1,201

(2 odpowiedzi, napisanych Tematy wolne)

Przed chwilą dowiedziałem się, że remont mostu na Sole w Kobiernicach nie zakończy się w przewidywanym terminie, a ściślej, choć termin zakończenia prac remontowych zostanie dotrzymany, most ostanie zostanie otwarty dla ruchu dopiero końcem lipca. Jako powód przedłużenia terminu otwarcia mostu dla ruchu wskazuje się niezakończoną budowę ronda w Kozach.

1,202

(64 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

galler napisał/a:

Ulica Bukowska jest ulicą Powiatową i tak bardzo obwieszeni psami Pani Sołtys i Pan Wójt mogą czy powinni w tej sytuacji, co najwyżej sygnalizować problem zarządcy drogi. Zenonie, czy jeżeli kiedyś złapiesz przeziębienie również o to oskarżysz Sołtysa i Wójta?

Drogą zarządza powiat. To prawda. Zajrzyj jednak do Statutu Gminy. Dowiesz się z niego, że Gmina Porąbka jest podstawową jednostką lokalnego samorządu terytorialnego, powołaną dla organizacji życia publicznego na swoim terytorium.
Dowiesz się również, że do zadań Wójta należy wykonywanie zadań określonych w ustawie.
Z kolei w ustawach znajdziesz zakres tzw. zadań własnych, do których należy m.in. zapewnienie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli a mówiąc prościej do zapewnienia życie zgodnego z prawami obowiązującymi w społeczeństwie.


Co mogą? Co powinni? Nie żartuj sobie.
Oni są gospodarzami naszego sołectwa, gminy, naszych małych i dużych spraw. Decydując się na taką a nie inną pracę wzięli na siebie konkretne obowiązki i odpowiedzialność za ich należyte wypełnianie, prowadzą nasze, czytaj publiczne sprawy, reprezentują społeczności gminną na zewnątrz.
Czy wymaganie należytego wypełniania obowiązków jest wieszaniem psów? Chyba kpisz!
Czy wskazywanie konkretnych niezałatwionych spraw to wieszanie psów. Jak wyżej.
Nie ma co daleko szukać. Przypomnij sobie rotę ślubowania - jest prosta i powinna być zrozumiała.
Przypomnę:

Obejmując urząd Wójta Gminy Porąbka, uroczyście ślubuję, że dochowam wierności prawu, a powierzony mi  urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności  mieszkańców gminy.

To dlatego ja mogę wymagać, albo jak ty to nazywasz wieszać psy. Jak zwał tak zwał, to bez większego znaczenia.
To dlatego zatroskany o bezpieczeństwo swoje i innych mcbuko może wymagać. Nie otrzymawszy wsparcia może czuć się sfrustrowany i zawiedziony. Ty się dziwisz? Spójrz na to obiektywnie. Już samo to, że zwraca się o pomoc na tym forum świadczy o bezsilności i bezradności. Z drugiej strony sytuacja ta wskazuje na degradację instytucji wójta i sołtysa. Bo jak inaczej można to odebrać, skoro w wydawałoby się prostej i oczywistej sprawie nie można doczekać się podjęcia stosownych i skutecznych działań?

1,203

(64 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

mcbuko napisał/a:

Poprawa widoczności pomogła by zlikwidować część tych zagrożeń.Mam nadzieję że nie trzeba będzie czekać do następnego wypadku!!!!!!!!

W kwestii zasad umieszczania drzew przy drodze odsyłam do § 53 ust. 3 wspomnianego już przez admina  rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430) - odległość pnia drzewa od krawędzi jezdni nie powinna być mniejsza niż 3 m.


W myśl art. 20 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 z późn. zm.) do obowiązków zarządcy drogi należy w szczególności utrzymywanie zieleni przydrożnej, w tym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów.
Zarządcy drogi dokonują wycinki drzew m.in.:
? w sytuacjach zagrożenia bezpieczeństwu ruchu na drodze, jeżeli inne środki, np. przycięcie korony drzewa, okażą się niewystarczające;
? gdy drzewa są obumarłe lub znajdują się w stanie prowadzącym do ich uschnięcia;
? gdy drzewa i krzewy ograniczają widoczność użytkownikom dróg, w szczególności po wewnętrznej stronie łuków i na skrzyżowaniach dróg, co stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu na drodze;
? podczas przebudowy drogi.


PS
Podobna sytuacja z zielenią przydrożną jest na wielu naszych wiejskich drogach.

Zła widoczność jest może kwestią twojego indywidualnego odbioru rzeczywistości. Nie pomyślałeś o tym? A tak na prawdę, to skoro nikt nie reaguje - był wypadek, policja najlepiej zna sytuację i nie reaguje odpowiednio - drzewa nikomu nie wadzą.

Jeżeli na Bukowcu jest tak jak napisałeś, to potwierdza to tylko stan marazmu w którym jako gmina i sołectwo tkwimy. Naszą wspólną tragedią jest brak gospodarza. Dlatego nic się nie zmienia. Dodatkowo przy tym - prawo swoje a ustawowo powołane instytucje do gospodarowania, w tym przypadku sołtys swoje.
A może Pani sołtyska już sprawie nadała odpowiedni bieg, tylko zainteresowany nie wie o tym?

1,204

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

admin napisał/a:

Cóż mogę powiedzieć... Cały gminny BIP wskazuje na serwery firmy REKORD Zakład Usług Informatycznych Sp. z o.o.

Nie piszę o tym bez powodu.

Jedną z zasad jakie zakreślają ramy działalności władz publicznych jest zasada wynikająca z art 7 Konstytucji, zgodnie z którym "organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa". Administracja publiczna działa w taki sposób, w jaki przepisy jej na to pozwalają. Jeśli przepisy jej nie pozwalają, to nie może tych ram przekraczać. Dodatkowo inne przepisy Konstytucji wprowadzają zasadę równego traktowania wszystkich przez władze publiczne.

W kontekście wczorajszej wypowiedzi chciałbym zapytać Wójta czy stosownym jest, by UG Porąbka promował jakiekolwiek rozwiązania informatyczne, tym samym wspierając konkretną firmy z rynku IT i dawał jej darmową reklamę?
Na rynku jest więcej niż jedna firma oferująca rozwiązania informatyczne dla jednostek administracji publicznej i przedsiębiorstw produkcyjnych. Wyróżnianie w ten sposób określonego podmiotu na rynku, faworyzuje w mojej ocenie jednego z uczestników obrotu gospodarczego.


PS
O balansowaniu na granicy i skutkach oraz konsekwencjach takiego działania można doczytać tutaj:

1,205

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Pod adresem

https://eurzad.porabka.pl/eurzad/EXEC
(Dodane. Wejście przez: http://www.porabka.pl/ )

wójt uruchomił zintegrowaną platformę elektroniczną eUrząd Gminy Porąbka. Platforma pozwala na uzyskanie najważniejszych informacji na temat budżetu gminy i prowadzonego rejestru przedsiębiorców, a po zalogowaniu informacje na temat podatków lokalnych oraz innych rozrachunków z Urzędem.

Na gorąco pierwsze wrażenia - kaszana.

1. Platforma udostępnia informacje dostępne na innych rządowych stronach.
Dla porównania:

http://www.stat.gov.pl/regon/

Strona GUS udostępniająca dane z bazy regon - można na niej znaleźć informacje udostępnione przez platformę eUrząd Gminy Porąbka.

2. Strona wykonana niestarannie
Fragment:
...najważniejszych informacji na temat budżetu naszej gminy/miasta

...uwagami, dotyczącymi działania platformy e-Urząd, prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się na tej stronie.
NIE DZIAŁA

3. Na stronie znajduje się link do komercyjnie działającego przedsiębiorstwa.
Link opatrzony jest znakiem ?
Strona zawiera informację Licencja: UG Porąbka

Czy instytucja samorządowa powinna reklamować na urzędowej stronie komercyjnie firmy?
Czy zamieszczony znak ? ostrzega, że informacji wyświetlanych na stronie nie można kopiować bez zgody owej firmy?


Ogólnie.
Nieporozumienie i marnotrawienie naszych skromnych środków.
Dlaczego? Ponieważ Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) - system informatyczny również utrzymywany z naszych podatków pozwala nam obywatelom na załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem internetu, a przedstawicielom podmiotów publicznych (przyp. - wójt, rada, sołtysi) ? bezpłatnie udostępniać swoje usług w postaci elektronicznej.

1,206

(47 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Temat wielokrotnie poruszany na forum.

Nie ktoś tylko zarządca drogi, który wydaje na ten cel nasze pieniądze, a skoro bałagan dostrzegany jest aż do tej pory, to dobitnie świadczy o tym, że konkretne osoby nie wywiązują się ze swoich obowiązków.
Co na to organ kontrolny - Rada gminy i oczywiście Panowie i Panie radni oraz Pani sołtys?

Bardzo szkoda, że nie uczestniczą w dyskusjach na forum.  Może ja przesadzam? Może mają coś na swoją obronę?

Sąsiad ma rację - bałagan na krzyżówce jest swoistą wizytówką Czańca. Już od kilku osób spoza naszej gminy słyszałam podobne stwierdzenie. Więc z pewnością coś jest na rzeczy i świadczy to o tym, że bynajmniej nie są to moje, sąsiada i jeszcze paru osób subiektywne odczucia.

1,207

(22 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Jak można dowiedzieć się na stronach firmy ?REKORD? Systemy Informatyczne z Bielska-Białej, na przełomie 2010 i 2011 r. nastąpiło zakończenie realizacji projektu pod nazwą: Wdrożenie zintegrowanego systemu komunikacji publicznej w gminie Porąbka. W ramach projektu został zbudowany  wraz z przeprowadzeniem szkoleń pracowników Urzędu Gminy.

Szczegóły i gorące uściski dłoni można obejrzeć tutaj:

http://ratusz.rekord.com.pl/ratusz-aktualnosci/1068-zakonczenierealizacjiprojektue-administracjiwgminieporabka

Dlaczego dzisiaj o tym przypominam?

Otóż pod adresem

http://epuap.gov.pl/wps/portal/

zaczęła funkcjonować Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) - narzędzie, które ma udostępniać obywatelom, przedsiębiorcom oraz instytucjom publicznym usługi administracji publicznej przez Internet. Jednym słowem powstała możliwość załatwienia spraw urzędowych z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie.

Niestety próżno szukać na platformie choćby jednej sprawy, którą można załatwić w gminie Porąbka.

Piszę niestety, ponieważ system front-office i back-office zrealizowano kosztem 758 807,35 zł.
To np. około 40% zaciągniętego 2 mln kredytu, około 50 złotych z kieszeni statystycznego mieszkańca.

Czy to dużo, czy mało?
Dlaczego na ePUAP nie ma naszej gminy?
Czy wójt właściwie wydał środki publiczne skoro zrealizowany projekt faktycznie nie dał nic wymiernego mieszkańcom gminy?

1,208

(22 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Raport ćd.

Zaniechania Wójta w obowiązku realizacji planu są wynikiem braku nadzoru ze strony organu nadzoru - Rady Gminy. Taka jest diagnoza wynikająca ze sprawozdania.
Nie do końca można nazwać ten dokument sprawozdaniem ponieważ brakuje w nim istotnych elementów. Poza tym jak widać sporządzony został chyba na boku. Brakuje oznaczenia numeru sprawy, co wywołuje lekkie zdumienie (i nie tylko) - wszak dokumenty wytworzone za publiczne pieniądze powinny spełniać określone w pragmatyce urzędniczej wymogi. Niemniej jednak w takiej formie został "dopuszczony" do prezentacji na Radzie Gminy. Wójt jak widać toleruje takie rzeczy. Radni zresztą także.

Brutalna prawda o gospodarowaniu gminą w zakresie ochrony środowiska ma niestety realny wymiar. Z jednej strony finansowy, z drugiej społeczny (w tym zdrowotny). Ma w końcu również wymiar moralny.

Zaniechania doprowadziły do utraty wielu źródeł finansowania inwestycji służących poprawie jakości życia. Zaprzepaszczone zostały ogromne środki, które teraz sukcesywnie będą wyciągane z naszych kieszeni - realizacja niektórych inwestycji wynika z obowiązujących przepisów, np. tzw. ustawy śmieciowa. Gołym okiem, a raczej nosem można dostrzec efekty zaniechań zimą - wszechobecny smród dymu węglowego, spalanych butelek PET i innych opakowań z tworzyw sztucznych, pampersów i śmieci. Ludzie w okolicznych miastach mają lepsze warunki życia. Przestarzałe, a przez to mało efektowne instalacje CO trują nie tylko właścicieli ale i sąsiadów. Taki stan odbija się na naszym zdrowiu zwłaszcza w okresie tzw. grzewczym, kiedy nasilają się alergie i choroby górnych dróg oddechowych, spada odporność.

Zaniechania w edukowaniu doprowadziły do zupełnego braku wśród mieszkańców świadomości co do zagrożeń. Powszechnie tolerowane jest: wyrzucanie w przygodnych miejscach odpadów z remontów domów, sypanie popiołów na drogi polne, spalania ściętej trawy (dzisiaj zadymiona była cała Porąbka), bezmyślne używanie środków chemicznych np. Roundup - Czaniec pod kościołem - "zroszone" całe pole. Tutaj podaję kartę charakterystyki:

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:oD5P7_1m2f8J:www.monsanto.pl/download/Z2Z4L21vbnNhbnRvL3BsL2RlZmF1bHRfb3Bpc3kvMTEyLzEvMQ/roundup_energy_450_sl.pdf+Randup+zagro%C5%BCenie+dla+zdrowia&hl=pl&gl=pl&pid=bl&srcid=ADGEESj-9ACmxeffc05Fl-LwurgaZUsxfbYWd70bWg3dxhnbCSwvYGKnXvzXJE3375dDlz7htQy96D-Pa4grVO9_KphcibbdAYQUygiXDBiEcJ5ZclMiTVASz3sNj6umG8n0YDEPFdaZ&sig=AHIEtbS22eZYy-CIEBJ_b9tlubuVp35zjQ

- sami się przekonajcie, zwłaszcza pkt. 11, 12, 13 i wyraźne ostrzeżenie - zabrania się stosowania środka w strefie bezpośredniej ochrony ujęć wody (...) otulin parków narodowych i rezerwatów. Pomyślcie o tym - wielu ludzi buduje przydomowe studnie i będą się truli żyjąc w przekonaniu, że mają zdrową wodę - standardowe badania nie wykażą zagrożenia.

Jak to się ma do słów zapisanych w strategii: Dzięki przemianom gospodarczym oraz społecznym o gminie Porąbka będzie można powiedzieć: ?tutaj dobrze jest mieszkać i żyć?. To jakieś kpiny!

Moją przydługą wypowiedź zakończę fragmentem homilii Jana Pawła II wygłoszonej w Zamościu 12 VI 1999r. skierowanej do tych, którym powierzona została odpowiedzialność za ten kraj i za jego rozwój.
Niech tworzą programy ochrony środowiska i czuwają nad ich skutecznym wprowadzaniem w życie! Niech kształtują nade wszystko postawy poszanowania dobra wspólnego, praw natury i życia!

http://www.zm.org.pl/?a=jp2-homilia-99

1,209

(22 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Jednym z punktów VII Sesji Rady Gminy będzie Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Ochrony Środowiska.

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5481&Nr=1&ident=9265

Z treścią sprawozdania można zapoznać się pod linkiem:

http://www.kobiernice.pl/ik/progochronysr.pdf

Kilka słów komentarza po lekturze sprawozdania.

Rady Gminy Porąbka uchwałą z dnia z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie przyjęcia Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Porąbka na lata 2009-2012 z perspektywą do roku 2016, wytyczyła lokalny program ochrony środowiska, powierzając jego wykonanie Wójtowi Gminy Porąbka.

Plan powstał, ponieważ wymaga tego obowiązujące w naszym kraju prawo, w tym m.in.: ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, Prawa ochrony środowiska, Prawo wodne, akt prawa miejscowego - Strategia Rozwoju Gminy Porąbka.


Strategia Rozwoju Gminy Porąbka zakłada, że Gmina Porąbka w 2020 roku będzie nowocześnie zarządzaną gminą, opartą na zasadzie dwóch filarów: gospodarczego oraz społecznego. Filar gospodarczy to przede wszystkim harmonijny rozwój gminy, która w sposób bardzo szeroki pozyskuje pieniądze z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej oraz innych dostępnych funduszy. Dzięki temu gmina posiada odnowioną infrastrukturę: drogi, kanalizację, infrastrukturę turystyczną, infrastrukturę edukacyjną i społeczną. Dzięki temu gmina Porąbka ma wyjątkowe położenie do uprawiania turystyki, ale też dzięki swej otwartości stwarza warunki dla rozwoju przedsiębiorczości. Aspekt społeczny gminy przejawia się z kolei w wykształceniu oraz pracowitości mieszkańców gminy, dzięki czemu gmina jest bezpieczna oraz przyjazna dla środowiska naturalnego, a ludzie mieszkający tutaj są otwarci wobec siebie i przyjaźnie nastawieni. Dzięki przemianom gospodarczym oraz społecznym o gminie Porąbka będzie można powiedzieć: ?tutaj dobrze jest mieszkać i żyć?.
(Fragment strategii)

Lektura sprawozdania z realizacji ?Programu ochrony środowiska dla Gminy Porąbka? za lata 2009 do 2010 nie pozostawia żadnych złudzeń i skłania do jedynego wniosku: Nasza gmina nie ma gospodarza. Jest źle zarządzana, zupełnie nie radzi sobie w pozyskiwaniu pieniędzy z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej oraz innych. Posiadane środki wydatkuje niezgodnie z planem - niezgodnie z uchwałą (prawem).

Gmina jest brudna, ma śmierdzące powietrze (zanieczyszczone niską emisją bardziej niż w miastach), brudne bezrybne rzeki (kiedyś była u nas kraina pstrąga i lipienia) i ścieki w rowach. Standardem są: szamba opróżniane na polach, śmieci (i odpady azbestowe) porzucane na licznych dzikich wysypiskach urządzanych za wiedzą i zgodą wójta. Bezczynnie tolerowane jest spalanie śmieci w domowych piecach - wójt nie zorganizował żadnych dopłat do wymiany piecy, nie zadbał nawet o minimum edukacji społeczeństwa w tym zakresie! Zezwolił na stosowanie w zimie od dawna nigdzie nie używanych, niedozwolonych środków - odpadowej szlaki (odpad niebezpieczny), którą po zimie sprząta woda i wiatr (powinna być uprzątnięta). Jednym słowem wójt powierzonego zadania nie wykonał. Nie poradził sobie z nim. Rada Gminy nie stworzyła przy tym żadnych mechanizmów kontrolnych, pozwalających na bieżące monitorowanie wykonywania planu, aby w porę zareagować na bezradność wójta.

Panowie samorządowcy. Jednym słowem kompletna klapa. Nie sprawdziliście się. Przespaliście lata koniunktury. Marnie pozyskujecie środki zewnętrzne, które kończą się powoli (są przesuwane w inne regiony - tzw. ściana wschodnia). Teraz niestety wszyscy za tę waszą bezradność, bezmyślność i bezczynność zapłacimy realnymi pieniędzmi, i to sporo - wszak nowelizacja ustawy ?śmieciowej? została właśnie uchwalona przez Sejm, a jak wiadomo nic nie jest za darmo. Bardzo jestem ciekaw jak będziecie się z tego tłumaczyć przed wyborcami.

1,210

(84 odpowiedzi, napisanych Tematy wolne)

MSWiA pracuje nad projektem nowelizacji rozporządzenia w sprawie wysokości grzywien. Zmiany związane są z ostatnia nowelizacją ustawy Prawo o ruchu drogowym.

http://bip.mswia.gov.pl/portal/bip/218/19648/Projekt_rozporzadzenia_Prezesa_Rady_Ministrow_z_dnia__2011_r_zmieniajace_rozporz.html

1,211

(84 odpowiedzi, napisanych Tematy wolne)

Warto odnotować.

Wszystkim, a przede wszystkim "niecyklistom", pragnę dzisiaj przypomnieć, że właśnie wchodzą w życie znowelizowane przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym.

Nowe przepisy mają przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa na drogach, a znowelizowana ustawa w zakresie ruchu rowerowego jest w końcu zgodna z Konwencją Wiedeńską o Ruchu Drogowym z 1968 roku (dotychczasowa ustawa była z nią sprzeczna).

Od dzisiaj roweru oznacza napędzany siłą mięśni pojazd o szerokości do 90 cm. Może być on wyposażony w silnik elektryczny zasilany napięciem nie wyższym niż 48 V i o mocy do 250 W, rozpędzający pojazd maksymalnie do prędkości 25 km/h. Do ruchu na ścieżkach zostają dopuszczone wózki rowerowe do przewozu osób i rzeczy o szerokości powyżej 90 cm (wcześniej zabronione było korzystanie zarówno z silnika, jak i z przyczepki).

Obecne przepisy gwarantują rowerzyście jadącemu ścieżką rowerową pierwszeństwo przed samochodem, który przecina ścieżkę, skręcając z drogi poprzecznej. Ustąpić pierwszeństwa rowerzyście na przejeździe musi także kierowca dojeżdżający z drogi podporządkowanej do głównej. Rowerzysta nie musi już zatem zatrzymywać się i przepuszczać skręcającego w prawo lub w lewo samochodu.
Na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną można utworzyć śluzę dla rowerów ? specjalnie oznakowaną części jezdni na całej jej szerokości lub na szerokości wybranego pasa ruchu, wydzieloną między linią zatrzymania samochodów a wjazdem na skrzyżowanie.
Rowerzyści mogą poruszać się po skrzyżowaniach lub bezpośrednio przed nimi środkiem pasa ruchu. Po zjeździe ze skrzyżowania rowerzyści muszą z powrotem trzymać się prawej krawędzi jezdni.
Nowa ustawa definiuje pas ruchu dla rowerów ? część jezdni przeznaczoną do ruchu rowerów w jednym kierunku, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi.
Nowe przepisy zezwalają na jazdę rowerzystów obok siebie, np. rodzica asekurującego dziecko, kolarzy trenujących w peletonie (wcześniej groziło za 50 zł mandatu), o ile nie utrudnia to ruchu innym jego uczestnikom.

Przepisy pozwalają też na wyprzedzanie z prawej strony wolno poruszających się pojazdów.
Nowelizacja zezwala na jazdę w określonych warunkach chodnikiem.
Pijany rowerzysta nie straci prawa jazdy - Kodeks karny przewiduje grzywnę, ograniczenie wolności albo karę pozbawienia wolności do roku dla tego, kto jedzie na rowerze w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka odurzającego.
Przy okazji przypominam o obowiązkowym wyposażenie roweru:
- światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej z przodu,
- z tyłu - jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które może być migające,
- dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku,
- co najmniej jeden skutecznie działający hamulec (nożny lub ręczny).

Na podstawie (i nie tylko):

Ustawy z dnia 1 kwietnia 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o kierujących pojazdami - link:

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20110920530

PS

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=214803611975991887051.00049f7cbfbb244c18c35

1,212

(2 odpowiedzi, napisanych Tematy wolne)

W kontekście działania forum czaniec.pl, a w szczególności faktu, że powoli, małymi kroczkami nasza informatyczna społeczność zaczyna wpływać na realne publiczne sprawy, pragnę Wam wszystkim drodzy forumowicze przypomnieć, że właśnie dzisiaj - 17 maja obchodzimy Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego.

Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego (ŚDSI) został ustanowiony rezolucją Zgromadzenia Ogólnego Organizacji Narodów Zjednoczonych z dnia 27 marca 2006 r.
Data 17 maja upamiętnia utworzenie w dniu 17 maja 1865 r. wyspecjalizowanej organizacji Narodów Zjednoczonych - obecnego Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU)



PS
Pomimo szumnych wyborczych haseł informatyzacji gminy Światowy Dzień Społeczeństwa Informacyjnego nie został w żaden sposób zauważony przez nasze organy samorządowe i radnych.

1,213

(23 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Być może chłodny początek maja pozwoli znaleźć trochę czasu na refleksję. Podam więc parę informacji, które mam nadzieję pozwolą Wam ocenić słuszność bądź nie mojej akcji.


Dlaczego trzeba dążyć do usunięcia nielegalnie zalegających odpadów?

Każde ?dzikie wysypisko? śmieci jest źródłem zanieczyszczeń, ponieważ gromadzone śmieci w żaden sposób nie są zabezpieczone, kontrolowane. ?Dzikich wysypisk? nie oddziela od podłoża warstwa geomembrany - szczelnej bariery technologicznej chroniącej warstwy gruntu leżące poniżej składowiska, ani też nie posiadają one uszczelnienia hydroizolacyjnego czy wydzielonej strefy ochronnej (takiej jaką tworzy się w obrębie np. ujęć wód powierzchniowych). W konsekwencji ?dzikie wysypiska? śmieci stanowią zagrożenie z powodu:

Przedostawania się substancji toksycznych (wraz z wodami opadowymi) pochodzących ze zdeponowanych odpadów w głąb gleby. Przesiąkanie odcieków z odpadów zanieczyszcza płytko zalegające wody gruntowe. Może to powodować skażenie wódy pitnej w miejscach nieraz bardzo oddalonych od dzikiego wysypiska.

Zwiększenia w glebie różnego rodzaju domieszek pochodzenia antropogenicznego (gruz budowlany i ceramiczny, żużel, szkło, tworzywa sztuczne, metale, odpady tekstylne i inne).

Zagrożenia epidemiologiczne, ze względu na możliwość występowania i rozwoju w odpadach wielu chorobotwórczych bakterii, grzybów i innych patogenów (m.in. pałeczka okrężnicy Escherichia, pałeczka z rodzaju Proteus rodzaj: Salmonella, Shigella oraz Yersenica enterica).

Istnienia odpadów problemowych czy też niebezpiecznych (m.in. resztki elektrolitów, farb, lakierów, baterie, przeterminowane leki, środki owadobójcze), które są dużym zagrożeniem, ponieważ zanieczyszczają glebę metalami ciężkimi. Toksyczne działanie metali ciężkich przejawia się już w niewielkich koncentracjach. Mogą wywołać efekty uboczne w prawidłowym funkcjonowaniu organizmów żywych (mutagenny, teratogenny czy kancerogenny), uniemożliwiając im prawidłowe funkcjonowanie. Głównym źródłem metali ciężkich na dzikich wysypiskach są zazwyczaj: odpady niebezpieczne, popioły z indywidualnych systemów grzewczych, ale również frakcja organiczna, która wykazuje znaczne zdolności do ich akumulacji. W obrębie ?dzikich wysypisk? notuje się podwyższone koncentracje miedzi, niklu, cynku, chromu, a nawet rtęci (świetlówki żarówki "energooszczędne").

Gnijących substancji organicznych, które są źródłem nieprzyjemnych zapachów i powodują zanieczyszczenia powietrza (m.in. siarkowodór i metan).

Stwarzania dogodnych warunków dla rozwoju much, komarów i szczurów, roznoszących choroby. Dodatkowo odpady zjadane przez zwierzęta mogą prowadzić do ich śmierci, a odłamki szkła, metali mogą kaleczyć zwierzęta, sznurki prowadzą do splątania nóg, zwłaszcza ptaków.

Poza tym. ?Dzikie wysypiska? śmieci (zwłaszcza komunalne i wielkogabarytowe oraz różnego rodzaju składowiska gruzu, ziemi, żwiru, ?części samochodowych?) znacznie obniżają walory estetyczno-krajobrazowe terenów, na których są usytuowane (np. okolice krzyżówki w Czańcu). Turystyka połączona z efektami specjalnymi typu ?dzikie wysypiska? na pewno nie zachęca do odpoczynku na wolnym powietrzu. Wystające z ziemi kanapy, kawałki papy, pampersy i inne skutecznie odstraszają od, choćby, przejażdżki rowerem.
Nie bez znaczenie jest również to, że ?Dzikie wysypiska? sprzyjają wprowadzaniu do środowiska nowych gatunków roślinności ruderalnej, co zmienia jego ?naturalny? wygląd.

Wreszcie - zaobserwowano również znaczny wzrost agresywności wśród ludzi zamieszkujących zanieczyszczone tereny. Istnienie ?dzikich wysypisk? wytwarza poczucie braku odpowiedzialności za ?swoje brudy?. Jest swoistym przyzwoleniem na niszczenie.


PS
Refleksję tę kieruję do naszych radnych, nowego sołtsa, ale również do pracowników Urzędu Gminy, którzy mam nadzieję czytają czanieckie forum i nie ma się co tutaj oszukiwać mają znaczący wpływ na decyzje podejmowane przez Wójta.

1,214

(23 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Poniżej prezentuję link do pisma jakim Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny wniósł do Wójta Gminy Porąbka o przeprowadzenie kontroli i usunięcie z terenu gminy nielegalnie gromadzonych odpadów.
Pismo otrzymałem po uprzednim wystąpieniu o udzielenie informacji publicznej.


https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&srcid=0B6sCJSRFU7xqNWMzODJiY2ItZDQ5ZS00NDU2LWI1NzEtZDE0YzJiMjNjY2Qz&hl=pl&authkey=CJiAm6kL
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&srcid=0B6sCJSRFU7xqZWM0ZDlkODItMDhiZi00YWRkLTk3NDYtNzBmZmEzODllODJi&hl=pl&authkey=CJmG4_wG

admin:
nie trzeba podawać linków dla różnych przeglądarek. Z linku wystarczy wyrzucić "&chrome=true"
poprawiłem.

1,215

(167 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Wszędzie wokoło już jest zielono. Po zimie już nie ma śladu. Czy aby na pewno?
Wzdłuż dróg dalej zalega to, co zostało rozsypane zimą - zmielona szlaka. Pojawił się również prawdopodobnie nielegalny składzik w Porąbce.

Ponownie przypominam, że zgodnie ze SIWZ, a w szczególności:

4.9. PORZĄDKOWANIE ULIC W OKRESIE SILNYCH ROZTOPÓW ORAZ PO OKRESIE ZIMY
Zalegający przy krawężnikach chodników, mostach, materiał uszorstniający musi być uprzątnięty. Zatkane kratki ściekowe oraz przykanaliki muszą być oczyszczone. Stosowany do ZUD materiał uszorstniający powinien być zebrany i użyty ponownie w przyszłym sezonie zimowym. Powyższe prace należą do obowiązków Wykonawcy zimowego utrzymania dróg.

4. 10. PRZEKAZYWANIE MELDUNKU O STANIE DRÓG ORAZ ILOŚCI PRACUJĄCEGO SPRZĘTU, PROWADZENIE ZESZYTÓW DYŻURÓW
Z chwilą rozpoczęcia prac przy zimowym utrzymaniu dróg, wykonawca lub osoba sprawująca nadzór z ramienia wykonawcy usług jest zobowiązana do podawania szczegółowych meldunków o stanie dróg oraz ilości pracującego sprzętu codziennie w godzinach od 7:30 do 8:30 pod numerem tel. 033 827 28 18
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia zeszytów dyżurów w którym odnotowywane
będą :
- opis istniejącego w danym dniu stanu dróg
- opis wykonanej w danym dniu usługi

Wykonawca zimowego utrzymania dróg nie może zebranego w ten sposób materiału porzucić np. na placu targowym w Porąbce. Przy okazji. Czy o składowaniu wyładowanej z pomarańczowego samochodu-śmieciarki szlaki (zebranej z dróg podczas sprzątania) na plac targowy w Porąbce poczyniono w odpowiednich zeszytach stosowne zapisy?

Przypominam również, że zgodnie z ustawą o odpadach, w takiej sytuacji materiał uszorstniający (lub to co z niego zostało - zmielona kołami szlaka) stanowi odpad, który powinien jako taki trafić w odpowiednie dla niego miejsce.

1,216

(64 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Cóż można odpowiedzieć. Jak widać już kilka osób, w tym admin a wcześniej LoLa, wskazuje na błędy w organizacji ruchu.  Panie i panowie radni! Ponownie wracam do wcześniej postawionego pytania. Może w takim razie należy centrum należy zamknąć i poddać ocenie fachowców-biegłych? Niech odpowiedzą na pytanie: czy istniejące rozwiązania komunikacyjne są bezpieczne, czy spełniają normy lub co najmniej zdrowy rozsądek? Czy zastosowane rozwiązania nie stwarzają zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców i użytkowników drogi?

1,217

(569 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Jak można dowiedzieć się z BIP w dniu 13.04.2011 r. odbyło się posiedzenie Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego. Podczas posiedzenia omawiano m.in. koncepcję utworzenia spółki wodnej do spraw zagospodarowania kanału technologicznego Młynówka Czaniecka. Spółkę miałyby tworzyć samorządy, w tym Porąbka i Kęty oraz wszyscy użytkownicy kanału. Spółka starałaby się o uzyskanie praw administratora kanału odpowiadającego za stan techniczny, pozyskiwanie środków na jego utrzymanie (od użytkowników i funduszy zewnętrznych, w tym unijnych). Obecnie kanał nie ma formalnego administratora. Grozi mu więc zamknięcie dopływ wody. Ustanowienie administratora i poprawa stanu tego pozwoliłaby również na odprowadzania większej ilości wody, w tym powodziowej.

Cała informacja dostępna tutaj:

http://bip.porabka.pl/BIP.aspx?Sel=5481&Nr=1&ident=9218

1,218

(23 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Dzisiaj przejeżdżając przez Porąbkę obok placu targowego zobaczyłem, że część odpadów została usunięta. Może ktoś wie gdzie trafiły?

Przy okazji. Jakie zapytanie zwraca na pierwszym miejscu Google po wpisaniu hasła porąbka śmieci


PS
Przekonajcie się o tym sami. Dla ułatwienia podaję linki - pierwszy dla Firefoxa, drugi dla Windows Internet Explorer:

http://www.google.pl/search?hl=pl&client=firefox-a&hs=nxz&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&q=por%C4%85bka+%C5%9Bmieci&aq=f&aqi=&aql=&oq=
http://www.google.com/search?q=por%C4%85bka+%C5%9Bmieci&rlz=1I7GPCK_plPL370&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7

1,219

(23 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Dzięki. Przyłącz się bananie11 i działaj.

Kilka instytucji publicznych i osoby, które z racji swoich kompetencji zajmują się nielegalnymi wysypiskami lub mają coś do powiedzenia, po zwróceniu uwagi na zaniedbania jakie wystąpiły w naszej gminie, odpowiedziało na moją interwencję. Wszystkie zobowiązują się do podjęcia odpowiednich działań w celu usunięcia zaniedbań i zagrożenia.

Niestety nie ma jak do tej pory wśród tych instytucji/osób gospodarzy terenów, na których powstały dzikie wysypiska, a to: Wójta gminy Porąbka, Przewodniczącego Rady gminy Porąbka, radnych (z wyjątkiem p. Kocemby), gospodarzy sołectw - wójtów, i innych.

Czy to nie dziwne zachowanie naszych lokalnych władz? Przypomina przysłowiowego strusia chowającego głowę w piasek.

Wychodzi na to, że problemem naszych śmieci bardziej interesują się instytucje np. z odległego Bielska, o czym można przekonać się na końcu zamieszczonego w ramce linka.

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B6sCJSRFU7xqMGQ5YWFlYTYtNmFiZS00YjNkLWI5NmUtYjVlZWNlNDI3YmFj&hl=pl&authkey=CJa2iK0N

1,220

(23 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

W zakresie śmieci wszyscy mają konkretne obowiązki - władze samorządowe swoje, obywatele swoje. To, że nasze otoczenie jest zaśmiecone ma po części źródło w zaniechaniu prowadzenia gospodarki odpadami przez gminę. Zaniedbanie to polega na zaniechani wykonywaniu obowiązków gminy zapisanych w ustawach. Trudno tutaj analizować przyczyny takiego stanu. Jednak gołym okiem widać, że zadania jakie powinna wypełniać w tym zakresie gmina nie są w ogóle wykonywane, a winni tego są konkretni ludzie.
Po raz kolejny okazuje się, że władze gminne kompromitują się i dają zły przykład dla swoich mieszkańców. Przykładów takiego postępowania nie ma co daleko szukać. Kilka dni temu można było usłyszeć, że w Porąbce odbywa się sprzątane dróg  po zimowym utrzymaniu. Odpady w ten sposób zebrane zostały następnie wysypane na plac targowy co jest nie tylko niezgodne z warunkami kontraktu (przyp. winny zostać zabezpieczone i przygotowane do powtórnego użycia), ale również z: ustawą Prawo ochrony środowiska, ustawą o odpadach i ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Czy plac targowy jest miejscem składowania odpadów? Dlaczego władze gminne nie reagują na takie postępowanie?

Podobną historię mają odpady asfaltowe, które trafiły nielegalnie wprost do Soły. Obecnie, po szeregu interwencji koryto rzeki jest oczyszczane - odpady trafią w miejsce dla nich przeznaczone.

Ile nas kosztuje sprzątanie Soły?
Kto jest odpowiedzialny za taki stan?
Czy winni zaniedbań ponieśli odpowiedzialność?

PS
W zakresie Dzikich wysypisk:

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B6sCJSRFU7xqNWFmMTA5NzQtM2I5OS00ZGUzLWJiNTktOThhNTIwOGRmZGFi&hl=pl&authkey=CI_g8poK

1,221

(64 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Jak widać LoLa również wskazuje na błędy konstrukcyjne. Wracam więc do wcześniej postawionego pytania panie i panowie radni. Może w takim razie należy centrum zamknąć i poddać ocenie fachowców-biegłych? Niech odpowiedzą na pytanie: czy istniejące rozwiązania spełniają normy? Czy zastosowane rozwiązania nie stwarzają zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców i użytkowników drogi?

W kwestii lustra. Dobre i to - cieszę się nawet lustrem. Moim zdaniem jednak problemu został i do tego tak naprawdę został zamieciony pod przysłowiowy dywan. Macie lustro - cieszcie się. Ale w razie wypadku to i ubezpieczyciel będzie wymyślał - winę trudniej ustalić - przecież pan widział w lustrze. Poza tym, jak już wspominałem, lustro nie oddaje dobrze odległości. Wielu kierowców będzie stać jak tylko w okolicach strażnicy pojawi się samochód.

Moim zdaniem rozwiązaniem jest zainstalowanie "inteligentnych" świateł, które przypomnę włączają czerwone światło jak pojazd zbliża się do przejścia dla pieszych z nadmierną prędkością (na odcinku przed szkołą jest ograniczenie do 40 km/h. To proste i skuteczne rozwiązanie - kierowca stosuje się do dozwolonej prędkości - nie musi przystawać, nie stosuje się - musi swoje odstać na czerwonym świetle.

Takie rozwiązanie przyczyniłoby się do faktycznej poprawy bezpieczeństwa. Nie tylko na feralnym skrzyżowaniu ale i w całym centrum. Z czasem kierowcy nauczyli by się że przez Czaniec nie ma co szybko jechać.  Piszę o tym mając zwłaszcza na uwadze nasze dzieci i osoby starsze, które często można spotkać bezradnie na wysepkach, na środku drogi.

1,222

(23 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Są pierwsze efekty PROJEKTU OBYWATELSKIEGO - DZIKIE WYSYPISKA ŚMIECI W GMINIE PORĄBKA

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=214803611975991887051.00049f7cbfbb244c18c35

Spółka AQUA S.A. po przeanalizowaniu mapy potwierdziła, że część z przedstawionych "dzikich wysypisk" może znajdować się w pośredniej strefie ochrony sanitarnej jej ujęć wody Soła II i Soła III, co niezgodne jest z Rozporządzeniem Dyrektora RZGW Kraków ustanawiającym strefę ochroną dla ujęć Soła II, III z dnia 18.08.2008r.
W związku z powyższym zwróciła się z prośbą do Wójta Gminy Porąbka o przeprowadzenie kontroli na tym terenie i spowodowanie usunięcia odpadów.

[Dodano 10.04.2011] W okolicach dzikich wysypisk pojawiły się lśniące nowością tablice:
https://lh6.googleusercontent.com/_X5Fr9_lmXmE/TaGfDpZyvOI/AAAAAAAAAJg/gyzghVnKoyw/s640/tablica.jpg
PS. Pod adresem przejrzysta.gmina@o2.pl przyjmuję zgłoszenia o dzikich wysypiskach. Mile widziane zdjęcia wraz z opisem. Nie bądźcie bierni!

1,223

(23 odpowiedzi, napisanych Pytania do Urzędu Gminy)

Moje pierwsze wiosenne wyjazdy rowerowe nie napawają optymizmem. Trudno cokolwiek co zobaczyłem skomentować. Po prostu czuję przygnębienie. Postanowiłem jednak wykonać dokumentację napotkanych miejsc i podzielić się nimi.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=214803611975991887051.00049f7cbfbb244c18c35

PS. Pod adresem przejrzysta.gmina@o2.pl przyjmuję zgłoszenia o dzikich wysypiskach. Mile widziane zdjęcia wraz z opisem. Nie bądźcie bierni!

1,224

(64 odpowiedzi, napisanych Nowy Czaniec)

Zgadzam się - jaki gospodarz takie inwestycje. Dodam jeszcze jacy gospodarze takie inwestycje.


Największa głupotą jest to, że jedyne centrum jakie miał Czaniec zostało w całości poświęcone na węzeł komunikacyjny. Węzeł, czyli coś, co co do zasady ma służyć wyłącznie dla zaspokojenia potrzeb kierowców. I to nie tych, którzy przyjeżdżają na pocztę do lekarza, sklepu czy zawożą dzieci do szkoły. Tylko dla przejeżdżających tranzytem w większości nie mieszkańców Czańca. (Slavo83 - a niby dlaczego nie można się zatrzymać w centrum? Furmanką?) A wszystko to odbyło się za nasze pieniądze pod pretekstem rewitalizacji. Właśnie do przeprowadzenia  r e w i t a l i z a c j i  Radni zobowiązali Wójta jako osobę zobowiązaną do wykonania uchwały - to do tego był zobowiązany wójt. Miał poprowadzić projekt, który po prostu s****. A radni nic z tego sobie nie zrobili, a przecież to Rada sprawuje nadzór nad Wójtem. Tak więc winnych zaniedbań można bez większego problemu wskazać.
Nie zgodzę się ze slavo83, że nie można skręcać w lewo. A dlaczego nie! Bo widać, że takie jest w tym miejscu zapotrzebowanie - na skręt w lewo. Tak skręcał mój pradziad, mój dziad, mój ojciec i tak skręcam ja. To rewitalizacja miała przywrócić centrum Czańca do właściwej mu funkcji. Nigdy wcześniej nie było w tym miejscu trasy ekspresowej, na której priorytetem jest płynność ruchu z odpowiednią prędkością. Może przypomnę znaczenie słowa REWITALIZACJA (łac. re+vita ? dosłownie: przywrócenie do życia, ożywienie), bo czasami zdaje mi się, że nie wszyscy to łapią. Na pewno nie chodziło tutaj o szerokie znaczenie tego słowa a raczej o znaczenie zespołu działań z zakresu budownictwa, planowania przestrzennego, ekonomii i polityki społecznej, których celem jest doprowadzenie do ożywienia, poprawy funkcjonalności, estetyki, wygody użytkowania i jakości życia w rewitalizowanym zespole.
O taką rewitalizację zabiegali mieszkańcy a inwestor został zobowiązany z racji swoich kompetencji do zadbania o szczegóły.


Jestem zdecydowanym przeciwnikiem wszystkich pomysłów, które uprzykrzą jeszcze bardziej życie nam mieszkańcom Czańca. Żadnie lustra i żadne garby nie wchodzą w rachubę. Należy zadbać o to, żeby kierowca wyjeżdżający z parkingu, jeżeli nie widzi nadjeżdżających pojazdów zarówno od strony Andrychowa jak i od Kęt, mógł bez obawy o życie i zdrowie wjechać na drogę. Tylko światła i to takie o których pisałem wcześniej - jak w Hałcnowie są rozwiązaniem, które daje gwarancję przywrócenia bezpieczeństwa i porządku. Mam nadzieję, że p. Waligóra również podziela moją opinię w tym zakresie i w tym właśnie kierunku poprowadzi sprawy.

Artykuł p. Gawędy zdaje się być wpisany w strategię walki władz Wadowic z GDDKiA. Urabia opinię publiczną mieszając ludziom w głowach. W tym sensie jest więc tendencyjny. Proszę zwrócić uwagę na fragment: 

Inwestor i projektanci proponują warianty całkowicie sprzeczne z wizją władz miasta w tym zakresie.

Wizję władz miasta co do rozwoju urbanistycznego zapisuje się w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. W Wadowicach taki plan powstał już dawno i przewidywał wytyczenie BDI specjalnym korytarzem tam, gdzie planuje to zrobić GDDKiA.
Owszem obecne władze Wadowic mają co do tego inne zdanie, ale ich pogląd nie jest uprawniony, ponieważ jest sprzeczny z prawem.

Jak to się ma do ślubowania samorządowców i burmistrza:
Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.
(...) że dochowam wierności prawu, a powierzony mi urząd sprawować będę tylko dla dobra publicznego i pomyślności mieszkańców miasta i gminy.

Dla przypomnienia:
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego stanowi podstawę planowania przestrzennego w gminie. Zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym jest aktem prawa miejscowego. Sporządzenie planu wiążące są ustaleniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.

Władze Wadowic muszą więc najpierw zmienić prawo, co wiąże się z zastosowaniem określonych reguł i procedury, i ewentualnie później zgodnie z prawem optować za określonym przebiegiem drogi. Wtedy dopiero można będzie napisać, że inwestor proponuje (Ha! Projektanci niczego nie proponują tylko projektują na podstawie zadanych parametrów - tutaj też wychodzi nierzetelność, niedbałość dziennikarska) warianty całkowicie sprzeczne z wizją władz miasta w tym zakresie.

Bez spełnienia tych warunków mamy po prostu do czynienia z anarchią. Moją opinię w tym zakresie być może potwierdzi prowadzone przez prokuratora dochodzenia w związku z odmową władz Wadowic współpracy z inwestorem i projektantem przy ustalaniu przebiegu BDI południowym wariantem. Chodzi w szczególności o wyjaśnienie czy to było działanie na szkodę interesu publicznego i niedopełnienie określonych obowiązków ze strony władz.