzeczywistymi potrzebami dzieci i młodzieży uczących się na terenie jednostki samorządu terytorialnego.

Karta Nauczyciela upoważnia organ prowadzący szkołę do określania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli. 30 listopada 2004 r.  została przyjęta uchwała o tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin pedagogów i logopedów zatrudnionych w szkołach Gminy Porąbka.  Obowiązywała ona w kwietniu 2012 roku. Podziału istniejącego zgodnie z uchwałą etatu pedagoga na dwie części – ½ pedagoga i ½ psychologa dokonał się również w kwietniu 2012 roku. RG realizując swoje kompetencje uchwałę, na mocy której można by tego dokonać przyjęła dopiero 30 października 2012 roku. Uchwała weszła w życie 26 grudnia 2012 roku – siedem miesięcy po podziale etatu.

Uchwała stanowi „Dla logopedów, pedagogów i psychologów szkolnych ustala się obowiązkowy wymiar na 25 godzin tygodniowo (po 60 minut) zajęć prowadzonych bezpośrednio z dziećmi i młodzieżą.”.Dopiero na mocy tej uchwały, czyli w grudniu 2012 roku można było zatrudnić psychologa w dowolnej szkole GP, w wymiarze 13 godzin tygodniowo.

Fragment zeznania PCK „po czym jeśli sprawę zbada RIO, to być może zwróci się o zwrot środków, biorąc pod uwagę, iż jakiś czas nie było takiej uchwały.” Dyrektor GZOSiP dopuszcza tym samym możliwość niewłaściwego wydatkowania środków publicznych w postaci złamania dyscypliny budżetowej w PGJPII. Chodzi o konkretną sumę  wynagrodzeń psychologa za okres od września 2012 roku do 26 grudnia 2012 roku, które jak się wydaje zostały wypłacone bez podstawy prawnej, o czym wspominała Pani Marta Tylza - Janosz.

Tak ja rozumiem zapisy KN oraz uchwał RG.

113

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

xnoname napisał/a:

Jeśli mogę prosić, to proszę o namiary na przytoczone w wypowiedzi nagrania, chętnie przesłucham. Niestety ze względu na bardzo ograniczony czas nie mam możliwości ich wyszukania.

27 marca 2013 roku podczas uroczystej sesji RG został poruszony następujący temat: zeznania dyrektor GZOSiP w Sądzie w Żywcu IV Wydział Pracy

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ilUO4AhFxkI[/video]

114

(732 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

tse tse napisał/a:

Dyr.PG Anna W. i Dyr GZOSiP Cecylia K.przy biernej postawie Wójta nie szczędzili sił i środków by przetrącić karierę i życie osobiste osobie niepełnosprawnej która wygrała z własnym kalectwem ale przegrała z ludzką głupotą.Poznała na własnej skórze siłę,, Prawdziwych Porąbczan.

Powodem oddalenia powództwa Koleżanki Anny Augustyniak - Soj są zeznania dyrektor GZOSiP. Ze wzglądu na  wątpliwej jakości zeznania złożone przez dyrektor GZOSiP, jako jedyna z naszej czwórki przegrała swoją sprawę w SŻ IV wydział Pracy.

Marta Tylza-Janosz napisał/a:

Zobaczymy co stwierdzi Komisja Rewizyjna badająca sprawę, ponieważ Rada przekazała sprawę do Komisji Rewizyjnej.

Mamy pewność, że Komisja Rewizyjna RG rzetelnie zbada sprawę i przedstawi odpowiednie zalecenia w protokole pokontrolnym. Mamy pewność, że radna Pani Jadwiga Żelichowska – przewodnicząca KR, jako emerytowana dyrektor SP w Kobiernicach - osoba dociekliwa i kompetentna, ekspert prawa oświatowego, potraktuje swoje obowiązki poważnie i rzeczowo. Zadanie ma ułatwione, gdyż na wszystkie okoliczności istnieją dokumenty, do których w łatwy sposób można dotrzeć.
Gdyby Przewodnicząca KR Pani Jadwiga Żelichowska miała jednak trudności z ustaleniem odpowiednich dat i faktów, w co szczerze wątpię, poniżej zamieszczam ściągę, z której proszę skorzystać.

26.09.2012r. od Pani Cecylii Koniorczyk wystosowane zostało pismo do ZNP w BB z prośbą o zaopiniowanie uchwały z dnia 30 października 2012 r.  (http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … dent=11724) w sprawie dokonania zmian w Uchwale Nr XXIII/146/04 Rady Gminy Porąbka z dnia 30 listopada 2004 r.( http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … ident=1762 )w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin oraz pedagogów i logopedów zatrudnionych w szkołach Gminy Porąbka.  Projekt uchwały podpisany przez wójta i radcę prawnego P. Klapińskiego.
28.09. 2012 pismo dotarło do ZNP w BB, 22.10 2012 ZNP udzieliło odpowiedzi na pismo, uchwała została uchwalona 30 października 2012 roku, ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Woj. Śląskiego 12 grudnia 2012 roku - http://dzienniki.slask.eu/ActDetails.as … p;poz=5723 , weszła w życie 26 grudnia 2012 roku – siedem miesięcy po dokonaniu podziału etatu pedagoga, co stało się bezpośrednią przyczyną zwolnienia Koleżanki Anny Augustyniak – Soj z PGJPII w Porąbce.

115

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Zenon napisał/a:

Proponuję przy okazji powrócić do nagrania z posiedzenia połączonych komisji w dniu 12 listopada 2012 r., gdzie z propozycją publikowania projektów przebijała się pani Marta Tylza-Janosz. Link: http://czaniec.pl/forum/post7432.html#p7432
Proszę posłuchać uważnie kto oponował przeciwko publikacji, czym pokrętne się tłumaczył i jakie przytaczała absurdalne argumenty (zwłąszcza pani radcy).
To wśród tych ludzie są winni bubla w postaci deklaracji śmieciowej. 
Tak dla ścisłości - projekt to również dokument urzędowy (w nagraniu słychać fałszywą opinię, że wcale tak nie jest).

„Projekt, jako, że nie jest dokumentem nie musi być publikowany na BIP-ie. I w związku z tym, że mamy w tej chwili taki Statut jaki mamy i że idą do poprawki te wszystkie projekty.  Jeżeli nowy Statut będzie określał to określi się to wszystko w nowym Statucie. Natomiast nie ma takiego obowiązku.” Tyle wynika z wypowiedzi Przewodniczącego RG Pana Tadeusza Wawaka.

W Internecie można jednak odszukać następujące wyjaśnienia:
1.    Dokumentem urzędowym jest także dokument sporządzony przez organizacje zawodowe, samorządowe, spółdzielcze i inne organizacje społeczne w zakresie zleconych im przez ustawodawcę zadań.
2.    Bardzo ważna jest także definicja zawarta w art. 6 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
W ustępie drugim tego artykułu możemy przeczytać:
„Dokumentem urzędowym w rozumieniu ustawy jest treść oświadczenia woli lub wiedzy, utrwalona i podpisana w dowolnej formie przez funkcjonariusza publicznego w rozumieniu przepisów Kodeksu karnego, w ramach jego kompetencji, skierowana do innego podmiotu lub złożona do akt sprawy”.

Jeśli dobrze rozumiem powyższą treść, projekt uchwały jest wolą jej ustanowienia jako aktu prawa miejscowego i z tego powodu podlega udostępnieniu jako informacja publiczna.

Można jeszcze przytoczyć wyrok Sądu Najwyższego z dnia 26 września 2001 r., w którym Sąd stwierdził, iż dokumentem urzędowym jest „to, co pochodzi od urzędu lub innej instytucji państwowej, bądź dotyczy sprawy urzędowej, bądź powstało w rezultacie zastosowania procedury urzędowej.

Projekt uchwały pochodzi z UGP, jest dokumentem urzędowym, więc podlega udostępnieniu jako informacja publiczna. Nie wydaje mi się, że koniecznym jest zamieszczanie w Statucie GP zapisów zobowiązujących UG do umieszczania na BIP-ie projektów uchwał. Odpowiednie przepisy już istnieją, wystarczy do nich zajrzeć. Oczywiście umieszczenie takich zapisów w Statucie w niczym nie przeszkadza, choć zawsze mogę się mylić.

Wypowiedź Pana Przewodniczącego ma też swój wymiar społeczny. Dowodzi braku poszanowania praw mieszkańców, odcięcia się od woli wyborców zaraz po ogłoszeniu wyników wyborczych oraz lekceważenia opinii mieszkańców, nawet jeśli opinie te mogą być obarczone błędem. Podobnie jak moja opinia zamieszczona powyżej.

116

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

admin napisał/a:

Dla sprostowania - to nie ja wypełniałem wniosek! Taki wniosek otrzymałem z prośbą o umieszczenie!

Nie zmienia to faktu, że przy wypełnianiu deklaracji lub analizie innych dokumentów proponowanych przez UGP trzeba wzmóc czujność i dociekliwość.  Zbyt często interesy GP nie idą w parze z interesami mieszkańców. Coś, co wydaje się proste i oczywiste może zawierać szereg pułapek. Diabeł tkwi w szczegółach.

117

(667 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Na kilku przystankach MZK treść ogłoszeń
http://www.nowa-wies-kety.pl/20-kursow- … dwolanych/
została zerwana. Można przypuszczać, że wielu mieszkańców zainteresowanych nowym rozkładem jazdy autobusów MZK spotka niemiła niespodzianka. Obym się mylił.
Trzeba jeszcze dodać, że treścią wystąpień Pana wójta i Pani skarbnik GP są bardzo zainteresowane związki zawodowe MZK Kęty oraz Pan prezes przedsiębiorstwa. No prośbę  nagrania zamieszczone w Internecie przygotowałem w wesji DVD, które przekazałem wyżej wymienionym władzom.

118

(732 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

wieszczu napisał/a:

Drodzy czytelnicy, obiła się o me wiekowe uszy infrmacja, co do której trudno dać wiarę. Wypowiadając się tylko i wyłącznie w trybie przypuszczającym, stawiając znaki zapytania, a nie wykrzykniki, bardziej wątpiąc, niż twierdząc chciałbym wiedzieć, czy to prawda, że Pani Cecylia Koniorczyk, dyrektor GZOSiP przed Sądem Pracy w Żywcu dopuściła się krzywoprzysięstwa?

27 marca 2013 roku podczas uroczystej sesji RG został poruszony następujący temat podczas wolnych wniosków: zeznania dyrektor GZOSiP w Sądzie w Żywcu IV Wydział Pracy

[video]http://youtu.be/ilUO4AhFxkI[/video]

119

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

27 marca 2013 roku podczas uroczystej sesji RG został poruszony następujący temat: wygaśnięcie mandatu radnego GP.

[video]http://youtu.be/4v99lsVu4pM[/video]

120

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Warto jednak zauważyć, że dobrowolność wypełnienia punktu K Deklaracji nie wynika z jej treści, a z pytania Kolegi Piotra Duszy.  18 marca na czanieckim forum pojawił się link do przykładowej Deklaracji wypełnionej przez Admina tegoż forum. Admin nie ustrzegł się błędu i wypełnił pkt. K . Nie można mieć do Niego o to pretensji. Jeszcze na początku mijającego tygodnia nikt w gminie nie rozpoznał tego niedopatrzenia.

121

(667 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

25 marca 2013 roku podczas posiedzenia połączonych komisji został poruszony następujący temat: sprawozdanie wójta gminy ze spotkania z dyrk MZK Kęty, likwidacja połączeń MZK na trasach Kęty - Wielka Puszcza oraz Kęty - Kozubnik oraz wniosek radnego Adama Sopiaka o odstąpienie od umowy z MZK w Kętach.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=G3KBaTGLOwo[/video]

Ile kursów naprawdę ma być zlikwidowanych? Pan wójt  wespół z Panią skarbnik zapowiedzieli likwidację pięciu kursów do Kozubnika i Wielkiej Puszczy w soboty i niedziele. To stan na 25 marca 2013 roku. W środę 27 marca 2013 sołtys Sołectwa Porąbka informuje o zamiarze zlikwidowania dziesięciu kursów na powyższych liniach, w tym kursów w piątek, przez co mieszkańcy Kozubnika nie będą mieli czym wrócić z pracy do domów. Sołtys Sołectwa Porąbka składa wniosek o przywrócenie kursów.  Z odpowiedzi Pana wójta wynika, że prezes MZK samowolnie doprowadził do likwidacji piątkowych kursów. Jak jest naprawdę mieszkańcy wiedzą. Czy dnia 2 kwietnia mieszkańcy powrócą  do domów tak, jak dotychczas  czas pokaże.

Z wypowiedzi wójta wynika również, że firma MZK jest mało rzetelna, niewiarygodna i najlepszym rozwiązaniem dla mieszkańców jest przejście pod opiekuńcze skrzydła PKS BB. Możliwe, że stanowisko Zenona ma podstawy faktyczne.

122

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

25 marca 2013 roku podczas posiedzenia połączonych komisji został poruszony następujący temat w wolnych wnioskach: deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

[video]http://youtu.be/nnEz_l8pj9c[/video]

Ważna informacja dla wszystkich mieszkańców GP dotycząca pkt K - Informacje dodatkowe - wyposażenie nieruchomości. Punkt K jest nieobowiązkowy, nie trzeba go wypełniać.

Odpowiedź na zapytanie Pana Piotra Duszy w nagraniu poniżej.

[video]http://youtu.be/X7mkW0eT3ZI[/video]

123

(667 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

27 marca 2013 roku  podczas uroczystej sesji RG został poruszony następujący temat: znaczenie MZK i PKS dla Gminy Porąbka.
[video]http://youtu.be/fkFM2JOqNBA[/video]

124

(667 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

bibi napisał/a:

Powoli dokonuje się "dzieło zniszczenia"  w wydaniu pana Czesława Bułki.  Najpierw kazał wyłączyć oświetlenie uliczne a teraz kazał zlikwidować 12 kursów autobusów do Porąbki. Można o tym przeczytać na stronie MZK Kęty.
Ciekawe kiedy przyjdzie kolej na Czaniec i Kobiernice? Jeżeli Państwo z "opozycji" mają nagranie z ostatniej komisji to bardzo prosimy. Wtajemniczeni twierdzą, że pan Czesław Bułka jakby rozminął się z prawdą.

25 marca 2013 roku  podczas posiedzenia połączonych komisji został poruszony następujący temat: likwidacja połączeń MZK na trasach Kęty - Wielka Puszcza oraz Kęty - Kozubnik oraz wniosek radnego Adama Sopiaka o odstąpienie od umowy z MZK w Kętach.

[video]http://youtu.be/G3KBaTGLOwo[/video]

125

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Drogi Zenonie, proszę o sprostowanie, jeśli zrozumiałem coś opatrznie. Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, selektywne zbieranie i odbieranie odpadów komunalnych ma się odbywać na terenie gminy, a w szczególności na terenie nieruchomości. Czyli mieszkańcy segregują odpadki komunalne, a obowiązkiem gminy jest odbiór posegregowanych substancji. Natomiast w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Porąbka jednoznacznie napisano, że miejscem przetwarzania odpadów komunalnych jest Zakład Gospodarki Odpadami S. A. w Bielsku-Białej, czyli nie GP.
W związku z tym czy to oznacza, że wszystkie gminy, które przystąpiły do porozumienia z gminą BB łamią w tym zakresie prawo  podobnie jak GP?