701

(43 odpowiedzi, napisanych Tematy wolne)

Rząd planuje ściągnięcie do budżetu 1,5 mld złotych. Chce to osiągnąć przez wprowadzenie nowej obowiązkowej daniny publicznej - opłaty audiowizualnej.

Obecnie wpływy z abonamentu RTV wynoszą 550 mln zł.

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego pracuje nad założeniami do projektu ustawy medialnej. W ustawie mają być kompleksowo uregulowane kwestie związane z abonamentem RTV. Abonament ma zastąpić tzw. opłata audiowizualna płacona przez  wszystkie gospodarstwa domowe, a jej wysokość wyniesie około 180 zł.

Podstawą do naliczania abonamentu RTV jest liczba zarejestrowanych przez użytkownika odbiorników. Wg planów opłata audiowizualna płacona będzie od gospodarstwa domowego. Założenia projektu nie przewidują możliwości niepłacenia opłaty – płacić będą wszyscy, ponieważ domniemywa się, że każdy korzysta z jakiegoś urządzenia umożliwiającego odbieranie „dóbr” proponowanych przed media publiczne.

Ciekawe są okoliczności w jakich pracuje się na opłatą.

Obciążanie kosztami wszystkich obywateli to klasyczny przykład zachowania określanego według teorii wyboru publicznego jako rent seeking (poszukiwanie renty). Podobnie tak jak to zorganizowano w przypadku opłaty śmieciowej.
Wąskie grupy nacisku forsują taki sposób dzielenia środków publicznych, który pozwoli realizować ich partykularne interesy. Uzasadniają to rzekomym interesem publicznym, który w rzeczywistości jest nader wątpliwy. Beneficjentami opłaty audiowizualnej będą jedynie wąskie środowisko związane z TVP różnego rodzaju ekonomicznymi interesami oraz politycy partii aktualnie kontrolującej tę spółkę.

Nie bez znaczenia jest też to, że rząd otrzyma kolejną pulę środków, którą będzie przydzielał wg określonych kryteriów, nieraz krytykowanych (dziel i rządź). Dzięki temu klika osób znajdzie zatrudnienie w radzie (obecnie to Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji), a krnąbrne lub nieprzychylne rządowi media publiczne będą mały marne szanse na należny im kawałek tortu.

Wg idei ze środków publicznych ma być finansowana kultura. A co w takim przypadku z nowoczesnymi mediami kanałów dystrybucji dóbr kultury (Internet)? Też pełnią one istotną funkcję kulturotwórczą.

W przypadku telewizji jak na dłoni widać, że chodzi o utrzymywania spółki akcyjnej mającej status nadawcy publicznego. Czy nie lepiej dofinansować określone programy realizujące kulturotwórczą misję, w ramach grantów przyznawanych w konkursach dostępnych dla wszystkich nadawców?

Biblioteki publiczne, muzea...
Moim zdaniem to tam powinna trafić kasa zasilająca obecnie medialne spółki akcyjne i rzeszę ich prezesów.
Cz nie lepiej zapewnić Polakom dostęp do wiedzy poprzez umożliwienie przekładu atrakcyjnej literatury i prasy w językach obcych? Pomysłów może być wiele. Mogą wydawać się utopią. Przypominam jednak, że chodzi o kwoty liczone milionach złotych rocznie pochodzących z opłaty audiowizualnej, czyli de facto z naszych kieszeni.
Powinny więc, jak już się pojawią i są konieczne dla dobra społecznego, znacząco poprawić funkcjonowanie tych kanałów dystrybucji kultury, które są najważniejsze z punktu widzenia obywateli. Również tych, mieszkających w Gminie Porąbka.

702

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Faktycznie. Zamknięcie tematu to maja sprawka. To przypadek..
Slawo83. Nie miałem zamiaru uciszać tematu. To zwykły przypadek.  Przepraszam.
Jak to dobrze że admin czuwa.

Moim zdaniem twoje śmieci podlegają odbiorowi w ramach opłaty wpłacanej do UG. Nie jestem jednak alfą i omegą i mogę się mylić.
Analizuj art. 5 pkt 1 i pkt 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, art. 29 i 30 prawa budowlanego i definicje.
Link:  http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? … 0120000391
Link: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? … 0102431623

Tak jak napisał Pan Dusza. Trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Jako obywatel masz prawo złożyć skargę do UG. To najlepsza droga. Instytucja skargi to prawo obywateli do wyrażania niezadowolenia w przypadku nienależytego wykonania usługi.

Interwencja SNG to rzecz wtórna. Możesz być jednak pewien, że stowarzyszenie zajmie się sprawą utrudnień w odbiorze odpadów. Takie działanie względem obywateli ma zresztą zapisane w Statucie.

703

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Jakie? To proste - powstające w gospodarstwach domowych czyli komunalne.

Na gruncie przepisów prawa śmieciowego nie zostały zdefiniowane jako takie odpady budowlane. Nie zostały również wyodrębnione w ustawie o odpadach.

Ustawa śmieciowa jak i prawo miejscowe stanowi wyraźnie, że w ramach opłaty śmieciowej gmina odbiera od właściciela nieruchomości każdą ilość odpadów komunalnych. W kwestii, co rozumiemy pod pojęciem odpady komunalne, czyli dokładnie w tej, o którą pytasz, ustawa śmieciowa odsyła do ustawy o odpadach.


7) odpadach komunalnych – rozumie się przez to odpady powstające w gospodarstwach domowych, z wyłączeniem pojazdów
wycofanych z eksploatacji, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców
odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach
domowych; zmieszane odpady komunalne pozostają zmieszanymi odpadami komunalnymi, nawet jeżeli zostały
poddane czynności przetwarzania odpadów, która nie zmieniła w sposób znaczący ich właściwości;

Czy to jest skomplikowane? Uważam, że nie.

W tym przypadku to oczywiste, że ani Rada Gminy ani wójt, ani tym bardziej firma Remondis na potrzeby gospodarki śmieciowej w Gminie Porąbka nie mogą stanowić prawa w zakresie ustanowienia (definiowania), co jest odpadem komunalnym, a co nim nie jest.

Wyjaśnienie jakie otrzymał Slavo83 od dyspozytora jest, delikatnie mówiąc błędne.

Jeżeli się mylę w tym, co tutaj napisałem, to proszę wskazać gdzie popełniłem błąd.

Na drogach publicznych obowiązują przepisy prawa drogowego. Drogi gminne to drogi publiczna. Egzekwowaniem przepisów na drogach publicznych zajmuje się policja. A jeżeli chodzi o ewentualną zmianę organizacji ruchu, np. wprowadzenie ograniczenia w poruszaniu się pojazdów, to tym zajmuje się zarządca drogi, czyli nasz wójt.

Poza tym, jeżeli ktoś chce wjechać koniecznie na drogę z ograniczeniem (np.  pojazdem cięższym), to musi mieć pozwolenie, za które płaci wójtowi opłatę. Opłat teoretycznie powinna zasilić budżet remontowy drogi.
Czy ktoś zna u nas przypadek pobierania takich opłat przez UG? Bo ja nie.

705

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

To ty powiedziałeś.
Nie zamierzam ci tłumaczyć. Radzę tylko. Spróbuj jeszcze raz przeczytać. Może ci się uda.

706

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Winnego szukajcie.
Ja wam pomogę, żebyście nie kluczyli niepotrzebnie. Winny tego zamieszania jest na ul. Krakowskiej w Porąbce.

Dlaczego tak myślę?

Zacznijmy od ulotki. Zawiera niezgodne z ustawą treści z czym trudno nawet dyskutować. Taka ulotka "wisi" sobie w najlepsze na urzędowej stronie
http://porabka.pl/fck_files/TLdTW4rP.pdf i nawet udzielone wyjaśnienia za wniosek SNG nie spowodowały usunięcia ulotki z nieprawdziwymi informacjami. Można więc domniemać, że ulotka wisi za przyzwoleniem winnego. Urząd godzi się z takim stanem.
Właściwie to nie jest urzędowa strona, bo jedyną urzędową stroną jest BIP.

Za to w BIP!

Wisi tam sobie spokojnie niezgodna z prawem Uchwała Nr XXIV/230/2013 Rady Gminy Porąbka z dnia 30 stycznia 2013r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Porąbka. http://www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel= … dent=12080

A przy okazji warto rzucić okiem na zapisy regulaminu, a w szczególności na:
Rozdział 1 Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 1.
1. Powstające na terenie nieruchomości odpady komunalne należy zbierać i gromadzić w sposób selektywny.
2. Przed zgromadzeniem odpadów komunalnych w pojemnikach, workach lub w wydzielonych miejscach na
terenie nieruchomości należy je poddać segregacji mającej na celu oddzielne gromadzenie:
(...)
5) odpadów budowlanych i rozbiórkowych,

Rozdział 3. Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu
nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 8.
1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości
w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.
2. Gmina zapewni następujące możliwości pozbywania się odpadów komunalnych:
1) odbieranie wszystkich odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, realizowane przez firmę wybraną
przez Gminę Porąbka w przetargu, o którym mowa w art. 6d ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Wreszcie, wisi sobie Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia na świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Porąbka po modyfikacji z dnia 06.05.2013 r.

707

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Marta Tylza-Janosz napisał/a:

Jednym słowem ciekawe.

...i okazuje się, że ...

Zenon napisał/a:

Czemu by się bliżej nie przyjrzeć funkcjonuje źle, wcale albo ze szkodą dla mieszkańców.

Link do całości: http://czaniec.pl/forum/post8164.html#p8164

Też ciekawe.

Ulotka, pomimo tego, że zawiera niezgodne z ustawą treści "wisi" na urzędowej stronie
http://porabka.pl/fck_files/TLdTW4rP.pdf

Proszę również zajrzeć do mojego wpisu tutal (wszystkie dotyczą SIWZ):
http://czaniec.pl/forum/post7702.html#p7702
http://czaniec.pl/forum/post7696.html#p7696

I komy mają obywatele ufać?

708

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Sławek i Piotr. wink
Nie mieszajcie się do tego, bo ....

Art. 304. § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję. Przepis art. 191 § 3 stosuje się odpowiednio.

będzie krzyk, że znów donosicie.

A urzędnicy jak poczytają sobie jutro z rana forum...

§ 2. Instytucje państwowe i samorządowe, które w związku ze swą działalnością dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu, są obowiązane niezwłocznie zawiadomić o tym prokuratora lub Policję oraz przedsięwziąć niezbędne czynności do czasu przybycia organu powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez ten organ stosownego zarządzenia, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów przestępstwa.

709

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

slavo83 napisał/a:

To dlaczego Pan Pardela przyjechał do znajomego i wziął za usługę 80zł.  Dodatkowo na pytanie o jakieś potwierdzenie dla klienta pracownik powiedział, że nie posiada w samochodzie żadnych się druków do potwierdzenia.


Czy to na pewno prawda, bo jeżeli tak, to poważnie oskarżenie kwalifikujące się do postępowania karnego.

PS
Wróć do mojego wpisu, bo międzyczasie uzupełniłem go nieco.

710

(820 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Nie ma prawa.
Pan Pardela jest wynajęty przez gminę do odbierania odpadów komunalnych od mieszkańców gminy, którzy płacą wójtowi opłatę śmieciową.

Odpady komunalne (tzw. budowlane) są odbierane na zgłoszenie mieszkańca.

Szczegóły znajdziesz w regulaminie - www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=6905&Nr=1&ident=12080&js=1

Jeżeli będzie coś niejasne lub będziesz miał problem to napisz lub zgłoś się to TUTAJ

Poza tym Wójt zobowiązał w odbierającego odpady do odbioru - patrz w 5.4 f SIWZ:

budowlane i rozbiórkowe powstałe w wyniku prowadzenia drobnych robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do właściwego organu administracji, odbierane będą na indywidualne zamówienie złożone przez właściciela nieruchomości zamieszkałej i zamieszkałej w części – Wykonawcy. Termin podstawienia przez Wykonawcę na teren danej nieruchomości pojemnika (kontenera) lub dostarczenia worków typu „big-bag”: do 3 dni od zgłoszenia takiej potrzeby przez właściciela nieruchomości. Termin wywozu zgromadzonych odpadów: do 7 dni od zgłoszenia przez właściciela nieruchomości gotowości do odbioru zgromadzonych odpadów. Maksymalny czas udostępnienia dla właściciela nieruchomości kontenera/worka BIG BAG to 14 dni.


Przy czym zawężenie odpadów do:

powstałe w wyniku prowadzenia drobnych robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do właściwego organu administracji

jest działaniem bezprawnym. Wójt złamał prawo, ponieważ nie miał podstawy regulowania gospodarki śmieciowej - jest tylko od realizacji uchwały Rady Gminy.

Rada Gminy też nie może tego zrobić.
W kwestii definicji odpadów komunalnych ustawa śmieciowa odsyła do ustawy o odpadach.

7) odpadach komunalnych – rozumie się przez to odpady powstające w gospodarstwach domowych, z wyłączeniem pojazdów
wycofanych z eksploatacji, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców
odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach
domowych; zmieszane odpady komunalne pozostają zmieszanymi odpadami komunalnymi, nawet jeżeli zostały
poddane czynności przetwarzania odpadów, która nie zmieniła w sposób znaczący ich właściwości;

Pardela może odmówić odebrania pojazdu wycofanego z eksploatacji, choć to z całą pewnością odpad powstały w gospodarstwie domowym (odpad komunalny), co wyraźnie wynika z powyższej definicji.

Jednym słowem każdy odpad powstały w gospodarstwach domowych, oprócz wymienionego pojazdu musi zostać odebrany w ramach płaconej opłaty śmieciowej.

Czy Wójt stanowi zagrożenie dla sołectw naszej gminy?

Moim zdaniem tak.

Proszę poczytać jaką uchwałę wójt przygotował radnym do przegłosowania www.bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=6905&ident=12236

Uchwała Nr XXV/245/2013 Rady Gminy Porąbka z dnia 27 lutego 2013r. w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy na rok 2014 środków stanowiących fundusz sołecki.

Uchwała jest taka jak jaką ją wszyscy widzimy. NIe daje naszym sołectwom prawa do posiadania choćby niewielkich pieniędzy, a ludzie na miejscu wiedzą najlepiej co z nimi zrobić.


Dlaczego taka zdecydowana teza na początku o zagrożeniu?
Bo to nie są puste słowa. To jest właśnie to dziadostwo. Lepiej pożyczyć pieniądze w komercyjnym banku.

Proszę poczytać króciutką, raptem 4 strony, ustawę z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? … 0090520420


Art. 2 ust. 4 ustawy o funduszu sołeckim: Gmina otrzymuje z budżetu państwa zwrot, w formie dotacji celowej, części wydatków wykonanych w ramach funduszu. Zwrot obejmuje wydatki wykonane w roku poprzedzającym rok budżetowy.

Dla gminy wyodrębnienie funduszy to czysty zysk! Dlatego twierdzę, że wójt stanowi zagrożenie.

Konsekwencją cytowanego wyżej fragmentu ustawy są konkretne kwoty w kasach gminnych.


Gminy, które wykonały w 2011 r. przedsięwzięcia z funduszu sołeckiego i złożyły do wojewodów wnioski o zwrot części wydatków, otrzymały do 31 sierpnia 2012 r. ponad 51 milionów złotych zwrotu z budżetu państwa.

Takiemu dziadostwu można się jednak przeciwstawić. Można to robić samemu. Skuteczniej jednak w kupie, a prawnym usankcjonowaniem takiej kupy może  być właśnie stowarzyszenie -  organizacja społeczna (zrzeszenie) powoływana przez grupę osób mających wspólne cele lub zainteresowania.

Takie jak SNG.



PS
Czcionka nie czarna w tekście to linki do materiałów źródłowych. Proszę śmiało klikać.

Układ zamknięty od dawna systematycznie pracuje nad tym aby zniechęcić mieszkańców do działania. Efektem tej pracy jest niewielka frekwencja na zebraniach. To prosta konsekwencja utraty wiary w znaczenie oddanego głosu. Ludzie mają siedzieć cicho i nie przeszkadzać władzy rządzić. Wójt i Rada Gminy nie pomagają odbudować to zaufanie. Sołectwa rok w rok pozbawione są funduszy sołeckich. Podczas gdy w innych gminach wspiera się organizacyjnie aktywność mieszkańców, tutaj odwrotnie. Ludzi którzy zebrali się by działać obrzuca się negatywnymi określeniami, których nie będę nawet przytaczać.
To rozmyślne działanie, to nic innego jak obrona dziadostwa do jakiego doszło w wyniku nieudolnego zarządzania gminą.

Marta Tylza-Janosz napisał/a:

To tylko zebranie wiejskie ma taką siłę by podejmować decyzje, które są wiążące dla sołtysa i Wójta. Z powyższych wypowiedzi właśnie wynika, że brak znajomości działania samorządu, w tym sołectwa, może wynikać z praktyki przyjętej u nas, że powoli Rada Sołecka zastępuje Zebranie Wiejskie.

Jak wygląda w praktyce naszej gminy owo związanie wójta uchwałą Zebrania Wiejskiego najlepiej prześledzić na przykładzie zresztą opisanym już na tym forum. Chodzi o historię powstania placu zabaw dla dzieci w Czańcu.
Plac zabaw miał powstać wg woli Zebrania Wiejskiego (ZW) w centrum Czańca. Można o tym poczytać tutaj http://czaniec.pl/forum/post3626.html#p3626 .W tym celu została podjęta uchwała ZW i przekazana do realizacji wójtowi. A w efekcie? Plac zabaw dla dzieci powstał... na stadionie. Przypomnę tylko, że plac zabaw powstał w sąsiedztwie składu materiałów sypkich i opału - kurz i brud. A jak to wpływa na stan czystości urządzeń do zabawy? Pisałem o tym  http://czaniec.pl/forum/post3622.html#p3622 . Dlaczego akurat powstał tam? Może pan Waligóra Wojciech wie. Tego akurat nie chcę teraz komentować.

Aaa! I jeszcze jedno. Uchwały Zebrania Wiejskiego nie są wiążące dla Wójta.
www.samorzad.lex.pl/czytaj/-/artykul/uchwala-zebrania-wiejskiego-nie-moze-byc-przedmiotem-skargi-do-sadu-administracyjnego

I w ten sposób sam Wloscianin pokazał dlaczego musiało powstać SNG.
Wszystkie mechanizmy demokratyczne, o których wspomniał wyżej zawiodły. Co z tego, że jest Zebranie Wiejskie? Co z tego, że są Rady Sołeckie i sołtysi, Rada Gminy i wójt. Jak wygląda gmina gdy działa demokracja wg Wlościanina widać wokoło. Czemu by się bliżej nie przyjrzeć funkcjonuje źle, wcale albo ze szkodą dla mieszkańców. Kilka postów wyżej sam Wlościanin napisał jak wygląda gmina (i jaki to ma wpływ na ceny ziemi). To czarna dziura. Dlatego potrzebne są zmiany w sposobie zarządzania gminą i traktowania jej obywateli. Czy do zmian zdolna jest obecna władza, tzn. ludzie którzy ją dzierżą? Ja uważam, że nie, co zresztą potwierdzają ostatnie merytoryczne wpisy Wloscianina, które w istocie są sadzeniem sztucznej trawy.

714

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Z upływem jutrzejszego dnia mija termin na zgłoszenie przez komitety wyborcze list kandydatów. Niebawem więc dowiemy się oficjalnie kto wystartował w wyborach.

Wszystkim tym którzy wątpią w sukces inicjatywy mieszkańców biorących sprawy w swoje ręce lub lekceważących nowe pomysły, polecam inicjatywę redaktora naczelnego czasopisma „Nowa Wieś w gminie Kęty” - Marcina Hałata - - Usterki w gminie Kęty

Okazuje się, że można skutecznie "przejąć gminę" - oczywiście piszę o obowiązkach JST i o przejmowaniu części z nich przez mieszkańców. Można? Ależ oczywiście. To działa! Dla niektórych ludzi takie działanie kojarzy się ze skarżeniem. Można to wyjaśnić, ale nie o tym...
SNG też "skarży" i też przejmuje niektóre obowiązki organów naszej gminy. Analizujemy tworzone przez wójta projekty przedkładane do klepnięcia RG i wskazujemy, jeżeli je dostrzeżemy, na błędy. Dlaczego to robimy - bo wójt sobie z tym nie radzi. Biorąc na serio nasze rady nie musiałby trwonić środków publicznych na sądy i prawników. Czym to się różni od zwrócenia uwagi na dziurę w jezdni? Jakościowo niczym zasadniczym. Tu dziura i tam. Tak samo jak ta w drodze i tamta w przepisach może spowodować, że ktoś się przewróci i rozbije głowę.

Przykład? Kto jak nie wójt powinien stać na straży praworządności w gminie. Wójt nie stanął  podczas tworzenia lokalnego prawa śmieciowego, więc ktoś zrobił to za niego. Wójt piętrzył problemy w publikowaniu nagrań z sesji. Ludzie z SNG robią to po godzinach, prawie bez kosztów. W przypadku działań SNG, każde wiąże się ze stosowaniem dostępnych środków prawych. Nie jesteśmy anarchistami. Ani tym bardziej nie chodzimy drogami "załatwiaczy" klamkujących gabinety. Wybieramy dostępne dla nas środki wynikające z obowiązujących standardów państwa prawa. Nie każdemu to mieści się w głowie, ale to nie nasza wina - raczej głowy.

W ten oto sposób nasz wiadomy interlokutor będzie się mógł realizować. a być może w ten sposób dostąpi zaszczytu wstąpienia w szeregi organizacji.


PS
A i da może wreszcie spokój

717

(667 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

A więc mamy teraz taką oto sytuację, że wójt nie jest właścicielem przystanków położonych na obszarze gminy przy drogach publicznych. Tak przynajmniej wynika ze słów Pana Sordyla.
Dlaczego więc wójt zapewnia utrzymanie czystości i porządku na nieswoich przystankach? Może bym się nie czepiał, bo i lepiej jest jak jest czysto i porządnie, ale to wójt nielegalnie wydaje moje pieniądze. A i opłata za wywóz śmieci mogła by być nisza.

718

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

W SNG są różni ludzie i to daje organizacji niesamowitą siłę.
Na pytanie nie odpowiem, bo mi się po prostu nie chce. Poza tym zwykłem sam wybierać tematy, miejsce i ludzi z którymi rozmawiam.
Przeczytaj jeszcze raz uważnie to, co napisałem. Nigdzie nie powoływałem się na Panią Martę, a jedynie stwierdziłem dość wyraźnie oczywisty fakt.

Celem Stowarzyszenia  jest wszechstronny rozwój społeczno – gospodarczy Gminy Porąbka. W kwestii szczegółów odsyłam do Statutu. Jednym ze środków do osiągnięcia celu organizacji jest praca jej członków, w tym również jeżeli zachodzi taka potrzeba w organach gminy. To naturalna kolej rzeczy. Nie udawaj, że tego nie rozumiesz.

719

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Nie odpowiem.

720

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Przypominam o czym jest ten wątek. Temat: Wybory uzupełniające.
Proszę również o zachowanie odpowiedniego poziomu dyskusji.

721

(667 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Wójcie. Dlaczego nie dbasz należycie o nasze pieniądze?

Upłynęło już więc 878 dni w ciągu których zamiast pobierać  pieniądze od operatorów i przewoźników w postaci opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, na ich utrzymanie łożysz kasę wprost z kieszeni mieszkańców gminy.


Dnia 1 marca 2011r. weszła w życie ustawa z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym, której zapisy w art. 16 dają możliwość pobierania przez gminę opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych których gmina jest właścicielem.
Opłaty za korzystanie z przystanków komunikacyjnych stanowią w całości dochód gminy. Gmina nie zawiera umów cywilnoprawnych z przewoźnikami – opłata za korzystanie z przystanków jest ustawowo nałożona na przewoźnika, co reguluje ustawa z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym.

Wójt na sprzątanie przystanków przeznacza część kasy pochodzącej z opłaty śmieciowej. W ten sposób podwyższona zostaje jej wysokość.

Dlaczego?
Bo wójt nie przygotował odpowiedniej uchwały, która reguluje wysokość opłat, uchwały w sprawie ustalenia stawki opłat za korzystanie przez operatora i przewoźnika z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Porąbka.

722

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Dlaczego powstało SNG? Zostało wykreowane przez układ gminny. Powstało z niczego, z ludzkiej bezsilności na dziadostwo i bylejakość. Jako przeciwwaga dla prymitywnego, bezwolnego mieszkańca gminy, który nie jest w stanie uczestniczyć w życiu obywatelskim i społecznym. Obywatela otępionego przez układ, wytresowanego, sprowadzonego do osoby nie będącej w stanie ani zrozumieć otaczającego jej świata, ani tym bardziej uczestniczenia w skomplikowanych procedurach demokratycznych. Jak część radnych - niezdolnej do myślenia, do zadawania pytań, samodzielnego analizowania i wyciągania wniosków. Tego wszystkiego co prezentuje na sesjach Pani Marta. Tego właśnie tak panicznie boi się stara władza. Batalia o dostęp do informacji publicznej jest tego dobrym przykładem. Pokazuje jak listek lakmusowy stężenie tej władzy - to konsystencję betonu.
Niezależny od władzy komitet? Niezależny kandydat? Przecież tego w naszej gminie jeszcze nie było. Inicjatywa zwykłych ludzi? Bez zaplecza urzędowej machiny, bez środków, bez stanowisk które można rozdać? Czy to się uda? Na układ padł oto blady strach: Jak się zachować? Jak manipulować kimś, kto nie jest uwikłany w sieć zależności? Są duże szanse na to, że uda się.
A gamzolenie? No cóż. Ludzie borykają się z różnymi dziwnymi problemami.

Na stronach SNG został opublikowany felieton Pana Kocemby pt. Czy Rada Gminy Porąbka łamie prawo?

W felietonie radny stawia rządzącemu układowi szereg trudnych pytań. Pyta m.in.:

Którzy więc radni zasiadający w Radzie Gminy Porąbka naruszają przepisy antykorupcyjne?

Felieton dostępny pod linkiem: http://www.sng.org.pl/index.php?option= … Itemid=154

SNG nie jest osamotnione w "łamaniu prawa" Na stronach MojeDopiewo.pl - http://www.mojedopiewo.pl/forum/sprawy- … ny-dopiewo również publikowane są nagrania.

725

(521 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

nickt napisał/a:

Pan Gąsiorek jest (...) doświadczony, obeznany, kulturalny, ma wiedzę i wie jak działa gmina.(...)

Same zalety.
Dlaczego więc Pan Gąsiorek wiąże się ze starym układem? Czy jego doświadczenie i obeznanie podpowiada mu, że bez starego układu nie odniesie sukcesu? Dlaczego nie dostrzega tego, że czas tych ludzi powoli dobiega końca? To oczywiste, że gminie potrzeba zmian, świeżej krwi. Nie jakiejś tam kosmetyki.
Stary układ nie potrafi znaleźć się w nowej rzeczywistości, w której potrzeba nam ludzi kreatywnych. Przede wszystkim w pozyskiwaniu dla gminy pieniędzy. Ale nie w taki sposób jak to czyni stary układ. Z banków komercyjnych w postaci kredytów. Proszę sobie prześledzić jak jesteśmy w ostatnim czasie systematycznie zadłużani.