Na ręce NDU Kamili składam wyrazy podziękowania za umieszczenie w jednym miejscu przepisów u.s.o., dzięki czemu gminni urzędnicy, radni, dyrektor GZOSiP i wójt mają nieograniczony dostęp do przepisów, których nie stasują.
Podziękowania należą się również Zenonowi (który to już raz) oraz ternetowi za merytoryczne przygotowanie siebie i czytelników do dyskusji.
Z lektury wpisu NDU Kamili wynika jednoznacznie, że odwołanie nauczyciela pełniącego funkcję dyrektora jest w trakcie roku możliwe. Oj szef wszystkich szefów w gminie nie będzie zadowolony. Przecież podczas połączonych komisji raczył był powiedzieć, że jego rola wobec dyrektorów j.s.t. ogranicza się li prawie tylko do powołania na stanowisko.
Bardzo przypadł mi do gustu pkt. 2. Szczególnie uzasadniony przypadek musi być naprawdę szczególny…
W wyroku z 13 października 2011 r. (II SA/Bk 386/11, LEX nr 1101371) Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku stwierdził, że „za przypadki szczególnie uzasadnione, w rozumieniu art. 38 ust. 1 pkt 2 ustawy o systemie oświaty, należy uznać:
Kamila napisał/a: 1 - zdarzenia (działanie lub zaniechanie) o charakterze zupełnie wyjątkowym, nadzwyczajnym (wykraczającym poza działanie rutynowe, codzienne),
Proszę odnaleźć szkołę – podstawową jednostkę systemu oświaty, której dyrektor bez powodu zwalnia czworo nauczycieli oraz wyjeżdża podczas roku szkolnego na wczasy do Tunezji wyłudzając pieniądze z ZFŚS oraz funduszu wynagrodzeń. Czyż to nie jest działanie wykraczające poza rutynę i szkolną codzienność?
Kamila napisał/a: 2 - mające charakter niedopełnienia obowiązków lub naruszenia uprawnień, określonych prawem, przez nauczyciela - dyrektora szkoły,
Czyż nie jest tym, co powyżej niszczenie służbowych dokumentów (podania o urlopy bezpłatne)? Co na to instrukcja kancelaryjna NZGwG? A może jej nie ma, co byłoby kolejnym potwierdzenie tezy o niedopełnieniu swoich obowiązków.
Kamila napisał/a: 3 - przy czym stwierdzone uchybienie nauczyciela są tego rodzaju, że powodują destabilizację w realizacji funkcji (dydaktycznej, wychowawczej i oświatowej) szkoły i dlatego,
Czyż zalecenia pokontrolne wydane przez KO w Katowicach na okoliczność kontroli spowodowanej wyjazdem do Tunezji nie są dowodem na taką właśnie destabilizację. Proszę wrócić do wątku „Odpowiedzialność Włodarzy Gminy wobec prawa”, gdzie na 14 stronach próbowano udowodnić, że wyjazdu albo nie było, albo pojawił się na zasadach i w granicach prawa. Kpina.
Kamila napisał/a: 4 - konieczne jest natychmiastowe zaprzestanie wykonywania funkcji dyrektora, albowiem dalsze zajmowanie stanowiska dyrektora godzi w interes szkoły jako interes publiczny.”
Czyż wszystkie fakty potwierdzone dokumentami, a kompromitujące DyrA jako szefa j.s.t. oraz jej szefa – wójta, sprzyjają interesowi publicznemu? Oczywiście, że nie. One mogą tylko
Kamila napisał/a: 3. ...powodować konieczność natychmiastowego zaprzestania sprawowania funkcji kierowniczej
Bo w żadnej, powtarzam żadnej prywatnej firmie taki dyrektor nie utrzymałby się ani minuty dłużej. A w interesie publicznym jest jak najszybsze ustabilizowanie sytuacji w szkole dla dobra dzieciaków i spokoju ich rodziców, a nie prywatnych korzyści DyrA i jej pretorianek.