Przyłączam się do apelu.
Zamknięte Forum dyskusyjne czaniec.pl
Zamknięte Forum dyskusyjne regionalnego portalu informacyjnego Czaniec.pl - Czaniec Gmina Porąbka
Zamknięte Forum dyskusyjne czaniec.pl » Posty przez Zenon
Przyłączam się do apelu.
A ja się temu nie dziwię.
Ten cyrk, którego udziałem są nauczyciele to nic nowego w naszej gminie. Nowością jest to, że sitwa trafiła na odważnych ludzi i sprawa znalazła swój finał w sądzie.
Niektórzy radni, wójt, pracownicy gminy dobierani z klucza rodzinnego tworzą hermetyczne, niereformowalne środowisko. Prawdopodobnie ludzie ci nawet nie zdają sobie z tego sprawy, że naruszają prawo. Zatracili rozsądek, nie rozumieją swojej roli w społeczeństwie. Szkodzą jednak naszej gminie i nam wszystkim.
Czy to nie dziwne, ze nie ma odpowiedniej reakcji organu prowadzącego szkołę?
Jedynym lekarstwem na taki stan jest ostre cięcie. Mam nadzieję, że nasza lokalna społeczność przejrzy w końcu na oczy i pogoni bandę.
PS
Pan Sławek Kubiś na pewno skontaktował się ze swoim prawnikiem
Poza tym powinien również zawiadomić o sprawie inspektora pracy. Do zadań PIP należy ściganie wykroczeń przeciwko prawom pracownika. Inspektor pracy (jako oskarżyciel publiczny może wystąpić do sądu z wnioskiem o ukaranie pracodawcy.
Pracodawca, który wbrew obowiązkowi nie wykonuje podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu pracy podlega karze grzywny od 1000 zł do 30 000 zł. Wskazuje na to jednoznacznie art. 282 § 2 k.p. Jest to odpowiedzialność za wykroczenie przeciwko prawom pracowniczym, która podlega ściganiu z urzędu. W sprawach tego rodzaju sąd orzeka na podstawie wniosku złożonego przez inspektora pracy. Należy zaznaczyć, że wykroczeniem jest także chociażby częściowe niewykonanie orzeczenia sądowego lub ugody, czyli np. wypłacenie jedynie części zasądzonego na rzecz pracownika wynagrodzenia. Wykroczenie opisane w art. 282 § 2 k.p. może być popełnione przez pracodawcę zarówno umyślnie, jak i nieumyślnie. Zwracał na to uwagę Sąd Najwyższy w wyroku z 4 lutego 2002 r. (V KKN 389/01). Pracodawca nie może przy tym usprawiedliwiać swojego postępowania niesłusznością orzeczenia lub ugody.
Odmowa wykonania wyroku sądu może być także zakwalifikowana jako przestępstwo. Jeśli pracodawca odmawia ponownego przyjęcia do pracy pracownika, o którego przywróceniu orzekł sąd, to naraża się na surową odpowiedzialność karną za przestępstwo określone w art. 218 § 2 k.k. W myśl tego przepisu pracodawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku. Podobnie jest, jeśli pracodawca nie wykonuje orzeczonego przez sąd obowiązku wypłaty wynagrodzenia za pracę lub innego świadczenia ze stosunku pracy. Podlega wówczas grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3 (art. 218 § 3 k.k.). Przestępstwo to ma charakter umyślny, czyli pracodawca będzie odpowiadał wówczas, gdy miał świadomość faktu istnienia orzeczenia sądu i jego treści, a mimo to go nie wykonywał.
PS II
Trudno właściwie znaleźć obszar działania gminy, w którym nie ma nieprawidłowości dużego kalibru - takich które pozostają pod zainteresowaniem odpowiednich wiadomych organów.
Dla przykładu polecam lekturę http://kobiernice.pl/?q=node/76
Można również obejrzeć jak działa wybudowana pod nadzorem gminy kanalizacja http://www.youtube.com/watch?v=NsI-AGF9SUc
I do czego to faktycznie prowadzi: http://kobiernice.pl/?q=node/78
Farma solarna w małopolskich Wierzchosławicach działa od niespełna roku. Produkuje prąd z blisko 4,5 tys. paneli słonecznych rozmieszczono na 2 ha, które dają 1 MW mocy. Dochody spółki Energia Wierzchosławice z pierwszego roku działalności mają wynieść blisko 700 tys. zł. Sama elektrownia kosztowała blisko 9 mln zł.
Więcej... http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,125 … z27ni0NqDf
I jakie wrażenia z pierwszego dnia w pracy ? Jak pani dyrektor przyjęła WYROK W IMIENIU RZECZPOSPOLITEJ.
Co prawda na tej sesji uchwalono tylko 2 uchwały (trochę masło maślane ale ponoć tak jest poprawnie) obie ważne co do istoty budowy nowego systemu:
-odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne,
czyli domy kultury, szkoły, przedszkola itp.oraz druga będąca zarysem budowania już konkretnych stawek czyli
- wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,Było do wyboru kilka wariantów, a radni ustalili, że najsprawiedliwszą będzie metoda pogłownego czyli od każdego zamieszkałego człowieka w gospodarstwie.
Tu jakby wtrącając pozwoliłem sobie w wolnych wnioskach zaprezentować moje sugestie i obawy czy dopilnują przy ustalaniu stawek to, że mieszkańcy sortujący odpady oraz ci którzy promują proekologiczny tryb życia paląc gazem, a nie węglem lub odpadami będą mieli stosowne ulgi.
O jakież było moje zdziwienie gdy dowiedziałem się, że system który znamy i stosujemy obecnie ulegnie zmianie i będą tylko 2 kontenery:
- suche ( pety,papier,szkło, puszki, itp ) w jednym
- mokre (odpadki, trawa, liście, pieluchy i inne temu podobne ) w innym kuble- popiół z pieca ma być odbierany za darmo (więc chyba 3 kontener jeżeli ktoś pali węglem)
Nie do końca rozumiem gdzie tu ekologia ale ponoć w Bielsku mają tak cudowną linię do segregacji, że wszystko można mieszać a oni i tak dadzą sobie z tym radę.
Jak zapewniały Panie z UG system będzie w jakiś sposób premiował ludzi segregujących odpady ale w jaki nie wiadomo i nie wiadomo kto to będzie kontrolował.
Wracając jeszcze do systemu pogłownego nie ma mowy w uchwale o osobach zameldowanych w gospodarstwie domowym ale zamieszkałych. Więc pojawią się formy oświadczeń weryfikowanych przez UG ale w jaki sposób i kiedy - nie wiadomo.
Tyle komisja, a co do posiedzenia RG to było trochę bardziej oficjalnie bo złożyli przysięgę nowa radna i nowy radny.
Potem nastąpił wybór przewodniczącego - którym został Pan Wawak.
(...)Serdecznie polecam mieszkańcom wpadanie na komisje bo można zadawać pytania radnym i w ogóle zawsze jest wesoło, nie gryzą ani nie biją na sesjach tyle tylko, że trzeba przychodzić z własnym piciem
Znakomita sprawa. Mamy oto bez łaski informacje z pierwszej ręki.
I dobrze, bo możemy na gorąco skomentować to i owo.
Co do uchwały, to nie podoba mi się, że nasi radni przygotowują nam system, który nie przewiduje możliwości sortowania śmieci u źródła.
Tylko taki system premiuje mieszkańców, dając im PRAWO WYBORU I MOŻLIWOŚĆ ZMNIEJSZENIA KOSZTÓW. Taki system uczy szacunku dla tego co dała nam natura.
Z wyjaśnień Pań z UG wynika, że system będzie w jakiś sposób premiował ludzi segregujących odpady, a nie wiadomi w jaki. Widać za to jak na tacy o co tutaj chodzi.
Postaram się wyjaśnić co mnie bulwersuje i dlaczego uważam, że nie mamy w gminie gospodarza.
Proszę na początku zauważyć, że nieposortowane odpady mają trafić do firmy z Bielska, która ma taką cudowną maszynkę - linię technologiczną, która poradzi sobie z każdą mieszanką szklano-papierowo-tworzywowo-metalową.
To jasny przekaz: Proszę sobie głowy nie zawracać jakimś haniebnym sortowaniem śmieci? My władza myślimy za ciebie. My to posegregujemy. Nie zapapraj nam tylko śmieci. Mają byś osobno mokre i suche.
W ten też cudowny sposób pieniądze, które mogłyby pozostać w kieszeniach mieszkańców gminy, jako wynagrodzenie za posortowanie (suchych śmieci), ustawodawca umożliwił zmniejszenie opłaty za odbiór śmieci posortowanych, trafi, dzięki wójtowej wspaniałomyślności i niebywałej troskliwości o nasze interesy, wprost DO KASY FIRMY - WŁAŚCICIELA LINII DO SEGREGOWANIA, Z BIELSKA. Nie zostanie w gminie.
Gratuluję przy okazji pomysłu w robienia z uśmiechem na ustach na szaro mieszkańców gminy.
Może ktoś powiedzieć: Są tacy,których nie interesuje segregowanie śmieci w domu i nie będą tego robić. Dobrze. Nikt do niczego nikogo nie zmusza. Z drugiej strony to niesłychany skandal, że wójt przygotował do przegłosowania rozwiązania, które:
1) NIE UMOŻLIWIA DOKONANIA WYBORU
2) NIE UCZY POSZANOWANIA ŚRODOWISKA.
3) TRANSFERUJE CZĘŚĆ PIENIĘDZY DO OBCEJ KIESZENI POZA GMINĘ
Zróżnicowanie opłaty to możliwość, którą daje ustawa śmieciowa, a o wyborze takiego rozwiązania DECYDUJE RADA GMINY mając na uwadze mieszkańców i złożone ślubowanie:
[url=http://czaniec.pl/forum/post5930.html#p5930]Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej Gminy i jej mieszkańców.
[/url]
A nie, że ktoś tam ma fajną linię, która posegreguje...
Mam w związku z tym pytanie do radnych. Czy wiedzieliście co głosowaliście? Czy mieliście świadomość, że część kasy z opłaty śmieciowej, dzięki sprytnemu zabiegowi wójta (to on przygotował projekt uchwały, nawet nie chce i się pisać co mogło nim kierować) zasili kogoś w Bielsku?
Zostaliśmy po raz kolejny zrobieni na szaro. Tego obawiałem się pisząc niedawno, że znaleźliśmy się w niebywałym niebezpieczeństwie niekompetencji.
Zagrożeniem jest już nie tylko internet, zagrożeniem jest również wolna prasa. Oto radny nazwijmy go X aby nie robić nam obciachu na świecie zażądał od wójta podjęcia działań mających na celu zmuszenie Kroniki Beskidzkiej poniechania tematu wysokości dochodów przez radnych, posłów i senatorów.. Pan radny dopytywał jakim prawem dane te są publikowane, stwierdził, że należy coś z tym zrobić. Ja tego nie komentuję, brak mi sił. Nie jestem w stanie zniżyć się do tego poziomu. A co wy na to bracia internauci i siostry internautki?
Co tu dużo komentować. Przypomnę tylko, że Pan radny X, zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym, złożył ślubowanie.
Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.
Swoim zachowaniem sprzeniewierzył się przysiędze.
Najbardziej poraża nieznajomość podstawowych przepisów.
To tak jakby lekarz, lecząc nie znał działania przepisywanych leków, chirurg nie był obeznany z anatomią. Kompletny skandal.
Poprzez swoje zachowanie Pan radny X stanowi zagrożenie dla samego siebie.
Proponuję obejrzeć co dzieje się w gminie Wierzchosławice http://www.wierzchoslawice.pl/redwag/
Bardzo interesujący jest ten artykuł: http://www.wierzchoslawice.pl/redwag/in … ;Itemid=60
Gmina Wierzchosławice w rankingu dziennika „Rzeczpospolita” znalazła się na pierwszym miejscu wśród gmin wiejskich małopolski, które najwięcej środków przeznaczają na inwestycje! Ranking został oparty na danych z 2011 r. pokazujących wydatki inwestycyjne w przeliczeniu na jednego mieszkańca.
Na jednego mieszkańca Gmina Wierzchosławice wydała 2483 zł. Oznacza to, że gmina szybko się rozwija i jest coraz bardziej rozpoznawalna w kraju.
Wśród wielu inwestycji Gminy Wierzchosławice szczególną uwagę zwrócono na budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Rudka, Bobrowniki Małe, Komorów i Kępa Bogumiłowicka, dzięki czemu gmina jest w 100% skanalizowana, budowę pierwszej w Polsce Farmy fotowoltaicznej, budowę nowoczesnego Gminnego Centrum Zdrowia, kompleksowe wyposażenie Centrum Kultury Wsi Polskiej, budowę ogólnodostępnych placów zabaw i rekreacji.
Należy podkreślić, że wszystkie wymienione inwestycje zostały w znacznej części dofinansowane (średnio ok. 65%) zarówno ze środków Unii Europejskiej jak i krajowych.
I nieco z historii: http://www.wierzchoslawice.pl/redwag/in … ;Itemid=91
O oświacie gminnej: http://www.wierzchoslawice.pl/redwag/in … ;Itemid=49
Szkoły są odnowione, wzbogacone o hale sportowe, przy Gimnazum znajduje sie również Basen Rehabilitacyjny a dzięki współpracy z Parafią Wierzchosławice prężnie działa nowoczesne Gminne Przedszkole Publiczne wraz z placem zabaw.
O ochronie zdrowia: http://www.wierzchoslawice.pl/redwag/in … ;Itemid=94
Konsultacje społeczne z organizacjami pozarządowymi prowadzącymi działalność pożytku publicznego projektu statutu Samodzielnego Gminnego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Wierzchosławicach wraz z uzasadnieniem - INFORMACJA O WYNIKACH KONSULTACJI
Gorąco polecam wszystkim naszym radnym i oczywiście wójtowi. Proszę porównać i wyciągnąć sobie wnioski przed sesją RG
Po zapoznaniu się z uzasadnieniem do projektu uchwały śmieciowej uważam, że znaleźliśmy się w niebywałym niebezpieczeństwie niekompetencji.
Z uzasadnienia wynika, że najlepszą metodą jest powiązanie wysokości opłaty z liczbą mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość.
Nie kwestionuję tego ustalenia ale chciałbym zwrócić uwagę na pewnie niedogodności proponowanego rozwiązania.
Zwracam także uwagę ponieważ uzasadnienie nie zawiera żadnych danych, na podstawie których można by ustalić, czy rekomendowana metoda jest odpowiednia. Ponadto nie przedstawiono danych statystycznych, nie wskazano zagrożeń i niedogodności tej metody.
Jak słusznie zauważył Pan Dusza problemem jest obowiązek meldunkowy.
Podzielając obawy proponuję zwrócić uwagę na kilka zasadniczych kwestii:
1) Jak urzędnicy rzetelnie ustalą liczbą mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość?
2) Jak zweryfikuje dane w tym zakresie?
3) Czy są przygotowani do nowej ustawy?
W przepisach ustawy śmieciowej ustawodawca nie zdefiniował pojęcia miejsce zamieszkania. Mamy więc niemały problem z faktycznym ustaleniem liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość.
Żeby go rozwiązać należy zastosować wykładnię językową pojęcia miejsce zamieszkania oraz pomocniczo, stosując wykładnię systemową zewnętrzną, definicję "miejsca zamieszkania" zawartą w art. 25 k.c. Według tego artykułu "miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu". Na pierwszy rzut oka to proste.
Od dnia 1 stycznia 2014 r. znosi się obowiązek meldunkowy. Jednocześnie ustawodawca postanowił, że ilekroć w przepisach prawa jest mowa o zameldowaniu na pobyt stały lub zameldowaniu na pobyt czasowy, od dnia 1 stycznia 2014 r. należy przez to rozumieć miejsce zamieszkania, o którym mowa w art. 25 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.)
Jeśli chodzi o definicję "miejsca zamieszkania", na gruncie art. 25 k.c. słusznie podkreśla się, że występują tu dwa integralnie złączone składniki miejsca zamieszkiwania: obiektywny, czyli pobyt stały w danej miejscowości (korpus) oraz subiektywny w postaci uzewnętrznionego zamiaru woli tego pobytu (animus). Łącznie występowanie tych składników pozwala wskazać daną miejscowość jako centrum życiowej aktywności osoby, w którym koncentrują się jej interesy osobiste i majątkowe. Z konstrukcji tego przepisu wynika, że analizy wskazanych składników dokonywać należy łącznie.
W doktrynie wskazano, że o miejscu zamieszkania rozstrzyga całokształt okoliczności, a mianowicie "zejście się stanu faktycznego przebywania z zamiarem takiego przebywania" (W. Popiołek, glosa do uchwały SN z dnia 24 czerwca 1993 r., III CZP 76/93, PS 1995/83). O zamieszkiwaniu w jakiejś miejscowości można mówić wówczas, gdy występujące okoliczności pozwalają przeciętnemu obserwatorowi na wyciągniecie wniosków, że określona miejscowość jest głównym ośrodkiem działalności danej dorosłej osoby fizycznej (postanowienie NSA z dnia 30 marca 2006 r., I OW 265/05, Lex nr 198360).
Pobyt stały polega na faktycznym przebywaniu, zamieszkiwaniu w danej miejscowości. Zamieszkanie połączone jest zwykle z określonym tytułem prawnym do lokalu i posiadaniem w nim przedmiotów niezbędnych do materialnej egzystencji. Składnikiem pobytu stałego jest realizowanie w danej miejscowości obiektywnie sprawdzalnej aktywności życiowej (rodzinnej, zawodowej, społecznej).
Natomiast ustalenie zamiaru powinno być oparte o kryteria zobiektywizowane. Sam zamiar stałego pobytu w danej miejscowości nie stanowi o zamieszkaniu lecz musi być połączony z przebywaniem w danej miejscowości i to z takim przebywaniem, które ma cechy założenia tam ośrodka swoich osobistych i majątkowych interesów (postanowienie NSA z dnia 11 października 2007 r., I OW 69/07, Lex 399101). Zamiar, wola stałego pobytu, animus stanowi wynik decyzji osoby, co uzasadnia traktowanie miejsca zamieszkania jako domicilium voluntarium (S.Grzybowski (w:) System Prawa Cywilnego, t. I, 1985, s. 331; S. Dmowski (w:) S. Dmowski, S. Rudnicki, Komentarz, 2006, s. 116; J. Strzebińczyk (w:) E. Gniewek, Komentarz, 2006, s. 65). Podkreślić przy tym należy, że animus musi być wystarczająco uzewnętrzniony w postaci określonych zachowań psychofizycznych oraz czynności prawnych (administracyjnych, pracowniczych, cywilnoprawnych, rodzinnoprawnych). Nie wystarczy więc w tej mierze jedynie złożenie oświadczenia przez zainteresowaną osobę (K. Piasecki (w:) K. Piasecki, Komentarz, s. 195).
Zauważyć też należy, że o miejscu zamieszkania nie przesądza miejsce zameldowania administracyjnego. W literaturze przedmiotu i orzecznictwie zwraca się uwagę, że zameldowanie spełnia funkcję elementu uzupełniającego całokształt stanu faktycznego oraz że we współczesnym społeczeństwie polskim i europejskim praktyczna doniosłość i efektywność tego elementu istotnie zmalała i jego istnienie albo brak nie przesądza już materii miejsca zamieszkania (orz. SN z dnia 8 maja 1970 r., I CR 208/69, OSN 1971/2/37; S. Dmowski (w:) S. Dmowski, S. Rudnicki, Komentarz, 2006, s. 116; K. Piasecki (w:) K. Piasecki, Komentarz, s. 197). Zameldowanie jest aktem administracyjnym, który potwierdza okoliczność stałego zamieszkania w danej miejscowości i ułatwia ustalenie, ale nie przesądza o miejscu zamieszkania (A. Taudul, Rezydencja podatkowa – praktyczne aspekty, PP 2006/8/5; postanowienie NSA z dnia 15 lutego 2006 r., I OW 231/05, Lex nr 201525). Z zameldowaniem nie jest więc związane domniemanie, że określa ono miejsce zamieszkania (wyrok NSA z dnia 14 grudnia 2005 r., I FSK 212/05, Lex nr 195823; orz. SN z dnia 3 maja 1973 r., I CZ 48/73, Lex nr 7250; orz. SN z dnia 26 marca 1973 r., I CZ 38/73, Lex nr 7234).
Kompetencje osoby, która opracowała projekt uchwały są co najmniej dyskusyjne. Świadczy o tym fragment, w którym autor kwestionuje racjonalność ustawodawcy twierdząc, że obie metody są nie do przyjęcia.
A przy okazji. Wybraliśmy wójta, wybraliśmy radnych. Niejednokrotnie włodarze gminy dali wyraz niekompetencji i ignorancji oraz braku poszanowania dla obowiązującego prawa lub/i wręcz jego nieznajomość. Czy w takim stanie są przygotowani do podejmowania tak ważnych dla nas decyzji? Czy dobrze poprowadzą nasze sprawy przy okazji wprowadzenia nowych rozwiązań gospodarki odpadami?
Na stronie gminnej jest zamieszczona informacja o możliwości wypełnienia ankiety dotyczącej kwestii odbioru odpadów. Należy ją dostarczyć do Urzędu (można przesłać emailem) do 26 września br. Wszystkich zachęcam do poświęcenia chwili czasu i wypełnienia ankiety.
http://www.porabka.pl/index.php?str=3&ida=403
Wójt formalnie nie ogłosił konsultacji (choć ankieta ma taki charakter), ponieważ nie ma uchwały, która określałaby zasady i tryb ich przeprowadzania (art. 5a ustawy o samorządzie gminnym) - a określenie tych zasad należy do Rady.
Co do projektu uchwały w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - w projekcie zaproponowano jej obliczanie od liczby mieszkańców zamieszkujących nieruchomość.
Nie mogę się zgodzić, że ankieta ma charakter konsultacji. Jak wiadomo nie od dzisiaj Rada Gminy grzeszy wieloma zaniechaniami. Kto nie wierzy niech przejrzy kilka pierwszych z brzegu dokumentów wystawionych w BIP na oko publiczne.
Jeden z przykładów opisałem tutaj: http://czaniec.pl/forum/post5331.html#p5331 Co prawda dotyczy głównego animatora, ale watro poczytać.
A co do informacji podanych na stronie gminnej, to proszę mnie nie rozśmieszać. Cała strona działa na wariackich papierach. Proszę mi wskazać akt prawa miejscowego regulujący tryb i zakres umieszczania tam informacji. Kto jest odpowiedzialny za ich umieszczone? Kto odpowiada za spójność danych? Gdzie rejestr zmian? Kto jest redaktorem? Jak się z nim skontaktować? Ja nie znam odpowiedzi na żadne z tych pytań. Prawdopodobnie nigdzie ich nie znajdę. Nie mam więc żadnej pewności, że informacje w ogóle pochodzą od JST. Nie mam żadnej gwarancji ich trwałości. Zresztą pisałem niedawno co myślę o tej i podobnych stronach - działają nielegalnie i przyczyniają się do trwonione środki publiczne.
Poza tym ...
Celem prowadzenia konsultacji społecznych jest wzmocnienie mechanizmu partycypacji społecznej w sprawach ważnych dla społeczności lokalnej, które spowodują znaczącą zmianę warunków życia mieszkańców. Konsultacje społeczne mają za zadanie wzmocnić aktywną współpracę pomiędzy władzami samorządowymi, a obywatelami oraz podnosić jakość demokracji lokalnej.
Nie chodzi tutaj wyłącznie o samo zakomunikowanie obywatelom zamiarów władzy, ale także o wysłuchanie opinii obywateli na ten temat, a następnie o uwzględnienie tych opinii w dalszym działaniu. Zasadniczym celem konsultacji jest podjęcie decyzji, która nie będzie antagonizować społeczności lokalnej, a jednocześnie pozwoli na rozwiązanie ważnej kwestii. Celem konsultacji społecznych jest nawiązanie dialogu pomiędzy mieszkańcami a władzą samorządową. Występowanie komunikacji zwrotnej pozwala na uniknięcie wielu konfliktów i przyspiesza proces decyzyjny. Przy poszukiwaniu optymalnego rozwiązania duże znaczenie może mieć wiedza mieszkańców o występujących problemach, a także o sposobach ich rozwiązania.
W środę uchwała prawdopodobnie zostanie przegłosowana. Po co więc tą farsa na (nieoficjalnej) stronie gminnej?
Dziękuję za zabranie głosu w dyskusji.
W środę 26.09.2012 r. odbędzie się bardzo ważna sesja RG.
Jak można dowiedzieć się z ogłoszenia w BIP, w tym właśnie dniu podjęta zostanie uchwała w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Co to dla nas oznacza?
Milowymi krokami zbliża się wprowadzenie podatku śmieciowego - w najbliższą środę radni podejmą decyzję w jaki sposób ściągać daninę.
Dlaczego wójt nie ogłosił w tak ważnej kwestii konsultacji społecznych?
Dlaczego nie podał do publicznej wiadomości projektu uchwały?
Tymczasem możemy prześledzić za i przeciw poszczególnych możliwych do wyboru metod (przykładowe):
Do wyboru są następujące sposobami:
OD LICZBY MIESZKAŃCÓW
Za
metoda zapewnia rzeczywiste wyliczenie opłaty,
zgodność z zasadą „zanieczyszczający płaci”,
najwyższa akceptowalność społeczna,
do 1/01/2014r. możemy bazować na rejestrach mieszkańców – ewidencja meldunkowa (baza PESEL).PRZECIW
nieszczelność systemu – ilość mieszkańców możliwa do określenia wyłącznie na podstawie deklaracji o wysokości opłaty,
trudność w ustaleniu liczby osób przebywającej w danej nieruchomości (np. wynajmujący stancje, nie zameldowani, turyści ) i jej weryfikacja,
zmienna liczba mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość (migracje, urodzenia, zgony, małżeństwa) – konsekwencją ponowne deklaracje korygujące,
zaniżona liczba osób (bez meldunków, wynajmujących stancje) spowoduje zawyżenie stawki opłaty,
duża pokusa zaniżania w deklaracji ilości osób.
OD POWIERZCHNI LOKALU MIESZKALNEGO
ZA
metoda stabilna, rzadko będą składane deklaracje korygujące,
stosunkowa łatwość wymiaru i egzekucji,
możliwość weryfikacji danych w rejestrze gruntów i budynków,
przejrzystość naliczania opłaty,
bardzo przydatna we wspólnotach mieszkaniowych.PRZECIW
metoda nie zapewnia wyliczenia opłaty proporcjonalnej do ilości wytwarzanych odpadów,
brak związku z zasadą „zanieczyszczający płaci”,
możliwe duże obciążenie dla osób samotnych, np. emerytów zajmujących duże nieruchomości,
budzi najwięcej kontrowersji i sprzeciwów społecznych.
OD ILOŚCI ZUŻYTEJ WODY
ZA
metoda powinna zapewnić proporcjonalne wyliczenie opłaty
miara od której trudno „uciec” podatnikowi – korzystna w przypadku gmin o dużych sezonowych zmianach osób przebywających (np. miejscowości letniskowe),
oszczędność wody przez użytkownikówPRZECIW
metoda możliwa do wprowadzenia wyłącznie w gminach gdzie 100% budynków jest zaopatrzonych w liczniki (brak liczników wody we wszystkich gospodarstwach domowych)
często będą składane deklaracje korygujące
brak związku z zasadą „zanieczyszczający płaci”,
zużywanie wody na podlewanie ogródków, trawników, mycie samochodów, problem z uwzględnieniem wody zużytej do podlewania ogródków – należałoby stosować rozwiązanie podobne do służącego określaniu ilości ścieków,
mieszkańcy zabudowy wielorodzinnej płacą za wodę ciepła i zimną (oddzielne liczniki) – różny sposób dystrybucji wody,
poszkodowane osoby zużywające więcej wody,
wywołuje sprzeciw społeczny,
niekontrolowany wyciek wody opomiarowanej (awarie systemu wodociągowego),
utrudnienie rozliczania poboru wody na węzłach grupowych.
OD GOSPODARSTWA DOMOWEGO
ZA
system ryczałtowy budzi mniej sprzeciwów i kontrowersji,
obniżenie kosztów utrzymania systemu (mniej pracowników do weryfikacji),
rzadko będą składane deklaracje korygujące,
stosunkowa łatwość wymiaru i egzekucji,
możliwość weryfikacji danych w rejestrze gruntów i budynków,
łatwość naliczania opłaty, stopnia ściągalności,
metoda najbardziej stabilna.PRZECIW
brak precyzyjnej definicji gospodarstwa domowego,
metoda nie zapewnia wyliczenia opłaty proporcjonalnej do ilości wytwarzanych odpadów,
metoda nie odzwierciedla ilości odpadów wytwarzanych przez osoby zamieszkujące nieruchomość,
relatywnie wysokie koszty dla niezamożnych mieszkańców miasta,
metoda dla gospodarstw domowych na terenach wiejskich,
wywołuje sprzeciw społeczny (nie jest zależna od ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość).
Zapraszam do dyskusji. Zostało jeszcze parę dni. Radni czytają podobno forum. Może tym sposobem pomożemy im świadomie zagłosować.
... mam nadzieję, że radni w końcu "ZAJARZĄ" że internet nie powinien być dla nich tylko zagrożeniem, ale również sposobem do obrony swoich racji i informowania o swoich pracach np. zrobiliśmy to i to, nie zrobiliśmy tego ponieważ ...
Ares. KOŃ jaki jest, każdy widzi i kozy – śmierdzący rodzaj zwierząt.
Prędzej mi kaktus na dłoni wyrośnie niż radni, jak to ująłeś zajarzą. Sławne już pytanie radnego nie wymaga silenia się na komentarz. Każdy widzi, kto pociąga za sznurki poruszając marionetkami w teatrzyku rady gminy, w którym widz ogląda spektakl wyreżyserowany przez jedynego animatora. Ludzie zadający takie i podobne pytania żyją we własnym, specyficznie ukształtowanym świecie. Świecie, w którym relatywizm moralnych wywarł niezatarte piętno, dokonując nieodwracalnego spustoszenia w umysłach. Dlatego uważam, że nie ma co się spodziewać żadnych jakościowych zmian, że Internet nagle stanie się zwyczajnym obszarem aktywności, miejscem dyskusji, przekazywania informacji, wymiany poglądów, słuchania opinii…
Ares zejdź na Ziemię. Wszystko w naszych, wyborców rękach i głowach.
A groźny Internet? I straszno i śmieszno, i nic się nie zmienia. Wszelka krytyka władz jest niedozwolona.
Na posiedzeniu połączonych komisji, dnia 13 lutego 2012 roku z usta radnego padają takie słowa:
Radny nr 1 - Wobec tego jeszcze powiem tak, bo szczerze powiedziawszy nie czytam i nigdy tych forum nie czytałem, ale jeżeli szanowni radni, piszą tutaj na podstawie czego, panowie, tutaj, że nowa kadencja, wybraliście nowego wójta i jego ekipę, czyli panią, panią ,pana, pana, pana (wskazania konkretnych wybranych) i wybór zdecydowanie poroniony, wybraliście ponownie złodzieja, malwersanta, oszusta, nieudacznika intelektualnego, kryminalistę.....
Forma i treść wynikająca z prezentowanych wypowiedzi uczestników spotkania buduje w wyobraźni czytelnika obraz sali posiedzeń połączonych komisji jako przestrzeni przepełnionej niezrozumiałym bełkotem. Hmm.... Być może to forma przekazu.
Wiedzą, wiedzą i to doskonale. Szarpią się tylko nieco. Bronią jak mogą swojego dziadostwa.
Jeszcze trochę a mielibyśmy okrągłą setkę - zabrakło tylko 2 dni. Aż tyle bowiem upłynęło czasu -98 dni, zanim przebieg obrad XVII Sesji Rady Gminy Porąbka odbytej w dniu 11 czerwca 2012 roku w Wiejskim Domu Kultury w Porąbce, został nam łaskawie obwieszczony publicznie.
Od dzisiaj w naszym gminnym biuletynie można zapoznać się z treścią protokołu Nr 17/2012. A protokół? W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Niemniej jednak warto odnotować kilka faktów:
1. Do protokołu nie załączono załącznika nr 2. Treści protokołu nie zawiera również wskazanie osoby składającej sprawozdanie - cytat:
Ad. VIII
Radni zapoznani zostali ze sprawozdaniem z działalności ochotniczych straży pożarnych.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 2 do protokołu
Mam nadzieję, że to jednak przeoczenie Pana Patryka Smola, który udostępnił informację i drobne niedopełnienie obowiązków służbowych Pani Joanny Dwornik, a moja uwaga nie ma się nijak do rzeczywistości.
Niecierpliwi sprawozdanie mogą pobrać T U T A J (link) i doczytać o sławnym już 6-cio osobowym pontonie z silnikiem i innych fanaberiach.
2. Jeden z radnych, który nie zdradzę, można się łatwo domyślić, poruszył fundamentalne kwestie:
- przestrzeganie Statutu Gminy,
- sposób prowadzenia obrad Komisji i Sesji,
- konieczność uchwalenia nowego Statutu i Regulaminu pracy Rady Gminy,
- brak regulaminów komisji w tym Komisji Rewizyjnej.
- brak zasad dostępu do informacji publicznej, udziału mieszkańców w posiedzeniach Rady Gminy i jej Komisji
...i wniósł o powołanie zespołu, który zajmie się opracowaniem nowego Statutu.
3. Pan Grzegorz Zontek podziękował za 6 lat współpracy.
4. Wójt Gminy przypomniał, wypowiadając się ws. rozbudowy Szkoły Podstawowej w Porąbce i wyrażając szczere zdziwienie bierną postawa Dyrektora tej Szkoły, że:
To dyrektorzy szkół są administratorami, zarządcami i menadżerami placówek szkolnych. Szkoły zostały im przekazane w trwały zarząd, dlatego też dany dyrektor szkoły jest zobowiązanych podjąć wszelkie działania, nawet w zakresie starania się o środki finansowe na rozbudowę placówki.
A uczynił to odsuwając od siebie odium porażki jakiej doznał projekt dofinansowania remontu szkoły zgłoszony przez naszą Gminę w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego, który znalazł się na pozycji 20-tej listy rezerwowej.
Ja natomiast szczerze dziwię się wójtowi, który zapomniał do czyich obowiązków należy administrowanie i zarządzanie szkołami publicznymi w naszej gminie. Zdumienie budzi fakt, że wójt nie zna postanowień s t a t u t u Gminnego Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Porąbce. Dziwię się temu, bo gdyby wójt wiedziałby, że:
§ 4
Celem działania Zespołu jest prowadzenie obsługi finansowo-ksiegowej, kadrowej, administracyjnogospodarczej,
a także obsługi remontów szkół i przedszkoli.
w tym w szczególności:
15. Przeprowadzania okresowych przeglądów stanu technicznego obiektów oświatowych oraz prowadzenie
dokumentacji w tym zakresie .
16.Opracowywanie planów remontów.
17.Organizowanie i nadzorowanie remontów placówek objętych zakresem działania Zespołu.
to by nie wypowiadał takich bzdur.
Poz tym wójt nie pamięta również o §29 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Porąbka, który został wprowadzonym Zarządzeniem Nr 56/09 Wójta Gminy Porąbka z dnia 15.06.2009r. a w szczególności o zadaniach wykonywanych w Referacie Inwestycji i Gospodarki Komunalnej przez Pana Łukasza Ryszawy.
2. Prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych na realizację zadań inwestycyjnych, w tym:
1. Pozyskiwanie informacji o zewnętrznych źródłach finansowania dla planowanych inwestycji
2. Przygotowywanie wniosków o przyznanie środków pozabudżetowych na realizację inwestycji.
3. Współpraca i koordynacja prac związanych z opracowaniem przez firmy zewnętrzne wniosków dotacyjnych na zadania inwestycyjne.
4. Koordynacja prawidłowej realizacji umów dotacyjnych, a w szczególności
a) przygotowywanie wniosków dotyczących płatności,
b) przygotowywanie niezbędnej dokumentacji sprawozdawczej,
c) monitoring prowadzonych inwestycji, w zakresie prawidłowego i terminowego przebiegu ich realizacji
/niedbałość w punktowaniu wynika z cytatu - pisownia oryginalna, cytat pochodzi ze strony BIP/
To tyle uwag. Resztę oceńcie sami.
Moim częstym zajęciem na czanieckim forum jest powrót do przeszłości, czyli zaglądanie do wypowiedzi zamieszczonych miesiąc temu, rok temu. Może to zrobić każdy.
Być może właśnie ta kwestia jest kluczowa. Może przez tę, z pozoru mało znaczącą funkcjonalność forum Internet stanowi dla Rady i wójta takie wielkie zagrożenie.
Każdy przecież może (o ile wie jak to zrobić), tak jak wieszczu, wracać do przeszłości i weryfikować faktyczne działania określonych osób z tym co kiedyś obiecali.
Dlatego można już powiedzieć, że Pani Marta Tylza-Janosz wypowiadając się na forum podczas kampanii wyborczej, wybiła się poza obowiązujące w gminie standardy. Zrobiła to, co zrobił już wcześniej Pan Ignacy Kocemba i inni. Można więc mieć nadzieję, że ci radni reprezentują podobne poglądy. I nie chodzi mi o to, że można przypuszczać na tej podstawie, że będą zgodni co do konkretnych kwestii. Budujące jest samo to, że wyszli ponad gminny beton, że są przesłanki ku temu by mieć nadzieję, że ich działalność będzie transparentna, że społeczność gminy zgromadzona wokół forum zyska na znaczeniu. W ten sposób małymi krokami idziemy naprzód.
Internet sam w sobie, a w tym otwarte na różnorodność poglądów fora, może kogoś zmotywuje, może wyedukuje, może uświadomi. Ta wizja właśnie paraliżuje gminny beton, który ma świadomość, że stanowi realne zagrożenia dla trwającego układu zależności.
Być może to nie jest dobre porównanie. Zwróćcie jednak uwagę jak funkcjonowały systemy totalitarne. Każdy z nich, co pokazuje historia, przywiązywał ogromną uwagę do informacji, budując system sprawowania nad nią totalnej kontroli. A szukając analogii w czasach obecnych - są ludzie, którzy upatrują w fakcie nieokreślenia przez półtora roku w rozporządzeniu, co powinna zawierać informacja przekazywana do instytucji nadzorujących, przyczyn tego, że firma Amber-Gold mogła robić to co robiła, co teraz wywołuje tyle emocji.
Utrata monopolu na informację. Tego się boją.
Nasi obecni radni, zwłaszcza z KLL RPW, PiS, SiSnaRG powinni również przypomnieć sobie pierwszy dzień kadencji i chwilę, w której wypowiedzieli rotę ślubowania:
Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej Gminy i jej mieszkańców.
Galler jak wyobrażasz sobie trzymanie radnego z dala od jakichkolwiek odpowiedzialnych funkcji, zwłaszcza rządzących?
Problemem są raczej ci radni, którzy jakoby są a ich nie ma oraz ci, którzy nie znają ani konstytucji ani innych praw. Im ktoś zawierzył, oczekując że będą obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro swojej Gminy i jej mieszkańców.
Pomimo, że to nie związane z tematem muszę powiedzieć - A według mnie Pan Kocemba powinien być trzymany z dala od jakichkolwiek odpowiedzialnych funkcji, zwłaszcza rządzących.
A według ciebie jest niebezpieczny? Na pewno dla paru osób jest bardzo niewygodny.
Ja również gratuluję wybranym. Życzę im owocnej pracy na rzecz społeczności lokalnej.
Mam przy tym nadzieję, że na forum doczekamy się w końcu dyskusji z udziałem radnych.
Pamiętajcie. Jest wielu, którym zależy na rozwoju naszej gminy.
Forum powstało w naszej gminie i trwa bo jest potrzebne dla uzyskania równowagi zachwianej lekceważeniem ludzi i prawa.
Ocena forum przeprowadzona przez prokuraturę w Żywcu nie potwierdziła zarzutu łamania prawa przez jej uczestników. To ważne.
Nie obawiajcie się dyskutować na trudne tematy.
Prawo stoi za nami.
W dniu 1 lipca 2011 r. została uchwalona ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.
Ustawa określa zadania gminy oraz obowiązki właścicieli nieruchomości, dotyczące utrzymania czystości i porządku, warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, warunki udzielania zezwoleń podmiotom świadczącym usługi w zakresie uregulowanym w ustawie.
Gmina jest zobowiązana zorganizować system gospodarki odpadami komunalnymi, zgodnie z zapisami ustawy oraz z uwarunkowaniami miejscowymi. Nowe przepisy dają czas na wprowadzanie poszczególnych elementów systemu tak, aby najpóźniej 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy zaczął on działać.
Zakładam nowy wątek ponieważ ustawa śmieciowa jest dla Gminy Porąbka ogromnym wyzwaniem, do podjęcia którego Rada Gminy i wójt powinni się dobrze przygotować. Z kolei szczególny nadzór społeczności lokalnej jest niezbędnie konieczny z uwagi na dotychczasowy sposób gospodarzenia gminą
Kalendarium.
Od dnia 1 styczeń 2012 r. , wójt zobowiązany jest prowadzić rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
Zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych zostaną zastąpione wpisem przedsiębiorcy do rejestru.
Od dnia 1 lipca 2012 r., sejmiki województw będą uchwalać aktualizacje wojewódzkich planów gospodarki odpadami oraz uchwał w sprawie wojewódzkich planów gospodarki odpadami, w których określone zostaną regionalne instalacje do zagospodarowania odpadów.
Do dnia 1 stycznia 2013 r., gmina jest zobowiązana podjąć uchwałę w sprawie stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wzoru deklaracji.
Do dnia 31 marca 2013 r. gmina ma termin na złożenie do marszałka województwa oraz do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska pierwszego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami za rok 2012
Z dniem 1 lipca 2013 r., rusza nowy system - gmina jest zobowiązana zapewnić odbieranie odpadów komunalnych, a właściciele nieruchomości zaczynają uiszczać gminie opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Do tego czasu powinny zostać już rozstrzygnięte przetargi na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz powinny wejść w życie podjęte uchwały.
Dostęp do informacji publicznej via Internet umożliwia sprawowanie kontroli nad urzędnikami każdemu obywatelowi. Ma on bowiem szansę poznać rozmaite protokoły, raporty czy projekty. Może więc myśleć i tego boją się ci, którzy nie mają czystych intencji.
"Sterowanie informacją czyniło społeczeństwo niezdolnym do dokonania samodzielnej krytycznej oceny rzeczywistości. Wstępnym warunkiem takiej oceny jest bowiem szeroka baza informacyjna. Na jej podstawie prowadzić można analizy stanu faktycznego, stawiać diagnozy. Zaś dzięki nim społeczeństwo wysuwa argumenty i jest zdolne formułować swe postulaty. Spełnienie tych warunków powoduje, że staje się aktywnym uczestnikiem życia politycznego. W przeciwnym razie pozostaje przedmiotem manipulacji, bierną i ubezwłasnowolnioną masą." (Drygalski, Kwaśniewski, 1992, 304).
GREGOR rusz się trochę. Tutaj na form (link) są już odpowiedzi na twoje pytania.
Niemniej przypomnę.
Obowiązane do udostępniania informacji publicznej są podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów. (patrz art. 4 ust.1 pkt 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej).
Masz rację. Przykład jest zły. Nie analizowałem sposobu gospodarzenia Gminą Kęty przez jej obecne władze. Pochopnie oparłem się na pierwszym lepszym przykładzie. Niemniej jednak istota poruszonego tematu nie ucierpiała na tym.
Powszechnie wiadomo, że poziom finansowania inwestycji ze środków zewnętrznych jaki został osiągnięty przez naszego Wójta jest marny. Doszukiwanie się przyczyn tego stanu w chorym prawie jakoś mnie nie przekonuje. Są w naszym kraju gminy, które w tym chorym, jak to określiłeś kraju osiągają zadowalające wyniki. Inwestują w infrastrukturę gminną zgodnie z przyjętymi planami, wykorzystując maksymalnie możliwości ich finansowania. Za to przecież płacimy naszym urzędnikom. Płacimy więc możemy wymagać, nie narzekać jak to ująłeś, a właśnie wymagać.
Problem tkwi w tym, że sposób zarządzania naszą gminą nie nadąża za zmieniającymi się warunkami ze szkodą dla jej mieszkańców.
Czy pisanie o tym to narzekanie?
Co do innych poruszonych kwestii.
O jakich grupach i ich przywilejach wspominasz?
Przypomnę, że na forum w dobrze pojętym interesie wszystkich uczestników, należy trzymać się tematu wątku. W tym wątku dyskutujemy akurat o aktywności wójta. Zastanawiam się więc jakiego rodzaju aktywność wiąże się z poruszanymi kwestiami. Nie zrozum mnie źle. Zawsze można założyć nowy wątek pt. Chore prawo = chory kraj i dyskutować o niekonstytucyjnych przepisach, nierównym traktowaniu, likwidacji przywilejów o działaniu lobbystów, itd....
Również odniosłem takie wrażenie czytając ciekawostkę banana jedenastego.
Jeżeli dojdzie do referendum to na pewno wezmę w nim udział.
Tymczasem, jak podaje Radio bielsko, Kęty otrzymają
milion złotych dofinansowania na budowę targowiska. Gmina Kęty otrzymała dotację na budowę takiego obiektu.
Targowisko powstanie przy ulicy Sobieskiego. Na placu staną zadaszone i niezadaszone stanowiska targowe, a także budynek sanitarno-gospodarczy, będący zapleczem dla targowiska. Znajdą się w nim m.in. pomieszczenie wielofunkcyjne, mała gastronomia i toalety. Planowana inwestycja obejmować będzie także: utwardzenie nawierzchni kostką brukową, budowę instalacji deszczowej, wodociągowej i kanalizacyjnej, oświetlenie placu targowego oraz oświetlenie zadaszonych stanowisk handlowych. Wykonawca prac wyłoniony zostanie w drodze przetargu już jesienią po podpisaniu stosownych dokumentów.
To się nazywa gospodarzenie. Nasz nieudolny wójt za to zadłuża nas przy aprobacie marionetkowej Rady Gminy i wydaje pieniądze na różne dziwne cele o czym pisano już na tym forum.
Czytaj również T U T A J (link)
Zastępca Prokuratora Rejonowego w Żywcu .....
Prokurator odmówił wszczęcia dochodzenia w sprawie wobec braku znamion czynu ściganego z urzędu i braku interesu społecznego w kontynuowaniu ścigania występku prywatnego.
Czy Anna W. może utracić coś czego już nie posiada?
To pytanie zadaję w kwestii posiadania zaufania potrzebnego do piastowania stanowiska dyrektora szkoły.
Zadajesz Zenonie pytanie, czy Gminna Bibliotek Publiczna w Porąbce ma zamiar złożyć wniosek o dofinansowanie sprzętu komputerowego w ramach programu Kraszewski. Komputery dla bibliotek.?
Poniekąd tak. Zadaję pytania ale równocześnie informuję czytelników forum o potencjalnych możliwościach finansowania publicznych zadań.
Wyposażenie biblioteki w sprzęt informatyczny z wykorzystaniem pieniędzy zapisanych w budżecie gminy to nie wszystko. Program Kraszewski oferuje coś więcej - podniesienie standardu bibliotek publicznych poprzez wyposażenie ich w nowoczesny sprzęt komputerowy umożliwiający użytkownikom biblioteki korzystanie z Internetu, a bibliotekarzom katalogowanie zbiorów i udostępnianie ich on-line.
Stąd moje zawaluowane nieco pytanie skierowane do urzędników gminnych. Pytam, ponieważ wiem, że najłatwiej jest wydać nasze pieniądze, które, czy się leży czy się stoi wpływają do kasy gminnej.
Pytam, bo pieniądze są. Trzeba tylko po nie sięgnąć.
Pytam, bo mam równocześnie na myśli pożyczki, które wójt bierze z banków na wysoki procent - pieniądze, które jeszcze długo przyjdzie nam spłacać.
Zamknięte Forum dyskusyjne czaniec.pl » Posty przez Zenon
Forum oparte o: PunBB