Regulamin forum obowiązuje wszystkich użytkowników. Kto nie zapoznał się do tej pory lub zapomniał powinien odświeżyć sobie tych kilka prostych zasad.
Tymczasem przypominam:
Jak i co pisać?
Przede wszystkim na temat. Ludzie, którzy czytają Forum chcą poznać opinie innych na dany temat ? po to tu weszli. Miło jest też nie używać słów obraźliwych i rozmawiać z innymi, tak jakbyśmy prowadzili rozmowę na żywo.

Niewątpliwie innych czytelników Forum zainteresują wypowiedzi przemyślane, pokazujące jakieś określone poglądy, wypowiedzi nie skrajnie lakoniczne. Krótkie, emocjonalne wypowiedzi ubarwiają dyskusję, ale jeżeli zawierają głównie przymiotniki (zachwyty, lub obelgi) bez wyjaśnienia ? nie są zbyt interesujące.

Czego nie powinniśmy robić?
Nie należy obrażać ludzi, nawet jeżeli reprezentują skrajnie odmienne poglądy. Nie powinno pisać się reklam ani też wysyłać listów ? łańcuszków.
Nie warto też plątać się w kłótnie, w których powodem ostrej wymiany raczej personalnych wypowiedzi jest szybka, emocjonalna, nieprzemyślana reakcja na czyjś list. Taka kłótnia szybko eskaluje na kilkanaście listów i nie jest raczej czytana przez innych z zainteresowaniem.

Zapewniam was że stosując się do tych prostych zasad, zyskamy wszyscy.

galler napisał/a:

... bał odezwać bo dostrzega coś więcej i uświadamia innych.

Ja też chciałbym wiedzieć to coś więcej i chętnie wysłucham twoich argumentów lub wyjaśnień.

W dniu 7 września 2013 r. na strona SNG zostal zamieszczony artykuł pt. Czy radny Adam Tomiczek narusza przepisy prawa-nowe fakty? O kolejnych szczegółach okoliczności związanych z możliwością wygaśnięcia mandatu radnego oraz działań jakie zostały podjęte przez władze gminy zmierzające do wyjaśnienia sprawy, można było przeczytać w kolejnym felietonie pt. Zamrażarka Pana Tadzia zamieszczonym w dniu 16.09.2013 r. Dalej już chyba nic istotnego się nie wydarzyło - zapadła cisza w oczekiwaniu na...

Tymczasem w podobnych okolicznościach wobec trzech radnych Rady Miasta i Gminy Kęty Wojewoda Małopolski wydał rozstrzygnięcie nadzorcze w których stwierdził wygaśnięcie mandatów. Potrzebował na wydanie decyzji 87 dni.
O rozstrzygnięciach można poczytać na stronach czasopisma Nowa Wieś w Gminie Kęty gdzie zostały zamieszczone decyzje.


Ile jeszcze czasu potrzebuje na załatwienie sprawy Wojewoda Śląski?

604

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Uruchomienie rejestr jest kwestią czasu. Prędzej czy później umowy zawierane przez gminę ujrzą światło dzienne. Dlaczego nie mogą już teraz zostać opublikowane w BIP? Podczas gdy są zapisywane w rejestrze prowadzonym przez Urząd Gminy? Odpowiedź na to pytanie zna wójt i niektórzy radni.

Nic nie stoi na przeszkodzie w publikowaniu rejestru umów bowiem informacje z rejestru dostępne są każdemu w trybie udostępniania informacji publicznej.


Tymczasem mamy inne, ważniejsze sprawy. To kolejne wspólne posiedzenie Komisji Rady Gminy Porąbka, tj. Komisji Budżetu, Samorządu, Rozwoju Społeczno - Gospodarczego, Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego oraz Komisji Kultury, Oświaty, Zdrowia, Rodziny, Sportu, Rekreacji i Wypoczynku odbędzie się w dniu 16 stycznia 2014 r. (tj. czwartek) o godz. 15:30

Porządek posiedzenia:
1. Kontynuacja prac nad projektem Statutu Gminy Porąbka.
2. Zapoznanie się z Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Śląskiego stwierdzającym nieważność Uchwały Nr XXXII/300/2013 Rady Gminy Porąbka z dnia 8 listopada 2013 r. w sprawie udzielenia bonifikaty od ceny nieruchomości położonej w Kobiernicach.
3. Wolne wnioski.

Link do ogłoszenia: http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … dent=13548

Link do rozstrzygnięcia nadzorczego: http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … dent=13343

Można po raz kolejny zastanowić się jak to możliwe, że pomimo zapewnienia obsługi prawnej przez kilku prawników wójt niczym recydywista wciąż przygotowuje dla Rady Gminy projekty uchwał niezgodne z prawem?

Analizując materiały wyraźnie widać, że nie mamy w przypadku wadliwych uchwał (proszę porównać wydane niedawno dwa inne rozstrzygnięcie nadzorcze - link 1, link 2 ) do czynienia z zawiłymi sporami interpretacyjnymi, lecz ze zwykłym rozumieniem tekstu przepisu prawa, omaszczonego na dokładkę bogatym orzecznictwem sądowym.

Gratuluję.
Okazuje się, że kolejny nauczyciel został zwolniony z naruszeniem prawa. Toż to już recydywa!
Warto by przy okazji zapytać wojta ile te fanaberie kosztowały i ile jeszcze będą. Piszę "fanaberie", ponieważ mamy teraz w szkole na jednym etacie dwie osoby.

Nieobecni nie mają racji.

Zadajesz pytania na które tutaj nikt nie zna odpowiedzi. Zapytaj w szkołach, zapytaj gospodarzy ambon.

A może to nie chodzi o to, że przeszkadzało.
Może to zwykła lenistwo?

607

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Gratuluję uporu w działaniu i sukcesu Panu Marcinowi Hałatowi - redaktorowi portalu 'Nowa Wieś w gminie Kęty' - inicjatorowi powstania kęckiego Rejestru umów.

Można tylko pozazdrościć naszym sąsiadom zza miedzy. Oto bowiem Burmistrz Kęt dotrzymał słowa i udostępnił końcem ubiegłego roku urzędowy Rejestr umów zawieranych z przedsiębiorcami wykonującymi usługi dla miasta.
Rejestr jest urzeczywistnieniem przejrzystości i jawności działań administracji samorządowej. Każdy zainteresowany obywatel może dowiedzieć się kto, co i za ile wykonuje na rzecz społeczności lokalnej.
Rejestr jest wyrazem racjonalności działania. Na przykład odpada kosztowna obsługa wniosków o udzielenie dostępu do informacji publicznej i związanych z tym sporów, które w naszej gminie mają niestety finał w sądach.

Czy w naszej gminie też powinien być taki rejestr? To pytanie jest oczywiście retoryczne.

Rejestr można obejrzeć tutaj: http://kety.pl/rejestr_umow.htm
A tutaj można poczytać, jak to z rejestrem było: http://www.nowa-wies-kety.pl/rejestr-um … s-kety-pl/

Orszak jest sukcesem całej naszej społeczności i każdego mieszkańca, który zdecydował się w nim uczestniczyć. Powstała na naszych oczach, wbrew wszelakiej maści oponentom nowa jakości w gminnej przestrzeni publicznej. Kto był, ten wie o tym, kto nie był, może obejrzeć zamieszczone na stronach Stowarzyszenia Nasza Gmina zdjęciach. Ale trzeba przypomnieć. Nie było by Orszaku bez zaangażowaniu i ciężkiej pracy konkretnych ludzi. Pracy pro bono publico - profesjonalne wykonanej dobrowolnie i bezpłatnie, w interesie publicznym. Czegoś, co nie mieści się w głowach zatwardziałych hamulcowych dzięki którym nasza gmina okupuje ogony wielu rankingów. 
Na orszaku zabrakło radnych - starych gminnych wyjadaczy, przedstawicieli urzędu gminy, oświaty oraz gminnych instytucji. Co im przeszkodziło?

Nie ma co tego komentować i psuć pięknej atmosfery.

Dodam tylko, że można było za to zobaczyć wśród uczestników Orszaku nowych czanieckich radnych: Panią Martę Tylza-Janosz i Panią Alę Młynarską-Mazur oraz Pana Ignacego Kocembę.

609

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

W nowym roku zapłacimy więcej za ścieki. O ile więcej? O 1,32 zł/m3 Czy to dużo, czy mało?
Licząc wg standardowego zużycia wody - 3 m3/osobę/miesiąc. rachunek dla 4 osobowej rodziny powiększy się o 
1,31*3*4*12=172,8 zł


Projekt z dnia  5 grudnia 2013 r.

UCHWAŁA NR XXXIV/......../2013 RADY GMINY PORĄBKA z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie ceny odprowadzenia 1m³ ścieków oraz opłaty abonamentowej dla zbiorowego odprowadzenia ścieków na terenie Gminy Porąbka na okres od dnia 1.01.2014 r. do 31.12.2014 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.- Dz. U. z 2013 r.  poz. 594 ze zm.) oraz art.4 ust.1 pkt. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (t.j.- Dz.U.  z 2011 r. Nr 45 poz. 236) Rada Gminy w Porąbce  uchwala, co następuje:

§ 1.  1. Ustala się cenę za 1m³ ścieków w wysokości 9,83 zł netto oraz opłatę abonamentową dla zbiorowego  odprowadzania ścieków na terenie Gminy Porąbka w wysokosci 2,77 zł netto/miesiąc.  2. Ceny, o których mowa w ust. 1 obowiązują w okresie od dnia 1 stycznia 2014 r. do dnia 31 grudnia 2014 r.

§ 2.  Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Porąbka. 

§ 3.  Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 r i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na  terenie gminy.    Wójt Gminy Czesław Bułka

610

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Masz rację. Kryterium oceny sprowadza się w 100% do ceny.

Czy urzędnicy mogą zweryfikować stan faktyczny? Są do tego wręcz zobowiązani. Jeżeli tego nie zrobią to narażają się na zarzut zaniechania.

Wracając do dokumentów przetargowych. Formularz oferty zawiera takie oto oświadczenie:

11. Oświadczamy, pod groźbą odpowiedzialności karnej, że załączone do niniejszej        oferty dokumenty opisują stan faktyczny i prawny, aktualny na dzień składania                  ofert.

Takie sprawy są bardzo poważne dla wykonawcy.

Teoretyzując. W sytuacji, gdy zachodzi podejrzenie złożenia przez wykonawcę fałszywego oświadczenia, urzędnik wzywa wykonawcę postępowania przetargowego do złożenia wyjaśnień w trybie art. 87 ust. 1 ustawy Pzp.
Jeżeli złożone wyjaśnienia potwierdzą przypuszczenia zamawiającego, zasadne jest wykluczenie wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, o ile podane przez wykonawcę nieprawdziwe informacje mają lub mogą mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania.
Dalej puszczając wodze fantazji - organ samorządowy ma ponadto obowiązek zawiadomienia organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa określonego w art. 297 § 1 Kodeksu karnego.

611

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Ja też mam czkawkę. A teraz już wiem z jakiego powodu.
Czy ATRA jest przygotowana do odbioru odpadów zgodnie ze specyfikacją zamawiającego?
Odpowiedź na takie pytanie jest bardzo trudna. Dlaczego? Baza magazynowo-transportową (jeżeli jest to rzeczywiście ta baza, którą dysponje ATRA) dostała maksymalną ilość punków. Pod tym LINKIEM można zobaczyć zdjęcia tej "idealnej", ocenionej w przetargu na "5" bazy (zdjęcia zrobione początkiem listopada).

Poza tym ostateczny termin dostosowania istniejących baz do wymagań wynikających z rozporządzeniu Ministra Środowiska, upłynął z dniem 9 kwietnia 2013 r.
Można więc już teraz zadać pytanie jak to się stało, że w przetargu na 100 możliwych puktów ATRA dostała 100? Czy to nie dziwne? Który z urzędników w Gminie jest odpowiedzialny za taką decyzję? Czy i jemu nie dokucza czkawka?  Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia - tzw. SIWZ.

Może ktoś z gminy albo jakiś radny skomentuje tę dziwną sytuację?

A oto fragmenty z SIWZ - reszta pod wskazanym wyżej linkiem.

10. Wymagania dotyczące sprzętu oraz transportu odpadów:
10.1. W celu realizacji przedmiotu umowy Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów gromadzonych w workach oraz w typach pojemników o których mowa w pkt.4 tj.:
a) hakowcem do przewozu kontenerów o pojemności od 10m3 do 30 m3 – co najmniej 1 sztuka,
b) bramowcem do przewozu odpadów w małych kontenerach o pojemności od 1,5 m3 do 10m3 - co najmniej 1 sztuka,
c) pojazdem specjalnym do wywozu śmieci z pojemników o pojemności od 0,55 m3 do 1,1m3 - co najmniej 4 sztuki,
d) samochodem wyposażonym w HDS - o ładowności min. 3 tony – co najmniej 1 sztuka,
e) samochodem skrzyniowym (z plandeką) lub o zabudowie kontenerowej o ładowności min. 1 tona – co najmniej 3 sztuki,
f) samochodem umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z trudno dostępnych górzystych terenów – co najmniej 2 sztuki (w tym zakresie mogą to być pojazdy wskazane powyżej jeśli nadają się do jazdy w terenach górzystych).
10.2. Dobór wielkości pojazdów powinien uwzględniać szerokość dróg na terenie gminy Porąbka i częsty brak możliwości nawracania.
10.3. Pojazdy powinny być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne.
10.4. Pojazdy muszą być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
10.5. Konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed niekontrolowanym wydostaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku, a także transportu. Konstrukcja musi także zabezpieczać przed rozpylaniem, rozwiewaniem i wylewaniem przeważonych odpadów, minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady.
10.6. W przypadku wysypania, rozwiania lub rozlania odpadów Wykonawca obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów a także usunięcia skutków wydostania się odpadów lub ich części poza pojazd ( np. usunięcie zabrudzenie ulicy odciekami z odpadów mokrych).
10.7. Pojazdy muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz w miesiącu, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie – Wykonawca powinien posiadać aktualne dokumenty potwierdzające dokonywanie tych czynności.

11. Wymagania dotyczące bazy magazynowo-transportowej:
11.1. Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo-transportową usytuowaną na terenie Gminy Porąbka lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Porąbka, na terenie do którego posiada tytuł prawny. Baza musi spełniać następujące warunki wskazane w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11.01.2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w tym:
a) teren bazy magazynowo-transportowej musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym,
b) baza musi być wyposażona w miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsce do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych oraz legalizowaną samochodową wagę najazdową – w przypadku, gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów.
c) miejsce przeznaczone do parkowania pojazdów musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu,
d) miejsce magazynowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych musi być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych,
e) teren bazy musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymogami określonymi przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz.U. z 2012r. poz.145),
f) na terenie bazy magazynowo-transportowej powinien znajdować się także punkt bieżącej konserwacji i napraw pojazdów oraz miejsce do mycia i dezynsekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej.

612

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

W BIP została zamieszczona informacja o wyborze wykonawcy usług odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Porąbka
W postępowaniu przetargowym wybrana została Firma Usługowa „ATRA” Krzysztof Pardela 43-353 Porąbka ul. Krakowska 120
Spółka REMONDIS przedstawiła ofertę mniej korzystną.

Mamy więc z Nowym Rokiem inną perspektywę. A skoro nie musimy już utrzymywać dwóch firm, to siłą rzeczy koszty systemu śmieciowego powinny być niższe. Ale czy to przełożyć się na kolejną obniżkę opłaty? Kierując się logiką - powinno.
Mam jednak sporo wątpliwości czy wójt z firmą, która "dorobiła" się opisanej w felietonie na stronach SNG bazy transportowo-magazynowej sprosta wyzwaniu.

613

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

W dniu 30 grudnia 2013 r., o godz. 13:00 w sali sesyjnej Wiejskiego Domu Kultury w Porąbce odbędzie się XXXIV Sesja Rady Gminy Porąbka.

Proponowany porządek obrad:
I. Otwarcie Sesji i stwierdzenie jej prawomocności.
II. Przedstawienie porządku obrad.
III. Przyjęcie protokołu z XXXII Nadzwyczajnej i XXXIII Sesji Rady Gminy Porąbka.
IV. Działalność międzysesyjna Wójta Gminy.
V. Interpelacje i zapytania radnych.
VI. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
VII.Podjęcie uchwał w niżej wymienionych sprawach:
1. Dokonanie zmian w :
1) planie gospodarczym na 2013 r.,
2) wieloletniej prognozie finansowej Gminy Porąbka na lata 2013-2019,
3) uchwale budżetowej gminy na 2013 r.,
4) Uchwale Nr XXIV/230/2013 Rady Gminy Porąbka z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Porąbka,
5) Uchwale Nr XXXIII/303/2013 Rady Gminy Porąbka z dnia 22 listopada 2013 r. w sprawie opłaty targowej,
6) Uchwale Nr XXXIII/304/2013 Rady Gminy Porąbka z dnia 22 listopada 2013 r. w sprawie ustalenia i poboru dziennej stawki opłaty miejscowej w miejscowości Porąbka,
7) składzie osobowym Komisji Rady Gminy.
2. Uchwalenie na 2014 rok:
1) planu gospodarczego gminy,
2) wieloletniej prognozy finansowej gminy na lata 2014 – 2021,
3) budżetu gminy,
4) ceny odprowadzenia 1 m3 ścieków oraz opłaty abonamentowej dla zbiorowego odprowadzenia ścieków na terenie Gminy Porąbka,
5) maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie pobierane przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli oraz form i specjalności kształcenia, finansowanych ze środków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli,
6) Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy Porąbka,
7) ramowego planu pracy Rady Gminy Porąbka,
8) planów pracy Komisji Rady Gminy Porąbka.
3. Przyjęcie Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Porąbka na lata 2013-2016 z perspektywą do roku 2020.
4. Określenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin oraz pedagogów, logopedów, psychologów i doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach Gminy Porąbka.
5. Ustanowienie służebności gruntowej.
VIII. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
IX. Wolne wnioski.
X. Zakończenie Sesji
Link ogłoszenia: http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … dent=13514

614

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

W dniu 20 grudnia 2013 r., o godz. 15:30 w sali sesyjnej Wiejskiego Domu Kultury w Porąbce odbędzie się posiedzenie Komisji Kultury, Oświaty, Zdrowia, Rodziny, Sportu, Rekreacji i Wypoczynku.

Proponowany porządek posiedzenia:
I. Analiza projektów uchwał przygotowanych pod obrady XXXIV Sesji Rady Gminy, a dotyczących następujących spraw:
1. Uchwalenie na 2014 rok:
1) planu gospodarczego gminy,
2) wieloletniej prognozy finansowej gminy na lata 2014 – 2021,
3) budżetu gminy,
4) maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie pobierane przez szkoły wyższe i zakłady kształcenia nauczycieli oraz form i specjalności kształcenia, finansowanych ze środków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli,
5) Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy Porąbka,
6) ramowego planu pracy Rady Gminy Porąbka,
7) planu pracy Komisji Kultury...
2. Określenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin oraz pedagogów, logopedów, psychologów i doradców zawodowych zatrudnionych w szkołach Gminy Porąbka.
3. Dokonanie zmian w składzie osobowym Komisji Rady Gminy.
II. Zapoznanie się z Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Śląskiego stwierdzającym nieważność Uchwały Nr XXXI/296/13 Rady Gminy Porąbka z dnia 17.10.2013 r. w sprawie przyjęcie regulaminu udzielenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów
zamieszkałych na terenie Gminy Porąbka.
III. Wolne wnioski.
Link ogłoszenia: http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … dent=13511

615

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

W dniu 18 grudnia 2013 r., o godz. 15:30 w sali sesyjnej Wiejskiego Domu Kultury w Porąbce odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu, Samorządu, Przestrzegania Prawa i Porządku Publicznego.

Proponowany porządek posiedzenia:
I. Analiza projektów uchwał przygotowanych pod obrady XXXIV Sesji Rady Gminy, a
dotyczących następujących spraw:
1. Przyjęcie Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Porąbka na lata 2013-2016 z perspektywą do roku 2020 (zaproszony autor Programu).
2. Dokonanie zmian w :
1) planie gospodarczym na 2013 r.,
2) wieloletniej prognozie finansowej Gminy Porąbka na lata 2013-2019,
3) uchwale budżetowej gminy na 2013 r.,
4) Uchwale Nr XXIV/230/2013 Rady Gminy Porąbka z dnia 30 stycznia 2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Porąbka,
5) Uchwale Nr XXXIII/303/2013 Rady Gminy Porąbka z dnia 22 listopada 2013 r. w sprawie opłaty targowej,
6) Uchwale Nr XXXIII/304/2013 Rady Gminy Porąbka z dnia 22 listopada 2013 r. w sprawie ustalenia i poboru dziennej stawki opłaty miejscowej w miejscowości Porąbka.
3. Uchwalenie na 2014 rok:
1) planu gospodarczego gminy,
2) wieloletniej prognozy finansowej gminy na lata 2014 – 2021,
3) budżetu gminy,
4) ceny odprowadzenia 1 m3 ścieków oraz opłaty abonamentowej dla zbiorowego odprowadzenia ścieków na terenie Gminy Porąbka,
5) ramowego planu pracy Rady Gminy Porąbka,
6) planu pracy Komisji Budżetu...
4. Ustanowienie służebności gruntowej.
II. Zapoznanie się z Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Śląskiego stwierdzającym nieważność Uchwały Nr XXXI/296/13 Rady Gminy Porąbka z dnia 17.10.2013 r. w sprawie przyjęcie regulaminu udzielenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów
zamieszkałych na terenie Gminy Porąbka.
III. Wolne wnioski.
Link ogłoszenia: http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … dent=13508

616

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Na stronach SNG ukazał się nowy felieton pana Ignacego Kocemby pt. Stawka opłaty za wywóz odpadów winna wynosić 6 złotych,
z którego możemy dowiedzieć się o kulisach debaty o stawkach śmieciowych. Po raz kolejny padają nazwiska osób, które "dbają" o interesy mieszkańców.
Zachęcam do lektury.

617

(48 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Galler. A skąd wróciłeś? Pytam, bo jakieś dziwnie pytania zadajesz wink i dziwne wnioski wyciągasz smile

wieszczu napisał/a:

... wyskakują co bardziej kumaci: Pan Grzegorz Zontek, teraz Pan Wojciech Waligóra - znają prawo i wiedzą czego z czym łączyć nie sposób. Nawet jeśli Waligórę nie darzę osobistą sympatią, to ta decyzja wzbudza mój szacunek.

Osoby pełniące funkcje radnych mają pewne obowiązki. Takiej procedurze podda się Pan Waligóra jak to zapowiedział aby wypełnić taki obowiązek. Widać, że rozumie doskonale swoją pozycję - wie, że obu tych funkcji nie może pełnić ta sama osoba.

Czy w takich okolicznościach zaraz szacunek? Uważam, że z tym zagalopowałeś się nieco.

Zwróć uwagę, że przy stole na zebraniu siedziały osoby, które bardzo wybiórczo traktują swoje obowiązki - patrz tutaj: http://czaniec.pl/forum/post8311.html#p8311

Obserwujący trąci nieco betonem gminnym. Dlaczego nie chce spojrzeć prawdzie w oczy i przyznać, że pewna formuła zarządzania gminą, którą reprezentuje obecnie rządzący układ kończy się. Widać to dokładnie dookoła. Wystarczy się przyjrzeć. Bez trudu można było dostrzec koniec epoki na wczorajszym Zebraniu Wiejskim, słychać było do w głosie Pani Sołtys, Pana Wójta i Sekretarza ewidentnie tracącego nerwy podczas wystąpienia, Pana Waligóry, który być może wyskakuje już z pędzącego jeszcze pociągu do innego gabinetu, i Pana Płonki plątającego się już w swoich obiecankach i wyjaśnieniach. Nikt z nich nie był w stanie konkretnie i rzeczowo odpowiedzieć na zgłaszane z sali pytania. Zresztą, jak można rozmawiać na poważne tematy bezpieczeństwa na drogach, śmieci czy kanalizacji ściekowej, kiedy wójt sam przyznaje, że nie może sobie poradzić z takim prozaicznym problemem jak wymuszenie na mieszkańcach wykaszania nieużytków zasłaniając się procedurami. Zresztą chyba zapomniał, że to on jest tutaj od skutecznego podejmowania decyzji.

Przy okazji polecam obserwującemu poważne tematy (ale nie tylko te) i dyskusje nad nimi:
Projekt Budżetu 2014
- http://www.sng.org.pl/index.php?option= … Itemid=155
- http://www.sng.org.pl/index.php?option= … Itemid=155

Gospodarka śmieciowa
- http://www.sng.org.pl/index.php?option= … Itemid=155
- http://www.sng.org.pl/index.php?option= … Itemid=154
- http://www.sng.org.pl/index.php?option= … Itemid=153

620

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Wójt jest obowiązany przedstawić projekt uchwały budżetowej radzie i RIO nie później niż 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy. Nie znam przypadku, aby RIO nie wydała opinii o projekcie uchwały budżetowe. Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej Wójt jest obowiązany przedstawić Radzie przed uchwaleniem budżetu.

Zwróć uwagę, że RIO nie odrzuca projektu ale opiniuje, tj. w skrajnie negatywnym przypadku może wydać opinię negatywną.

Termin 15 listopada jest terminem instrukcyjnym – w przypadku przekroczenia go prawo nie wiąże z tym faktem żadnych sankcji. Oczywiście sytuacja, w której organ wykonawczy wielokrotnie i w sposób istotny naruszałby ten termin, np. uniemożliwiając radzie uchwalenie budżetu przed rokiem budżetowym, może zostać przez wojewodę potraktowany jako powtarzające się naruszanie prawa.
W takim przypadku wojewoda wzywa wójta do zaprzestania naruszeń, a jeżeli wezwanie to nie odnosi skutku – występuje z wnioskiem do Prezesa Rady Ministrów o odwołanie wójta. W przypadku odwołania wójta Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw administracji publicznej, wyznacza osobę, która do czasu wyboru wójta pełni jego funkcję.

Z kolei jeżeli uchwała budżetowej nie zostanie podjęta do końca roku poprzedzającego rok budżetowy gmina od dnia 1 stycznia roku budżetowego pozostaje bez żadnego planu finansowego. Wtedy też budżet gminy w terminie do końca lutego, w zakresie zadań własnych oraz zadań zleconych, ustalany jest przez RIO.

621

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Dzisiaj - 15 listopada upływa termin złożenia przez wójta projektu budżetu do Regionalnej Izby Obrachunkowej.

622

(667 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Po co ta farsa?
Jak się okazuje powszechnie przyjęty w Polsce model życia społecznego u nas kompletnie nie działa.
Po co więc utrzymujemy tę całą marionetkową radę gminy?

623

(84 odpowiedzi, napisanych Tematy wolne)

Jak można dowiedzieć się na stronach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, został zakończony kolejny etap przybliżający nas nieco do zbudowania Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. W terminie od 06.11.2013 do 21.11.2013, od wtorku do czwartku w godz. 10.00 – 12.00 można w siedzibie GDDKiA w Krakowie przy ul. Mogilskiej 25 w pok.2 (na parterze) zapoznać się z dokumentem pt. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe etap II dla budowy drogi krajowej nr 52 na odcinku Bielsko Biała – Głogoczów.
Mapka uzgodnionego przebiegu drogi znajduje się tutaj - LINK DO MAPY

Pod koniec listopada odbędzie się spotkanie GDDKiA z przedstawicielami gmin, przez które będzie przebiegać BDI, na którym zostanie przedyskutowany finalny wygląd drogi.

624

(667 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Piotr Dusza napisał/a:

Na zebraniu wiejski w niedzielę mieszkańcy podjęli uchwałę w sprawie udzielenia wójtowi zgody na podjęcie negocjacji.

Mieszkańcy nie podjęli uchwały w sprawie wyrażenia jakiejkolwiek zgody na sprzedaż budynku.

Tak wyglądają fakty.

Jak się okazuje nic dziwnego drogi wieszczu.

Gmina jest zarządzana w sposób, co najmniej przedziwny. Proces sprzedaży budynku został zainicjowany już dawno. Co najmniej wczesną wiosną tego roku, a świadczy o tym data sporządzenia wyceny nieruchomości podana w uzasadnieniu uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty od ceny. Uchwała w tej sprawie dostępna jest na stronie SNG - LINK

Nikt wtedy nie pytał mieszkańców Kobiernic o zdanie. Taka nasza smutna gminna rzeczywistość. A cała ta sytuacja potwierdza krążące po gminie opinie, że nie jest dobrze, wręcz źle.
Jak wójt załatwia coś po cichu, to prawdopodobnie chodzi o pieniądze. A czy tak jest w rzeczywistości przekonamy się niebawem.

Dzisiaj o 13:00 nadzwyczajna sesja Rady Gminy - LINK do ogłoszenia

625

(667 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Aktywność wójta przybiera niebezpieczny dla gminy wymiar - wyprzedaż majątku gminy idzie pełną parą. Już w piątek radni zostaną postawieni przed wyborem. Bez obrad komisji, bez konsultacji z mieszkańcami, bez (i tutaj można sobie wstawić coś swojego, o wyboru)

O G Ł O S Z E N I E

----------------------------------
Nadzwyczajna XXXII Sesja Rady Gminy Porąbka odbędzie się
w dniu 8 listopada 2013 r. (tj.piątek) o godz. 13.00 w Wiejskim Domu
Kultury w Porąbce.
Porządek obrad:
1. Otwarcie Sesji.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
4. Podjęcie uchwał w sprawie:
1) zbycia nieruchomości zabudowanej położonej w Kobiernicach.
2) udzielenia bonifikaty od ceny nieruchomości położonej w Kobiernicach.

5. Zakończenie Sesji.
Przewodniczący Rady
Tadeusz WAWAK

O jaką bonifikatę chodzi i od jakiej kwoty?

PS
Wygląda na to, że wójt olał całą społeczność kobiernicką, która na Zebraniu Wiejskim jasno wyraziła swoje stanowisko ws. sprzedaży "nieruchomości zabudowanej".